Huolet/pelot

Rv6+3 tänään. On ollut kyllä raskas 6pv takana. Viime tiistaina alkoi ruskea vuoto jota jatkui melko pienenä viikonloppuun. Vähän ehdin jo huokaista, että josko tämä tästä mutta eilen tuli sitten ihan selvää verta. Aamulla vuoto lisääntyi ja koko aamuyön kiemurtelin vatsakivuissa. soitto sairaalaan ja lähetteen verikokeeseen sain. Matkalla labraan vuoto kuitenkin yltyi. Tässä vaiheessa tietenkin olin jo aika toivoni menettänyt.

Ensiavussa sairaalalla sain odotella neljä tuntia ennen kuin ehtivät ottaa mut sitten naistenpolilla vastaan. Vuoto oli lisääntynyt entisestään ja sattumia ja kaikkea seassa.

Kun viimein pääsin ultrattaksi, näytti lääkäri jo heti ovella niin pahoittelevalta, että ei tainnut lääkärillä kovin suuri usko olla, että vielä jotain ultrasssa näkyisi. Näkyi kuitenkin!! Pieni sydän, joka löi!! Ihmeitä siis tosiaan voi tapahtua, jopa meille!! Gyne yritti tutkia vuodon syytä ja näki tummentuman, joka saattaisi olla hematooma, varma tosin ei ollut.

Nyt viikko saikkua ja ensi viikon ti uusi aika. Kunpa kaikki pysyisi nyt näin. Sain verenvuotoa lieventävää lääkettä ja ohjeen ottaa rauhallisesti.

On tämä vaan niin älytöntä, että tuollainen vuotomäärää e tarkoittanut keskenmenoa! Meillä tämä ensimmäinen raskaus saatu aikaiseksi lapsettomuushoidoista pitkän yrittämisen jälkeen ja nyt miettinyt sitäkin, että voiko nuo estrogeeni ja progesteron-hormoni jopa aiheuttaa jotain vuotoa.. Enpä tiedä mutta onhan tämä ihan yhtä tuskaa! Vaikka ihana tuo tämän päivän sydän olikin :)

Mitä siis halusin sanoa oli se, että aikamoisia vuotoja voi tulla vaikka kaikki olisikin hyvin
 
Rv6+3 tänään. On ollut kyllä raskas 6pv takana. Viime tiistaina alkoi ruskea vuoto jota jatkui melko pienenä viikonloppuun. Vähän ehdin jo huokaista, että josko tämä tästä mutta eilen tuli sitten ihan selvää verta. Aamulla vuoto lisääntyi ja koko aamuyön kiemurtelin vatsakivuissa. soitto sairaalaan ja lähetteen verikokeeseen sain. Matkalla labraan vuoto kuitenkin yltyi. Tässä vaiheessa tietenkin olin jo aika toivoni menettänyt.

Ensiavussa sairaalalla sain odotella neljä tuntia ennen kuin ehtivät ottaa mut sitten naistenpolilla vastaan. Vuoto oli lisääntynyt entisestään ja sattumia ja kaikkea seassa.

Kun viimein pääsin ultrattaksi, näytti lääkäri jo heti ovella niin pahoittelevalta, että ei tainnut lääkärillä kovin suuri usko olla, että vielä jotain ultrasssa näkyisi. Näkyi kuitenkin!! Pieni sydän, joka löi!! Ihmeitä siis tosiaan voi tapahtua, jopa meille!! Gyne yritti tutkia vuodon syytä ja näki tummentuman, joka saattaisi olla hematooma, varma tosin ei ollut.

Nyt viikko saikkua ja ensi viikon ti uusi aika. Kunpa kaikki pysyisi nyt näin. Sain verenvuotoa lieventävää lääkettä ja ohjeen ottaa rauhallisesti.

On tämä vaan niin älytöntä, että tuollainen vuotomäärää e tarkoittanut keskenmenoa! Meillä tämä ensimmäinen raskaus saatu aikaiseksi lapsettomuushoidoista pitkän yrittämisen jälkeen ja nyt miettinyt sitäkin, että voiko nuo estrogeeni ja progesteron-hormoni jopa aiheuttaa jotain vuotoa.. Enpä tiedä mutta onhan tämä ihan yhtä tuskaa! Vaikka ihana tuo tämän päivän sydän olikin :)

Mitä siis halusin sanoa oli se, että aikamoisia vuotoja voi tulla vaikka kaikki olisikin hyvin
Hui, kun ehdin jo pelästyä kun kävin lukemaan tätä tekstiä, mutta ihana kuitenkin kuulla että kaikki on hyvin. Varmasti tosi pysäyttävä kokemus ja toivottavasti nyt selviäisitte vähemmillä säikähdyksillä ja kaikki menisi hyvin.
 
Ihanaa, että kaikki on kunnossa toukalla ja äidillä! Salamatkustaja-bloggarilla taisi olla aika samantapainen tapaus, paitsi luulivat päiväkausia, että oli mennyt kesken.
 
Heippa. Minua huolettaa 25.1 oleva npultra. Viime kesäinen oli elämäni kauhein kokemus massiivisten turvotusten vuoksi josta meillä on ihana turner tyttö enkelinä. Toivottavasti tällä kertaa olisi kaikki hyvin. Jännittää. Mieli vaihtuu jokatoinen päivä että kyllä meille syntyy ihan oikea elävä vauva ja taas toinen päivä varmana siitä että vauvaa emme saa. Ainakaan elävänä/terveenä.
 
