IVF: kerättyjen munasolujen määrä vrt blastokystien määrä

1. IVF (28v)
Lääkkeinä: Bemfola, Fyremadel, Ovitrelle
Folleja: 20+ (en muista tarkasti)
Munasoluja: 17
Normaalisti hedelmoittyi: ~10 (en muista tarkasti)
Blastoja: 2 (en silloin tajunnut kysyä laatuluokitusta)

Ei raskauksia

2. IVF (29v)
Lääkkeinä: Pergoveris, Ganirelix, Gonapeptyl
Lisäksi: 4kk ennen siirtoa aloitin It strats with the egg kirjan endometrioosi lisäravinteet, eli päivittäin:

Ubikinoli 400mg
NAC 600mg
R-lipoliinihappo 300mg
Minisun MAMA 1tbl
Folaatti 500microg
C-vitamiini 500mg
D-vitamiini 100microg
Melatoniin 3mg


Tarkoituksena oli pakastaa kaikki, joten lähdettiin liikkeelle "kaikki tai ei mitään" mentaliteetilla ja isoilla lääkeannoksilla (hyperi riski tiedostaen).

Folleja: paljon, en tarkasti muista
Munasoluja: 27
Normaalisti hedelmöityi: 17
Blastoja: 10 ( kaikki taisi olla laadultaan hyvä tai erinomainen)

Näistä yksi 5AA nyt siirretty 4pv sitten ja odottelu käynnissä 😁
Toivotaan, että pieni tarraa kiinni oikein kovasti! Onpa ihana lukea, että noin suuri ero on ollut etenkin laadussa, kun blastoja saatu noin paljon! Meidän lapsettomuuslääkäri on ehdottomasti sitä mieltä, että itse ei voi mitenkään vaikuttaa munasolujen laatuun… Mä luin ton kirjan kanssa keväällä, toisen km raskauden jälkeen, ja olen ottanut käyttöön suurimman osan noista lisäravinteista. Miehelle myös multivitamiini, ubikinoni ja omegat. Me yritetään vielä pari kiertoa letrojen kanssa, mutta sitten seuraavaksi siirrytään IVF/ICSI hoitoon ja testataan alkiot. Mulla ei ole oikein mitään vertailukohtaa, mutta kävin viime viikolla aukkarissa, ja samalla laskivat, että oikealla oli 6 antraali follia (+johto folli) ja vasemmalla 14 antraali follia. Ja mulla siis ikää muutama kk vajaa 40v. Uskoisin, että on noi lisäravinteet tehneet jotain sen hyväksi, että noita antraali folleja oli noinkin paljon.

Mitenkäs muuten sun muut elintavat, ootko vähentänyt kemikaalialtistusta tai noudatatko välimeren ruokavaliota?
 
Toivotaan, että pieni tarraa kiinni oikein kovasti! Onpa ihana lukea, että noin suuri ero on ollut etenkin laadussa, kun blastoja saatu noin paljon! Meidän lapsettomuuslääkäri on ehdottomasti sitä mieltä, että itse ei voi mitenkään vaikuttaa munasolujen laatuun… Mä luin ton kirjan kanssa keväällä, toisen km raskauden jälkeen, ja olen ottanut käyttöön suurimman osan noista lisäravinteista. Miehelle myös multivitamiini, ubikinoni ja omegat. Me yritetään vielä pari kiertoa letrojen kanssa, mutta sitten seuraavaksi siirrytään IVF/ICSI hoitoon ja testataan alkiot. Mulla ei ole oikein mitään vertailukohtaa, mutta kävin viime viikolla aukkarissa, ja samalla laskivat, että oikealla oli 6 antraali follia (+johto folli) ja vasemmalla 14 antraali follia. Ja mulla siis ikää muutama kk vajaa 40v. Uskoisin, että on noi lisäravinteet tehneet jotain sen hyväksi, että noita antraali folleja oli noinkin paljon.

Mitenkäs muuten sun muut elintavat, ootko vähentänyt kemikaalialtistusta tai noudatatko välimeren ruokavaliota?
Toivotaan 🤞
Tosiaan blastoiksi asti ovat uskomattoman hyvin jaksaneet ja vielä päälipuolin hyvän näkösiä, mutta kromosomeja ei kyllä ole noista testattu, että varmaksihan ei laatua voi silti sanoa. Toivotaan parasta 😊

Kemikaalialtistusta oon pyrkinyt vähentämään: kotona on muovista ja teflonista luovuttu kokonaan ja oikeastaan jo vuosia ollut kokonaan hajusteettomilla ja mahd luonnollisilla pesuaineilla, dödöillä jne..

