HUHTIKUUN hulinat

Mä olen luonteeltani sellainen hullu reissaaja :D Kesälomalla (viime elokuussa) kävin Espanjassa, Ranskassa ja Italiassa. Kaikissa erikseen. Mies oli Espanjassa mukana. Lupasin niiden reissujen jälkeen olla kiltisti kotona, jos meille testi näyttää positiivista :) No siinähän kävi niin, että ensimmäisestä kierrosta tuli plussa.
Joten nyt olen kiltisti kotosalla ja meillä ei ole mitään "asioita" kauempana, joten hyvin ehtii synnärille, kun tarvitsee. Risteilyllä kävin 32+3, mutta en sen jälkeen ole poistunut sairaanhoitopiirin alueelta. Enemmän kyllä tahdon pysyä miehen, kuin tietyn sairaalan lähellä :)
Tulipa pitkä pölötys.. Nimimerkillä vielä mukavasti peiton alla :D
 
Mitä ihmettä, nukkuuko täällä vielä joku :D
Mä oon ollu kuudesta saakka hereillä :'D Sen kyllä huomaa kun on vähän semmonen pölöolo. Mun piti ihan vaan pikaseen tulla piipahtamaan tässä koneella kun tulin juomaan... Jäi pyykkien laittaminen kaappiin ihan kesken kun sitten jäin selaamaan pinterestiä ja semmosta :D Oon istunut taas jonkun tunnin tässä koneella vaik mun todellakin pitäis olla tekemässä hyötyilyjuttuja :D Jospa sitten taas ottais itseään niskasta kiini :wink
 
Oon tässä lukenu vaikka kuinka monilta sivuilta sairaalakassin sisällöstä, mutta eilen vasta tajusin että hei siellähän on että tarvii omat reseptilääkkeet olla mukana, että sairaalasta saa särkylääkettä ym tietenkin. Mulla kun on toi kilpirauhasen vajaatoiminta, nii tarviikin varmaan laittaa valmiiksi parille kolmelle päivälle lääkkeitä mukaan. Sitäkin mietin että kun lääkitys kuitenkin muutetaan ilmeisesti heti synnytyksen jälkeen sille tasolle mitä se olikin ennen raskautta. En edes muista mikä annostus sillon oli.. :D
 
Tärkeintä on ehkä muistaa ottaa mukaan hammasharja ja hammastahna sekä äitiyskortti (ja puhelimen laturi... No puhelin toki myös :wink )
 
Ei meiltä onneks oo kun parinkyt minuutin matka sairaalaan, niin ei haittaa vaikka ei ois mitään mukana. :D Jos vaan on kassi ja vaatteet valmiiksi katottu niin mies voi tuoda ne myöhemminkin ;D
 
Meil tuo pientä haastetta se, et meilt on se tunnin matka sairaalaan, mut toisaalta.. vois olla pitempikin :D Joten ei silleen haittaa vaik jotain unohtuisikin. Varsinkin kun ei varmasti päästä perhehuoneeseen nii mies joutuu kuitenkin kotona käymään. Nii ja onhan meillä tosiaan toi esikoinenkin :Heartred
 
Mulla kasvaa kohta puhelin korvaan kiinni. Tänään oon soitellut sinne, tänne ja tonne, kun varaillut jos jotakin aikoja ja hoitanut asioita. Toisaalta kyllä tulee tehokas olo, vaikkei oikeastaan mitään ole tehnyt. Pyykikone laulaa, eikä vielä ole vauvanvaatteet kuitenkaan niin pitkälle ehtineet. Vauvan sängyn hain jo sentään vanhempieni luota, mutta mihin ihmeeseen oon lykännyt sen reunapehmusteen ja verhon?!? En käsitä. Täytyy varmaan koko kämppä kääntää ylösalaisin.

Joku kyseli vauvan nukkumapaikasta. Meillä kaikki lapset ja niin tämä tulevakin ovat heti alkuun olemaan eri huoneessa.
 
Ei mulla omaan synnytyssairaalaankaan ole vanhempien luota kuin kahden tunnin ajo, joten jos synnytys siellä ollessa sattuu alkamaan, äiti tai isä voi ihan hyvin ajaa mut sinnekin. Todennäköisesti ei esikoinen kuitenkaan syöksyen tule maailmaan. Vaikka mistäs sitä tietää...
 
