Huhtikuu vanhaa odotellessa

Pikkulintu: Jooo siiis argh niin raivostuttavaa!! Mä edellee hiillyn ku mietin sitä mitä kaveri sano mulle :D ihan samalt kuulosti toi mitä sulle oli sanottu, minkä takia pitää manailla! vittu mulla on sunnuntaina jo se 41+0! "kyllä sä yhes kasas viel oot" HV! :D
 
Tsemppiä kovasti kaikille loppusuoralla oleville! Onhan se rasittavaa kun laskettu aika tulee ja menee, MUTTA yrittäkää nauttia loppuraskaudesta ja koittakaa myös levätä ja kerätä voimia, koska niitä oikeesti tarvitsee todella paljon synnytyksen jälkeenkin.

Mulla on vaan ollut niin vaikea synnytys ja sen jälkeinen aika, etten tiedä koska tämä loppuu. :sad001 Just pari päivää sitten kehuskelin täällä kun ollaan nyt toivuttu niin hyvin eppari haavasta ja verenmyrkytyksestä sekä kohduntulehduksesta, MUTTA tänään onkin kaikki toisin. :sad001 Eilen alkoi jälkivuotoa tulemaan TODELLA runsaasti ja aika pahanhajuista kans :/, virtsaaminen oli myös yhtä tuskaa. Koitin pärjätä särkylääkkeillä, mutta tänään luovutin. Kävin kättärillä tarkistamssa vointini ja nyt onkin kohdussa edelleen tulehdusta sekä pissatulehdus kans. Lääkäri katsoi ultralla ja kohdussa on jäämiä istukasta!! En ymmärtänyt, että tälläinenkin voi olla mahdollista. Nyt sain supistuksia lisääviä lääkkeitä ja kahdet antibiootit, en suostunut jäämään sairaalaan, koska olen ihan täynnä sitä. En kestä enää sairaalassa olemista :sad001 Olenhan mä jo kaks viikkoa siellä viettänyt synnytyksen jälkeen. Nyt katsotaan saadanko kohtu tyhjäksi, jos ei, joudun kaavintaan kun tulehdus on ohi. Kaikkea pitikin sitten kokea :sad001 Oon kyllä taas niin surullinen ja masentunut.. Tuleeko tälle koskaan loppua..
 
Täällä 39+5 ja huomenna olisi suunniteltu sektio perä/poikkitilan takia. Tuli tämä sektio juttu vaan vähän yllärinä kun vauva oli vielä 37+2 tulossa ihan oikein päin ja perjantaina 38+6 neuvolassa todettiinkin vauvan olevan poikkitilassa.. Ensimmäiset kunnon supistukset alkoivatkin sitten maanantaina 39+2 aamupäivällä ja lähdin synnäripäivystykseen paniikissa tuon poikkitilan takia. Vauva olikin sitten perätilassa sillä hetkellä.

Päivystyksessä tehtiin sitten synnytystapa-arvio ja olisin saanut mahdollisuuden synnyttää perätilassa, mutta juuri 15min ennen tunsin taas kuinka vauva lähti kääntyilemään enemmän poikkitilaan kuin perätilaan.
En siis kertakaikkiaan uskaltaisi lähteä perätila synnytykseen kun tuntuu, ettei se vauva ole hyvin perä eellä tulossa.

Eilen ennen anestesialääkärin ja kätilön vastaanottoa olin tosi peloissani ja vihainen/katkera siitä, että miksi juuri miinä ja miksi minä en nyt saa synnyttää esikoista normaalisti niinkun kaikki tutut. Ehkä vähän typerää ajatella noin, mutta tayssista lähdön jälkeen alkoi onneksi helpottaa ja ajattelin vain, että kyllä se hyvin menee. Nyt kävi näin.

Onnea kaikille vauvan saaneille ja voimia niille joilla ei kaikki ole mennyt ihan oppikirjan mukaan!

Minä jään innoissani/kauhuissani odottamaan huomista sektiota tietäen, että huomenna vauva on maailmassa ja isänsä pääsee ainakin heti häntä hoitamaan ja pitämään sylissä :)
 
Tsemppiä Lamje sektioon. Itsekin jouduin noiden asioiden kanssa painiskelemaan, mutta meillä sitten kääntöyritys onnistui ja muksu on pysynyt oikeassa suunnassa. Poikittain ei kyllä pysty synnyttämään kukaan, joten sikäli et olisi voinut valita toisin. Ymmärrän kyllä hyvin pettyneet fiilikset. :sad001

Voi be! Ei ole todellista että joudut vieläkin kärsimään noista "jälkitaudeista". Ei ole reilua, kyllä sinne nyt jo riittäis. Onneksi ei tarttenu sairaalaan kuitenkaan jäädä.. Kivempi kotona. Tsemppiä ja voimia!

