Ihanat kamalat oireet

Mulla on edelleen ällötysoloa. Toivottavasti ei enää kovin pitkään, ei enää kauheasti naurata. Lisäksi sormet puutuu välillä nukkuessa. Kuulemma liittyy niska-hartiajumeihin (joita on!), kun veri jotenkin paksunee tms. nyt raskausaikana. Pitäis saada aikaiseksi tilata hieroja.
 
Mulla on nyt pahoinvoinnit onneksi kovasti helpottaneet. En oo oksentanut viikkoon ainakaan, mutta pari kertaa on ollut todella lähellä. Jos edellisestä syömisestä on liian pitkä aika tai sit jos syö liikaa niin ykä meinaa tulla.

Muuten on liki oireeton olo (öisin kyllä pissittää kovasti) ja nyt tietty huoli päällä, että onko kaikki hyvin. Vaikk nt-ultrassa viikko sitten kaikki oli ok, niin silti tekis mieli pyytää neuvolasta ylimääräinen aika sydänäänten kuunteluun. Oon ihan neuroottinen tän asian kanssa :) En oo tottunu olemaan raskaana tälleen oireetta!  :)
 
Syöpöttelyä...

Mä olen saanut nyt pari päivää pidettyä pahoinvoinnin aisoissa, välillä heikottaa hetkittäin mutta ei enää aamusta iltaan, kuten aiemmin. 
Mä otin tiistaina käyttööni kännykkäni hälytykset. Laitoin sen hälyttämään tasan kahden tunnin välein koko päivän ja kun kuuluu kilinä, marssin suosiolla jääkaapille, oli nälkä tai ei. Jugurttia, rahkaa, banaania tai edes leipä, kunhan jotain syön kahden tunnin välein, olo pysyy siedettävänä. Ja huomaan heti, jos en ajallaan hoida syömistä (esim. tänään kauppareissun vuoksi venyi melkein tunnilla toi syöminen) niin johan se herra Kuvotus muistuttaa olemassaolostaan.. 
Saa nähdä kuinka kauan tätä systeemiä täytyy jatkaa (hankaloittaa jonkin verran tätä arjen pyörittämistä, kun tuntuu että koko ajan pitää ajatella syömistä), mutta toistaiseksi ainakin näillä "eväillä" mennään...
Päänsärkyyn jos keksisi vielä jonkin vippaskonstin...
 
Voi minua onnellista, joka olen lähes oireettomana pysynyt! Ainoastaan verensokerit putoo nykyään tosi nopeesti jos ei syö säännöllisin väliajoin. Ja välillä alavatsaa repii ja oikee kankku kramppaa. Ainoastaan väsymys on aivan järkyttävä.. mutta silläkin voi olla osuutta asiaan kun teen 15 tuntisia koulu+työpäiviä ja yhdellä vapaa päivällä viikossa. Jos kiukun ja mielialojen vaihtelun voi laskea oireeksi niin se on kyllä putkahtanut pinnalle tällä viikolla:D
 
Pahoinvointia on täälläkin jonkin verran, ei niinkään oksentelua mutta kuvotusta etenkin syödessä ja syömisen jälkeen. Pakko syödä koska jos liian pitkä ruokailu väli ni sillon vasta huono olo onkin. Hankalaa! Ja ruoan jälkeen sitten tulee kauhea turvotus ja tuntuu tosiaan että vatsalaukku alkaa heti tosta rintojen alta..Rinnat on arat edelleen mutta onneksi toistaiseksi eivät enempää ole kasvaneet :D
 
Mulla on kanssa tuota että ruoka ei tunnu menevän kunnolla mahalaukkuun vaan tuntuu että se jää jonnekin ruokatorveen. Argh. Ois tää kyllä jo ihanaa kun loppuisi jo tämä oireilu. Olisi edes joskus normaali olo. Nyt kyllä tuntuu että kaksi lasta riittää. On tässä kaiken kaikkiaan niin kova homma... synnytyksestä ja valvomisesta puhumattakaaan. Nooh, onneksi rakkaus tulevaa vauvaa kohtaan tekee ne siedettäväksi :).
 
Pahoinvointi on tullut takaisin! Ja nimenomaan syömisen jälkeen.
Alkuun meni niin, että teki hirveästi mieli hedelmiä ja muuta raikasta. Nyt tuntuu, että jos hedelmä vähänkin makea, niin huono olo tulee. Juuri nyt maistuu parhaiten se "kunnon" ruoka.. Niin ja piimä! Ihan uskomaton himo piimään :D
 
^ Pakko oli tulla vastaamaan, että mulla oli kans ihan sika himo piimään viime raskaudessa. Yhtenä iltana miehen piti jopa etsiä parista kaupasta kyseistä piimää, kun kaikki eivät käyneet.

Nyt ei ole ollut mitään noin selkeää himoa. Kaikkia pikku himoja silloin tällöin.
 
Mulla ei oo ollut oikeastaan mitään mielihaluja, ainoastaan mulla ollut myös se, että alussa teki kauheesti mieli hedelmiä ja muuta raikasta ja nyt ihan sitä kunnon lämmintä ruokaa. Toisaalta sekin on meillä, että kaikki ylimääräiset rahat on nyt pistettävä säästöön että saa kaikki laskut maksettua, niin eipä tuu enää ostettua kaikkia ihania hedelmiä. Jääkaappikin ammottaa tyhjyyttään. On se hienoa! Maha on nyt alkanut pömpöttää niin että ihan kunnolla tuntee ja nälkä on edelleen kova. Onneks tuo kauhea huimaus on hiukan hiipunut! Töissä kun on trukkilavoja Sun muuta mukavaa pitkin lattioita niin hiukan käy vaaralliseksi. Huomenna aamulla ultra!!
 