Syömishäiriö taustan takia ruokavalioon en ole koskenut, ihan perus terveellinen ruokavalio. Alkoholia en muutenkaan juo, enkä tupakoi ja kahvia olen pyrkinyt juomaan max 2 kuppia päivässä.


Tosi hyvin antraalifolleja! Mun on mahdotonta uskoa, ettei laatuun voisi yhtään vaikuttaa ja toki nää omat tulokset puhuis vähän sen puolesta, että joku hyöty lienee ollut. Mulla tosiaan myöskin toi endo vaivana ja jo sen puolesta on vaikeeta aina luottaa lääkärien "ei millään oo mittän vaikutusta" kommentteihin, kun on ihan fakta, ettei monikaan tiedä endosta paljoakaan...

Onnea yrityksiin teille, toivottavasti näistä letro kierroista jo nappais 🤞❤️
 
1. IVF (28v)
Lääkkeinä: Bemfola, Fyremadel, Ovitrelle
Folleja: 20+ (en muista tarkasti)
Munasoluja: 17
Normaalisti hedelmoittyi: ~10 (en muista tarkasti)
Blastoja: 2 (en silloin tajunnut kysyä laatuluokitusta)

Ei raskauksia

2. IVF (29v)
Lääkkeinä: Pergoveris, Ganirelix, Gonapeptyl
Lisäksi: 4kk ennen siirtoa aloitin It strats with the egg kirjan endometrioosi lisäravinteet, eli päivittäin:

Ubikinoli 400mg
NAC 600mg
R-lipoliinihappo 300mg
Minisun MAMA 1tbl
Folaatti 500microg
C-vitamiini 500mg
D-vitamiini 100microg
Melatoniin 3mg


Tarkoituksena oli pakastaa kaikki, joten lähdettiin liikkeelle "kaikki tai ei mitään" mentaliteetilla ja isoilla lääkeannoksilla (hyperi riski tiedostaen).

Folleja: paljon, en tarkasti muista
Munasoluja: 27
Normaalisti hedelmöityi: 17
Blastoja: 10 ( kaikki taisi olla laadultaan hyvä tai erinomainen)

Näistä yksi 5AA nyt siirretty 4pv sitten ja odottelu käynnissä 😁
Vau mikä määrä blastoja!

Voiko kysyä, hoidettiinko endometrioosia supressiolla tms. hoitojen välissä? Meillä vasta ensimmäinen negaan päättynyt siirto takana, mutta ei koskaan yhden yhtä plussaa. Nyt otetaan supressio siirtojen väliin, koska endometriooma kasvaa hullun lailla. Jos ei seuraavista kahdesta siirrosta tärpää, niin toinen ivf odottaa. Olen vasta nyt alkanut selvittää lisäravinteiden roolia endometrioosin hoidossa, tosin ubikinoni ollut käytössä jo pidempään.
 
Toivotaan 🤞
Tosiaan blastoiksi asti ovat uskomattoman hyvin jaksaneet ja vielä päälipuolin hyvän näkösiä, mutta kromosomeja ei kyllä ole noista testattu, että varmaksihan ei laatua voi silti sanoa. Toivotaan parasta 😊

Kemikaalialtistusta oon pyrkinyt vähentämään: kotona on muovista ja teflonista luovuttu kokonaan ja oikeastaan jo vuosia ollut kokonaan hajusteettomilla ja mahd luonnollisilla pesuaineilla, dödöillä jne..

Syömishäiriö taustan takia ruokavalioon en ole koskenut, ihan perus terveellinen ruokavalio. Alkoholia en muutenkaan juo, enkä tupakoi ja kahvia olen pyrkinyt juomaan max 2 kuppia päivässä.


Tosi hyvin antraalifolleja! Mun on mahdotonta uskoa, ettei laatuun voisi yhtään vaikuttaa ja toki nää omat tulokset puhuis vähän sen puolesta, että joku hyöty lienee ollut. Mulla tosiaan myöskin toi endo vaivana ja jo sen puolesta on vaikeeta aina luottaa lääkärien "ei millään oo mittän vaikutusta" kommentteihin, kun on ihan fakta, ettei monikaan tiedä endosta paljoakaan...

Onnea yrityksiin teille, toivottavasti näistä letro kierroista jo nappais 🤞❤️
Loikkaan tänne kanssa mainitseen että söin itse kanssa ubikinonia (ja E-vitamiinia monivitan lisänä) pari kuukautta ennen keräystä ja laitoin miehenkin syömään. Ei tajuttu syödä sitä (ubikinoni) inssien aikaan, mutta onneksi otin käyttöön jo ennen keräystä. Muistaakseni siemennestenäytekin oli parempi kuin inssien aikaan. Uskon tosiaan että ubikinonista oli apua ainakin omassa tapauksessa.
 