Täällä käytiin vikassa neuvolassa. Nyt on sitten käyty "ihan koko rahan edestä" kun ei ole lähtöä ennen tätä tullut. Oli vielä eri th, kun oma lomalla. No mutta mukava täti oli tämäkin ja ens viikon pe mennään sairaalaan (eikä pois ilman nyyttiä tulla) jos ei lähtöä tule. Onpahan nyt kuitenkin joku päätepiste tälle odottelulle tiedossa. Vappuna jo mieluummin olisin kuitenkin kotona nyytin kanssa.. Yhdessä vaan ihmeteltiin tuota viihtymistä, kun edelliset raskaudet eivät ole näin pitkään kestäneet..

Harkkasuppareita tulee jatkuvasti, jospa nekin kypsytystä tekis. Hermo on tiukalla ja ei paljon sosiaalista elämää viitsi haalia kun tulee pian hermostuttua jollekin hyvää tarkoittavalle turhaan. Yritän vaan pysyä edes perheelle siedettävänä.. Ei viitsi kellekään edes soitella kun eka kommentti on: "että minä jo luulin että nyt.." Joo, en minä nyt ihan kaikille ajatellut tiedottaa kun lähtö tulee, tekstaria sitten vaan kun on valmista, ei millään pahalla..
 
Moi! Meillä kävi niin, että valvottuani 48 tuntia ja niistä viimeiset 32 tuntia jatkuvien supistusten kanssa kärvisteltyäni ponnistin 9 minuuttia ja sain syliini ihanan poikavauvelin. Tämä siis eilen. Viikot eilen 41+3. Väsymys ja kivut katosivat oikeastaan siinä hetkessä, kun lapsen sai syliin, klisee, mutta mun kohdalla piti paikkansa. Kirjottelen synnytyksestä lisää myöhemmin. Erityisesti k_repolaiselle tsemppiä, toivottavasti olet päässyt synnyttämään. Mulla avautuminen ei kans meinannu startata, vaikka supistukset oli melko koviakin. Kaikille vielä odottaville voimia loppumetreille!
 
Voi ei Be, tsemppii sinne et tyhjenis nyt kaikki, kamalaa ku sun pitää vieläkin kärsiä :sad001

Tänään oli mullakin neuvola käynti sit takana, ehei viimeinen ellei tää päätä viikonlopun aikana ym syntyä. Mulla on ti varattu taas uusi aika eli sillo o viikot 41+2.. Ja sit sinä päivänä pitää itse soittaa kättärille ja varaa aikaa yliaikakontrolliin.. Paino oli noussut taas iha helkkaristi, päätä särkee jatkuvalla syötöllä. Eilen supisteli koko pv mut ei edelleeenkään kipeesti. Ja ei, vauva ei ole edelleenkään laskeutunut, perkele.. Kiva ku pitää koko aika pelkää et joudun sinne sektioo.. mä en halua ei ei ei ei eiiiiiiiiiiiii! :sad001 anteeks mun ruikutus :/ mä vaan niin turhaudun :sad001
 
Eevi: mulla vauva laskeutu vasta kohdunsuun aukeamisen myötä.

be : Sulla on ollu tosi vaikea startti, mutta olet mielettömän sinnikäs! Pikaista ja pysyvää paranemista!
 
Voi ei be, superkurjaa että olet taas kipeänä :sad001( Hurjasti jaksamista sinne, toivottavasti lääkkeet tepsii ja pääset vihdoin tuosta tulehduksesta eroon! Vauva-arjessa riittäisi varmasti tekemistä ilman terveyshuoliakin...

Lamjelle tsemppiä sektioon ja toipumiseen! Toivottavasti kaikki menee hyvin ja pääset nauttimaan vauvasta :)

Siilineiti: Samaistun kyllä täysillä tuohon sosiaalisen elämän "välttelyyn". Kun omat päivät on lähinnä odottamista niin ei kauheasti ole ihmisille asiaa. Eikä ihan koko aikaa jaksa vatvoa, että millonhan se vauva nyt tulee.Jotkut on täällä kans puhuneet kavereiden ärsyttävyydestä ja kyllä itsellekin meinasi tänään paha mieli tulla yhden ystävän kanssa, joka tuntuu lähinnä olevan vaan vahingoniloinen, jos yli mennään (omaa vähän ronskimman huumorintajun, jota normaalisti ymmärrän, nyt ei riitä käämit). Pahasti en oo kellekään vielä sanonut, mutta kyllä jotkut kommentit välillä tökkää vähän väärään paikkaan.

