"isyyspakkaus" ja "isosisko-/isovelipakkaus"

Persikka

Satasella mukana keskusteluissa
Olen tässä miettinyt, että tekisin johonkin kaapin perukoille valmiiksi iskälle oman isyyspakkauksen
ja neidille oman isosiskopakkauksen, jotka saavat täällä sitten avata kun minä olen vauvan kanssa sairaalassa :)

Ajattelin, että täältä voisi saada hyviä vinkkejä pakkauksien sisältöön! :grin
Isyyspakkausta tietysti vähän rajoittaa se, että on lapsi kotosalla.. eli ei voi laittaa mitään nautintoaineita :p
Neidille voisi laittaa ehkä jotain vauva/nukke juttuja, joka sopisi hyvin "teemaan"..
 
Isyyspakkaukseen joku vauva-aiheinen kirja, meillä kun eka tulossa niin mies on innoissaan ahminut esimerkiksi VAUVA-omistajan oppaan sekä Juha T. Hakalan Isän kasvatusopin. Molemmissa omalaatuinen kielenkäyttö ja huumori niin sopi myös mun ei-niin-lukemista-harrastavalle-miehelle :wink
 
Meil kans ukko sano et yllättävän luettava tuo VAUVA omistajan opas-kirja. Mut muuten ei häntä ole yhtää kiinnostanu lukea mitään odotukseen/vauvoihin liittyvää.

Sent from my GT-I9300 using Vau Foorumi mobile app
 
Mulla on kans tulossa isyyspakkaus ja isovelipakkaus.

Isyyspakkaukseen olen saanut hankittua sikarin (tulevia varpajaisia varten), lisäksi sinne tulee vauvan body, jossa on miehen lempibändin logo ja miehelle vastaava t-paita. Hankkimatta on vielä korvatulpat (yöunien turvaksi), jotain suklaata tai miehen lempikarkkeja sekä viskipullo (varpajaisiin sekin). Viskipulloa en ole kehdannut mennä Alkoon ostamaan tämän ison mahan kanssa, mutta kai se on pakko jossain välissä uskaltautua sinnekin.

Isovelipakkaukseen on hankittu isoveli -t-paita ja pikkuveli -body. LIsäksi sinne tulee pikkuveljelle nalle ja isoveljelle tämän pitkään toivoma Minecraft -peliin liittyvä pehmolelu. Näiden lisäksi ajattelin laittaa sinne vielä jotain karkkia tms.

Meillä on hommattuna tuo VAUVA - omistajan opas -kirja jo esikoisen aikaan. Muistaakseni hommasin sen silloiseen isyyspakkaukseen... Se on kyllä erittäin viihdyttävä (ja hyödyllinenkin) opus.
 
Mä ostan isosiskolle jonkun lahjan mikä annetaan sitten kun vauva kotiutuu/syntyy. Todennäköisesti joku legopaketti tai jotain muuta kivaa. Mies ei saa mitään tälläkään kertaa. :p
 
Itse annoin jo kyseisen pakkauksen miehelle. Oli kyllä yllättynyt ja iloinen. Mukana oli mm. tuo vauva omistajan opas kirja, tilasin sen suomalaisesta kirjakaupasta ja tuli ihan muutamassa päivässä viesti, että saa noutaa. Keskityin pakkauksessa isännän hemmotteluun, enkä niinkään vauvatarvikkeisiin.
 
joo meillä kans mies saa lapsen lahjaksi :D isosiskolle en ole miettinyt mitään, kun luulen ettei vielä ymmärräkään. Ehkä joku pehmolelu "vauvaksi" tms. pientä :)
 
Mä olen aina vähän ihmetellyt isyyspakkauksen ideaa, vaikka siis kiva idea onkin. Ymmärrän kyllä isän hemmottelun/muistamisen, etenkin mikäli hän on joutunut raskauden vuoksi kestämään kaikennäköistä ja ylipäänsä yrittänyt helpottaa äidin oloa. Mutta siis se, että isälle isyyspakkaus koska äitikin saa äitiyspakkauksen? Vai mistä se juontaa? Meinaan eihän äitiyspakkauksessa ole äidille mitään kivaa, mun mielestä se on vanhempien yhteinen lapsenhoitotarvikepakkaus, vaikka nimellä äitiys- kulkeekin. Meillä mies oli pakkauksesta enemmän innoissaan kuin minä. :grin

