Imetys raskauden aikana

lumihelmi

mysite
Onko muita jotka imettää vielä esikoista tämän raskauden aikana? Itse imetän 9kk ikäistä vauvaani ja haluan jatkaa niin pitkään kuin mahdollista!
 
Minä imetän, tyttö 8kk . saa välillä korviketta kun teen pari vuoroa viikossa töitä mutta muuten tissillä. Meinasin vuoden ikään asti suunnilleen. Vaikuttaakohan raskaus maidon tuloon? Ja miten kaikki vitamiinit riittää maitoon ja uudelle pienelle vauvalle? Ja ehkä vähän vielä itsellekkin
 
Mulla on kyllä vaikuttanut. :sad001 oon alkanut juoda imetysteetä ja se on vähä mun mielestä auttanut että maitoa taas tulee! Saa juoda vettä ihan älyttömästi että maitoa tulee. Ja syödä myös ihan sikana! :D
 
Vitamiineista en osaa sanoa.. Itse syön sitä multivitan raskaus ja imetys -vitamiinia ja sit omegaa ja lisäksi vielä maitohappobakteeria. Pitää kysyä kyllä tota neuvolasta!
 
Mulla ei ole omaa kokemusta tästä asiasta, mutta olen kuullut että maidon maku jotenkin muuttuu raskauden aikana, jolloin lapsi saattaa sitä myöten vähentää tai jopa lopettaa kokonaan rintamaidon juomisen.
 
Esikoinen on pikkasen päälle vuoden ja nyt ollaan vieroittamassa äidinmaidosta. Nyt imetän vain aamuisin ja iltaisin ja hyvin on maito riittänyt hänen tarpeisiinsa. Varmaan aamuimetykset jatkuu, koska se on esikoiselle niin tärkeää. Sitä en osaa sanoa kuinka kauan jatkuu, toivottavasti hän itse lopettaisi ennen 1,5v ikää.
 
Mäkin imetän vielä tätä meidän taaperoa. Tai lähinnä se on unille tainnutusta, koska se vaan on niin helppoa ja sen avulla säästytään parin tunnin nukutus/raivoamissessioilta. Kerran-kaksi päivässä siis. Kyllähän raskaus tosiaan ilmeisesti maidon tuloon voi vaikuttaa (ja on mulla mielestäni meillä ehkäpä vaikuttanut), ja tuostakin oon kuullut, että maku saattaa muuttua. Lisäksi oon kuullut, että imetys saattaa äidistä alkaa tuntua epämiellyttävältä. Meillä olis vaan plussaa, jos poika vierottaisi itse ittensä. Mutta asia toki eri, kun teillä noinkin pienet imetettävät vielä.
 
Muokattu viimeksi:
Minä myös imetän meidän lehmänmaito-allergista taaperoa :) Allergian vuoksi en aio vielä alkaa vieroittelemaan, katsotaan sitten jos alkaa haittaamaan raskautta tai jos itse vieroittuu raskauden myötä. :) Tandem-imetystäkin oon pyöritellyt mielessäni, mutta en usko, että se on meille paras ratkaisu :) Mää itseasiassa oon myös helmikuussa menossa Imetyksen Tuki Ryn järjestämälle perustieto-kurssille ja sen jälkeen olisi tarkoitus toimia imetystuki-äitinä.
 
Mä haaveilen tandem-imetyksestä :)

Tsemppiä, toivottavasti teillä onnistuu ja saat tukea myös neuvolan päästä! :)
Jos et vielä ole tietoinen Itusta, niin heidän kauttaan saa valtavasti tietoa aiheesta :)
 
Muokattu viimeksi:
Miten muuten te imettäjät, onko teillä ollut aamupahoinvointia?
Esikoisen raskausaikana mulla aamut oli ihan kamalaa kuvotusta ja heikotusta, en onneksi sentään oksennellut. Olo kesti aina 07-11 välisen ajan suurinpiirtein ja aina oli pakko saada heti jotain suuhun, muuten meinasi lähteä taju x/
Nyt jännään tulevaa, että miten meidän aamumaidot tullaan hoitamaan, kun poika yleensä ottaa hörpyt just tuollon 7 aikaan. Onko teillä imetys vaikuttanut pahoinvoinnin kautta aamuimetyksiin?
Mulla pahoinvointi ekasta alkoi vasta rv6 ja kesti onneksi vain rv10 asti :)
 
Täällä myös yksi taaperoimettäjä :) Esikoinen pari viikkoa yli vuoden ja on hirmunen tissitakiainen. Yöt on menneet nyt ihan hulinaksi, ekat pari tuntia nukkuu omassa sängyssä ja sitten tulee viereeni. Siinä sitten heräilee tissille vähän väliä, aamuyöstä tuntuu että vartin välein nyt parina viimesenä yönä..muutenkin tykkään pyöriä sängyssä ja olen kovin herkkäuninen. Pakko alkaa unikouluun jossain vaiheessa että saatasiin kaikki nukuttua. Mieskin heräilee toisessa huoneessa aina kun tyttö huutaa kurkku suorana heti kun havahtuu unestaan, jos tissi ei ole näköpiirissä. Päivälläkin imetän monta kertaa. Haluaisin pyrkiä sellaseen pariin kertaan päivässä, aamusta ja illasta. Mulla ei ole onneksi tullut mitään oireita raskaudesta..toivoisin että maidon tulo stoppaisi ainakin yöksi :p
 