HugeMama: Paljon onnea pikkuisesta!! :) Pitkä on ollut urakka, mutta varmasti palkinto on sen mukainen :Heartred

Eevi: Toivottavasti sullakin käynnistyis pian synnytys, koeta jaksaa! Kurjaa, että tuo pääkipu ei vieläkään oo hellittänyt :sad001

Täällä on vaihteeksi ollut positiivisempi päivä :) Sain viime yönä taas nukuttua ja olo on heti parempi. Kävin vähän ulkoilemassa ja nousin jopa portaita hissin sijaan neljänteen kerrokseen. Harmitti vaan ku ei se oikeen tuntunu missään :D Vauvamyssyä sain kans neulottua ja ikkunoista paistava aurinko piristää ihanasti mieltä :Heartred
 
HugeMama: Lähtikö sul synnytys käyntii iha supistuksil vai vesienmenolla? :) Joo niin mä oon kyl kuullutkin et vauva voi laskeutua vasta kun itse synnytys o käynnissä, mua vaa pelottaa et tää ei käynnisty iteksee ja sit ne keksiiki et ei voi ees käynnsitää ku ei oo laskeutunut ja yks sektio takana tai jtn :sad001

Poodle:Toivittavasti :sad001 toivon todella et tää pääkipuki hellittäis sit ku syntyy, toivon mielummin toki jo aiemmin et se lähtis mut ei näytä lhätevän nini millää :sad001
 
Eevi : Mulla lähti supisteluilla synnytys liikkeelle, ja kalvot puhkastiin synnytyssalissa.
 
Piti tulla heti päivittää tänne kun heräsin tossa jomottavaan menkkakipuun ja siihen ku vettä holahti housuun!Tänään rv 40,4.Nyt vaan tarkkaillaan mitä tapahtuu ja viimeistään päivällä kontrolliin.Jännittää!Ja nytkö pitäs vielä koittaa nukkua?!Pyh ja pah!
 
Sniif Millon mä saan vauvan? :D mä oon niin vimenen joka saa vauvan täältä huhtikuisista ja menee varmaan mun synnytys toukokuun puoleenväliin...
Eilen neuvolassa kaikki hyvin, ei mitään muutoksia edelliseen käyntiin. Tänään siis 39+4.
Häntäluuhun ja alaselkään vihloo kun vauva liikkuu...
Yöllä heräsin aika mahtavaan menkkakipuun että reidet ja alaselkä huusi hoosiannaa ajattelin tästä se lähtee, mut pahh meni ohi ja aamulla ei mitään. Venyttelevä ja onnellinen vauva massussa vielä. Laskettuaika olis maanantaina, toivottavasti on äitinsä tytär ja tulis ajallaan :D
 
HugeMama: Okei jee :) mä oon olult sitä meiltä et ei varmaa ikin lähe supistelee kunnol jos ei oo laskeutunut, mistälie tällänen mun päähä pinttynyt :D että kai mullaki o toivoo et lähtis oikee kipeesti supisteleen, mua supistelee joka pv mut ei oo synnytyssupistuksia :sad001 tosi napakoita on että tuntuu mutta ei mua ne satu niinku synnytyskivut
 
Tsemppiä Monski, siellä onki sitten lähteny tapahtumat käyntiin! :)

Ite huomasin aamulla, että limatulppa on alkanu irtoamaan. Mitään erityisempiä tuntemuksia ei oo, joten eihän tuo välttämättä mitään meinaa. Yö meni taas vähän huonommin, joten pitää koettaa lepäillä nyt päivällä.
 
Hei vaan kaikille. Oon pyöriny nyt enemmän tulla fbn puolella mutta joka päivä oon kyl käyny lukemassa kuulumiset. mutta Jemmi mulla kans tänää 39+4 ja oon ihan samoilla linjoilla,että oon viimenen joka huhtikuisista lapsen saa.. turhauttavaa! vaikka viime yönä oli taas sellanen olo,että jotain tapahtuu..siis tuli vaan sellanen olo,et synnytys voi käynnistyä millon vaan.. mutta niin vaan supisteluista huolimatta yhä yhtenä kasassa :sad001 Onhan tää turhauttavaa kun kaikki on valmiina vauvaa varten ja yöunet on tosi huonot niin sitä vaan toivoo,että pääsis tästä "tuskasta" pois sillä en tiiä miten sitä kestää jos pitäis vielä reilu kaks viikkoa oottaa! Tsemppiä kaikille jotka kanssasisarina vielä yhessä koossa ja tsemppiä kaikille niille jotka vielä sairaalassa,toivottavasti pääsette pian kotiin!
 
