Huhtikuu vanhaa odotellessa

Huomenta kaikille,

olen ehkä teille vieras täällä, ja nimi taitaa olla tuolla toukokuisten listalla, mutta laskettuaika siis 30.4. neuvolan mukaan. Olen teidän keskustelua täällä seurannut, enemmän kuin toukokuisten, mutta nyt oli pakko ihan kirjoittaakin. :)
Suuren suuret onnittelut kaikille pienokaisen saaneille! Tsemppiä kovasti eemi0806 poitsulle elämän ensimetreille, toivottavasti kaikki menee hyvin ja pääsette pian kotiutumaan vauva-arkeen!

Kylläpä osaa potuttaa tää foorumin uudistus... Toki kaikkeen varmasti tottuu, mutta ei tää kyllä paremmalta ainakaan vaikuta. Ja niin paljon on kaikkea kadonnut täältä, että turhauttaa todella paljon! :sad001

Kuten Huuhkajakin jo totesi, Ceelian kommentti Hyvinkäästä jäi mietityttämään. Mikä meni mönkään, kun jäi paha maku suuhun siitä paikasta?

Mukavaa viikkoa kaikille, ja tsempit näille viimeisille piinaviikoille/päiville, kenellä meillä niitä nyt vielä on edessä! :)
 
Jaaha, tänään ois sit tän pienokaisen LA. Eipä taidan tän vuorokauden sisällä kyl tulla tähänmaailmana tämä pienokainen. Saa nähdä tuleeko tuolle torstain neuvola-ajalle tosiaan vielä käyttöä, vähän siltä vaikutaisi. Kovin on tullut harjoitussupistuksia ja rintarangasta ahistanut niinku joku ois painanut luita yhteen.
Voihan elämän kevät ja siihen kuuluvat asiat. Voisin nyt vaan todeta, et jos suomessa on mafia, ni valtio on suomen mafia! Saakuli soikoon menee hermot...
 
Jama: Tervetuloa sekaan vain :)

Kaikkia vissiin ärsyttää aika paljon tää uuditunut foorumi...mua myös ja varsinkin kun on nuo ketjut hävinny ja mietinkin tässä et pitäskö meidän vaan tehdä uudet niiden tilalle, koska itse ainakin epäilen et ei niitä vanhoja takaisin saada?
 
Hellou kaikki! Täällä kans yks joka on shokissa uudistuksesta! en oo vähään aikaan käyny lueskelemassa ja olin aika puulla päähän lyöty kun tulin kattoo kuulumisia :eek: mut no, eli pikaisesti kirjoittelen että täällä on saatu kans lapsi maailmaan :)

Meidän tyttö syntyi RV 40+6 7.4. yöllä, painoa neidillä 3030g ja pituus 49cm, alakautta ja synntys kesti n. 2,5h, Sain ilokaasua ja paraservikaalipuudutuksen, mut liian myöhään, ei kerenny auttaa eli luomuna silleen mentiin :thumleft sattuihan tuo, mut kyllä siitä näköjään hengissä selviää ilman kivunlievitystäkin.. ihana kokemus ja hyvin on kotiuduttu ja terveenä ollaan. Kirjoittelen myöhemmin lisää esim. synnytystarinoihin tms. sivuille jos ne saadaan takas tai joku laittaa semmosen ketjun. Ei oo aikaa oikein kirjoitella tänne niin paljoa ku nuo kaks alle 2-vuotiasta pitää ihan kiireisenä :wink

niin ja hurjan paljon onnea kaikille synnyttäneille!!! ja tsemppiä heille, kellä vauveli viihtyy vielä masussa :binkybaby
 
Siilineiti: Tuo on kyllä totta, että jos yöllä tulee supistuksia tms. niin heti vaan ajattelee, että ei NYT, mää haluan vielä nukkua :DD Mutta eipä ne tosipaikan tullen taida katsoa sitä, kuinka hyvin on levänny ja syöny ja valmistautunu :wink Miehelleki aamulla terotin, että nyt pitää sitten levätä kunnolla, synnytyksen aikana ei torkuta, jos minä en torku :D

Tervetuloa vaan jutustelemaan mukaan jama! :)

