Isyyspakkaus

Ihana syysmami! :) Alkoi soida Mission Impossible -tunnari päässä kun luki selostusta sun isyyspakkauksen kokoamisesta! :D
 
Joo alkaa itseäkin hieman huvittaa tämä salapoliisi-leikki itseni kanssa, mutta onpahan jotain aktiviteettiä tässä muuten niin tylsässä odottavan arjessa :wink
 
No niin. Mullahan on ollut kokoajan sellainen tunne, että mua ahdistaa aivan älyttömästi koko ajatus vauvan tarvikkeiden, vaatteiden ym ostamisesta. Tänään sitten rakenneultran jälkeen ajattelin, että jospas kävis ostamassa jotain pientä isyyspakkausta varten, kun tietää kerran kumpi on tulossa.. Hmmm.. JOTAIN PIENTÄ muuttui 90 euroksi.. :D Ja olenhan jo ennemmin hommannut jo jotain eli setissä alkaa olla jo yli satkulla tavaraa.. :eek:

Tässäpä väliaikatietoja mitä on jo kasassa:

Ruokalappu, jossa lukee feed this, change that
"Isin kulta" tutti
"Ääntä kohti" tuttipullo
Bepanthen rasvaa
Nallepuh laastareita
Aspirin zipp särkylääkettä
Vaippoja
Kosteuspyyhkeitä
Nan maidonkorviketta
Redbullia
Hierontaöljyä mamman lepyttelyyn
Liukuvoidetta, jos mamman lepyttely on tuloksekasta
Vauvan "päästä varpaisiin" pesunestettä
Vauvaöljyä
Vauvan kylpypyyhe
Käsidesiä

Vielä ostoslistalla:
Sikari
Joku viinaputeli varpajaisia varten
karkkia
Korvatulpat
Kertakäyttöhaskoja
Joku kiva vaate vauvalle ja ehkä isille

Jouduin jo kaupassa kertaalleen käydä vaihtamassa jo valitsemani korin isompaan, kun totesin että "eihän tää riitä mihinkään!" Haaveena olisi vielä tehdä joka purkille oma etiketti, mutta se on ehkä jo vähän suuruudenhulluutta.. :laughing002
 
Jee, kuulostaa hyvältä Marsi! Minäkin kävin shoppailemassa viime viikolla, vielä jotain puuttuu. Otan teille sitten kuvan lopputuloksesta :) Aika lailla samanlaiset pakkaukset on meillä tulossa :)
 
Marsi: Ootpa ollut ahkera, vau!! Mää en ole vielä saanut hankittua mitään. Paitsi että sain kuiskuteltua tatuoijalle lahjakortin tarpeesta kun kävin hakemassa tänään miehen tatuoitamasta. :) Täytyy laittaa töpinäksi!
 
Mä olin jo vähän ajatellut jättää tän kokonaan väliin, mutta sitten tilasin kuitenkin pari pientä juttua isyyspakkaukseksi Hattentatista. Tulivat muuten tosi nopeasti: korvatulpat, tutti jossa lukee Äänenvaimennin, ja sitten vauvan hattu Isin kulta-tekstillä. Ajattelin antaa ne meidän hääpäivänä varsinaisen hääpäivälahjan lisäksi (ei ainakaan tarvitse miehen pettyä kun saakin pelkkää vauvakamaa lahjaksi).

Sen varsinaisen lahjan hankinta olikin sitten hankalampaa. Ajattelin, että ostan kaupungilta jonkun kivan paidan, mutta ei sieltä löytynyt mitään! Kiertelin tänään jotain kolme tuntia kaupungilla (tuli katseltua samalla vauvalle ja itsellekin jotain). Ja lopulta sitten sain ostettua miehellekin yhden t-paidan. Ei se kyllä mikään erikoinen oo, mutta onpahan jotain. Siinä vaiheessa olin jo aivan rikkipoikki ja supistelut alkoivat vaivaamaan. Nyt en kyllä mee hetkeen kaupungille! Tässä taitaa mennä koko ilta toipumiseen...
 
