Huolestuttaa/ahdistaa/pelottaa

Diku

Kommentoinnin ninja
Keskenmenojen jälkeen on vaikea riemuita ja iloita täysin plussasta.
Wc käynnit pelottaa joko nyt vuoto alkoi.
Raskaustestit käytetyt täyttää roskiksen,niihin on vaan pakko pissiä.
Digi testiä tilaan lisää,että näkee nouseeko viikot.
Ark..ahdistaa :anyone
 
Minulla takana yksi keskenmeno 5/14 ennen tätä plussaa. Ja kieltämättä se latistaa tunnelmaa. En uskalla iloita täysillä tästä raskaana olosta enkä todellakaan vielä suunnitella tulevaa. En ole vielä edes soittanut neuvolaan vaikka viikkoja tänään 5+2. Pessimisti ei pety...

Diku onko sulla ollut tämä raskaus jotenkin erilainen verrattuna keskenmenneisiin? Erilaisia oireita tms.? Minulla keskenmeno tapahtui keväällä muistaakseni viikolla 5+jotain eikä mitään raskausoireita ollut. Lisäksi testit olivat todella todella haaleita viivoja eikä digitestin viikot nousseet ikinä siitä raskaana 1-2 -vaiheesta. Siitä jo itse epäilin, että jotain on vialla ja olihan siellä. Nyt oireita on ja testikin näytti tosiaan perjantaina raskaana 3+, mutta siitä huolimatta en uskalla tähän luottaa.

Minulla ahdistusta lisää vielä se, että kilpirauhasen ongelmien vuoksi minulla on kohonnut keskenmenon riski. En siis ole edes villeissä kuvitelmissanikaan ajatellut vielä jouluna kertoa raskaudesta edes lähimmille, vaikka varhaisultrassakin ennätän siihen mennessä käydä. En vain usko selviäväni siitä, jos sitten pitääkin "kaikille" kertoa keskenmenosta.
 
Bessie; Ihan kunnon viivoja sain,mutta haamuja tuli tosi aikasin.(viimeisin)
Digin viikot ei noussu siitä 1-2 vaan reilun viikon päästä olikin ei raskaana.Siitä alkoi vuoto parin päivän päästä(Viimeisin)
Onhan niitä jotain "oireita" mut oon pistänyt ne lääkityksen (luget) piikkiin.
Hienosti sulla on viikot nousseet :Heartred:Heartpink
 
Vaikka tällänen ketju ruokkiikin vain mun pelkojani niin niitä löytyy täälläkin.. käyn veskissä tarkastamassa vielä useammin kuin pitäs oikeesti käydä ja joka päivä käy monta kertaa mielessä että ei tämä voi vaan jatkua kun on yksi kkm taustalla ja yksi onnistunut raskaus välissä.
Eli vuoto pelottaa vaikka ensimmäinen keskenmeno ei lähtenyt spontaanisti vuotamaan vaan ne oireet mitä olikin alkoivat vain vähenemään.. :sad001

Testirallia mullakin tosiaan :D
 
Laurushka; Ei ollut tarkoitus ruokkia pelkoja tai etc.. On vaan helpompi tilittää niitä tänne kuin ukolle.
Minkäs verran oot tikkua jo uittanut?
 
kaks digiä ja neljä tavan tikkua :D yhdessä tikussa ei viime ma näkynyt vielä plussaa ja siks tein toisen digin ja vielä pari pctäkin :DD tuolla ne on vessan kaapissa vielä jemmassa että voi verrata viivoja! ens viikolle pitäs olla postissa pari digiä lisää että näkee viikkojen nousevan :)
 
Hei!

onko teillä kokemuksia noista clear bluen digitaalisista raskaistesteistä, kun mulla on oolu jo pari viikkoa sellanen tunne vatsassa että siellä olis asukki mukana, mutta raskaustestit näytti molemmat että en olis raskaana?
 
Janskuli; Sen verran mitä muutaman on niitä käyttänyt,on toiminut hyvin.Jos Sulla ei oo hormonit noussut vielä tarpeeksi...
Laurushka; Muutaman oot siis uittanut :p Oot varmaan saanu jo sen 2-3?Millä dpolla?
 
mä viimeks testasin digin tiistaina illalla dpo 12 eli en oo vielä saanu ees 2-3 :D sillon oli 3+4 eli ei vielä ehkä kannata maalata piruja seinille? :D mä en vaan raaskinu käydä ostaa ja tilatessa huomasin että lähettävät vasta pe testit kun saivat varastoon niitä.. aattelin vain että pakko malttaa mutta nyt iski paniikki vähän ku aloin ajattelemaan että mitä jos ei näytäkkään ja en oo testaillu joka päivä niillä! kyllä ihminen osaa taas luoda itselleen idioottimaisen tunteen!

Janskuli, milloinka sulla pitäs olla kuukautiset? ekassa raskaudessa en saanu plussaa mihinkään ennen ku pari päivää menkkojen alkupäivän jälkeen ja tässä jo reipas neljä päivää ennen!
 
