Hiusten värjäämiset

Korhis

Vauhtiin päässyt keskustelija
Sellaista tässä pohdin, kun olisi kampaaja-aika parin viikon päästä. Viestiä hänelle jo laitoin, ja sanoi, että on luonnonvärejä tarjota, tai sitten voi tehdä raidoittamalla osumatta päänahkaan.

Mitä te olette mieltä, kannattaako hiusten värjäys jättää kokonaan pois raskausajaksi, vai uskaltaako reuhkaa hieman sävyttää?

Ja jo synnyttäneet, oletteko värjänneet hiuksia edellisissä raskauksissa?
 
Korhis, mä hennasin tukan kaksi kertaa edellisen raskauden aikana (henna on luonnon väriaine). Niinhän sitä sanotaan, ettei värjääminen vaarallista ole, kunhan ei joka viikko ole hiuksiaan värjäämässä, ja kyllähän väriaineiden kanssa työskentelevät kampaajatkin terveitä lapsia saavat. Kaiken ylimääräisen kemikaalitaakan välttäminen on kuitekin fiksua. Voit varmaan ihan turvallisin mielin värjätä tukan, kunhan otat sellaisen värin, ettei sitä tarvitse koko ajan olla uudelleenvärjäämässä (tai sitten käytät niitä luonnon värejä).
 
Mä värjäsin edellisessä raskaudessa hiuksia muutamaan kertaan :)
 
Istun parhaillaan kampaajalla väri päässä ☺ Saas nähdä jääkö vikaksi tämän raskauden aikana. Raitoja laitatan viimeeksikin, mut en koko päätä.
 
Mä olen kanssa ymmärtänyt, että ei tuo niin vaarallista ole, ellei ihan viikottain niitä pidä päässä. Ja varsinkin sitten ei mitään kotivärejä, jotenkin niihin en luota, kampaajaani luotan ja sovittiin, että ei koske päänahkaan varmuuden vuoksi :)
 
Mulla on luonnollisesti vaaleat hiukset ja on tässä päässä ollut kaikenmaailman sävyt sinisestä kirkuvan punaiseen ja pikimustaan, ja maltillisempina viime aikoina (=saa lukea vuosia sitten) vain laitoin kirkkaan vaaleita raitoja talvikausina. Ekan raskauden aikana en värjännyt/vaalentanut raidoin ollenkaan ja viimeisen neljän vuoden aikana olen antanut hiukset olla omalla värillään.

Muutenkin olen päättänyt, että nyt saa olla niin, että hiusten värien kanssa pelaaminen tyystin loppu, en taivu tahdoltani siihen enää. Joten raskauden aikaista hiustenvärjäämistä ei tarvitse omalta osaltani miettiä yhtään. Nyt sitä on tajunnut, miten ihanan väriset omat hiukset ovatkaan, ja kuntokin on parantunut, kun niitä ei enää kovasti käsittele miten ennen.
 
Mä värjäsin ekassa raskaudessa hiukset muutaman kerran, itselläni oli vaalen rusehtavat hiukset luonnostaan eikä tyvi näyttänyt pahalta vaaleissa hiuksissa, KUNNES- raskaus (hormonit) totaalisesti muutti mun hiusten väriä ja muuttui paljon tummemmaksi.. Mä päätin viimeksi jo että jos raskaaksi vielä tulen, en aio hiuksia kun korkeitaan pari kertaa värjätä ja sekin sellaisella jossa ei ole ammoniakkia, mutta koska tyvi on nykyään niin tummaa, ei enää sellaiset kevyet värit auta joten päätin etten värjää hiuksia nyt ollenkaan enää raskausaikana :D
 
Itse tahtoisi vielä värjätä hiukset "luonnollisemman" väriseksi..
Nyt on ollut punaset ja niitä kun saisi olla värjäämässä koko ajan..

En ole vielä vaan uskaltautunut :/
 
Mä yritän välttää värjäämistä ainakin alkuraskauden aikana. Raitaa jossain vaiheessa kun ei enää pysty olemaan. :) Mulla on oma tyvi suht tumma niin ei näytä niin pahalta kun tulee tyvikasvua.
 