Mieheni on lähdössä viikonlopuksi reissuun ja meinasin väkrätä viikonlopun aikana hänelle isyyspakkauksen valmiiksi, kaikki tarpeet on jo ostettu, vannaa lukuunottamatta :)
 
Mä tein Isyyspakkauksen kans omalle miehelle ja oli kyl mieluinen! :) En nyt jaksa lisätä tähän kuvaa, mut pistän linkin mun blogiin, josta halukkaat voi käydä kurkkaamassa, et millane tuli :)
http://sirieblog.blogspot.fi/2013/05/isyyspakkaus.html tossa! :)
Ja mieheni siis on kyseisen pakkauksen saanut samana päivän kuin äitiyspakkaus meille saapui :wink
 
Taiteilin kotoapoistumiskaavakkeen ja kun kerran pohojanmaalta ollahan niin pitihän kaavakekin olla sen mukainen.. Tässäpä se..

Kotoapoistumislupahakemus Ajalle ___.___._______ - ___.___._______

Minkätähären

[ ] Pirämma kaverien kaas yöjuaksukilipaalut
[ ] Kaikki toisekki menöö
[ ] En ilikee jäärä pois
[ ] Näyttämähän uutta pyssyä
[ ] Poikaan kaas metille
[ ] Ihan yksin meen metille

Tuun kotia

[ ] Sitte kun kerkiän
[ ] Etyk (en tuu yäksi kotia)
[ ] Ku käsketähän
[ ] Sitte ku on saatu riittävästi riistaa tai ku pirssi on saatu kaivettua ojasta pois

Jonsen tuu niinku lupasin

[ ] En oo voittanu kiusausta
[ ] Kukaan muukaa ei lähteny
[ ] En oo saanu riistaa
[ ] Eksyin mettähän
[ ] Poijaat ei päästäny

Jos päästät, niin lupaan

[ ] Mennä toistekki
[ ] Toimittaa kaikki toisista
[ ] Ottaa joskus sunki joukkohon

Josset päästä

[ ] Lähären kumminki
[ ] Lähären ja teen pahaa
[ ] Rupian ryyppäämähän
[ ] Mökötän viikkotolokulla
[ ] Makaan laattialla, huuran ja potkin
[ ] Sanon toisille, nottet päästäny
[ ] En anna kuukauteen (no annan kummiski)

Päiväys ja hakijan allekirijootus

________________________________________________

Päätös

[ ] Senkus meet
[ ] Ei tuu kuulohonkaa
[ ] Mee, mut tua mulle _________________ takas tullessas

Luvan myöntäjän allekirjootus


_______________________________________________

Sitte isyyspakkauksen kanteen laitan seuraavanlaisen sisältöluettelon..

Isyyspakkaus

Sisältö:

Vauvalle ja isille:

-Vaipat
-Kosteuspyyhkeet
-Harsoja
-Kertakäyttöhanskat (niskakakkojen varalle)
-Tuttipullo
-Ruokalappu
-Maidonkorvike (jos ruoka-automaatti (tissit) ei ole lähistöllä)
-Tutti (voidaan käyttää tarvittaessa äänenvaimentimena)
-Vauvan pesuneste
-Isille kertakäyttösadetakki (jos vesi lentää kylvyn yhteydessä sekä voidaan käyttää myös vaipanvaihdon yhteydessä, jos vauvalla on tapana ”ruikkia”.)
-Vauvan kylpypyyhe
-Vauvaöljy
-Varabody (jos niskakakka on sotkenut edellisen)

Vahinkoihin ja särkyyn:

-Bepanthen
-Nallepuh- laastari
-Käsidesi

Isille ja äidille
(silloin kun vauva on onnistuneesti saatu unten maille)

-Hierontaöljy (suositellaan käytettäväksi, jos haluat päästä käyttämään myös liukkaria)
-Liukuvoide (kun aina ei välttämättä homma skulaa)

