IVF/ICSI-HOIDOT 2022

Moikka ☺️

alkavatko pistokset yleensä aina kiertopäivänä 2 vai onko siinä eroja, milloin ne aloitetaan?
 
Jamm, minulla on erittäin matala amh, Ja lyhyt kaava, ja ilmeisesti tämä uusi hoito myös lyhyellä, jos ei tuota tulosta, nostetaan vain gonalin annosta 200iu-> 300iu . Pelkäävätkö sitten, jos tekisi pitkällä, että munasarjat hiipuisivat kokonaan...
 
Moikka ☺️

alkavatko pistokset yleensä aina kiertopäivänä 2 vai onko siinä eroja, milloin ne aloitetaan?
olen ymmärtänyt että voi alkaa kp1-3 ja, yleensä kp2 jotta klinikka ehtii vastaanottaa tiedon alkaneista kuukautisista ja ohjeistaa aloittaa pistokset. Minulle sanottiin että viimeistään kp3 tulisi aloittaa mutta aikaisemmin on parempi.
 
Moi! Onko kukaan aloittanut ivf hoidot niin että procren on jo käytössä, etenkin taysillä? Meillä suunnittelukäynti ensi viikolla ja mietin mitenköhän pitkään sen jälkeen täytyy odottaa hoitojen alkua.
 
Täällä piinaillaan! En ole koskaan palstalle kirjoittanut mutta nyt jos koskaan on ajankohtaista. Eilen tehty tuoresiirto 5 pv ikäisellä top-luokituksen blastolla. Olen yrittänyt olla nyt pari päivää ilman kofeiinia ja tänään iski aivan jäätävä migreeni. Niin paha että nyt olen koko illan oksentanut. Mahdollinen kiinnittyminenkin ehkä kenties tänään? Mutta tuskin tämä siitä voi johtua, huonoa tuuria kai…

Onko muita tällä viikolla siirrossa käyneitä?
 
Millon uskaltaisi tehdä ensimmäisen kerran testin? 8.4 punktio ja hedelmöitys, 12.4 siirto. Ja mikä testi olisi suht tarkka?
 
Millon uskaltaisi tehdä ensimmäisen kerran testin? 8.4 punktio ja hedelmöitys, 12.4 siirto. Ja mikä testi olisi suht tarkka?
PregCheckin liuskaa suosittelen! Hyvä ja halpa. Tai apteekin omaa tikkutestiä. Minulla luotettavia olleet ja selkeästi näyttäneet.
 
Millon uskaltaisi tehdä ensimmäisen kerran testin? 8.4 punktio ja hedelmöitys, 12.4 siirto. Ja mikä testi olisi suht tarkka?
PregCheckiä suosittelen myös, sitä minkä pakkaus näyttää tältä:

Screenshot_20240417-092414.png

Ja periaatteessa tänään voisi näkyä tuolla testillä jo jotain todella haaleaa, mutta jos ei mitään näkyisi niin vielä se ei tarkoittaisi etteikö olisi voinut silti kiinnittyä. Jos pari päivää odottelet niin olisi jo varmempi. Ite testailin jo tosi varhain kun halusin nähdä heti kun näkyisi, tältä näytti tässä raskaudessa dpo10 (mikä mun laskujen mukaan sulla olis huomenna):

PXL_20231022_084954442.jpg
 
Lääkärillä käyty. Pois suljettu se polyyppi. Limakalvo oli vain semmoinem kiemurteleva.
Mutta hyvä että on tutkittu. Huomen aamulla aloitan sit testailee ovulaatiota. Ja ens viikolla olis sit varmaan siirto. Sain myös reseptin siihen kiinnityspiikkiin. Terolut tukilääke olisi edelleen käytössä.
 
Taidan viikonloppuna tehdä testin...... Minulla myös terolut käytössä sen kiinnityspiikin lisäksi 🙂 Oliko sinulla nurppu mitään oireita kun teit ensimmäisen testin?
 
Taas tuntuu nippailua alavatsassa tietyssä kohdassa, voisiko olla merkki että jotakin siellä tapahtuu? Eilen myös tuntui useamman kerran päivässä.. Ei ole kipua, vaan nipistelyä, mikä kestää hetken..
 
Mulla itseasiassa on ollu just tuollaista oireilua niissä siirroissa mistä on tullu plussa! :) Tai kaikissa kolmessa siirrossa oli tuota nipistelyä just yhdessä tarkassa kohdassa, mut siinä mistä ei tullu plussaa se loppu muistaakseni siirrosta seuraavana päivänä. Plussakierroissa se nipistely jatku vaan.

Mut ai niin, sulla oli se kiinnityspiikki, oliko se hCG:tä? Jos oli, niin sehän tietysti kans näkyy noin 10 päivän ajan pistämisestä testeissä positiivisena. Sillon kannattaa odotella että olis varmasti tarpeeks aikaa kulunu pistämisestä ennen ku testaa, ettei väärää toivoa nostattele!
 
Piikki oli gonapeptyl, eli näkyykö se plussana sitten? 🤔 Siirron jälkeen, tuntui myös siinä kohtaa mihin ilmeisesti laittoivat alkion, niin muutaman kerran tunnetta, että jotakin siellä on... Rupeaa jännittämään, jospa en kuvittelisi tuota nippailua, vaan siellä joku yrittäisi kuin yrittäisikin pysyä matkassa mukana 💖
 
Piikki oli gonapeptyl, eli näkyykö se plussana sitten? 🤔 Siirron jälkeen, tuntui myös siinä kohtaa mihin ilmeisesti laittoivat alkion, niin muutaman kerran tunnetta, että jotakin siellä on... Rupeaa jännittämään, jospa en kuvittelisi tuota nippailua, vaan siellä joku yrittäisi kuin yrittäisikin pysyä matkassa mukana 💖
Mulle määräs tuon saman piikin. Harmi kun siitä ei saa sitä kelakorvausta.
 
En edes älynnyt ettei saa. Ostin sairaala apteekista, niin sai yksittäisenä, niin ei maksanut kovin paljoa onneksi yksi piikki.
 
Piikki oli gonapeptyl, eli näkyykö se plussana sitten? 🤔 Siirron jälkeen, tuntui myös siinä kohtaa mihin ilmeisesti laittoivat alkion, niin muutaman kerran tunnetta, että jotakin siellä on... Rupeaa jännittämään, jospa en kuvittelisi tuota nippailua, vaan siellä joku yrittäisi kuin yrittäisikin pysyä matkassa mukana 💖
Oliskohan se ollut niin että tuo ei näy vääränä positiivisena raskaustestissä :) ovitrelle olisi näkynyt.
 
Takaisin
Top