Muokattu viimeksi:
Loikkaan tänne kanssa mainitseen että söin itse kanssa ubikinonia (ja E-vitamiinia monivitan lisänä) pari kuukautta ennen keräystä ja laitoin miehenkin syömään. Ei tajuttu syödä sitä (ubikinoni) inssien aikaan, mutta onneksi otin käyttöön jo ennen keräystä. Muistaakseni siemennestenäytekin oli parempi kuin inssien aikaan. Uskon tosiaan että ubikinonista oli apua ainakin omassa tapauksessa.
Luin jostain ihan vasta, että miehenkin pitäisi syödä foolihappoa! Foolihappoa käyttävillä miehillä on vähemmän kromosomivirheitä siittiöissä. Itse ei ketetty tätä tietoa ajoissa saada.
 
Meillä mies söi foolaatin lisäksi pientä määrää q10:ä. Meillä kun tehtiin ivf saatiin yksi solu, joka siirrettiin. Mutta kierto oli nega. Ja pieni ilmoitti seuraavasta dhea kierrosta olevansa tulossa. Nyt tuo pieni on 1,5 v eläväinen tyyppi.
 
1. IVF pitkällä kaavalla (37 v)
12 follikkelia (viimeisimmässä ultrassa, en tiedä montako punktioitiin)
8 munasolua
7 kypsiä
4 hedelmöittyi
2 selvisi neljänteen päivään, jolloin toinen morula ja toinen blasto
Toinen näistä ei selvinnyt sulatuksesta, mutta sen blaston kanssa ollaan nyt raskausviikolla 10+2.❤️
 
En tiiä olisko ollu parempi ja kunnollista vaan muokata tota mun aiempaa viestiä, mut aattelin nyt että selkeempää jos laitan uuen erillisen viestin nyt tokan IVF:n kohalla 🤔

1. IVF (ikä 35v)
- 11 follia
- 6 munasolua
- 6 kypsää
- 6 hedelmöittyi normaalisti
- 4 kehittyi 2-päiväisiksi (2 ei jakautunut vaan jäi yksisoluisiksi)
- 1 2-päiväinen tuoresiirtoon --> varhainen km
- loput 3 jatkoviljelyyn
- 1 6pv blasto pakkaseen, PAS --> nega

Muutokset seuraavaan hoitoon: gonal-f nostettiin 175 -> 225, ja lisäksi söin ~3kk DHEA:ta, haaveillen että munasolujen laatu paranisi.

2. IVF (ikä 36v)
- 22 follia
- 14 munasolua
- 12 kypsää
- 10 hedelmöittyi normaalisti
- 6 blastoa pakkaseen (4x5pv, 2x6pv)
 
Muokattu viimeksi:
Munasoluja saatiin talteen muistaakseni 6 joista 5 hedelmöittyi. Yksi solupari laitettiin 3 päivää punktiosta takaisin ja loput 4 pakastettiin.

Raskaus kesti 9+5 viikkoa ja päättyi täydelliseen keskenmenoon. 4 solua pakkasessa odottamassa ❤️
 
Meillä jäi myös henkiin vain yksi blasto, mutta nyt sen siirrosta on rv 13+4. Itse olin ihan rikki, että yksi ei voi riittää, mutta lääkäri sanoi että laatu korvaa määrän.
Ihana kuulla, että sinulla meni hyvin! ❤️ Täällä on myös oltu melkeinpä shokissa tästä tuloksesta - oli jotain ihan odottamatonta. Vaikka toki se yksi alkio pakkasessa luo toivoa. Toivotaanpa, että kaikki menee hyvin! Onnea matkaan myös teille / sinulle.
 
omilla soluilla:

2 munasolua
2 hedelmöittyi
Ei yhtään blastoa siirtoon

Lahjamunasoluilla:

18 munasolua punktoitiin
Ei yhtään hedelmöittynyt

18 munasolua punktoitiin
5 hedelmöittyi
1 blasto pakkaseen
Ei raskautta

8 munasolua punktoitiin
3 hedelmöittyi
1 blasto pakkaseen
 
Oletteko julkisella hoidossa? Jotenkin tämän perusteella vaikuttaisi, että lapsettomuus voisi johtua jopa enemmän miehestä.

Saako kysyä, tehtiinkö teille vain yksi ivf omilla munasoluilla?
 
Mun tulokset:

15 kypsää munasolua
8 hedelmöittyi
4 alkiota (4 päiväistä), joista tuoresiirto nega ja kolme pakkaseen
 
Takaisin
Top