Isin omaan jaksamiseen

-Redbull x 4 (älä käytä kaikkea kerralla -rytmihäiriön vaara!)
-Karkkia pahan päivän varalle ja voi antaa äidillekin vähän
-Aspirin zipp särkylääke
-Korvatulpat
-Kotoapoistumiskaavakkeet x 5

Varpajaisia varten

-Viskipullo
-Sikarit


Saapi käyttää, jos haluaapi.. :D
 
Minä olen väkertänyt alla olevasta olevasta omannäköiseni ja laittanut kirjekuoreen odottamaan miehen kotiinpaluuta.. :wink tai sitten toinen vaihtoehto on että laitan sen äitiyspakkauksen pohjalle ja kun esittelen miehelleni sitä sunnuntaina niin "muka vahingossa" löydän sen kirjeen sieltä laatikosta :D



Alla isyyspakkauksen sisältö kuvattuna, tämän tulostan siis paketin sisään:

ISYYSPAKKAUKSEN SISÄLTÖ


1. VAUVA omistajan opas - käyttöohjeet, vianmääritys ja ensimmäisen vuoden huolto (lue tämä huolellisesti ennen vauvan käyttöönottoa ja palaa aihe-alueisiin tarvittaessa)

2. VAIPANVAIHTOSETTI (lue oppaasta erityisen huolellisesti sivut 128-137)
- vaippoja
- puhdistuspyyhkeitä
- peppupyyhe
- hengityssuojaimia / pyykkipoika (hajuhaittojen tai pyörtymisen ehkäisemiseksi)
- suojakäsineitä (suojaamaan herkkää ihoasi kakka/pissatahroilta)
- Bepanthenia (pitää sekä sinun että vauvan ihon pehmeänä)

3. KYLPYSETTI (lue oppaasta erityisen huolellisesti sivut 140-149)
- kylpyankkoja (jotta isi viihtyisi)
- pesuneste ja isille suihkugeeliä hikisen urakan päätteeksi
- hoitoöljy
- body + parit sukat
- isille kertakäyttösadetakki

4. VARATISSISETTI (lue oppaasta huolellisesti luku 3: SYÖTTÄMINEN)
- ruokalappu
- tuttipullo + korviketta
- sosetta + lusikka
- harsoja
- kuvakirja (viihdykkeeksi jos ruoka ei muuten uppoa)

5. ÄÄNENVAIMENNUSSETTI
- tutti
- korvatulpat isille (jos tutti ei auta)
(vinkki: voit kokeilla myös etsiä syytä itkulle hakemalla apua VARATISSISETISTÄ tai VAIPANVAIHTOSETISTÄ)

6. SELVIYTYMISSETTI
- energiajuomaa (tätä todennäköisesti kuluu litroittain mutta tämä ensihätään)
- sisu-aski (Sisulla selvitään :))
- kahvimuki
- särkylääkettä
- laastaria (isille tai vauvalle)
- HÄTÄNUMERO (=anopin puhelinnumero)

7. NAUTINTOSETTI
- VAIMO
- napanteeria rankan päivän pelastajaksi, arjen iloksi tai kavereiden kanssa nautittavaksi
- pikkusikareita (voi nauttia esim. varpajaisissa kavereiden kesken)
- 5 kpl kotoapoistumislupakaavakkeita (varpajaiset saat viettää ilman lupakaavaketta)
- makeaa vaimon hellimiseksi
- yhteistä kivaa isille ja äidille kahden keskisiin hetkiin :wink

Paketin kanteen laitoin liitteessä olevan "virallisen" KELAn isyypakkaus-logon :)
Laitan kuvia paketista huomenissa!
 

