"Ihana" ex-puoliso

TheRoad

Näppärä viestien naputtelija
Selvisi just äsken, että ex on tehnyt petoksen. Tilannut tietämättäni mun y-tunnuksellani tavaraa netistä satojen eurojen edestä ja jättänyt laskun maksamatta. 200 euroa on jo tullut perintäkuluja, ennen kun mä sain edes tietää asiasta, kun tuli perintäkirje. Aikaisemmat on varmaan menneet siihen osoitteeseen minkä hän on antanut tilausta tehdessä.

Sillä on muutenkin kaikki ulosotossa eli siltä ei kukaan tai mikään rahoja saa. Pelkään että joudun maksumieheksi tässäkin asiassa. Se on muutenkin velkaa mulle tuhansia. Niitäkään rahoja en tule koskaan näkemään.
 
Joo tein jo rikosilmoituksen ja olen tehnyt kirjallisen reklamaation, jossa kiistän velan. Lähetin reklamaation perintäyhtiölle ja liikkeeseen joka on myynyt noi tavarat exälle.

Se oli tyhmyyksissään laittanut oman nimensä tilaukseen firman nimen lisäksi!

Pelkään vaan, että joudun silti maksamaan joko oikeudenkäynti kuluja tai tuon laskun. Kun se P****a on tosiaan varaton, niin eihän siltä mitään oikeudenkäynti kulujakaan saa perittyä.

Mukavaa pientä lisä stressiä tähän alkuraskauteen! Tekee oikein hyvää!
 
Muokattu viimeksi:
Et joudu maksamaan tuota laskua, kun laitat rikosilmoituksesta kopion sinne. Tai pyydät poliisia laittamaan. Kun sieltä kerran nimikin löytyy, niin eikö tuon pitäisi olla selvä juttu.

Mitä oikeudenkäyntiin tulee..niin löytyykö sulta vakuutusta. Meillä esim kotivakuutukseen kuuluu automaattisesti oikeusturvavakuutus, joka korvaa tarvittaessa mahdolliset oikeudenkäyntikulut.

Ikävä tilanne kyllä.
 
Ei kai oikeusturvavakuutus korvaa tuota, kun silloin kun tuo rikos on tapahtunut (eli monta vuotta sitten ja mä sain vasta tänään tietää) me ollaan vielä virallisesti asuttu yhdessä ja kotivakuutus (jonka osa oikeusturva vakuutus on) on ollut meidän yhteinen. Sopimuksessa oli vielä molempien nimet. Olin vasta muuttanut pois.
 
Sillä ei ole varmaankaan mitään merkitystä, onko asuttu yhdessä vai. En osaa sanoa, onko eri yritysmuodoissa tämän suhteen eroja, mutta onko exällä ylipäänsä ollut lupaa tilailla/ostella tavaraa toiminimelläsi? Jotenkin erikoista, että voisi pelkällä y-tunnuksella käydä ostelemassa tavaraa, toimitus johonkin omaan osoitteeseen ja lasku tietämättömälle yrittäjälle. Y-tunnuksethan ovat kuitenkin ihan julkista tietoa ja löytyvät netistä...
 
Aaa..en hoksannut, että siitä on noin kauan. Jotenkin ymmärsin, että vasta eron jälkeen ois tapahtunu. Mutta jokatapauksessa oot rikosilmoituksen tehnyt heti kun asia on selvinnyt, niin ei pitäisi sulle tulla siitä seuraamuksia.

Kinkkinen tilanne kyllä. Tsemppiä sen selvittelyyn!
 
Onko sulla sun yrityksellä oikeusturva vakuutus? Se ei ole lakisääteinen mut mä oon ainakin ottanut omalle firmalle sellasen mihin kuuluu se. Mut uskon et tuo juttu selviää ilmankin. Koska ei kai tää Suomen laki voi olla niin nurin kurinen et joo rikolliset rellestää ja Kappas niillä ei oo rahaa maksaa mut pistetään sit uhrien piikkiin.

Kyllä tuo juttu selviää, pidä vain kovasti puoliasi. Ihan käsittämättömän törkeetä sun ex-puolisolta!
 
Et joudu maksamaan mitään kuluja itse. Nimimerkillä kokemusta on. :) Rikosilmoituksesta kopio lähetettävä firmaan/firmoihin mistä tilannut ja siinä se. Suosittelen vaatimaan korvausta kokemastasi vääryydestä, itse olin tyhmä enkä tajunnut vaatia.
 