Heippa,

Hurjasti tsemppiä kaikille mahallisille ja myös jo vauvallisille. Tosi ikävä kuulla komplikaatioista mitä esim. sulla Be on ollut :sad001 Paljon voimia ja tsemppiä ja kärsivällisyyttä :Heartred Mä koin sairaalassa olon myös vastenmielisenä, eikä se ole ollut määrällisesti mitään sun kokemuksiin verrattuna. Täälläpäin ei ole perhehuoneita ja tuntui siltä, että vauvasta kyllä pidettiin huolta noiden 3 päivän aikana, mutta minä synnyttäjänä/imettäjänä olin lähinnä lypsylehmä :sad001 Toivottavasti mahdollisimman moni on saanut sairaalakokemuksesta hyvän.

Muutaman sivun luin taaksepäin tekstejä tässä ketjussa ja oli jotain puhetta mahan naksumisesta. Mulla naksui mahassa jo melko aikaisilta viikoilta ja kyselin neuvolassakin mitä se vois olla. Eivät tienneet, ei lääkärikään. Netistä kuitenkin bongasin (ylläri:wink, että saattaa olla vauvan lonkkanivel, joka naksuu mahassa. Ja sairaalan lähtötarkastuksessa pyydettiinkin erikoislääkäri vielä tsekkaamaan vauvan lonkat. Toisessa oli jotain, eli naksuminen littyi sit siihen. Lieneekö teidän muiden naksumiset sitten tätä samaa, se varmaan selviää myöhemmin.

Vauva on ihmeellinen olio :Heartred Sit vielä imetyksestä sen verran, että suosittelen kokeilemaan rintakumeja, jos nännit on pienet tai sisäänpäin kääntyneet. Mä imetän tällä hetkellä niiden avulla ja vauva saa hyvin maitoa :)
 
Päivää taasen. Täällä siis, eilisen harkkasuppareiden, jomotusten ja kaiken maailman tuntemusten jälkeen yö meni suht rauhallisesti ja nyt taas.. EI MITÄÄN. Joten jatkteen harjoituksia, 40 +5.Suunnittelin jo lähteväni toisella paikkakunnalle tivoliin testaamaan jos siellä saatas synnytys käyntiin.. Ei vaan, ehkä me kuitenkin odotellaan. Enemmän alkaa tuon miehen mielenterveys näköjään rakoilla.

Toivottavasti poodlen ja Monskin merkit ovat antaneet enemmän. :)

Niin se vaan viikko on kohta LA sta vierähtänyt. Tämä viikko meni ehkä hitusen nopeammin kuin edellinen.. Luulin kyllä jo että edellinen viikonloppu olisi ollut viimeinen 4 hlön perheenä.. Niin varmaan moni muukin.

Noh, eipä tässä auta. Jotain tekemistä kun vaan keksis, siivoaminen ei kiinnosta, edelleenkään, yhtään. Sen on näköstäkin kahden lapsen huushollissa.. Sentään eilen jomotuksissani imuroin ja pesin lattiat. Mutta pyykkivuorta on kait pakko mennä vähän selättämään..
 
Jemmi ja Elyzee Mä niin kilpailen teidän kanssa viimeisen synnyttäjän paikasta :D Mulla nyt 39+6 ja ei mitään oireita paitsi satunnaisia vihlontoja pimpsassa. Yhtään supistustakaan en ole kokenut. Ois kiva tietää miltä sellainen tuntuu.
 
Kotiuduttiin tänään sairaalasta. Täällä oli kyllä aika karmee synnytys, mutta tosiaan tuo poika parantaa joka ikisen haavan :) On se vaan niin ihana :Heartred
Kirjotan myöhemmin koko tarinan, mutta lyhyesti tosiaan maanantaina aamupäivästä synnärille ja tiistaina klo 6.25 oli poika sylissä.
Sori ku en jaksanyt oikein kommentoida mitään, mutta käyn myöhemmin paremmalla ajalla lukemassa tekstejänne.
Tsemppiä kaikille vielä odotteluun.
 
Takaisin
Top