Inseminaatio/muut hoidot 2018

Onko kukaan muuten kuullut The dutch test-hormonikokeista? En löytänyt googlettelemalla suomalaista tietoa. Seuraan instagramissa muutamaa jenkkiläistä naisten hedelmällisyyteen erikoistunutta "ravitsemusterapeuttia" (esim. thewomensdietatian), jotka teetättävät asiakkaillaan kyseisen kokeen ja laativat tulosten pohjalta hedelmällisyyttä tukevan ruokavalion. Enkunkielisiä sivuja tutkin ja tuo testi näyttää määrittävän eri hormonitasot tarkemmin kuin lapsettomuustutkimuksissa tehtävät verikokeet. Oispa mielenkiintoista tietää lisää..
 
Onko kukaan muuten kuullut The dutch test-hormonikokeista? En löytänyt googlettelemalla suomalaista tietoa. Seuraan instagramissa muutamaa jenkkiläistä naisten hedelmällisyyteen erikoistunutta "ravitsemusterapeuttia" (esim. thewomensdietatian), jotka teetättävät asiakkaillaan kyseisen kokeen ja laativat tulosten pohjalta hedelmällisyyttä tukevan ruokavalion. Enkunkielisiä sivuja tutkin ja tuo testi näyttää määrittävän eri hormonitasot tarkemmin kuin lapsettomuustutkimuksissa tehtävät verikokeet. Oispa mielenkiintoista tietää lisää..

Mulle on muutama lääkäri sanonut, että hormonitasojen tarkka määrittely on sikäli hankalaa, että ne vaihtelee niin paljon ihan jo päivän sisällä. Eli on vaikeeta saada luotettavaa mittausta. Lisäksi viitearvot on vaan viitearvoja (=perustuu tietyn väestöotoksen arvoihin), ja jollekin viiterajan ulkopuolella on ihan ok ja toisen elimistölle viitearvoissakaan oleva ei riitä. Yksi lääkäri sanoi suoraan, että yleensä siitä hormonien tarkasta ja jatkuvasta mittailusta tulee lähinnä turhaa stressiä, eikä juuri hyötyjä.
 
Kiitos!
Miten siellä menee, ootko testaillu?? :)

Joo ja ei oo kyl vahvistunu mun silmään..siinä se testiajal on ja kuivuessaan edustaa viivanpaikkaa... No tänään kp 26/27-30 ihan hullut menkkakivut ja "lurahti" kirkasta limaa vaikka olin ihan varma et vuoto alko... viikonlopun jälkeen ollaa viksumpia i think.. Mut kyllä kärsivällisyyttä taas kasvattellaan :hungover:
 
Mitä lääkkeitä ootte syöneet/ saaneet ennen inseminaatiota? Mulla on clomifen ja nyt tähän kiertoon sain lisäksi metformiinia sekä mahdollisesti otan vielä ovitrellen. Nyt odotellaan ovulaatiota, lääkäri oli sitä mieltä, ettei ultrata kun vasta inseminaatiossa. Lisäksi otettiin kp3 jotain hormoniarvoja.
 