Ja kovasti onnea Mellu pienestä tytöstä! :) Sulla on tosissaanki ollu vauhdikas synnytys! Mukavaa, että vauhdista huolimatta jäi hyvä mielikin :)

Itse nukuin koko aamupäivän kun pääsin neuvolasta kotia. Pieni oli terkkarin mukaan edelleen asemissa, jopa änkeny itteään vieläki alemmas. Kaikki vaikutti hyvältä, nyt vaan odotetaan, että millon haluaa tulla maailmaan. Harmittaa vähän ku tuolla meidän neuvolassa ei tarkisteta kohdunsuun tilannetta ollenkaan, olis niin kiva tietää, onko yhtään mitään edistystä tapahtunu :)
 
Tosiaan tää uudistus ottaa päähän! En oo vielä keksinyt mitään mikä tässä ois jotenkin parempaa.. Tää on tosi hankala pienemmillä laitteilla, kuten kännykkä ja iPad, sen lisäksi vau.fi etusivulle ei pääse muulla kun kirjottamalla osotteen uusiksi (tai en ainakaan itse pääse tuolta etusivukohdasta muualle kun foorumille), ja ärsyttää nuo kadonneet ketjut, ite oon tykännyt lueskella synnytystarinoita tuolta maaliskuisistakin, olin oikeen säästänyt muutaman viikon, etten oo lukenut ja nyt nekin on kadonneet! Puhumattakaan näistä meidän omista ketjuista! Alotetaan vaan uudet, oon ihan varma ettei niitä vanhoja löydy! Harmi vaan kun jo synnyttäneet ei varmaankaan jaksa/ehdi kirjotella tietojaan uudelleen, tai edes ehdi tulla tänne ihmettelemään tätä muutosta, pikkusissa voi olla niin kovasti ihmeteltävää.

Ceelia, tosi ikävää että sulle jäi tollanen kokemus hyvinkäältä ja synnyttämisestä :sad001 Mun kaveri just kehui hyvinkäätä, kun oli siellä synnyttänyt, mutta se niin varmasti riippuu päivästä ja henkilökunnasta. Toivottavasti pikkuinen kullannuppu auttaa toipumaan ikävistä muistoista :)

Tosiaan tervetuloa uusille kirjottajille, rohkeasti mukaan vaan kaikki lueskelijat :)

Ja onnea kaikki pikkusensa saaneet:Heartred

Täällä on melkosen tukala olo, meidän vaavi ei tunnu tajuavan mistä suunnasta ulos olisi tultava, puskee vaan ylöspäin, se aiheuttaa kovin pahaa oloa ja kipua tuonne johonkin sisäelimiin, huoh.. luulenpa että vähintään se 3 viikkoa on tätä vielä edessä täällä, vaikka laskettuun on enää alle 2 viikkoa..
Saa nähdä mitä terkkari torstaina neuvolassa sanoo, vaikka ei meilläkään alatutkimuksia tehdä, mutta kyllähän se sentään vähän tuntee onko alempana kun viikko sitten :)

Tsemppiä uuteen viikkon kaikille :)
 
Eilen meni laskettu aika menojaan, vauva vaan hengailee hautomossaan eikä oo ees vielä ihan alas painunu. Ei oikeastaan merkkiäkään synnytyshommuen suuntaan. Varmaankin kaikki kotikonstit kokeilleena varasin pari aikaa vyöhyketerapiaan synnytyksen käynnistykseen, voin sitten kertoo kokemuksista. :wink
Aattelin niin, että jos se ei toimikaan synnytksen käynnistäjänä, niin ehkä kumminkin rentouttavana hoitona. Kun nyt vaikka sitten uni tulisi, jos ei vauva.
Sitä piti vielä sanoa, et oon ollu tosi positiivisesti yllättyny tästä huhtikuun ryhmästä täällä vau.fissä. Nettikeskustelupalstoilla on niin paha maine, ja itekin oon jossain foorumeilla nähny kauheen rumaa kirjottelua. On ollu tosi mukavaa lukea teidän kirjotuksia ja fiilistellä teidän kanssa näitä jänniä elämänvaiheita. Oon myös tuntenu liikutusta ja myötätuntoa joidenkin kokemuksista luettuani. Kiitos teille huhtikuulaiset! Kaikille omiin tänhetkisiin vaiheisiinsa rutkasti hyvää mieltä ja voima!
 
