IVF 2023-2024 (OYS)

Täällä myös lapsettomuushoidot aluillaan. Aloitettiin hoidot Felicitaksella ja yksi inseminaatio takana (juuri tein negan raskaustestin). Lähete lähti myös Oysiin mutta aloiteltiin nyt hoitopolkua kuitenkin jo yksityisen puolella. Te jotka olette Oysissa hoidoissa olleet, niin missähän hinnoissa julkisella puolella nyt liikutaan IVF:n kanssa? Yksityisellä jo pelkkä inssihintakin kauhistutti. 😱
 
Täällä myös lapsettomuushoidot aluillaan. Aloitettiin hoidot Felicitaksella ja yksi inseminaatio takana (juuri tein negan raskaustestin). Lähete lähti myös Oysiin mutta aloiteltiin nyt hoitopolkua kuitenkin jo yksityisen puolella. Te jotka olette Oysissa hoidoissa olleet, niin missähän hinnoissa julkisella puolella nyt liikutaan IVF:n kanssa? Yksityisellä jo pelkkä inssihintakin kauhistutti. 😱
Ensikäynnillä oli puhetta hinnasta mutta tähän lahoon päähän ei jäänyt tarkkaa muistijälkeä hinnasta. Korjatkaa joku jos olen väärässä mutta reilusta 1000€ oli mielestäni puhetta mihin laskettu lääkkeet ja polimaksut. Tämä olisi siis hinta per ivf kierros.
 
Julkisella hoitojen hinta koostuu käyntimaksukatosta, joka on vuonna 2024 762 euroa. Sen lisäksi lääkkeissä on maksukatto, joka on vuonna 2024 630 euroa. Eli sama missä päin Suomea käydyt ivf-hoidot maksavat tuon verran. Oman hyvinvointialueen sivuilta näkee esim. poliklinikka, toimenpide, hoitajanköyntimaksut. Loppujen lopuksi käytyjen kertojen määrä vaikuttaa hoitojen kokonaissummaan, mutta kyllähän se aika usein menee siihen, että maksukatto täyttyy..

Lisäksi maininta, että kaikki ivf-lääkkeet eivät ole korvattavia (esim. keltarauhastuki) eli kaikkia lääkkeitä ei saa tuohon lääkemaksukattoon. Isoimman osan kuitenkin.
 
Meinaa tämä odottaminen turhauttaa tällä hetkellä joten pitää kysyä kokemuksia prosessin etenemisestä🙈 Kannassa merkintä että 9.2. otettu meidän lähete vastaan ja meille lähetetty lomakkeita täytettäväksi. 5.3. kyselin omapolun kautta että mikä meno kun lomakkeet eivät ole postitse vielä saapunut. Lupasivat lähettää uudet jotka meille postitse saapuikin viikon päästä. Lomakkeet lähetetty palautuksena 14.3. nyt odottelen että tulisi jotain tietoa miten homma tästä etenee mutta ei ole kuulunut mitään. Ei merkintöjä kannassa eikä omapolulla.

Pitääkö tästä olla jo huolissaan ja kysellä perään?
 
Täällä näyttää olevan muut pariskuntia ja itse olen itsellisenä naisena, toivottavasti pian, aloittamassa IVF hoidot. Mutta vastailenpa silti.

Itse olen hakenut lähetteen toukokuussa 2023 Oysiin ja siitä meni muistaaksen 3 viikkoa, että lähete oli käsitelty ja sain ajan ensikäynnille, joka oli vasta 5kk myöhemmin lokakuussa. Sen jälkeen olen jonottanut siittiöiden luovuttajaa nyt yli 5kk jo, ja edelleenkään ei mitään tietoa milloin sen mahdollisesti saa. Sen jälkeen siirryn teidän muiden kanssa vielä IVF jonoon ja jonotan sen ehkä 4-5kk lisää. Eli hidasta on.

Näistä ketjun viesteistä päätellen jotkut ovat saaneet yllättävän nopeasti ajan ensikäynnille ja päässeet IVF jonoon. Mutta yleisesti ottaen julkisella on joka paikkaan pitkät jonot ja prosessi on hidas. Toki pariskunnilla se etu, että pääsee suoraan IVF jonoon kun luovuttajaa ei tarvi ensin odotella.

Itsekin mietin, että onko tässä vielä tulossa joku suunnittelukäynti ennen hoidon aloitusta. Päätetty jo kuitenkin, että IVF pitkällä kaavalla ja reseptit valmiina. Vai tuleeko vain määrät ja pistosohjeet omapolkuun.
 
Täytyy sanoa että olen itse vähän ulapalla kaikesta mitä tapahtuu ja varsinkin mitä ei tapahdu.

Meidän polku on tämä. Marraskuussa käynti yksityisellä gynellä joka teki lähetteen. Joulukuussa tuli labralähetteet ja tieto että odotamme aikaa ensikäynnille. Ensikäynti Soitessa 31.1. -> 9.2. Tuli tieto että meidän tiedot ovat saapuneet OYSn ja meille lähetetty lomakkeita täytettavaksi. 3.4. saimme tiedon että meille on suunniteltu IVF hoito pitkällä kaavalla. Kaikki tiedot omapolulle aikatauluista, reseptit, ohjeet sumutteluista, pistoksista ja kehoitus varata ultra-ajat Soiteen.

Eli ei ilmeisesti mitään käyntiä OYSn ennen punktiota.

Hoitojen olisi siis tarkoitus alkaa toukokuun kierrosta punktio alustavasti suunniteltu viikolle 24.

Meidän tie on virallisesti polkaistu käyntiin marraskuussa -23. Luultavasti edetään pariskuntana aika normaali vauhtia.
 
@Selja89 teillä näyttää olevan täsmälleen sama aikataulu kuin meillä vuosi sitten. Lähete yksityiseltä oyssiin marraskuussa, ensikäynti helmikuun alussa, IVF toukokuun kierrosta. Tosin meillä tehtiin kaikki käynnit oyssissa, kun ollaan Pohteen alueelta.
 
Takaisin
Top