Moikka kaikki!
Rohkaistuin viimein kirjoittelemaan tänne. Olen lueskellut näitä foorumeita jo hetken aikaa.
Löytyyköhän täältä samanlaisia tarinoita keltään?
Olen siis 30v nainen, mieheni on samanikäinen. Yritystä meillä tulee syksyllä täyteen 3 vuotta. Hakeuduimme tutkimuksiin alkuvuodesta 2018. Tällöin yksityisellä tehtiin alkututkimukset: verinäytteet, ultrat, siemennestetutkimus ja aukiolotutkimus. Tulos oli, että meissä ei ole kummassakaan "mitään vikaa" eli siis kaikki tulokset normaaleja. Tällöin päätettiin vielä yrittää luomuna syksyyn, jolloin tarkoitus aloittaa inssit. No aikaa vähän vierähti mm. koiranpennun tulon takia, ja alkuvuodesta pyysimme lopulta lähetteen kunnalliselle puolelle.
Suhteellisen nopeasti saatiin hommat käyntiin kunnallisella puolella ja nyt tästä kierrosta pistin Gonal-f:t. Odoteltiin ovulaatiota, joka ei testeissä näkynyt ja 26.5 pistin Pregnylin ja 27. 5 tehtiin meidän ensimmäinen inssi. Pesutulos oli erinomainen ja inssi sujui hyvin, folli oli hyvän kokoinen ja juuri puhkeamassa. Kahden päivän päästä tästä aloitin Lugesteronit. 12.6 eli keskiviikkona oli määrätty tehtäväksi raskaustesti. Kuitenkin jo sunnuntaina alkoi menkkakivut ja ei ollut yllätys, että testi oli negatiivinen. Menkkoja ei silti näy eikä kuulu. Menkkakipuja edelleen on, vähän lievempänä tosin. Onko kellään muulla Lugesteronit siirtäneet menkkoja tai aiheuttaneet muuta vastaavaa? Meinasin nyt vielä pari päivää katsella, jos ei menkkoja kuulu niin teen uuden testin. En kyllä usko, että raskaana olen.
Tarkoitus siis tehdä nyt 3-5 inssiä ja jos niillä ei onnistu niin sitten astetta järeämpiin hoitoihin. Ihana ollut lukea, että täällä jotkut ovat saaneet lapsen alulle inssillä ja siitä oikeasti voi olla apua. Itse tunnun olevan jo aika kyyninen ja epäuskoinen siihen, että joskus oikeasti se lapsi alulle saataisiin. Mutta ehkä se sieltä vielä joskus.
 
Mulle on muutama lääkäri sanonut, että hormonitasojen tarkka määrittely on sikäli hankalaa, että ne vaihtelee niin paljon ihan jo päivän sisällä. Eli on vaikeeta saada luotettavaa mittausta. Lisäksi viitearvot on vaan viitearvoja (=perustuu tietyn väestöotoksen arvoihin), ja jollekin viiterajan ulkopuolella on ihan ok ja toisen elimistölle viitearvoissakaan oleva ei riitä. Yksi lääkäri sanoi suoraan, että yleensä siitä hormonien tarkasta ja jatkuvasta mittailusta tulee lähinnä turhaa stressiä, eikä juuri hyötyjä.

Kiitos, noi pointit on kyllä hyviä :) tutkailin tarkemmin sitä dutch-testiä ja vaikuttas siltä, että mittaukset pitäs tehdä kuulauden ajan päivittäin. Varmaan just mitata koko kuukautiskierron läpi niin tulokset ois luotettavampia Mut ois kyllä aika homma.
 
Mitä lääkkeitä ootte syöneet/ saaneet ennen inseminaatiota? Mulla on clomifen ja nyt tähän kiertoon sain lisäksi metformiinia sekä mahdollisesti otan vielä ovitrellen. Nyt odotellaan ovulaatiota, lääkäri oli sitä mieltä, ettei ultrata kun vasta inseminaatiossa. Lisäksi otettiin kp3 jotain hormoniarvoja.

Mulla on ollut käytössä Letrozol kp 3-5, ovitrellen laitoin päivä ennen inssiä ja inssistä parin päivän jälkeen alotin terolitit 2tbl/vrk. Lääkäri sanoi että voin testaukseen saakka syödä teroja.

VonMaikille pidän täältä peukkuja ja toivon viivalle vahvistumista!! :)

Tervetuloa Caitir! Onpa jännä jos testi näyttää negaa ja menkkoja ei näy. Vielä on toivonrippeitä!
 
Onko muita menossa inseminaatioon vielä kesällä? Mä täällä testailen ovulaation ajankohtaan ja sitten olisi inseminaatio edessä, nyt kp14.
 