Eilen meni laskettu aika menojaan, vauva vaan hengailee hautomossaan eikä oo ees vielä ihan alas painunu. Ei oikeastaan merkkiäkään synnytyshommuen suuntaan. Varmaankin kaikki kotikonstit kokeilleena varasin pari aikaa vyöhyketerapiaan synnytyksen käynnistykseen, voin sitten kertoo kokemuksista. :wink
Aattelin niin, että jos se ei toimikaan synnytksen käynnistäjänä, niin ehkä kumminkin rentouttavana hoitona. Kun nyt vaikka sitten uni tulisi, jos ei vauva.
Sitä piti vielä sanoa, et oon ollu tosi positiivisesti yllättyny tästä huhtikuun ryhmästä täällä vau.fissä. Nettikeskustelupalstoilla on niin paha maine, ja itekin oon jossain foorumeilla nähny kauheen rumaa kirjottelua. On ollu tosi mukavaa lukea teidän kirjotuksia ja fiilistellä teidän kanssa näitä jänniä elämänvaiheita. Oon myös tuntenu liikutusta ja myötätuntoa joidenkin kokemuksista luettuani. Kiitos teille huhtikuulaiset! Kaikille omiin tänhetkisiin vaiheisiinsa rutkasti hyvää mieltä ja voima!
 
En oo kuullutkaan tuommosesta vyöhyketerapiasta millä voisi saada vauvan liikkeelle! Missä tuommosta on HugeMama? Vois kokeilla :)

Vielä piti tuohon aikasempaan laittaa vähän myös omalta osaltani vuodatusta RASKAUSARVISTA!! Viime yönä kutitti kamalasti alavatsaa, niin eiköhän sinne ollut repsahtanut uusia kirkkaan punaisia arpia aamulla kun peilistä tutkailin, kylläpä ottaa päähän tähän loppuun rupsahtaa ihan täysin :sad001

Täytyy nyt kyllä ihan kompata vielä edellistä kirjoittajaa, tänään juuri mietin miten ikäviä monet nettipalstat onkaan ja miten paljon oon täältä saanut tukea kaikkiin elämää suurempiin ongelmiin! Kyllä merkitsee paljon kun voin kertoa täällä ajatuksiani ja luottaa siihen että ei tarvii asiattomia vastauksia lukea :Heartred
 
Plaaah!

Ei mitään. Ei yhtikäs mitään. Luulisi että kolmannen kohdalla hermo jo on rautaa mutta ei, kyllä nyt alkaa jo kärsivälisyys olla koetuksella. :D En oikeen välttämättä hingu sinne synnyttämään (vaikka hyviä kokemuksia takana onkin) mutta kyllä nyt alkaa jo kyllästyttää tämä odottaminen että milloin sinne on mentävä.. Joko-puheluita ja viestejäkin alkaa sadella. Ääh!

Vanhemmat lapset herätti 06 ja tässä nyt sitten mietin mitä keksisi tekemistä tälle päivälle. Sataa vettä ja autottomana ja mahakkaana ei kauas noiden vauhtihirmujen kanssa kotoa päästä. Jotenkin ei osaa edes ajatella että lähtö päivällä tulisi.. Tämä sivusto kyselee että onko siivousintoja? NO EI, huusholli on pommin jäljiltä ja nuo kaksi termiittiä kyllä pitävät huolen että ei se siitä siivoudukaan.. Hienoa että joku oli jaksanut siivota oikein urakalla, saisinpa minäkin itsestäni irti!

Valivalivali.. :)

Juu totta, täällä on ollut aika asiallinen meno, nykyään ihmiset kun ei oikein netissä osaa käyttäytyä. Kouluun pitäisi laittaa jo ihan aineeksi "nettietiketti", sen verran järkyttävää on ihmisten käytös useilla palstoilla nimimerkkien suojassa..