Onko muilla ollut kivuliaita supistuksia? Mietin, että pitääkö tässä huolestua, kun välillä -siis muutaman päivän välein, supistelee varsinkin iltaisin niin että täytyy oikein puuskuttaa saadakseen kivun asettumaan. Niitä tulee yleensä viitisen kappaletta peräjälkeen, ja sitten helpottaa. Jotenkin ne ei kuitenkaan tunnu kovin huolestuttavilta, en tiedä miksi. Voisiko kyse olla vaan supistusherkästä kohdusta ja sen kasvukivuista? Mitä muut on mieltä?

Kipu on kuitenkin "mykistävää" eikä näiden aikana pysty kääntymään kyljeltä toiselle, kun vihloo navasta välilihaan saakka...
 
Mulla on ihan sama palannut, ei liikene olla liian kauan syömättä tai tulee heikko-olo.

Vaikka kuinka odotin 12 viikon maagista rajaaa,siihen että väsymys ois väistynyt, niin ei, itseasiassa melkein pahempi.
 
Mulla on ihan sama palannut, ei liikene olla liian kauan syömättä tai tulee heikko-olo.

Vaikka kuinka odotin 12 viikon maagista rajaaa,siihen että väsymys ois väistynyt, niin ei, itseasiassa melkein pahempi.
 
Mäjouduin jättämään työharjoittelun kesken, olen ollut niiin väsynyt, että tavoitteena oli lähinnä hengissä pysyminen.
Näyttösuunnitelmat + sun muut ohjaukset muksuille (ip-kerhossa) rupes kuulostamaan niin  ylitsepääsemättömältä, että päätin jättää kesken.

Eli siis kaks viikkoa "lepoa" täällä luvassa (julkisivuremontti  menossa ja metele päätähuumava, kun juskyttää noita parvekkeita alas).
 
Rigsu: en kyllä itse osaa sanoa noihin supistuksiin mitään, itsellä kun ei ole ollut.. mutta jos mulla tulis tommosia niin soittasin ehkä neuvolantädille ja kysäsin siltä neuvoa:)

Itellä on ollut tällä viikolla vaan vihlovaa kipua, joka johtunee kohdun kasvamisesta. Neuvolalääkärikin sanoi, että luultavasti tulee tällä viikolla kipuja, voi tehdä tosi kipeetä. Mutta jos menee ohi 30min-1h levolla niin on ihan normaalia...
 
Missäköhän vaiheessa tuota painoa mahtaa ruveta kertymään? Itsellä ei ainakaan vielä ole mitään lisäyksiä ollut havaittavissa aamupainon kanssa (vaihteluväli noin puoli kiloa vessakäynnistä riippuen) ja viikolla 11+0 siis mennään.

Mutta voi sentään tuo ummetus... On niin vaikea sanoa, johtuuko masun pieni pömppö siitä vai vauvelista...Väsymys tosin on hieman laantunut. Nyt ei enää tarvitse torkahtaa kesken työpäivän työpöydän ääreen. :)
 
Miulla tulee huomen 14+0 ja paino on edelleen -3kg plussauksesta.mut onhan täs aikaa vielä :)

Rigsu:Miul on ollu tää viikko niin kovia kasvukipuja,et jouduin jäämään saikulle.Omaa työtäni ei todellakaan tee tässä kunnossa..Miul lääkäri sano et niitä saattaa tulla tonne viikoille 20 hyvin rajuinakin,varsinki jos on ensisynnyttäjä.
 
Mulla on kans plussauksesta -3 kiloa mut oon ihan tyytyväinen siihen. On sen verran terveellisemmin syöty ja liikuttu enemmän pari kuukautta nyt niin johan alkaa tulla tulosta. Neuvolassakin oltiin vain positiivisia painonpudotuksesta, vaikkakin korostivat, ettei laihduttamalla saa painoa pudottaa.

Mulla on ihan selvästi tullut pömppö mahaan, mieskin sanoo että huomaa sen ihan selvästi jo, vaikkei sitä välttämättä muut vielä huomaisikaan. Oireetkin on vähän lieventyneet, etenkin rintojen arkuus! Silti se pirpana siellä potkii ja möyrii :)
 
Tsemppia kaikille kasvukipujen ja pahoinvoinnin keskelle!

Taalla juuri kotiuduin sairaalasta kun meni tuo oksentaminen taasen hieman yli ja torstai aamuna mies karrasi mut oman gynen ohjeistulsesta ensiapuun. Sielta sitten suoraan osastolle ja syomiset pannaan 48 tunniks. Kokemus oli ehdottomasti parempi kuin ensimmaisella kerralla ja nyt he jopa olivat kiinnostuneita painon tippumisesta (-6kg, BMI 16.7) ja sain kunnon proteiini rasva seosta ainaisen sokeriliemen sijasta. :) Myos laakkeista kuunneltiin ja kaikki meni ihan loistavasti. Esikoisen puolesta oli kamala suru mutta hyvin oli mennyt aika isin kanssa kahdestaankin kotona. Nyt sitten taasen opettelen syomaan ja toivon parasta loppuraskauden suhteen. Viime raskaudessa yksi katko muutti kaiken ja toivon samaa tahan raskauteen :)
 
Ekassa raskaudessa alussa tipahti 2,5kg, pahoinvoinnin takia.
Nyt on kyllä tullu lisää painoa, kun oon syöny kokoajan ja en oo oksennellu. En uskalla vaa'alla käydä, mutta tiedän, että painoa on tullut :D
 
Takaisin
Top