Ilmakumi vai jotkut muut renkaat?

Niittyleinikki_

Puuhakas puhuja
Maaliskuiset 2023
En löytänyt tästä ketjua.. Siis pieniä matkarattaita olin etsimässä, ja nyt löysin hyvät, mutta niissä on jotkut "PunctureProofTM -vaahtokumirenkaat" 🤔

Jotkut kehuu vaahtokumeja, jotkut taas harmittelee et niihin tarttuu kuulemma kiviä ym, painautuu siihen renkaaseen. Ei kuulosta kivalta..

Eli kaipaisin kommentteja, mitkä renkaat teistä parhaat? Onko joistain hyviä kokemuksia? Entä onko joista renkaista huonoja kokemuksia? Tarkoitus mennä hiekkatiellä, soratiellä, metsässä ja asfaltilla. Ehkä enimmäkseen epätasaisessa maastossa.

Itsellä kokemusta vain ilmakumeista ja ne on olleet hyvät. Vaunut on miehen vanhat eikä ne ole puhjenneet kertaakaan ja ovat jo yli 10 v vanhat (Jovi/Ora-merkki). Ja ollaan menty soratiellä. Ilmeisesti huonot ilmakumit puhkeilee usein? Näin jostain luin.
 
Itse oon tykännyt enemmän ilmakumirenkaista, mutta matkarattaissa harvemmin vissiin on? 🤔 Ainakin meillä kaikki matkarattaat ollut ilman. Meillä siis kaikkien kolmen lapsen aikana ollut eri vaunut (ilmakumirenkailla) ja matkarattaat (kovilla muovipyörillä?) käytössä. Noihin matkarattaiden renkaisiin kyllä tarttuu pienet kivet, mutta meillä ei ole ainakaan haitannut käyttöä. Toisiin kai tarttuu enemmän ku toisiin. 🤔
 
Miekään en oo törmänny et matkarattaissa olisi ilmakumirenkaita. Itse kyllä tykkään, että ilmakumirenkaat menee parhaiten, jos on yhtään asvalttia epätasaisempaa maastoa. Kerran olen joutunut sisäkumin vaihtamaan, kun naula puhkaisi renkaan, mutta lienee kai jo todella huonoa tuuria 😅.

Matkarattaissa meillä on kovat ehkä noin 10-15cm halkaisijalla olevat pyörät. Kulkevat ihan hyvin asvaltilla, mutta raskaat työntää pehmeämmällä alustalla.
 
Takaisin
Top