Innokasta (imetyksen) odotusta

Pompula

Silmät suurina ihmettelijä
Onko täällä muita jo imettäneitä tai jotka muuten kaipaa sitä kovasti? Mulla 2. lapsi tulossa, lask.aika 9.2., ja on jo pitkään tuntunu rinnoissa ja kyynelkanavissakin "painetta", ku niin haluaisin imettää taas!! Hirmu pitkään en ees tyttöä imettäny -4kk- mut kaipaus jäi sitäkin pahemmin... Se on niin ihana tunne, ku voi ruokkia lastaan niin luonnollisella tavalla! Minunkin pikkurinnoista riitti pienelle tytölle ravintoa - ja se ihana, sottanen olo, kun maito suihkus pelkästään ajattelemalla vauvaa, saati jos kuuli sen itkun... Suosittelen kaupasta saatavia maidonkerääjiä... (mainos! [:D])
 
Toivottavasti ekakertalaiset saatte yhtä ihania kokemuksia! Tietenki mullaki nännit kipeyty ja Bevita-voidetta (apteekista, taas mainos...[;)]) sai olla laittamassa vähän väliä, mut niinku tän sivuston Kätilö vastaa -palstalta luin, ni hyvänolonhormonit kyllä ilmeisesti antaa voimia siihenkin...
 
Tunnelmallista syksyä kaikille!
 
[align=center]Mulla ainakin on aivan mahtava tunne kun saan imettää tyttöäni, vaikka nännipäät välillä kipeytyy ja joudun pumppaamaan välillä niin silti, mahtava tunne[;)] Tää on mun ensimmäinen lapsi ja sitä yritettiin pitkään. Lopulta tärppäsi js tyttö tuli maailmaan[:)] Imetän niin kauan kun maitoa riittää ja sitähän riittää..
[/align]

ALKUPERÄINEN: Pompula

Onko täällä muita jo imettäneitä tai jotka muuten kaipaa sitä kovasti? Mulla 2. lapsi tulossa, lask.aika 9.2., ja on jo pitkään tuntunu rinnoissa ja kyynelkanavissakin "painetta", ku niin haluaisin imettää taas!! Hirmu pitkään en ees tyttöä imettäny -4kk- mut kaipaus jäi sitäkin pahemmin... Se on niin ihana tunne, ku voi ruokkia lastaan niin luonnollisella tavalla! Minunkin pikkurinnoista riitti pienelle tytölle ravintoa - ja se ihana, sottanen olo, kun maito suihkus pelkästään ajattelemalla vauvaa, saati jos kuuli sen itkun... Suosittelen kaupasta saatavia maidonkerääjiä... (mainos! [:D])

Toivottavasti ekakertalaiset saatte yhtä ihania kokemuksia! Tietenki mullaki nännit kipeyty ja Bevita-voidetta (apteekista, taas mainos...[;)]) sai olla laittamassa vähän väliä, mut niinku tän sivuston Kätilö vastaa -palstalta luin, ni hyvänolonhormonit kyllä ilmeisesti antaa voimia siihenkin...

Tunnelmallista syksyä kaikille!
 
Mua vähän pelottaa etten voi imettää, rinnat ei oo kasvanu yhtään. Joten onkohan sitä maitookaan erittynyt. Oon viikolla 22. 
 
Kyllä se onnistuu kun uskoo itseensä ja kuuntelee lastaan...
Ei rintojen koolla ole merkitystä imetyksen onnistumiseen. Ole rauhallisin mielin ja älä stressaa asiasta, jolloin kyllä imetyskin luonnollisesti sujuu.
Itse imettänyt aikanaan esikoistani 1v8kk, pienempiä, eli nyt viisivuotista poikaamme 2v4kk ja tyttöämme 2v6kk. Viimeisin imetys kesti yhtäjaksoisesti 4,5 vuotta, sillä imetin poikaa tytön odotusajan ja vielä tytön synnyttyä molempia yhtäaikaisesti 4kuukautta..."joten olen varmaan ollut lehmä edellisessä elämässäni."
Nyt oli reilu puolen vuoden tauko kun viimeksi imetin nyt kolmivuotiastamme, ennenkuin tärppäs nykyinen raskaus...innolla odotamme ekaa ultraa, joka tuolla juhannuksen tienoilla.
Hyviä odotuksia kaikille ja imettäkää ihmeessä jos siltä tuntuu, mutta älkää ihmeessä tehkö siitä stressiä itsellenne ja lapsellenne; jollei onnistu imetys tai tuntuu hankalalta, älkää syyllistäkö itseänne,sillä olette yhtä erinomaisia äiteinä ja pulloruokinta on ainakin takuuvarmaa ja tietää tarkkaan, jotta lapsi saa riittävän ravinnon.
Aurinkoisin terkuin Anolinno
 
Joo, ei todellakaan mitään stressiä imetyksestä, Pu_Pu ja muutkin! Mulla on rinnat kasvanu kunnolla vasta pari päivää synnytyksen jälkeen eli sillon, ku se maito oikeesti alkaa nousemaan rintoihin (ja aluks ne on vielä turvoksissa enimmäkseen hormonien vuoksi). Se raskausaikanen turvotus on pientä verrattuna maitoa täynnä oleviin rintoihin... Tietenkään kaikilla imetys ei onnistu vaikka ite&vauva haluais! Ja ihan alun hankaluuksiin (ei löydä hyvää asentoa tms) ei ainakaan saa lopettaa imetystä vaan vaikka sit pyytää apua sairaalasta tai neuvolasta! Ei ne taida sairaalasta edes kotiin päästää ennenku imetys onnistuu (tai sit pitää olla tosi hyvä syy olla imettämättä)!

Sellanen juttu mua on ihmetyttäny, et nyt toista lasta imettäessä ei oo ollu sitä, et maito suihkuais siinä määrin mitä ekalla vaan ajattelemalla vauvaa! Oisko sitä, et alitajunnassa tietää, että tää isokokosempi tyttö pärjää kyllä vaikkei heti sitä tissiä suuhunsa saa... Ekan rääpäleen kans ku oli itekin hätäsempi ja huolestuneempi vähä kaikesta. Pidempään oon nyt imettäny tätä toista ku ekaa ja nyt on ollukin pelkällä rintamaidolla ku eka sai korvikettakin. Yösyötöt alkaa jäähä välillä pois, ni kylläpä muuten on hankala nukkua jos sattuu havahtumaan hereille muutamaa tuntia ennen "oikeeta" herätystä: rinnat on ihan pinkeenä&kipeenä maidosta ja parhaassa tapauksessa on liivinsuojat ja yökkärin etumuskin litimärkänä!! Ihanaa se silti on, vaikka unta tarviiskin jokaisen hetken, millon siihen ois mahdollisuus. (tytöt nyt reilu 2,5v ja 4kk)
 
Takaisin
Top