Voi enkelilapsi, toivotaan että kaikki on nyt kunnossa! Voin kuvitella jännityksen. Missäköhän vaiheessa tätä raskautta saisi ottaa rauhallisesti ja vain nauttia... No mutta sinä saat ainakin huokaista syvään sitten sen 25 päivän jälkeen!

Joo tämä päivä oli kyllä raskas. Loppupäivä onkin mennyt sohvalla pötköttäen, tuntui että henkisesti ihan puhki. Kiitos vinkistä lettuhei, googlasin salamatkustaja blogin ja lueskelin hänen kokemuksensa. Mulla oli jo riittämiin tuossa muutaman tunnin uskossa että kesken meni saati sitten että siinä pitäisi elää monta päivää.. Vähän mietityttää nuo lääkärin määräämät verenvuotoa vähentävät pillerit, mietin nyt vaan sitä että nyt kun ei paljoa enää vuoda niin johtuuko vain pillereistä vai onkohan vuoto oikeasti vähentynyt.. Pitäisi olla vaan miettimättä liikaa!!
 
Ainoa pelko tällähetkellä on km. Yhden kokeneena en osaa oikein nauttia raskauden alusta. Km huomattiin rv 12 ultrassa. Tyhjennys epäonnistui monesta yrityksestä huolimatta ja jouduin lopulta kaavintaan kohtutulehduksen jälkeen. Kolme viikkoa kidutusta ja kipua. Siksi en haluaisi sitä enää kokea. Pelko on läsnä niin kauan, kun eka kolmannes on ohi ja olen nähnyt, että kaikki on hyvin.
 
Taas vatvon tätä samaa, mutta oikeesti.. Rv 10+1 ja mulla ei oo mitään tuntemuksia raskaudesta :sad001 housut menee kuten ennenkin, ei oo yhtään olo et tuolla masussa myllertäisi joku. Pelkään niin hirveästi tuulimunaraskautta. Tää alkuraskaus on ihan syvältä kun pitää elää tiedottomana :/
 
No mutta sulla ei ole varmaan kauaa odoteltavana että pääset ultraan? Joo tiedän, päivät menee niin hitaasti!!!


Taas vatvon tätä samaa, mutta oikeesti.. Rv 10+1 ja mulla ei oo mitään tuntemuksia raskaudesta :sad001 housut menee kuten ennenkin, ei oo yhtään olo et tuolla masussa myllertäisi joku. Pelkään niin hirveästi tuulimunaraskautta. Tää alkuraskaus on ihan syvältä kun pitää elää tiedottomana :/
 
Taas vatvon tätä samaa, mutta oikeesti.. Rv 10+1 ja mulla ei oo mitään tuntemuksia raskaudesta :sad001 housut menee kuten ennenkin, ei oo yhtään olo et tuolla masussa myllertäisi joku. Pelkään niin hirveästi tuulimunaraskautta. Tää alkuraskaus on ihan syvältä kun pitää elää tiedottomana :/

Mulla meni eka raskaus kanssa niin että oireet oli tosi vähäisiä, kunnes oikeastaan maha alkoi kunnolla kasvaa ja alkoi painaa ja aiheuttaa kaikkea pientä. :) En olisi siitä pahasti huolissani. Nyt minulla on enemmän oireita (tai sitten aika kultaa muistot). Ainakaan en muista tällaista öklötystä (suurin osa ruoasta vain ällöttää) ja väsymys on toinen selkeä oire, mutta se kun voi johtua huonosti nukkuvasta esikoisestakin. :wink
 
Mie näin painajaisia viime yönä, aloin vuotaa verta ihan lorisemalla ja tiesin siinä unessa, että se on nyt sitten keskenmeno. Olin niin surullinen ja huusin unessa suoraa huutoa, heräsin sitten säpsähtäen ja loppuyö menikin pyöriessä.

Tänään on koko päivän juolinut vatsaa ja selkää, samaan tapaan kuin jo pari viikkoa, elu varmaan ihan asiaan kuuluvaa. Tuon painajaisunen takia olen kuitenkin hermona ja ramppaan vessassa, inhottavaa...
 
Siis mä oon nähnyt tässä reilu pari viikkoa joka yö jotain unta, ja useimmiten juuri kauheita painajaisia!o_O Päikkäreillä myös... Hirveetä juuri kun aina niin todentuntuisia...
 
Vielä ei painajaiset vaivaa, mut viimeeks loppuraskaudessa oli paljon ero/pettämisunia ja painajaisia eksästä..
 
Voi Toukanäiti! Onpa ollut rankka kokemus! Mutta ihanaa että syke löytyi. Toivotaan että kivut ja vuodot loppuu, ei mitään turhia pelkoja kaivata. :Heartred

Enkelilapsi, kunpa kaikki olis tällä kertaa hyvin :Heartred

Tää epätietoisuus on kyllä piinaavaa. Itse olin viikko sitten ultrassa ja näin sykkeet (6+4) mut nyt jo kaipais varmistusta uudelleen. Ei oo ees vielä tullu seuraavaa aikaa eli en tiedä, mihin asti pitää odottaa... Doppleri hankittu mutta sekin varmaan yhtä tyhjän kanssa vielä näillä viikoilla. 7+5

Tsemppiä kaikille ja onnellista odotusaikaa kaikesta epätietoisuudesta huolimatta :Heartred
 
Voi Toukanäiti!!! Juuri ehdin kommentoida edellistä kokemustasi!! Voi miten surullista. Otan osaa. Voimia, suuresti :Heartred :Heartred :Heartred Iso halaus.
 
Takaisin
Top