Tervetuloa "uusille" ja pahoittelut tästä avautumisesta. :D Ja onnea vauvansa saaneille. :Heartred
 
Pikkulintu: tampereen ympäristössä on ainakin muutama, jotka näitä käynnistyksiä tekee. Googlaa Vauvantai ja Hyvä olo Ilona. Erityisesti se Vauvantain tyyppi vaikutti tosi hyvältä, on myös kätilö ja synnytysvalmentaja, mut sillä tietty oli kalenteri buukattuna. Varmasti löytyisi ainakin isompien kaupunkien läheltä näitä vastaavia. Itselläni aika siis vyöhyketerapiaan ja hoito ihan nimellä " synnytyksen käynnistäminen", mutta oon kuullu myös hermoratahierojien ja akupunktioita tekevien käynnistelevän synnytyksiä.
 
41+0, ja kupla otsassa kasvaa! Mullahan on ollu paikat auki sormelle yli 6 viikkoa ja lyhentynyt kohdunkaula ja pehmentynyt jajaja mutta eiii!
Kivuttomia supistuksia ja kivullisiakin. Kivuttomia jatkuvasti ja kokoajan kestävätkin helposti lähemmäs sitä 60 sek.
Kaikki kolmet S:t kokeiltu mennen tullen ja palatessa, vadelmanlehtiteetä lipitetty 3kuppia/päivä, jumppailtu yms. Eikä ne supparit siitä provosoidu. Limpatulppa tullu reilusti yli viikko sitten ainakin osittain. No perjantaina olis yliaika kontrolli ja sieltähän en sitten suostu lähtee muutaku mukula kainalossa.

Kamlaa valitusta ^^

Onnea taas niille jotka ovat saaneet pienen kainaloonsa jo, olen kateellinen :DD

Täällä oli juttua noista "kotikäynnistyksistä", itse en niihin usko millään tasolla. Jos olisikin joku "varma keino" niin kummallista sinänsä että osalla siltikin pitäisi käynnistää lääkkeellisesti. Ja kaikillahan ei lääkkeellinenkään auta(toivottavasti itse en kuulu ko. ryhmään). Tiestysti ongelmana voi olla oma uskon puute/negatiivinen kaikkiin vyöhyketerapioihin yms.
 
BARTHENDER: No toivottavasti sieltä pikkunen pättäis ennen kontrollia tulla :) Mua pelottaa et jos mä joudun käynnistyksee et ne laittaa mulle vasta käynnistys ajan 42+1 koska se on maanantai, sit se syntyy salee vasta 43+0 :D ei vittu.. Viimeks mul oli yliaikais kontrolli aika 41+6, no nty mulla on viikkoja 39+2 toivottavasti syntyis vkl :D
 
bartender: Ihan ymmärrettävää sun tuskastuminen ja ärtymys. Luulis, että noista lähtökohdista pääsisit jo pian tositoimiin, vaan kun ei sitä tiedä. Mutta toivotaan todella niin!
Enpä mäkään menis vannoon minkään temppujen suhteen, kotona tehtyjen tai erilaisissa hoidoissa käymisten, mutta oman mielenrauhan ylläpitämiseks tuntuu ihan hauskalta kokeilla näitä juttuja. Tulee sellanen olo ettei vaan istu oottamassa :). Mulla ei oo meinaan sitten merkkiäkään mistään synnytyksistä ollu...

Tänään olin ekaa kertaa vyöhyketerapiassa ja huomenna meen uudestaan. Ei mitään hemmottelua ollu se hoito, mm. kohdunsuun hermopisteen painelu jalkapohjassa sai mut hikoon, sen verran kipeetä teki. Voi olla, että mulla on helposti innostuva psyyke, mutta oon ollu tuntevinani pientä nipistelyä ja paineentunnetta alapäässä hoidon jälkeen (joka siis tehtiin jalkapohjiin). Hoitaja kertoi, varmasti pitkälle mainosmielessä, että hoitaa nykyään lähes päivittäin näitä synnytyskäynnistelyjä, ja on saanut palautetta että myös synnytyksestä palautuminen on nopeaa näillä ihmisillä, jotka hoitoja on ottaneet. Asiakaskunnassa myös esim. kätilöitä. Ihmisiä kiinnostaa nykyisin entistä enemmän luonnonmukaiset hoidot ja oman kehon parempi tunteminen. Mutta mitään todellisia tuloksia ei siis itselläni raportoitavana (vielä), katellaan mitä huominen tuo tullessaan.. Ja yritän tosissaan uskoa tähän(kin), jos se auttais. :) Alunperin sain tietää tästä terapiasta kaverilta, joka uskoo ihan täysin, että hänellä käynnistyi synnytys vyöhyketerapian jälkeen ja juuri sen vuoksi. Ehkä sattumaa, ehkä ei...

