Imetys

hymykuoppa

Seurustelun sensei
Huhtikuunmammat 2014
Toukokuunmammat 2014
Tästä oli puhetta eilen ja aihe alkaa pikkuhiljaa olla aika ajankohtanen niin nyt sille on oma ketju johon voidaan jatkaa juttua :)
 
Oon ite viimeaikoina kiinnittäny aika paljon huomiota imettämiseen julkisilla paikoilla. Jotkut tuntuu helposti kaivavan sen tissin esille melkeen missä vaan kun sit taas jotkut ei missään tapauksessa haluu imettää kun suljettujen ovien takana. Ite en oo vielä oikeen osannu päättää miten suhtaudun asiaan... Mitä muut on mieltä?
 
Oon imettänyt missä vain, milloin vain lapsi on evästä kaivannut, mutten mä mitään "tissiä esille" ole kaivanut.. :eek:

Avarakaulainen toppi alle ja normipaita päälle. Mitään ei näy, kun paidan alla kaivaa tissin lapsen saataville ja sujauttaa nännin lapsen suuhun. Ei siitä sen ihmeellisempää tarvii tehdä.

En ymmärrä sitä vouhkausta julki-imetyksestä.. Mua ei saa mihkään ahtaisiin kopperoihin tai vessoihin imettämään. Kun en itsekään söisi jossain ravintolan vessassa, niin ei syö mun lapsenikaan.
 
Mie taas kuulun niihin jotka vaatii yksityisyyttä siihen touhuun. En koskaan oo ollut minkään sortin paljastelija, et on tisut ja pakarat pitän olla hyvin piilossa. Enkä sano, et imettäminen ois paljastelua vaan että ite en tykkää omia utareita ottaa esille julkisilla paikoilla.

Mie oon pähkäilly imetystyynyn hommaustakin. Eile äippäpolin luennon yhteydessä näin imetystyynyn hyödyllisyyden. Varmasti ois kätsä :)
 
Luulen että musta ainakin alkuun tuntuu vaikeelta imettää muuten kun kotona. Oon aina ollu niin tarkka omasta yksityisyydestä. En kuitenkaan haluis että se muodostuis ongelmaks vaan että jos sellanen hetki tulee että vauvalla on nälkä ja ei olla kotona niin pystyisin imettämään myös muualla. En mä ehkä missään keskellä kahvilaa uskaltais siihen ruveta, mutta ehkä jossain rauhallisemmassa nurkassa missä se ei niin kiinnitä huomioo.
 
Mie en esikoista imettänyt julkisesti - pullo ja pumppu oli mukana..
Nyt vois olla helpointa että imetyspaidan lisäksi laittaa harson eteen, jos joku meinaa paistaa julkisella paikalla.
Esikoinen on niin menevä, että eipä missään jaksaisi turhaan pumppailla, varsinkaan jos luovuttajaksi alan..
Olen tosin miettinyt että mieli saattaa muuttua luovuttamisen suhteen - lapset ovat valvottaneet, en ole saanut kääntelyiden tai pissahädän takia nukuttua kunnon yöunia koko 2 kk aikana kuin pari kertaa..
Että jaksaako sitä rumbaa sit, mun pitäis vielä ajaa toiselle paikkakunnalle viemään ne maidot.


Sent from my iPhone using Vau Foorumi mobile app
 
Ai ne joutuu ite kuskaa vielä? Mie luulin, et ne vaa toimitettais jonnekin joka toimittaa ne eteenpäin. Aikamoista rumbaa kyllä jos noin..
 
liii-saaa mä oon kans miettiny et harsollahan se tapahtuma pysyis epätoivotuilta katseilta piilossa! Nykyään on kyllä monissa isoissa kahviloissa lastenhoitonurkkauskin jossa pääsee mukavasti myös imettään. Luultavasti rupeen muutenkin suosimaan noita isompia kahviloita sit jatkossa kun niihin pääsee helposti vaunujenkin kanssa :)
 
Täällä on taas noi kahvilat nii ahtaita!! Ellei sit apsille halua mennä, mut abc on abc.....
 
Mä oon kans miettinyt tota imettämistä, et luulisin, et haluun sen tehä rauhassa, ettei muut "häärää" ympärillä. Vaikee olis kuvitella, et imettäisin jossain kauppakeskuksen kahviossa...
 
