Isänpäivä

Vargynja

Admin
Staff member
Administrator
Helmikuiset 2021
Kohta se jo tuleekin. Mulla meinasi jo mennä sormi suuhun, että mitä miehelle lahjaksi, mutta löysinkin sitten hupparin, jossa on kuva häntä miellyttävästä aiheesta. :) Itse hän ei mitään lahjaa tai viettämistä toivo muuten kuin kakkua. :D Taitaa kyllä mennä senkin kakun suhteen tilaushommiksi. Ei nyt aika ja energia riitä itse tekemiseen varsinkaan kun ei olla ihan hakoja vielä gluteenittomassa leivonnassa. Viimeksi kun yritettiin tuli kyllä ihan hyvä kakku, mutta mokoma ei meinannut irrota vuuasta. :p Kovin kummoisesti ei varmaan kakun ja lahjan lisäksi isänpäivää vietetäkään. Meidän omat isätkin asuu sen verran kaukana ettei varmaan lähdetä vieraisille ja vähän haluttaakin pitää ihan rauhallinen koti-isänpäivä. Pitäisköhän askarrella pojan kanssa kortti vai luotanko siihen että tekevät hoidossa... Ehkä tekevät hoidossa, viime vuonna ainakin taisivat tehdä.

Miten teillä vietetään isänpäivää?
 
Meillä tehdään lasten kanssa isille aamupala valmiiksi ja lahja oottaa pöydällä. Tänä vuonna ajattelin hierontaan tai/ja parranhoitoon lahjakorttia. Jos sais myös kortin värkättyä lasten kanssa. Aamupalan jälkeen keitetään kahvit ja syödään arnoldsin donitsit :D mies ei oo ikinä halunnut kakkua kun sitä on molempien vanhemmilla sit tarjolla. Lakritsidonitsi on ollu meillä kakkuna sit. Mä syön tosin jotain muuta kun ei ole gluteenittomia ne donitsit :) molempien kotona käydään sitten piipahtamassa puolen päivän jälkeen.
 
Mies on töissä.. tulee aamuyöstä työvuorosta kotiin ja lähtee 9h myöhemmin sinne takaisin. Yritetään antaa nukkua ja tehdä jotain aamupalaa valmiiksi.. :sad001 Isän kanssa ei muuten juhlisteta sen kummemmin. Kerhossa varmaan lapset tekevät jotain korttia. Ukkia mennään päivällä moikkaamaan ja kahvitellaan siellä paremmin. :)
 
Aamulla varmaan kahvia ja croissantteja, sitten varmaan aika normaali päviä. Lapset piirtävät varmaan innonissaan jonkun kortin.

Mä ajattelin, että ehkä jotain mitä lapset ja isä voisivat tykätä tehdä yhdessä - joku mielenkiintoinen kirja, jota isä voi lukea lapsille tai tutkia sitä yhdessä. En tosin tiedä uskallanko mennä lasten kanssa yksin kauppaan missä he saisivat itse valita, kun viimeiksi oli sellaista hulinaa joka päätyi ettei jaksettu olla kaupassa vaan lähdettiin pois ilman ostoksia (tämä ei ollut siis ruokakauppa, siellä ne ovat enemmän tai vähemmän siivosti). No ei, pitää yrittää uudelleen, jos vaikka nyt olisi hyvä hetki :)
 
Aamua en oo suunnitellut vielä, mutta isovanhemmat tulee kahville. Eli väsään gluteenittoman voileipäkakun ja täytekakun. Mies haluaa voileipäkakun mielummin ja mummoille taas perinteistä täyskäriä. Kinuskikissan sivuilla olevalla gluteenittomalla kakkupohja ohjeella muuten onnistuu aina. Ja lähtee kyllä irti vuuastakin kunhan on riittävästi korppujauhoja (kannattaa käyttää Moilasen).
Lapsen kanssa varmaan väsätään kortti. Pitäs vaan keksiä millasen pystyy tekemään 1,5v kanssa.
 
Kiitos vinkistä Eclipse, pitääkin kokeilla sitä ohjetta. :) Me ei olla vielä hirveästi ehditty testailemaan gluteenitonta leivontaa.

Onnistuisiko lapsen käden jäljen painaminen korttiin sormivärillä? Tai kuvan tuputtaminen sapluunan ja sienen avulla? Tai antaa vain lapsen piirtää/maalata jotain... Pienten kanssa on kyllä välillä vaikea askarrella, kun ne ei vielä hirveästi osaa.
 
Mennään miun vanhempien luo viikonlopuks, miehen isä asuu kaukana eivätkä oo välilöissä.
Tehdään voileipäkakku( isä ja ukki tykkäävät) ja appelsiini-suklaajuustokakku( mie ja mummo tykkää) lapset askarrellu eskarissa/kerhoissa ja käytiin ostamassa pörrösukat, kun mies niitä toivoi :)
 
Takaisin
Top