Mä oon tylsyyksissäni meinannu pakata sairaalakassin (rv 35+0 tänään) mut koitan vielä malttaa :grin ja joku lappu pitää tehä sit siihen kassiin et mitä sinne pitäs vielä lähdön hetkellä laittaa...esim. hammasharja, rasvat yms mitä käytän päivittäin niin en viiti niitä sinne laukkuun vielä jemmata :p ja pitää ostaa lakuja ja kuivattuja luumuja sinne kassiin "evääks". Syön niitä niin paljon synnytyksen jälkeen ettei vahingossakaan ummeta kun paikat on muutenki varmaan hellänä ja vessareissut voi olla tuskasia :wtf::grin
 
Mulla on yksi "mustjuttu" kassiin (siis pakollisten kameroiden, äitiyskorttien sun muiden jälkeen): Luettavaa. Ekalla kerralla en ollut ollenkaan ajatellut että siellä tosiaankin ehtii muutakin tehdä kuin vauvaa vahtia, ja kaikki lukemiset jäi. Meinasin kuolla tylsyyteen varsinkin iltaisin. SItten mulle tuotiin Ikean keittökataloogi, ja sitä sitten selailin paremman puutteessa miljoona kertaa. Voi huokaus. Viimeksi oli kirja mukana, ja heti oli vähemmän tylsää:wink

Ja karkkia. Kehtaisiko jotain kilon verran raahata mukanaan?:wink
 
Mun mielestä kilon irkkaripussi ei kuulosta yhtään huonolta ajatukselta :D Mä varmaan pakkaan ajanvietteeksi puikot ja lankaa -> jotain aivotonta neulontaa sekä ehkä kirjan tai lehtiä tai jotain kevyttä lukemista. Ja onhan mulla kännykkä jolla pääsee faceen ja irkkaamaan ja noin kaikkea tuikitärkeää :D Viimeksi mies toi mulle miniläppärin ja nettitikun :D
 
Mulla on haaveena että vielä joskus oppisin virkkaamaan amigurumihahmoja. Mutta minkäs teet kun peukalo on keskellä jalkapohjaa? Ala-asteella virkattiin siili, ja tuttavatäti sai lopulta virkata loppuun kun en yksinkertaisesti onnistunut:sad001 Pari kesää sitte ostin lankaa ja koukkuja ja ohjekirjankin ja youtubesta kattelin pää pyörällä ja YRITIN oppia. Mutta ei. Lopputuloksena oli pieni, liila "hattu" joka juuri ja juuri peitti peukalonpään. Täytyisi varmaan mennä jollekin kurssille missä ihan kädestä pitäen opetetaan:) Ja varmaan langan ja koukun laadulla ja materiaalillakin on huimasti merkitystä.
 
Mä oon kanssa ihan käsi virkkaamisessa, ei oo mun homma. Saisin ehkä just patalapun/tiskirätin virkattua ja se oli sitten siinä :D Kaikki myssyt mitä oon koittanu virkata näyttää ihan syto-myssyiltä ja ovat vaan kaikinpuolin ei hyviä. Onneksi noi puikot pysyy käsissä paremmin :Heartred
 
Nenna mä niin allekirjotan ton että puikot vaan istuu paremmin mun käteen ku koukku :) munki tarvii puikot ja lankaa varmasti ottaa kassiin :) mä aattelin puhelimella pärjäillä vaik meillä tabletti kyl löytyy mut ainahan mä täällä roikun puhelimen välityksellä :D Hitsi mua kaivelee ton toukan pieni koko et oonko tehny jtn väärin kun lääkäri arvioi max 3 kg jos laskettuun pysyy mukana :'(
 