Vuoden iässähän tulee monilla eroahdistus-vaihe, voiski teillä Kaisla olla sitä?
Meillä oli esikoisen kanssa kovat uniongelmat ja unikoulua harkittiin myös, kun 9kk iässä poika ei ollut ikinä elämässään nukkunut vielä yli 3h pitempiä yöunia x/ Sitten köytettiin poikaa pari kertaa osteopaatilla ja tadaa, meillä alettiin nukkumaan ensin 21-04(annoin rintaa tässä vaiheessa)-07 ja siitä noin kuukausi eteenpäin ja nukutaan 21-07 heräämättä ja aamumaidon jälkeen torkutaan vielä 08-09 väliin :) Jos ajatus unikoulusta hirvittää, kannattaa käydä kokeilemassa tuota osteopatiaa :)
 
Voi hyvinkin olla eroahdistusta, kun hereilläkin on vähän sellasta vaihetta menossa että mamman jalassa roikutaan kokoajan jos ei pääse syliin. Me vähän harrastettiin jo unikoulua ja syyskuussa oli jo vähän aikaa niin hyvä tilanne että nukkui omassa sängyssä heräämättä 21-06. Sitten tuli ulkomaan matka ja tadaa! Hulinat alkoi alusta. Olis heti pitänyt puuttua tilanteeseen mutta jotenkin tuli lepsuiltua. En olekaan kuullut tosta osteopatiahoidosta, mitä siellä käytännössä tehdään? Vilasin äkkiä netistä ja kuulostaa mielenkiintoiselta!
 
Osteopatialiiton sivuilta löytyy tosi hyvin tietoa aiheesta, mun on vaikea selittää kokonaisvaltaisesti asiasta, kun en ole perehtynyt muuhun kun tähän meidän tapaukseen :)
 
Mariianen, kiitti vinkistä, taidetaan kyllä kokeilla jos tuosta osteopatiasta olis apua! Onneksi en tiennyt silloin kun vauva syntyi, että vielä yli 1-vuotiaana heräillään jatkuvasti. Kaikki kannusti, että kyllä se siitä pian alkaa nukkumaan ja niin mentiin kuukausi kerrallaan odottavasti eteenpäin. No, kyllä se varmasti JOSKUS nukkuu! :goodnight
 
Kannattaa tarkasti valita se osteopaatti jolle menette, mieluiten semmonen, joka oikeasti osaa hoitaa lapsia, ettei tuu vahinkoa :) Lasten osteopatia on vähän erilaista, mitä aikuisten. Joo kyllä nämä viimestään sitte teininä nukkuu, sillon valitetaan sitte liiasta unesta :D
 
Täällä myös yksi imettäjä, mulla imetettävä 10 kk :) Mulla nyt rv 11+2. Tavoitteena ois imettää ainakin 1 vuotiaaksi. Vähän jännittää päästäänkö sinne asti.. Mulla on raskaus vaikuttanu maidon tuloon :/ Luin tuolta imetystuen facebook sivuilta, että maidontuotanto saattaa loppua n. rv18 ja alkaa taas uudestaan n. rv 30, toivottavasti ei käy niin..

Vitamiineista mulla on käytössä multivitan raskaus ja imetys vitamiini, omega3, kalsium, magnesium. Kalsium ja magnesium on käytössä imetyksen takia, jostain luin, että voivat auttaa maidon herumiseen. Ainiin ja viimeisimpänä hankintana B2-vitamiini, koska nyt alkanut inhottava suupielien aukeaminen.
 
Täällä myös yksi imettäjä, mulla imetettävä 10 kk :) Mulla nyt rv 11+2. Tavoitteena ois imettää ainakin 1 vuotiaaksi. Vähän jännittää päästäänkö sinne asti.. Mulla on raskaus vaikuttanu maidon tuloon :/ Luin tuolta imetystuen facebook sivuilta, että maidontuotanto saattaa loppua n. rv18 ja alkaa taas uudestaan n. rv 30, toivottavasti ei käy niin..

Vitamiineista mulla on käytössä multivitan raskaus ja imetys vitamiini, omega3, kalsium, magnesium. Kalsium ja magnesium on käytössä imetyksen takia, jostain luin, että voivat auttaa maidon herumiseen. Ainiin ja viimeisimpänä hankintana B2-vitamiini, koska nyt alkanut inhottava suupielien aukeaminen.

Käytätkö imetysteetä, vai onko se raskausaikana kielletty?
Hauskoja nämä erot, mää toisaalta toivon , että se maidontulo loppuis ja poika sitä kautta vieroittuis, niin ei tarvitsisi alkaa itse vieroittamaan. :)
 
Meillä taisi nyt sitten yhtäkkiä (tai no ei nyt niin yhtäkkiäkään, mutta kuitenkin) imetys loppua. Ei oo laps pyytänyt enää pariin päivään, tosin eihän oo ottanutkaan lähiaikoina kun kerran-pari. Toisaalta hyvä, jos meni näin, mutta toisaalta niin haikeaa :,) huomannut, että nukutussessiot kestää hiukka kauemmin ilman iltatainnutusta, mutta jospa se siitä jossain vaiheessa.
 
Takaisin
Top