Pitkää pinnaa odotukseen kaikille vielä odotteleville.
 
41+0, ja kupla otsassa kasvaa! Mullahan on ollu paikat auki sormelle yli 6 viikkoa ja lyhentynyt kohdunkaula ja pehmentynyt jajaja mutta eiii!
Kivuttomia supistuksia ja kivullisiakin. Kivuttomia jatkuvasti ja kokoajan kestävätkin helposti lähemmäs sitä 60 sek.
Kaikki kolmet S:t kokeiltu mennen tullen ja palatessa, vadelmanlehtiteetä lipitetty 3kuppia/päivä, jumppailtu yms. Eikä ne supparit siitä provosoidu. Limpatulppa tullu reilusti yli viikko sitten ainakin osittain. No perjantaina olis yliaika kontrolli ja sieltähän en sitten suostu lähtee muutaku mukula kainalossa.

Kamlaa valitusta ^^

Onnea taas niille jotka ovat saaneet pienen kainaloonsa jo, olen kateellinen :DD

Täällä oli juttua noista "kotikäynnistyksistä", itse en niihin usko millään tasolla. Jos olisikin joku "varma keino" niin kummallista sinänsä että osalla siltikin pitäisi käynnistää lääkkeellisesti. Ja kaikillahan ei lääkkeellinenkään auta(toivottavasti itse en kuulu ko. ryhmään). Tiestysti ongelmana voi olla oma uskon puute/negatiivinen kaikkiin vyöhyketerapioihin yms.


olisi mukava tietää, mitä kaikkea olet kokeillut? mulla on vasta 37+1 vko mutta edellinen meni sinne 42.0 vkolle,
jolloin haluisin päästä jo vatsasta eroon kun väsymys on julmeton.
 
Voi näitä mahaan jämähtäviä pieniä, kertoo meijän kohalla aiva varmasti siitä että tyyppi perii mun temperamentin :D

Hugemama tuskin siitä ainakaan haittaa on! :) Ja varmasti on hyötyä myös synnytyksen jälkeen ja itse synnytyksessä. Mitä nyt itse lueskelin aiheesta eri nettisivuilta. Itsekkin tota teetä nyt lipittelen lähinnä sen takia että auttaa todistettavasti kohdun palautumiseen/vahvistaa kohtua ja ei oo ees pöllömmän makusta edes kahvi addiktille.

Rosytar siis ihan vaan noi perinteiset saunomiset, siivoilut ja seksit valinnaisessa järjestyksessä. Sitte nostattanu hieman hikee pintaa ihan vaan kotosalla. Toki kunto on aika paska tällähetkellä ku mulla kroppa kerryttää nestettä, ennen raskautta 54 kg nyt 77kg eli voitte vaan kuvitella millanen läskipallo oon :D
Vademanlehti teetä kanssa lipittäny, mutta eipä siitä ainakaan mulle oo ollu mitään kummalista apua.

Jos jotain "hyvää" tästä tilanteesta hakisin niin se että kaveri ainakin on aktiivinen, ei tarvii olla huolissaan istukan toiminnasta.

Tänään voisin vielä yrittää pelailla Xboxilla tommosta tanssipeliä tai jotain muuta kinetic(liikkeen tunistun, oma vartalo on ohjain) peliä josko vauva innostuis pullahtamaan ulos :DD
 
Aijaijai, mahassa on menossa niin armoton iltajumppa, että oli pakko nousta sängystä ylös o.O Välissä tuntuu, että tuo pikkunen varmaan kaivaa tiensä ulos. Ihana sinänsä, että liikkuu, eipähän tartte hermoilla, mutta aika hardcore mahan ja alakerran runnomista nuo kunnon jumpat alkaa olla >.<
 
