Huhtikuun Hulinat

Joo miehellä kans suku siellä ja asunut vielä kolme vuotta sitten siellä ja vaan sen pari täällä.. Itse en tunne oikein sieltä ketään muita kuin miehen tuttuja. Omat läheiset kaverit täällä ja suku tunnin päässä. Huonona puolena olisi jos sinne muutetaan miehen työ joka on täällä Helsingissä. Este se ei ole kun miehellä aina 5-11päivän putket töissä ja sitten kaksi viikkoa vapaata, mutta jos Vaasassa asuttaisiin tarkoittaisi se, että olisin sen 5-11 päivää siellä yksin. Tosin ei se hirveästi eroa tästä, kun nytkin tulee vain nukkumaan kotiin hyvällä tuurilla.
Mutta joo tällä meidän kaksion hinnalla saa joko neliön kerrostalosta tai omakotitalon/rivarin. Hirveitä nää hinnat täällä ja kaikki maksaa niin paljon enemmän. Mutta saa nähdä miten käy :)
 
Soittorumbaa. Pääsiäisen aikanen flunssa palasi, onneksi hieman kevyempänä. Esimies tosin passitti palaverin jälkeen suoraan kotiin, ei kuulemma halua vaarantaa "teidän kahden" vointia :wink

Toisekseen tämä rannekanavaoireyhtymä alkaa käydä jo hermojen (*tirsk*) päälle. Neuvolaan soitin, ja sieltä määrättiin tavoittamaan pikaisesti lääkäri (neuvolalääkäri itse tämän vkon pois) - sairausloma ja rannetuet. Lääkärin perään tässä nyt olen flunssaväsyksissäni soitellut, eikä tahdo oikein tavoittaa. :grumpy:
 
En oikein tienny minne tän asiani laittaisin, mut onko kellään muulla ollut vasta aineita veressä? Joudun siis kuukauden välein antamaan verinäytteen, seuraavat niitä lukemia. Ihan outo ja uusi juttu mulle.
 
Siis veriryhmän vasta-aineita? Jos sun rh tekijä (- tai +) on eri kun lapsesi niin elimistösi voi alkaa muodostamaan vasta-aineita lapsesi verta vastaan.
Mun rh tekijä on - ja miehen mitä todennäköisemmin +, ekassa verikokeessa ei vasta-aineita ollut, mut niitä otetaan tasaseen ja jos vasta-aineita löytyy, niin tarkkaillaan tiuhemmin.
Jos vasta-aineita alkaa olemaan liikaa, saat rokotteen joka suojaa lapsen verta, toisen tai ensimmäisen rokotteen saat joka tapauksessa synnytyksen jälkeen, jonka pitäisi ehkäistä vasta-aineiden muodostumista seuraavassa raskaudessa
 
Monilla tuntuu olevan "pesän rakentelua" meneillään,itsellä työpäivän jälkeen on lähinnä sellainen olo että lepoa! Yöt menee lähinnä kukkuen ja pissalla ravaten... Salilla,uimassa ja koira lenkeillä kyllä pitää toki käydä :) Nyt joutu tai oikeestaan pääsin verenpaine seuratoihin,minulla tuo tauti kun on ollut jo yli 10v lääkityksellä ja nyt sitten heittelee arvot :/ Muuten tässä koittanut relata ja käytiin Virossa mini kylpylä lomalla :D Muuten mennyt ihan kivasti,vaikka noita kipuja välillä oikealla onkin jossa oli syksyllä kohdun ulkoinen...jätti arpea munatorveen ja nyt sitten kasvu aiheuttaa särkyä. Mutta siellä se pikkunen mönkiä mönkii ja potkuttelee :)
 
Pitäisi taas ymmärtää, että on raskaana, mutta ei sitä tajua ennen kuin kroppa laittaa vastaan. Tänään piti ehdottomasti siivota kotia (pestä ikkunat, imuroida ym). Lisäksi oli kiva ilma, niin lähdettiin esikoisen kanssa pyöräilemään ja sen jälkeen koiraa ulkoiluttamaan. Nyt särkee selkä ja pitää vaan maata sohvalla Mut vielä pitäs laittaa pyykit kuivamaan ja vaihtaa sänkyyn lakanat ja ja ja.. :D Onko tämä se energinen toinen kolmannes? :wink
 