Olen joskus puoli vuotta sitten värjännyt tukan sen väriseksi, kuin se luonnostaan on (jäätäviä platinablondi aikoja ennen tätä :D), ja se osu mukavan lähelle omaa väriä, joten ei ole tarvetta värjäillä hiuksia raskausaikana. Aloitimme vauvan yrittämisen, joten tarkoituksella hain luonnollista väriä, ettei tarvitse sitä tyvikasvua värjäillä. Mutta olen ymmärtänyt, että jos nyt ei ihan joka viikko hiuksia värjää, niin se on ihan turvallista. :)
 
Värjäsin myös edellisis raskauksissa, mutta nyt viimeisen puoltoistavuotta oon kasvattanu omaa väriä ja kesällä leikattiin loput värjätyt hiukset pois. Nyt on kiva polkka ja oma väri.
Yllätyin, millainen oma väri onkaan! Srllanen viileen ruskea. Todella kylmä väri, mut täähän hittovie sopii mulle! :D
 
Kova kuume olisi tehdä jotain uutta hiuksille!

Tahtoisin vähä vaihtaa mallia ja jos väriä saisi niihin :))
 
Oon värjänny edellisissä raskauksissa ja aion värjätä myös tässä :) Mulla semmonen väri että kk jälkeen on jo ihan haalistunut. Aattelin kyllä vähän vaaleammalla värjätä välillä niin ei haalistuis niin nopeesti, mut katotaan nyt.
 
En värjää. Viime raskauden myötä kasvatin vuosien värjäyskierteen jäljiltä oman värin takaisin (ja olipa muuten jäätävä juurikasvu :D) ja olen sen kanssa ihan tyytyväinen. Normaalit hiusvärit on sen verran ärhäköitä, etten ottaisi riskiä. Jos värjäsin, niin tekisin sen jollakin kasviperäisellä värillä.
 
Just kävin muutama viikko sitten kampaajalla ja kyselin uskaltaako hiuksia värjätä raskauden aikana vai oisko raidat turvallisempi ratkaisu. Kuten moni on täällä jo maininnutkin, niin kampaajanikin totesi ettei hiusten värjäys ole ongelma eikä aiheuta vaaraa, kunhan hiuksia ei ole värjäämässä esimerkiksi viikoittain. Myös raidat on turvallinen ratkaisu. Raskaushiukseen väri voi kuulemma tarttua huonommin ja tosiaan lopputulos ei välttämättä ole aivan sama kuin normaalisti ja väripoikkeamia voi tulla, tämä lienee yksilöllistä.

Mä olen itse allergisoitunut hiusväreille enkä pysty enää värjäämään hiuksia normaaleilla kevyt/suora/kestoväreillä. Me kokeiltiin kampaajalla sävyttävää hoitoainetta -> ei tarttunut, saattoi olla syy tosiaan näissä raskauskiehkuroissa. Välillä pestiin pariinkin kertaan syväpuhdistavalla ja kokeiltiin tehdä värihuuhtelu kasvivärillä -> ei tarttunut sekään. Jos jotain haluaisin tulevaisuudessa kutreille tehdä, niin vaaleat raidat olisivat ainoa vaihtoehto, kun niissähän ei ole sitä väripigmenttiä. Tosin olen jo pitkään ajatellut palata luomuun eli kasvattaa oman hiusvärin takaisin mutta aina on kärsivällisyys loppunut kesken, mutta nyt kun ei ole oikein vaihtoehtoja niin täällä mä nyt sitkeästi yritän kasvattaa tätä kuparinpunaista pois. Jospa tää tästä, mä toivoisin että mulla kasvaisi hiukset tuplanopeasti raskausaikana niin että saisin tän värin nopeammin veks :laughing002
 
Olen ihmetellyt kun juurikasvu ei niin pilkistä samalla lailla kuin yleensä näin pitkän värjäysvälin jälkeen, mutta voisiko olla että oma hius on nyt plussan jälkeen vähän tosiaan tummentunut. Itsellä maantien värinen oma hius, vähän ruskeammaksi värjännyt. Tosin kesän ja auringon jäljiltä voi vaan olla latva vaan haalistunut.
 
Takaisin
Top