Huhtikuun hulabaloot

Mistä viikosta se viimenen kolmannes vaihtuu?

Mies lähti äsken töihin, ite heräsin ottaa antibioottia. Tai no heräsin jo puol neljä... mietin että josko tässä viel koittas saada nukuttuu hetken. Jos malttaa..
 
Illan ja yön ollu huono olo ja kouluun pitäs lähteä. Ei oo tullu ylös kuitenkaan, niin ajattelin mennä. Ei oo kun yks tunti, onneks, ehkä sen jaksaa olematta vaivaks kenellekään...
 
kylläpä joka kerta tää tunnin matka sairaalalle tuntuu pitkältä ja sydän pomppii aivan omiaan..
Meillä siis ylimääräinen ultra käynti kun soittivat että haluaa tarkistaa jotain vauvan sappirakosta mikä oli jääny ru:sta mietityttämään... plaah!!
 
Mä istun just sokerirasituksessa! Ei ollu yhtää pahaa se litku eikä oo yhtää huono olokaan..iha just menossa tokaam verikokeeseen ja sit enää tunti :) Vastoin kaikkii kuulopuheita ni iha iisi juttu :)
 
No hei tähän väliin voin hölmönä kysyä että miten sitten nuo raskauskuukaudet lasketaan? :D lasketaanko ne viikkojen mukaan vai? Esim jos on 24+0 niin alkaako sillon 7. raskauskuukausi? Oon aivan pihalla kun ihmiset kyselee että "millä kuulla oot" ja vastaan vaan että ööö ootappaas.. :D
 
Muistaakseni ainakin vaun sovellus amtaa rv 29 ilmoituksen seitsenkuukautisjuhlat ovat ovella. :)..mutta oon tästäkin nähnyt aika vaihtelevia laskusysteemeja. Jossain on jaoteltu silleen että seitsemas raskaukuukausi olisi rv 25-29. Eiks oo selkeää? XD. Mä oon tyytynyt sanoo, että neuvolassa lasketaan viikkoja ja täydet on 40 ja mulla on tän verran...xD
 
Muokattu viimeksi:
Joo viikkojen mukaan laskettuna tuo 25-29 ois looginen että se ois 7. kuukausi mutta tiiäppä sitte :D kun neuvolassa ja itsekin puhuu tosiaan vaan viikoista aina.. Hyvä vastaus kyselijöille on myös ollut "kesällä pitäs syntyä" :D
 
Mullekin noi kuukaudet on aiheuttanut ongelmia, ja jostain syystä kaikki aina kysyy monennellako kuulla, eikä monennellako viikolla. Oon huomannut, että jotkut laskee aina 4 viikkoa yhdeksi kuuksi, mutta silloin kuukausia tulee kymmenen eikä yhdeksän. En tiedä pitäiskö laskea kokonaisina kuukausina edellisistä menkoista, mutta toisaalta mulla on niin pitkä kierto ettei laskettu aikakaan mene edellisten kuukausien mukaan. Nyt oon ruvennut laskemaan alaspäin kuukausittain lasketusta ajasta. :)
 
Ensimmäisiä neljää viikkoa ei vissiin lasketa mukaan jolloin saadaan se 9 kk? En ihan varma oo
 
Kaksplussan sivuilla on ainakin joku versio siitä mikä raskauskuukausi on mitkäkin raskausviikot.
 
Meillä tänään tasan kolme kk laskettuun aikaan ja sen kunniaksi tänne on rantautunut aivan jäätävä jalkojen ja käsien turvotus. Siis nämä jalat ovat kuin kaksi pistelevää tukkia joihin mikään ei auta. On tukisukat ja pidän jalkoja ylhäällä, hieron näitä, syön ananasta, juon vettä niin ei. Työpäivän jälkeen nämä vaan räjähtää ja loppuillan saakin maata jalat kohti kattoa ja itkeä kun sattuu. Hitto.
Mitä näille enää voi keksiä?
 
Raskaushan kestää viim kuukautisista 9kk! :) LA on siis 9kk päästä menkoista mutta neuvolassa lasketaan viikkoja (40) ja "raskauskuukausia" joita tulee 10 (40vk : 4=10kk)! :)
Olipa taas selvästi selitetty... :)
 
Täällä aloittanut vauvan huoneen laiton :D pyykkiä on tullut pestyä ja silitettyä. Kasasin ikean laatikoston hätään vaatteiden säilytykseen ja pinnasängyn hionta on alkanut. Maaleja käytiin myös Esikon kans kattomassa. Se on niin ihana 5 vuotias kun niin mielellään on mukana näissä vauva hömppä jutuissa, tykkää masusta ja kyselee ja tarkkailee. On kiinnostunut oliko mun verensokerit koholla vai ei kun mittaan. Miettii missä vauvan pylly on jne. On niin täydellisesti mukana vauvan tuloon valmistumisessa ettei paljoo muista murehtia sitä kun ukko on niinkuin ei oliskaan koko vauvaa tulossa. No laitto se huoneesta tavarat pois jotta saan sen tyhjäksi, senkin pitkän vänkäämisen jälkeen. Mutta siihe se tais jäädäkin. Sitä ei kiinnosta mikään, ei ees se jos pyydän auttaa jonku painavan asian nostossa ni yksinään saan nostella vaikka pahaa tekee. Jos pyydän että kokeilis ku vauva potkii ni tuumaa vaan että "oon mä ennenki tuntenut ku vauva potkii".... antaa itsestään niin kiinnostuneen kuvan. Mutta ihan sama. Mä odotan mun poikaa ja esikko pikkuveljeä. Eläköön ukko omaa elämäänsä kun ei yhteinen elämä kiinnosta kunhan ei oo mulle ja pojille haitaksi. Kivaa osataan pitää ilmankin.
 
Nyt vihdoin oli omakantaan tullut sokerirasituksessa tulokset mutta itellä ei noista ole mitään hajua mitä ne nyt meinaa. Paastosokeri oli 5 ja tunnin päästä 5.6 ja kahden tunnin päästä sama 5.6

Onko nuo nyt sitten hyvät/huonot? paastosokerista tiedän vain sen että alle sen 5.3 pitäis olla mutta miten nuo kaks muuta lukua?
 
Takaisin
Top