Maki: Tuttu juttu, illalla sitä sitten aina kiroaa että pitikin tehdä kaikki yhden päivän aikana :D
 
Mun pitäis kans ikkunat pestä, mut mies ilmotti että saan pestä vaan yhden ikkunan per päivä tai muuten ei kuuntele valitusta illalla kun selkä ja jalkoja särkee ;D hmmm maltankohan totella, huomenna pitäs operaatio alotella.
 
Ihana, että joillain on tuo energinen vaihe menossa :joyful: Mä odottelen edelleen sitä! Vaikka pahin olo on mennyt ohi, niin energia ei tunnu riittävän kuin työpäiviin. Nyt kuitenkin viikonloppuisin jaksaa jo tehdä asioita! Kunhan pääsee yhdeksältä viimeistään nukkumaan :wink
 
Täällä ollaan! :happy: Viime viikko on ollut aikamoista juoksua. Piipahdin Suomessa ja Suomi-visiitit tarkoittavat aina tiukkoja aikatauluja. Kaikenlaista tärkeää pitää saada aikaan, mutta sitten haluan myös nähdä mahdollisimman paljon ihmisiä.

Oli ihanaa tulla eilen kotiin! Pari päivää ehdin panikoida, onko pienellä kaikki kunnossa, koska liikkeitä ei tuntunut samalla tavalla. Nyt kodin rauhassa niitä taas huomaa, ja tajuan, että ainakin osa suoliston piikkiin panemistani oudoista tuntemuksista taitaakin olla pieniä potkuja. Kaksi viikkoa ultraan!
 
Tuli nyt jo mieleen hoitovapaa-asiat. Onko niin, että jos ilmoitan töihin esim. että olen hoitovapaalla siihen saakka kun lapsi täyttää puolitoista vuotta, niin voin jatkaa hoitovapaata ilmoittamalla siitä väh. 2kk ennen, eikä välissä tarvitse mennä töihin?
 
Jee, hyvä hyvä! Kun tekis mieli olla kotona sinne asti kun lapsi 3-vuotias, mutta miten uskaltaa ilmoittaa niin pitkää aikaa heti, kun ei tiedä mitä tulee eteen. :)
 
Voithan sä ilmoittaa aluksi, että olet just vaan siihen asti kun lapsi on 1,5 ja sit jatkaa hoitovapaata uudella ilmoituksella :) Kahdessa osassa sen saa kuitenkin ilmoittaa. Mulla onneksi työnantaja oli niin joustava, että olen saanut jatkettua vielä kolmannenkin kerran, kun ollut vähän epävarmaa milloin esikoinen menee hoitoon. Tää raskaus muutti suunnittelemia sen verran, että oon yhtäjaksoisesti kotona, kunnes tää kuopus on ainakin kaksivuotias.
 
Juu silleen mä teinkin. :) Sen takia halusinkin varmistella tuota että voi jatkaa suoraan, ettei tarvii välissä mennä töihin. :) On toi kaksi ilmoitusta jotenkin tosi vähän, kun tosiaan tilanteet muuttuu, eikä oo niitä ennustajan lahjoja. :D
 
Joku flunssajuttu täällä jyllää, pää täynnä räkää. Eilen neuvolassa kaikki hyvin, anturia potkittiin taas ja sykkeet 135 :) Ensi tiistain rakenneultraan lasken suunnilleen sekunteja :D
 
Mulla sama, ehkä, siis tuon flunssajutun kanssa. Tosin oireiden kehityksestä päättelen, että kyse saattaa olla koivuallergiasta. Olen vähän epävarma, onko mulla sitä vai ei, koska eri vuosina on erilaista.

Mukava kuulla, että pienellä on kaikki hyvin. :)
 
Takaisin
Top