Tänään tuli clearbluen testillä raskaana 1-2vk
Maaliskuussa oli eka ja vika inssi, päätettiin siitä lähteä suoraan ivf hoitoon ja saatiin aika syyskuulle.
Ollaan yritetty lasta 1.5v ja about joka toinen päivä ollut yritystä, nyt tästä kierrosta tasan yksi kerta yritystä ja tärppäsi! Oon niin onnellinen että hyppäsi kyytiin luomuna! Toivottavasti pysyy kyydissä:happy093
ja ei mitään oireita vielä...
 
Mahtavaa viviansylvia! Onnea kovasti! Antaapa toivoa itsellekin että luomustikin voi yllättäen tärpätä. :)

Meillä oli tänään inssi nro 2. Erona edelliskertaan se, että ovis ja inssi olivat päivää viime kiertoa aiemmin, jo kp11. Limakalvo oli myös parempi kuin viimeksi. Mulla toimii hyvin 50 IU gonalia kp 5-9, taas oli yksi johtofolli kasvanut nätisti. Sormet ristissä että tämä kerta toisi tuloksen. YK n.15 ja meissä ei muuta ”vikaa” kuin minun alentunut amh sekä menkkoja edeltävä tiputtelu. Nyt ensi kertaa kokeiluun terojen sijaan luget, jollain jättiannostuksella 800mg/pv.. toivottavasti auttaisi tiputteluun!

Mites muilla menee, esim von Maikki? :) täällä on varmaan hiljentynyt keskustelu kesäksi hieman.
 
No meikäläisen tikku show päätty sit niin että hyvästä plussasta huolimatta puski sitten menkat kylään viikonloppuna sunnuntaina.. ensin tuhrulla ja nyt sit kunnon vuodolla... :smiley-chores020 joten soitin meidät ivf jonoon elokuulle :gen014 et kesä mennään luomuna ja 9.8 on sit ivf ensikäynti:dance011

Tsemppiä kaikille omiin tilanteisiin:love7
 
Tänään tuli clearbluen testillä raskaana 1-2vk
Maaliskuussa oli eka ja vika inssi, päätettiin siitä lähteä suoraan ivf hoitoon ja saatiin aika syyskuulle.
Ollaan yritetty lasta 1.5v ja about joka toinen päivä ollut yritystä, nyt tästä kierrosta tasan yksi kerta yritystä ja tärppäsi! Oon niin onnellinen että hyppäsi kyytiin luomuna! Toivottavasti pysyy kyydissä:happy093
ja ei mitään oireita vielä...


Iiiisosti onneaaaa!!!:Heartred:Heartpink:Heartblue
 
Iisosti onnea plussasta Viviansylvia!! :Heartred :Heartred ihanaa, että tuli luomuylläri! :Heartred

VonMaikki, me ollaan ihan samassa tilanteessa. Inssi nro 3 päättyi negaan ja ivf-jonoon päästiin. Ivf-info 12.8 ja hoidot alkaa arviolta lokakuussa. Pitänee kohta siirtyä täältä ivf-ryhmään.. alkaako se olla sitten viimenen etappi :D
 
Iisosti onnea plussasta Viviansylvia!! :Heartred :Heartred ihanaa, että tuli luomuylläri! :Heartred

VonMaikki, me ollaan ihan samassa tilanteessa. Inssi nro 3 päättyi negaan ja ivf-jonoon päästiin. Ivf-info 12.8 ja hoidot alkaa arviolta lokakuussa. Pitänee kohta siirtyä täältä ivf-ryhmään.. alkaako se olla sitten viimenen etappi :D

Sovitaan etukäteen ettei sielä kauaa vanheta :woot:

Mut siis kuin se lokakuulle menee jos jo elokuussa on se ensikäynti? :wideyed: mulle höpötettiin jostain syyskuusta :hungover: :shifty: vissiin jaksaa mihkää lokakuulle taas ootella... vaikka no jaa kuukaus ny sinne tai tänne...Mut mieluummin ei :bag:
 
Heissan.

