Hoitolaukku

Mirjarr

Jostain jotain jo tietävä
Eli siis olisi kiva tietää suosituksia ja kokemuksia erilaisista hoitolaukuista, tai ajatuksista millaista olette meinanneet hankkia/olette jo hankkineet....

Niitä tuntuu olevan niin paljon että ei tiedä millaisen sitä ostaisi...

Itse kaipailisin sellaista mihin mahtuu hyvin tavarat sisälle, mutta ei silti näytä niinkään kiljuvasti suorilta hoitolaukulta...toisaalta olen myös harkinnut jujubeen bff laukkua, jonka saisi sekä laukuksi että repuksi, joka houkuttaa melko paljon...Mutta hinta 169 kohan muistaakseni oli, joten haluanko kuluttaa niin paljon hoitolaukkuun...

Nyt kaivattaisiin siis suosituksia, mielipiteitä, pohdintoja ja ajatuksia hoitolaukuista :)
 
Täällä myös ekan odottaja, jolle on sanottu ettei varsinaista hoitolaukkua tarvitse, vaan ns parrmpi on joku isohko normilaukku. Löydettiin kuitenkin tori.fi:stä käyttämätön bugaboon bb03 laukku puoleen hintaan, joten kotiinhan me se haettiin! Munsta tuonon tyylikäs, ei liian naisellinen isänkään olalle, ja näytti toimivalta ja kätevältä kun eilen sitä vähän muka pakkailtiin ja kokeiltiin... :))
 
Toi Bugaboon hoitolaukku on kyllä ehdottomasti parhaimman näköinen hoitolaukku, jonka tähän asti olen nähnyt. Kiitos siis jassukka, nythän semmoinen on saatava minunkin! Vitsit kun löytäisi tori.fi:stä tai vastaavasta.
 
Mä ostin vaunujen yhteydessä samanvärisen emmaljungan hoitolaukun :) tykkään ku siinä on hoitoalusta mukana jos sellasta sattuis joskus vaikka tarviimaan. Sisätaskuja oisin ehkä kaipaillu enemmän mutta eiköhän tolla pärjää. Vaikutti alkuun aika isolta mutta mä yleensä tungen muihinki laukkuihin kaikkea turhaa mukaan ni eiköhän se nopeesti täyty :D


Sent from my iPhone using Vau Foorumi
 
Taallakin on hoitolaukun tarvetta pohdittu pitkaan ja hartaasti. Osa niista on ihan tuhottaman isoja ja painavia, 0.9 kg pelkka laukku, jos se on nahkaa. Hoitoalustoja ja pullojen termospusseja saa erikseenkin ihan edullisesti (yhteensa 20€), joten en niiden takia halunnut ostaa uutta laukkua. Lisaksi halusin, ettei laukku nayta liikaa "vaippakassilta".:) Siksipa paatin, etta aloitan Marimekon Pal- ja Mini Weekender-laukuilla. Pussukoita ja muita lokeroita loytyy kylla omasta takaa, kun on tullut niita osteltua tassa vuosien varrella. Pesin vain ne ja hyva tuli! :wink Nailla lahdetaan ja katson sitten kaytannossa, etta onko varsinaiselle hoitolaukulle tarvetta. Jos on, niin ostan sellaisen sitten jalkikateen.
 
Mulla tulee olemaan ihan perus olkalaukku hoitolaukkuna.. Esikoisen ajoilta on hoitolaukkukin, merkistä ei mitään hajua.. Yksi iso lokero ja pari pientä. Sain käytettynä tutulta.
Pullojen termospusseja..? Mitä ne on?
 
Mymme, sellaisia katevia pikkupussukoita, joihin voi laittaa tuttipullon, ja ne pitavat lampotilaa esim. kolme tuntia. :) Ostin sellaisen miehelle. :)
 
En itsekaan sita olisi varmaankaan hankkinut, jos Suomessa asuisin. :) Mutta taalla ei ole esimerkiksi mikroja tai lapsiystavallisia ravintoloita juuri missaan - ne ovat pikemminkin poikkeuksia. Leikkikenttiakin saa etsimalla etsia ja rattaiden kanssa on turha lahtea yhtaan mihinkaan muualle kuin uusimpiin ostoskeskuksiin, koska hisseja ei ole mutta portaita riittaa. Sinansa hassua, koska hollantilaiset ovat yleisesti ottaen todella lapsiystavallisia.
 