Liitteet

  • isyyspakkaus_pakettikortti.jpg
    isyyspakkaus_pakettikortti.jpg
    54.9 KB · Katsottu: 24
Nettiä kahlannu asian tiimoilta mutta kyllä ne parhaat ideat on tullu täältä :) Viikolla ostin ensimmäiset vauvajutut, juurikin isyyspakkaukseen, ja voi että! Nyt se jotenkin konkretisoitu kun tutkin vaippoja ja kaikenmaailman pesunesteitä... Tekisi mieli mennä shoppaileen lisää! :) Isyyspakkauksen ajattelin antaa ehkä kesällä koittavan vuosipäivän kunniaksi, tai katsotaan miten malttaa odottaa sinne asti.... Alkutekijöissään on vasta pakkaus, mutta ideoita on jo syntynyt :)
 
Olis ollut kans ihanaa hommata toi vauvan omistajan opas ja laittaa yksityiskohtaisempia ohjeita ym, ym. Mutta kun tuolla miehellä on jo tyttö ennestään ja se on niin hirmu kätevä muutenkin pikkuisten kanssa, että mä tartten ennemmin sitä opasta ku se.. :D Toisaalta sääli, kun se on jo kaiken kokenut.. Mutta ei se onneksi ultrassa oo ollut mukana koskaan, että saatiin mekin sentään jotain uutta yhdessä.. :D Ja onpahan mulla verraton tuki, kun se on jo yhden muksun kanssa touhunnut.. :D
 
Marsi: No en nyt tiedä voiko sitä kaikkea kokea koskaan, onhan tulokas nyt kuitenkin sinun ja miehesi ensimmäinen ja teille yhdessä aivan uusi juttu :) Tuo kirja on kyllä aika hauska, taidan lukea sen itsekin kun mies on lukenut sen ensin itse!
 
Hehee, täälläkin hyvä vaimo-pisteet nousee kyllä nyt ropisten. Mies kotiutuu huomenna reissusta ja kasasin tänään isyyspakkauksen. Suht samanlaista linjaa kuin muilla omilla jekuilla höystettynä. Varmaan mieluisin tulee olemaan pohjalta löytyvä pullo yhtä mieheni lempiviskiä:) Tai sitten lupaamani kolme hierontaa. Toivottavasti tykkää. Mitään turhaa en halunnut sinne laittaa, mies ei ole todellakaan mikään krääsän ystävä, vaan käytännöllisyys on pop ja turhakkeet lentävät roskiin...:D
 
No niin, nyt sai miehenikin oman pakkauksensa; ilme oli kyllä näkemisen arvoinen kun se alkoi lukea sitä kirjettä :D se luki sen kaks kertaa ja päivitteli että "pakkaus meidän vierashuoneessa, what?!" Piti sanoa että mee nyt hyvä mies kattomaan onko se siellä! Sano vaan että tämä on joku v***n vitsi kun se sitä pakkausta lähti hakemaan mut oli ihmeissään kun sieltä se oikeasti löyty :) Luuli pakkausta anoppinsa tekemäksi kun hätänumero = anopin puhelinnumero :D siinä vaiheessa repesin ja sanoin että etkö aasi tajua että minä olen tehnyt sen sulle :) Oli tosi hyvillään pakkauksesta, se oli vähän niinkuin häälahjakin nyt sitten samalla. Minä sain tilata itselleni häälahjaksi ihanan Bola-korun, onko teillä muilla? Joko olette pakkaukset antaneet? :)
 

Liitteet

  • P1010006.JPG
    P1010006.JPG
    863.1 KB · Katsottu: 47
  • P1010007.JPG
    P1010007.JPG
    865 KB · Katsottu: 44
Aivan ihania ideoita sinulla :) taitaa tulla varastettua tuosta muutama :wink
Saimme eilen äitiyspakkauksen ja suunnitelmissa on antaa miehelle vähän ennen laskettua aikaa oma pakkaus.
 
No jokos ootte antanu isyyspakkauksia, minkälaisia tuli?? :)

Itte en oo kerännyt enkä varmaan kerää vaikka kiva ajatus onki!
 
Mä annoin just hetki sitte ja hyvin nauratti.. :D Eka reaktio oli, että mitä sä nyt tämmösen hölömö.. :D Mutta hyvin uppos ja tykkäs kyllä. Pitää levittää vielä pöydälle kamat ja ottaa kuvaa tänne.. :D
 
Takaisin
Top