Ei ole oikeusturvavakuutusta on pelkästään vastuuvakuutus.

Joo, olin siis jo muuttanut pois yhteisestä asunnosta, mutta koska jouduin lähtemään salaa, niin muuttoilmoitus oli vielä tekemättä.

Exällä ei ole koskaan ollut mitään tekemistä toiminimen kanssa, eikä oikeutta tilata mitään yrityksen nimissä tai tehdä mitään muutakaan.

Se mitä ihmettelen, niin tää on tapahtunut 2013 joulukuussa ja mä sain nyt vasta tiedon, kun tuli maksuvaatimus perintäyhtiöltä.

Katsotaan kuinka käy, rikosilmoituksesta tulee kopio postissa parin viikon sisällä.
 
Suosittelen vaatimaan korvausta kokemastasi vääryydestä, itse olin tyhmä enkä tajunnut vaatia.
Tarkoitatko että exältä korvauksia? Tuskinpa siltä mitään saa, mutta ainahan voi vaatia. Sillä on ulosotossa mun tietojen (voi olla enemmänkin, en tiedä kun ei olla tekemisissä) mukaan vähintään 20.000 euroa ja koko ajan summa tietenkin kasvaa korkoa, kun eihän se mitään maksa. Sossun ja kelan tuilla elää.
 
Toivossa on hyvä elää. Enköhän mä ole siellä kaikkien muiden velkojien jonossa viimeisenä? Verottaja ja pankit yms. menee varmaan edelle. Ja eihän toi p ikinä eläessään varmaan mene töihin, kun jos menisi, niin ulosotto veisi palkasta niin paljon, että tekemättä mitään ansaitsee paremmin. Se on myös onnistunut joskus pari vuotta sitten olemaan 6kk töissä ilman että uo tiesi mitään, eli ei silloinkaan lyhentänyt velkojaan. Hieno mies!
 
Löysin tälläisen :
"Sopimuskumppanin edustajan edustamisoikeus on aiheellista varmentaa tarvittaessa kaupparekisteriotteesta, koska edustajan kelpoisuuden puuttuminen saattaa johtaa siihen, ettei tehty sopimus sido yhtiötä."

Se paskianen oli laittanut mun y tunnuksen, firman nimen ja oman nimensä siihen tilaukseen. Eli tilauksen vastaanottaneella yrityksellä saattaa myös olla jotain vastuuta asiassa.
 
Ei ulosotto välttämättä peri lyhyistä työsuhteista palkkaa. Ja jos on lapsia niin perii vähemmän kuin lapsettomilta.

Vaikka olis viimeisenä niin oishan se kiva joku päivä huomata et tilillä muutama tonni extraa
 
Se vältteli maksuja puoli vuotta ja sitten se työ jo loppuikin eikä uo ehtinyt saada mitään. Kyllä niiden oli tarkoitus periä, mutta ehtivät huomata työnteon liian myöhään ja rahat oli tietenkin jo tuhlattu turhuuksiin.

Sen jälkeen ei ole töissä ollut ja varmaan ei enää tule eläessään olemaan. Ei ole työkykyinen, eikä haluinen. Sillä myös alkaa olla kaikki mahdolliset työnantajat käytynä läpi ja mokannut jokaisen, niin että takaisin ei ole menemistä. Lukematon määrä työsuhteen pukuja, sekä koeajalla, että sen jälkeen ja irtisanomisia, eikä ne ole mitään tuotannollisista ja taloudellisista syistä tapahtuneita. Eikä suostu vaihtamaan alaa.

Lapsia sillä ei onneksi ole, eikä tule olemaan koska ei voi niitä saada.

Usko pois, se tyyppi on menetetty tapaus. Erittäin sairas sekä henkisesti, että fyysisesti.
 
No, niin! Nyt tuli puhelu yliopiston apteekista, että epäilevät mun y-tunnusta käytetyn väärin heidän verkkoapteekissa. Taas sama nimi tuli esiin, eli ex asialla. Oli onnistunut petoksessaan, eli saanut tilattua haluamansa ja taas lasku maksamatta.

Eikö tää ikinä lopu?!
 
Takaisin
Top