Hieman meni kyllä maku foorumista uudistuksien myötä mutta päivitänpä silti tänne kuulumisiani. :)

Elikkä eilen olisi ollut se maaginen laskettu aika, eikä se sieltä ulos tullut.
Olin jotenkin täysin varma että viimeistään sinä päivänä jos ei jo kaksi viikkoa aikaisemmin
niin olisi pikkuinen jo sylissä. :D

Supisteluja on, välillä säännöllisiä ja kipeitä, limatulppakin irtosi sunnuntai-aamuna.
Se oli ehkä ihanin aamu ikinä, hymyilin tauotta että nyt se antaa merkkejä tulostaan.
Viime viikon neuvolassa myös neuvolatäti kommentoi että tosi alhaalla on tuo pää,
tarjontakin olisi oikea. Aikaisemmin neuvolalääkärikin puhunut että kohdunkaula
on jo pehmennyt. Joten luulisi pikkuisen jo pikkuhiljaa syntyvän.

Turhaututtaa kyllä jo niin tää odottelu, oon siivonnu koko kämpän lattiasta kattoon, nyt ei oo enää mitään tekemistäkään. Huomenna olis neuvola 40+2, toivon että jää käyttämättä sillä miehelläkin (tällä hetkellä työtön) niin alkaa työt ensi kuun alussa, joten sitä pikemmin pikkuinen tulisi tähän maailmaan niin sitä enemmän ehditään viettää aikaa yhdessä kotona.

Positiivista kuitenkin että maksimissaan enää se 2 viikkoa niin voi toipuminen raskaudesta alkaa, on sen verran koville vetänyt kaikkine liitoskipuineen, pahoinvointineen yms. vaivoineen jotka ovat täysin estäneet normaalin arjen että en kyllä heti uusiksi ottaisi, meidän tulevaisuuden suunitelmissakaan ei tällä hetkellä ole enempiä lapsia joten saattaapi olla viimeiset hetket elämäni aikana paksuna. :)
 
hyvää huomenta ja nukkumaan-->
Eli joo, täällä ei pahemmin nukuta, vaikka väsy on pirunmoinen ja eilen tuli nautittua raikaasta ulkoilmasta oikee kunnolla, niin ei! Nukuttu hyvin vähän, ja se vähänenki uni nähty ihmeelisiä ja levottomia unia joten ei kauheen levännyt olo ole. Huomenna neuvola (40+3) ja oon miehelle todennut et saa tulla 41+ jotain ajalla ulos vaikka sit käynnistämällä! Mie en ala ihmetellä tuota vappuaikaa mahan kanssa ja ala tappelemaan juomassa olevien ihmisten kanssa taksin saamisesta.
Uni ja päätä särkee, maha kutiaa ja sain jo jotain ihottumaakin mahaani noite arpien lisäksi. Turvottaa ja kaikkea... Valivalivali...
Josko tuo kinkukiusaus sais mun unenlahjat ku saa ruokaa mahaan viel, ni jos kokeilis et joko sais edes vähän unta palloon et jaksaa illalla kahtoo pelin telkusta...
 
bartender


olen itse kerennyt yrittää nyt (muutamana päivänä), keinuttamalla takapuolta tuolia vasten edestakaisin että lapsivesi tulisi pihalle (vähän niinkuin kalvot puhkastaisiin)
äitini vaan siitä mulle varoitti että älä tuollain nouse takapuolta hierasemalla, ettei lähde syntyyn.
hänellä oli nuorimmaisesta lapsesta lapsivesi tullut pihalle kun nousi sofvalta ja laahasi takapuolta noustessa.
jolloin yritykseni on kova vähän se kipristää kohdunkaulaa kun keinuttaa lannetta edes takaisin mutta ei ole vielä toiminut.
yhdynnän jälkeen yritin olla puolituntia jalat kattoo kohden tyyny takapuolen alla ja vaihoin kontaus asentoon perä ylös.
muttei sekään vielä ole toiminut(pitäisi sperman kypsyttää)

edellisestä raskaudesta kun kävin lääkärissä(yliaikaisuuden takia) se sanoi että pitäisi lähteä syntymään kun hän vähän kohdun kaulaa ärsytti.
 
Takaisin
Top