Toivottavasti vaihtuu plussaksi :)
millon muuten teit testit? :) hyvä ristikuulustelu mutta tosiaan omaa kokemusta löytyy nyt kumminkin puolin: ei tuu plussaa ennenkuin reippaasti jälkeenpäin ja onnistunut raskaus ja nyt ihan tajuttoman ajoissa :D
 
mites noi muuten menee digissä? 1-2=3-4 viikkoa 2-3=4-5 ja 3+=5+? mietin että milloin "pitäs" saada varmasti seuraava tulos :) jos torstaina vaihtuu 5+0 niin sillon pitäs tulla ainaki se 2-3? :D ellei hcg oo noussut huimasti tai jäänyt junnaamaan? :D
 
Joo lauantaina tein sen ekan testin ja sunnuntaina toisen, mutta toivottavasti näyttäis plussaa tän viikonlopulla :) joo eikö ne noin mee ainaki mun mielestä :D
 
larushka niitä digitestien viikkoja ei kannata ihan orjallisesti tuijottaa ja heti panikoida, jos ei näytä oikeita viikkoja. Hcg-hormonitaso nousee ihmisillä hyvin yksilöllisesti ja niissä voi olla hurjia eroja, vaikka mitään vikaa missään ei ole. Minulla nyt digi näytti 5+0 raskaana 3+, eli oli varmaan juuri vaihtunut.

Tämä taulukko löytyy netistä ja siitä nuo erot näkyy:

Aika hedelmöityksestä/Aika viimeisistä kuukautisista/HCG:n määrä mIU/ml
1 viikko 3 viikkoa 0-5
2 viikkoa 4 viikkoa 3-426
3 viikkoa 5 viikkoa 18-7340
4 viikkoa 6 viikkoa 1080-56500
5-6 viikkoa 7-8 viikkoa 7650-229000
6-9 viikkoa 8-11 viikkoa 25700-288000
8-11 viikkoa 10-13 viikkoa 13000-253000
17-24 viikkoa 2. kolmannes 4060-65400
>25 viikkoa 3. kolmannes 3640-117000

Ja janskulille hyvin voi olla, ettei vielä näyttänyt plussaa. Pidän peukkuja, että muuttuu plussaksi vielä :)
 
Sehän meni Laurushka ihan niin kuin ennakoitkin :) Kummasti se huoli tulee näin ensikertalaisellekin vaikka ei ole keskenmenoja taustalla ja raskaus vielä alkoikin niin helposti. Sitä vaan, että jatkuuko tää näin, ettei 8 kuukauteen kauheesti muita ajatuksia päähän mahdu? Töissäkin saa pinnistellä, että jotenkin pysyisi ajatus siellä missä pitäisikin :)
 
Ohhoh, kännykällä lisäsin kuvan ni se tuli kahdesti ja JÄTTIkokoisena :D

Sumu kyllä jossain vaiheessa palautuu ihan vähän normaalimmaksi ajatusmaailma, pystyy keskittymään myös johonkin muuhun :wink mutta sen jälkeen kun on plussannut niin on turha kuvitellakkaan olevansa enää koskaan ihan täysin omissa maailmoissaan: aina jostain hiipii ajatus että mitä se lapsi tekee, sitä on ikävä tms :)
 
Larushka:Onnittelut loistavasta digin tuloksesta :Heartbigred:Heartbigred
Toivottavasti posti tuo testit vasta keskiviikkona,muuten lirkin ne jo huomenna :rolleyes:
 
On ne noi digit vaan ihania! Ihanaa Larushka että viikot nousee! :Heartred

Mulla on vähän toisenlainen huoli vaikka huoli on tietty siitä että jatkuuko tämä raskaus (ja oon ihmeissäni et sain sen plussan tosiaan ennen kuin kierto täysi)... Mutta mun huoleni liittyy edellisen raskauden päättökseen joka oli raju raskausmyrkytys, kouristin ja ihan pihalla olin kun sitten repivät babyn ulos viiltäen viellä pikkuista otsaan kun kiireessä leikkasivat.. Tilanne oli outo siitä että mulla oli kaikki raskausmyrkytyksen oireet mutta valkuainen ei ollut edes plussalla joten lääkärit ei oikein "uskoneet" mun oireisiin kunnes sitten aloin osastolla käynnistystä odotellessa (oli jo yli la:n) kouristamaan.. Sanoivat ettei olis pitänyt käydä näin eikä he ymmärrä ja että ei oo ennen käynyt niin ettei näy valkkarit koholla (eivät olleet sinä aamunakaan eikä sen synnytyksen jälkeenkään koholla), mutta sain silti diagnoosiksi eklampsia gravis... No nyt sitten pelottaa että mitä tässä raskaudessa käy kun kukaan ei mistään voi ennustaa mitä mun kroppa aikoo?! Onko ketään kohtalotovereita joilla on ollut raskausmyrkytys tai oireilua aiemmissa?
 
Takaisin
Top