Kauhean nopeasti on mennyt aika! Haikeana muistelen ekaa äitiyslomaa, kun tosiaan silloin sai lomailla sen viisi viikkoa, järjestellä kotia omassa rauhassa ja nukkua silloin kuin tuntui ja muutenkin levätä. Nyt ei meinaa vuorokauden tunnit riittää, kun ähkii isomahaisena tuon taaperon perässä. Aloin kasata ja järjestellä vauvan vaatteita hyvään tahtiin, kun huomasin että vähintään yhtä nopeasti tuo esikoinen heitteli niitä pitkin kämppää... Tuntuu ettei oikein ehdi mitään kunnollista päivisin tehdä! Meillä esikoinen on vielä kotihoidossa, niin ei pääse äiti liikaa istumaan :wink Ekan vauvan odottaminen on ihanaa ja se koko vauvavuosi, kun voi antaa kaiken huomion ja ajan sille omalle ihanalle tuhisijalle. Lähteminenkin on helppoa, vauva vain vaunuihin ja menoksi! Miten teillä useampilapsisilla on mennyt, onko ollut mustasukkaisuutta kun vauva tuli taloon? Miten ylipäätänsä olette selvinneet kahdesta vaippaikäisestä?!
 
rintakumeista: nännit voi kyl olla tosi arat aluks, tai imetysote ei heti onnaa, et viimeks rintakumit pelasti mut turhalta kivulta, pieni sijoitus mut iso helpotus ekoina vuorokausina!
 
Meillä esikoinen oli 1v7kk, kun toinen syntyi. Vaikka olikin ollut äidin pieni vauva siihen saakka, sairaalaan katsomaan tullessa oli jotenkin yhtäkki hirveen iso olevinaan. Äipälle tuli oikein itku, kun se aiempi vauva oli niin äkkiä kadonnut. Mitään mustasukkaisuutta ei koskaan ollut onneksi ja muutenkin meni arki kaikkineen tosi kivasti. Alkoi kuitenkin hetken päästä itse oppia syömiset ja pukemiset, ettei kovin paljon apua tarvinnut. Vaippatouhukin meni siinä ihan itsestään. Esikoinen oli niin tärkeänä aina kuskaamassa vaippoja (omia sekä pikkuveljen) roskiin. Ja ei hänellä toisaalta enää kauhean montaa vaippaa päivässä kulunutkaan. Nyt hiukan enempi jänskättää tuo mustasukkaisuus, kun kuopus on jonkin verran vanhempi ja ymmärtää enemmän. Lisäksi on sitä mieltä muutenkin, että hänellä on yksinoikeus äidin syliin, kun isommat välillä malttavat tulla syliteltäviksi. Onneksi sentään pahin uhmaikä alkaa olla ohi. Muutama viikko sitten oli kyllä melkoisen hurjaa tahtojen taistelua ihan joka asiasta. Onneksi vauvan tuloon on vielä hetki aikaa.
 
siis kahden vaippaikäsen kaa on kyl rankkaa aluks, meil oli esikoisen vaikee ymmärtää kyl uutta vauvaa, ja vuoden takapakki kehitykseen. mutta voi vitsit miten hyvin niillä synkkaa nyt, 4-vee ja 2-vee, ihan bestiksiä. pikkukänää tietysti välillä mut..:)

mulla on kriisi. pitäis ommella vauvan lakanat ja pinnis onki vähän liian iso makkariin, ja tajuttiin et tarvittais joku sänky/kori mitä vois siirrellä eri huoneisiin..siis et mun vauvalla ei oo nukkumapaikkaa eikä mulla rahaa ostaa sitä, buhuuu!

sairaalakassin pakkaus alotettu, vaatteet jo siellä. vielä jotain lehtiä ja suklaata, muut voikin pakata vasta lähtiessä.
 
Jonsku eikös kolmisen kiloa ole hyvä paino :happy: Syntyykö nykyään muuten isompia vauvoja? Kun aina kun joku vanhempi kertoo minkä painoisena on syntynyt niin se on väistämättä ollut alle kolme kiloa o_O

Satuvee. Ootko käyny kierrätyskeskuksessa? Minä löysin eilen kopan halvalla ja siitä tuunataan vauvalle ensisänky, liikutettava, pinnis odottelee sitten myöhempää käyttöä :)

Minä oon pakannut pikku kassiin jo hygienia tarvikkeet valmiiksi nyt, kenties tabletin voisi latureineen kans pakata kun ei niitä tule käytettyä ikinä muuten ja vaatteet ois varmaan myös kova juttu, en vain tiedä kuinka löysästi tahdon sitten kotiutuessa pukeutua :D Ja miten osaan varata vauvalle oikean kokoiset vaatteet mukaan? Ja kuinka paksusti sitä vaatetta tarvii? Tarviiko ihan haalarin?
 
Takaisin
Top