Imettäminen ja alkoholi

Korianteri

Satasella mukana keskusteluissa
Ajattelinpa kysellä täältäkin kun mielessä on ollut...

Olettekos te imettävät äidit päässeet viihteelle tai ottaneet vielä muutamaa olutta? Nyt kun tulee pitkät pyhätä niin mun tekis mieli kokeilla vähän, mutta kun en oikeen tiedä miten sen toteuttaisi.

Ja sitten kun yöllä kuitenkin syödään vielä parhaimmillaankin kolme kertaa, pahimmillaan tosi paljon enemmän. Meillä poika ei vielä koskaan ole saanut pullosta ruokaa yöllä, mut toisaalta menee kyllä kiinteitäkin niin paljon, että varmaan pärjäisi iltapuurolla jonnekin kahteen asti syöttämättä.

Mitäs teillä muilla näiden viinaksien kanssa? Minä oon tähän mennessä vaan muutaman kerran juonut kokonaisen saunaoluen, yleensä vaan muutaman huikan...
 
vaikka en imetäkkään enää nii vastaanpas silti :) eli mulle sanottiin, et jos ottaa, nii pitää olla 12h imettämättä plus pumpata sit rinnat tyhjäksi...siihen 12h aikana kehittyneeseen maitoon on kuulemma erittyny sitä alkoakin...näin siis ainaki minä toimin sillon vielä kun imetin ja kävin UV:na viihteellä..
 
meille ainakin imetysvalmennuksessa sanottiin, että vaikka olis alkoholia nauttinut, niin sitä maitoa ei kyllä sen jälkeen tarvitse pumppailla pois.. se ei mitenkään jää siihen jo kehittyneeseen maitoon, vaan haihtuu siitä ihan samoin kun muualtakin. ja siis maidon alkoholipitoisuus on sama kuin mikä sulla on veressä.. eli siis jos juot esim. yhden siiderin ja oot niin sanotusti 0,3 promillen humalassa, niin sun maidossa on sen verran alkoholia. ja alkoholi siis haihtuu myöskin samaa nopeutta maidosta kun verestä - näin meille ainakin sanottiin. että jos yhteen siideriin menee se 2h haihtua verestä, niin saman ajan päästä myös maito on taas "puhdasta" :)
 
näin sitä liikkuu erilaista tietoa..no mutta hyvä tietää, ettei tarvi pumppailla...jos siis tässä joskus vielä pikkukakkonen tulee:) tän neitin kanssa en rupee enää imetyspuuhiin, oli sen verta fiasko se...
 
Ite oon ollut kaks kertaa viihteellä, huomenna kolmannen kerran. Mä en oo pumppaillut, koska mulle on sanottu samaa mitä satulle.
Heti en oo imettänyt, kun oon tullut baarista, mutta aamulla jo kyllä. Muuten on menty pumpatulla/korvikkeella yösyötötkin.

Ihan Alkonkin sivuilla sanotaan näin:

Alkoholi ja raskaus – Alkoholi ja imetys

Alkoholi erittyy myös äidinmaitoon. Karkeasti arvioiden äidinmaidon ja veren alkoholipitoisuudet ovat lähellä toisiaan. Jos äiti on vahvassa humalatilassa (esim.2 promillea), on äidinmaidon alkoholipitoisuus 0,2 ml / 1 desilitra. Määrä on niin pieni, ettei se aiheuta lapselle humalaa. Sen sijaan imetystapahtuma sinänsä saattaa aiheuttaa lapsessa levottomuutta, sillä pienikin lapsi aistii äidin humalatilaan liittyvän kömpelön käsittelyn, epävarmuuden ja turvattomuuden. Siksi lasta tulisi hoitaa, imettää ja käsitellä selvin päin.

http://alko.fi/fi/24F1E0A2FF149FDCC22575530042944A?opendocument&src=5,1&expand=0&highlight=0,

Joten hyvää pääsiäistä Korianterille ;) Ja muillekin tietty! :D
 
mä olen lukenut myös samoin kuin Satu kertoi. Olen nyt ehkä 3krt ollut viihteellä, josta 2krt koko yön pois. Silloin oli pakko pumpata, kun rinnat oli niin täynnä. Se oli tosi inhottavaa jotenkin sit heittää pois se maito, enkä halua enää sellaista tehdä. Tänään lähdetään grillaa ja vähän samalla juomaan.. naapuriin kun saadaan poika nukutettua. Äiti jää vahdiksi. Ajattelin etten varmaan sit imetä vielä aamulla, (meillä nykyään imetys enää klo 19 ja sit kun herää 7-8 aikoihin + päivällä pari krt) mut enköhän sit joskus päivällä jo voi. Rinnat varmaan aika ikävän täynnä..
 
Takaisin
Top