Mikäli imetys (toivottavasti) lähtee skulaamaan hyvin niin kyl mä luulen että julkisestikin tarpeen mukaan muksua imetän. Harsoilla/huivilla sitten suojaa tarpeen mukaan mutta mun mielestä muksulla oikeus ruokailuun oli paikka missä vaan. Mikäli joku pervo (mitä en tajua koska imetys on mun mielestä niin tavallinen ja normaali asia!)kokee mielenkiintoiseksi niin olen sanallisesti valmis siihen vastaamaan.. En nyt sano että isken tissin esille kaupan kassalla mutten ala lasta nälässä pitämään ( eikä varmasti kukaan muukaan) tai ajoittamaan menoja sen takia ettei tarvitse kodin ulkopuolella imettää. Oon jo miettinyt kesälle (utopistisia:grin) juttuja kuten pitkiä kävelylenkkejä luonnossa jossa voin imettään puistonpenkillä puun alla ja lukea lehteä kun vauva torkkuu vaunuissa.

Enkä todellakaan arvostele tai tuomitse heitä ketkä ei samoin koe!
 
Itseasiassa en ole ikinä nähnyt missään, et kukaan imettäisi julkisilla paikoilla.. Harvempi siis julkisesti sen tekee. Rupesin vaa muistelemaan oonko henk.koht. törmänny julkisesti imettäviin ihmisiin.. Ni enpä. Kai tääkin on seutukohtasempaa?
 
Kyl mä oon usein nähnyt, mut pääkaupunkiseudulla on nyt paljon jengiä... Mut usein tosiaan on harso suojana yms.
 
Niin mie meinasinkin tuohon kirjottaa, et hesan seudulla varmaan onkin asia toisenlainen. :) Siel tuntuu muutenkin porukka olevan avoimempia kuin täällä P-K:n seudulla.
 
Kyllä musta tuntuu että vähän väliä törmää imettäviin äiteihin kaupungilla! En pidä sitä mitenkään outona mutta ite en ehkä osais niin rennosti imettää julkisella paikalla...
 
Aijjaa. Ois kyl kiva jos ois omaki silmä tottunu niin sit se ei niin oudolta EHKÄ tuntuis omalla kohdallakaa..
 
Niin ei ainakaan tääl maalla näy mitään :) Ku ei oo mitää sellasia paikkojakaan. Mut jos lähikaupunkiin menee, ni tilanne voinee olla toinen. Eikä mua häiritse julki-imetys yhtään muiden toimesta.
 
Niin todellakin käy, että alkaa valitsemaan kahvilat sen mukaan missä on hyvä vauvanhoitohuone.
Mulla imetys ei "julkisella" paikalla onnistunut, kun tissit tykitti maitoa ympäriinsä. Siinä touhussa kastui äiti, vauva ja vierustoverit! :sad001

Musta aina tuntuu kurjalta, kun monet kehuu kuinka helppoa imettäminen on... Pääsee niin helpolla! Varmasti silloin kun se todellakin sujuu, eikä ongelmia ole.

Onneksi noita vauvanhoitohuoneita on nykyisin hyvin tarjolla ja sai rauhassa hoitaa homman, jos kaupungille oli mentävä. Tuo vaikea imettäminen rajoitti kuitenkin mun menemisiä. Helpoimmalla pääsi kotona, kun sai imettää makuuasennossa ja harsoja oli paljon tarjolla. Ja vaihtovaatteita!
 
mä oon tavannu aika paljonki ihmisiä, ketkä imettää julkisilla paikoilla, mut tosi moni tekee sen niin huomaamattomasti, et ei välttis ees tajua et siel on tissit esillä... yks nainen työnsi kerran kaupassa vaunuja ja teki ostoksia ja sillä oli vauva kantoliinassa... rupesin vaan mielenkiinnosta kattoo, miten se sen liinan oli solminu, niin meni hetki enneku tajusin, et se imetti samalla :)

iteki imetin ekaa just sillon ku nälkä pienelle iski, mut mä käytin huivia siinä edessä ja kyllä mä hakeuduin vähän silleen sivummalle... mua inhotti se kun jotkut (yleensä vanhemmat ihmiset) pysähty tuijottaa, et ihan ku olisin joku nähtävyys siinä..... ei mua julki imettäminen haittaa yhtään, se on niin luonnolista, mut mä en tykkää jos mua tuijotetaan sen takia... mut ei siis haittaa vaikka kaveri vieressä imettää.... tai antaa pulloa.. mun puolesta kummin vaan kunhan vauvalla on hyvä olla :)

tosin mun imettäminen ei kauaa kestäny ku oli kans vähän vaikeuksia sen kanssa :sad001
 
Takaisin
Top