Meillä tuo termostasku hoitolaukussa kiinni, pidän ajatuksena ainakin melko kätevänä, varsinkin kun liikutaan paljon, niin sitten on se lämmin maito valmiina siellä pussissa. :) en sitten käytännöstä vielä tiedä, mutta sen näkee sitten! :)
 
Tänään ostin hoitolaukkuksi sellaisen tavallisen nahkaisen ja sporttisen olkalaukun. Sopii meidän vaunujen väriin ihan hyvin, on sopivasti tilaa tarvikkeille ja laukulle tulee todennäköisemmin käyttöä myöhemminkin. Niin ja mieskin kehtaa kulkea sen kanssa! :wink


Sent from my iPhone using Vau Foorumi
 
Vauva-lehden tilauslahjana sai Finlaysonin hoitolaukun, nätti musta jossa valkoisia palloja.
Sisällä muutama tasku ja vaipanvaihtoalusta. Ihan ok, varmasti käyttöön tulee mutta kuvittelin että olisi enemmän taskuja tms kun kuitenkin Finlayson JOPA..:) Nooh, nähtäväksi jää onko käytännöllinen!
 
Sain äidiltäni lahjaksi kivan farkkulaukun jossa on monta taskua. Ikeasta ostin simppelin hoitoalustakankaan, jota voi varmasti pitää laukussa mukana. Kotona on sitten Ikean pehmoinen vaipanvaihtoalusta.
Ostin kyllä joku päivä sitten ihanan käsityölehden, jossa oli myös ohje siitä miten hoitolaukun voisi tehdä itse. Se näyttää tosi kivalta eli jos vain ehdin niin saatan sellaisen ommella. Ajattelin ensin kokeilla tehdä lehdessä olevat söpöt tossut.
 
Itse ostin nyt loppujen lopuksi Salomonin urheilulaukun, jossa oli ties miten monta taskua ja lokeroa, eli just passeli. Hoitoalustan ajattelin ommella itse ja muitakin pikkuisia pussukoita, että pysyy hommat järjestyksessä.
 
Hoitolaukku on nyt pakattu! Tosin suklaata sinne voisi vielä ostaa tmv. runsas energistä herkkua. :wink Viimeksi jouduin olemaan pari vuorokautta melkein ravinnotta ja voin sanoa, että ilman mitään ravintoa ja kaiken sen oksentamisen jälkeen oli energiat melko vähissä sitten kun olisi pitänyt ponnistaa.. Toivottavasti tällä kertaa ei käy niin..
 
Ei oo muuten hoitolaukkua vielä! Pitänee hankkia! Hmmmm googlettelemaan!!
 
Mä en vaan pysty maksamaan mitään sataa euroa hoitolaukusta... Ehkä ostan jonkun olkalaukun/urheilulaukun, mikä on sopivan kokoinen, tai sitten menen alkuunsa sillä Liberon sponssikassilta, minkä kuulemma saa sairaalasta...? Katsoin kyllä jo sopivan näköistä käsilaukkua näyteikkunasta, ja mahdollisesti käyn sen vielä hakemassa. Mutta se ei ollutkaan kuin kolmisen kymppiä, niin ei paljon kirpaise.
 
Arkistoista löytyi esikoisen ajoilta ihan perus hoitolaukku. Saa kelvata :)
Meilläkin on niin paljon muuta rahanmenoa, että en koe tarpeelliseksi investoida laukkuun. Tarvittaessa otan vaikka repun käyttöön!
 
Omena ja Mymme samoilla linjoilla olin minäkin, etten kyllä voinut kuvitella laittavani satasta hoitolaukkuun. Ja ne on kaikki niin naisellisiakin, että olis sit miehelle pitäny melkein hommata oma sporttilaukku kuitenkin..
 
Takaisin
Top