Toin mä helmikuussa reissusta miehelle ja pojalle tuliaisiksi yhteensopivat t-paidan ja bodyn sekä pojalle, sitten kun on vähän isompi, hupparin, joka on samaa urheiluvaatemerkkiä mihin isänsä on tällä hetkellä ihastunut. Mutta muuten en ole ajatellut mitään lahjoja miehelle hommata, ellei nyt jotain hauskaa ilmaannu vastaan. En mäkään siltä mitään lahjoja saa vauvan vuoksi. Toki aina merkkipäivinä muistan miestä, ja tuolta edellämainitusta reissusta toin tuliaisia ihan reilusti, joten ei siitä ole kyse, etteikö hän mielestäni ansaitsisi lahjoja ja hemmottelua aina silloin tällöin.

En oikeastaan tiedä mikä mulla oli pointti, toivottavasti en ainakaan loukannut tai ärsyttänyt ketään. Olen kai vaan huomannut ihmetteleväni tuota isyyspakkaus-hommaa, kun se alkaa olla niin yleinen juttu ja alkanut miettiä, että olenko tosi itsekäs kun mun mielestä mies ei tarvitse tästä hommasta mitään erityispakettia, kun en mäkään sellaista saa. :rolleyes:
 
Olen kyllä Pihlan kanssa samoilla linjoilla. Olen kyllä kuullut, että synnytyksestäkin jotkut antavat äidille lahjan, siis mies, mutta eikös siinä lapsessa jo ole lahjaa ihan tarpeeksi, että ei nyt mitään synnytyslahjaa mun mielestä tarvita enää? :/ Kai sekin jostain jenkeistä tullut tommonen tapa, en tiedä. Kukin tyylillään.
 
mä annoin miehelle isyyspakkauksen esikoisesta ihan huumorimielessä :) ei siis odottanutkaan mitään :) mut se oli kiva tapa jolla isänkin sai innostumaan odotuksesta
 
No minä ainakin olen siitä hassu, että minusta nyt on vain mukava ilahduttaa miestä jollain kivalla jutulla, jolla pääsee osallistumaan odotukseen. Samoin tulevaa isoveljeä. :)
On se vauvan todellisuus kuitenkin heille vähän eri juttu kuin minulle, jonka mahassa se kasvaa ja joka tuntee liikkeet ja muistaa olemassaolon koko ajan.

Lisäksi haluan jotain kiitosta antaa molemmille, kun ovat olleet minulle niin monella tapaa apuna ja hoitaneet kaikki kotihommat kun itse olen ollut pitkiä aikoja niin huonossa kunnossa, etten ole sohvalta päässyt liikkeelle. Itse ei ole tarvinnut miettiä edes pyykkejä, kun kaikki on pesty, kuivattu ja viikattu. Ja poikakin on imuroinut ja kantanut minulle tyynyjä yms. pientä. Ihania ovat olleet molemmat. :Heartred

Meillä on kyllä muutenkin sellainen tapa, että jos tulee esim. shoppailureissulla tai muulla matkalla jotain kivaa vastaan, mistä tietää toisen ilahtuvan (eikä ole mitään hirveän kallista), niin saatetaanpa ihan vaan huvikseen ostaa se ja viedä puolisolle "tuliaisena". Ja tämä toimii siis molempiin suuntiin. :)
 
Tottakai, kyllähän mieskin ansaitsee kiitosta, jos on ollut tukena raskauden aikana. Ja tykkään minäkin miestä ilahduttaa. Mä ehkä vaan siksi kyseenalaistin tuon isyyspakkaus-idean, kun meillä on tehty kaikki vauvantarvikehankinnat yhdessä / tasapuolisesti ja mies yhtälailla hypistelee vauvanvaatteita kuin minäkin. Että ei se äitiyspakkaus ole ollut yhtään enempää mun juttu kuin miehenkään juttu.