Ensinnäkin onnittelut luomuplussasta ja tsempit ivf:n siirtyville. Itse olen täysin orientoitunut siihen, että sinne käy meidänkin matkamme...

Omasta tilasta :Turhauttavaa tämä on edelleen. Söin toisen kierron letroja ja viittä vaille taas turhaan :smiley-angry016. Lääkäri jo sanoi, että sori teillä menee tämä(kin) kierto ohi kun ovis tulee lauantaille. Nyt kuitenkin pienen pieni tsäänssi jos ovista ei näy, niin pistän ovitrellen la illalla ja ma inssi. En pistäis suuria toiveita tähän että toteutuu.

Nyt mennyt puolivuotta ilman tosi toimenpiteitä. Tää syö naista.
 
Muokattu viimeksi:
Sovitaan etukäteen ettei sielä kauaa vanheta :woot:

Mut siis kuin se lokakuulle menee jos jo elokuussa on se ensikäynti? :wideyed: mulle höpötettiin jostain syyskuusta :hungover: :shifty: vissiin jaksaa mihkää lokakuulle taas ootella... vaikka no jaa kuukaus ny sinne tai tänne...Mut mieluummin ei :bag:

Sovitaan todellakin ettei vanheta siellä kauaa! :angelic::bored:

Mä en oikein itekään ymmärtänyt et miks hoidot alkaa vasta lokakuussa, kun info-aika saatiin kuitenkin jo elokuulle.. pitää odottaa elokuulle että selviää tarkemmin. Hyvä jos te pääsette syyskuussa tositoimiin. Odotusta odotusta... :mad:
 
Heissan.

Ensinnäkin onnittelut luomuplussasta ja tsempit ivf:n siirtyville. Itse olen täysin orientoitunut siihen, että sinne käy meidänkin matkamme...

Omasta tilasta :Turhauttavaa tämä on edelleen. Söin toisen kierron letroja ja viittä vaille taas turhaan :smiley-angry016. Lääkäri jo sanoi, että sori teillä menee tämä(kin) kierto ohi kun ovis tulee lauantaille. Nyt kuitenkin pienen pieni tsäänssi jos ovista ei näy, niin pistän ovitrellen la illalla ja ma inssi. En pistäis suuria toiveita tähän että toteutuu.

Nyt mennyt puolivuotta ilman tosi toimenpiteitä. Tää syö naista.

Onko millanen olo että näkyykö sitä ovista :bookworm:?
 
Mulla on ollut käytössä Letrozol kp 3-5, ovitrellen laitoin päivä ennen inssiä ja inssistä parin päivän jälkeen alotin terolitit 2tbl/vrk. Lääkäri sanoi että voin testaukseen saakka syödä teroja.

VonMaikille pidän täältä peukkuja ja toivon viivalle vahvistumista!! :)

Tervetuloa Caitir! Onpa jännä jos testi näyttää negaa ja menkkoja ei näy. Vielä on toivonrippeitä!


Aanu: Saako kysyä mikä annos sulla on ollut letrozolia?

Mä kävin tänään ultrassa, kun ovista en oo saanut tikutettua, folli oli vain 14mm ja kp 18 tänään. Voi olla, että toi metformiini sekoitti kiertoa, sillä vatsa meni ihan sekaisin ja pahaolo koko ajan. Sovittiin, etten käytä sitä nyt ja ensi kierrosta sitten toi letrozol 2,5mg x2, kierron 3-7 päivät eli vaihdetaan clomifenin tilalle.

Tässä kierrossa otan nyt ovitrellen ma 1.7. ja inseminaatio sitten ti 2.7, vähän kyllä epäilen että onnistuuko toi ollenkaan, kun folli noin pieni kiertoon nähden, toki onhan sillä muutama päivä aikaa kasvaa..
 
Muokattu viimeksi:
Takaisin
Top