Äh, en mä tiedä miksi tästä asiasta vänkään, koska kuten sanoin, isyyspakkaus on ideana kiva eikä mua haittaa että porukat sellaisia väsää. Ja kyllähän mun mies varmaan ansaitsisi jonkun muistamisen, kun on niin hyvin ottanut mut huomioon ja osallistunut odotukseen niin hyvin kuin mies siihen voi osallistua. Mä vaan olen yrittänyt tehdä sitä muistamista nyt matkan varrella merkkipäivinä / jouluna / tuliaisina, mutta en mitenkään erikseen ole alleviivannut, että tämä on kiitos hänelle raskausajan "hyvästä käytöksestä". :grin Toivottavasti hän kuitenkin tietää, kuinka tyytyväinen olen. Mä tuskin saan häneltä mitään äitiyspakkausta, niin ei hänkään saa minulta isyyspakkausta. :taunt010
 
Minulle kyllä kelpaisi ihan oma "äitiyspakkaus", jossa olisi siis vain minua ajatellen hankittu juttuja. Mutta taitaapa se haaveeksi jäädä... :D

Äitienpäiväksi ajattelin pyytää jotain spesiaalia sitten, niin ehkä se ajaa tämän asian. :)
 
Mä oon ajatellut kehitellä (jos vaan kerkiän) noi pakkaukset iskälle ja isosiskolle niin, että saavat ne kotona sitten kaksin avata kun minä olen laitoksella vauvan kanssa. Onhan tämä uusi tulokas jo itsessään lahja kaikille, enkä noita pakkauksia ajattele niinkään lahjoina. Ne on sellaset mukavat yllätykset, joilla ei nyt sen enempää ole tarkoitusperää. Ompahan heilläkin ainakin kivaa sitten kotona :) Ja mä itse tykkää antaa. Antaisin kaikille kaiken jos voisin :smiley-angelic003

Äitiyspakkauksenkin voisi joku keksiä kyllä :grin kun tuo nykyinen on tosiaan vanhempainpakkaus tai ehkä vielä enemmän vauvapakkaus. Vauvallehan siinä melkein kaikki on. Äideille vois olla vähä suklaata ja jalkahierontaa ym..



Vähän verrannollinen on tähän varpajaiset... Oon miettiny, että äiti kantaa lasta mahassa 9kk ja "kärsii" kaiken maailman kivuista ja säryistä ja vartalo menee pilalle ym ym :wink ja sitten vielä synnyttää lapsen, joka toisilla kestää jopa päiviä ja on äärimmäisen tuskallista niin iskä saa mennä vähän tuulettumaan kun tämä kaikki on ohi o_O
Mutta kaippa tuonkin tarkoitus on vaan saada isät kestämään äitejä vähän paremmin tai jotain :p



Mutta joo, mun pakkaus "pointti" on ihan vaan ilahduttaminen :smiley-bounce016
 
Mun äiti on viime vuosina pitänyt ystäviensä kanssa varpajaisia, kun ystäväporukassa on syntynyt lapsenlapsia. :grin
Mutta joo, äitihän siinä enemmän tuulettumista kaipaisi siinä kohtaa kuin isä. Onhan babyshowerit sitten äideille kai se varpajaiset korvaava juttu, mutta ei kai niitäkään ihan joka ystäväpiirissä vietetä. Mä en ainakaan usko saavani mitään kahvituksia.

Ja tosiaan, äitienpäivä lähestyy. Mieheltä en varmasti tule mitään äitiys-/hemmotelupakkausta saamaan, mutta tajuaisikohan se muistaa mua äitienpäivänä... Hmm... Tässä olisikin sitten hyvä kiukuttelun aihe, jos ei tajua. :p Mun nimpparitkin se unohti just vaikka ite muistin sitä sen omana nimpparina yhteensä yli 80 € tuoksuilla... :angry2
 
Mie aluksi aattelin, että tekisin miehelle isyyspakkauksen, mutta en taida jaksaa. Ansaitsis kyllä selaisen täydestä sydämestä, sillä maaliskuun alun jälkeen ollu isyysvapaalla ja lomalla eikä miun oo tarvinnu tehä mitään kotona. Vaikeeta se oliskin kun paikat niin kipeenä enkä oo pystyny tuota pikkuneitiä edes pahemmin nostelee esim. pyllypyykille. Neiti on siis nyt 1v 2kk vanha.
Aattelin, että ostan jonkun kivan synttärilahjan hälle ja se riittänee. Ollaan kyl sovittu ettei mitään synttärilahjoi osteltais mutta ainahan sitä tulee ostettua... Nyt vaan pohdinnassa mitä ostaisin... 9 päivää aikaa synttäreihin!
 
Mä tein esikoisesta miehelle isyyspakkauksen ja tykkäsi ihan hirveesti ja kun duuni oli tehty mä sain ns. ponnistuslahjana mieheltä Kalevalan lapsikorun, enhän mä mitään ponnistanut pihalle mut siis mies halusi antaa mulle jotakin lahjaksi urakan päätteeksi.
 
Takaisin
Top