Himottaako jokin ruoka? Entä ällöttääkö?

Vargynja

Admin
Staff member
Administrator
Helmikuiset 2021
Millaisia mielitekoja raskaus on tuonut tullessaan? Huomaatko himoitsevasi ruokia, joista et normaalisti välitä tai tekeekö mielesi omituisia ruokayhdistelmiä?

Entä onko odotus saanut aikaan ällötyksiä, joita et tavallisesti koe? Inhottaako esimerkiksi kahvin tuoksu?

Lue myös artikkelimme raskausajan mieliteoista. Täältä löydät myös jutun pica-ilmiöstä, joka tarkoittaa ruuaksi luokittelemattomien aineiden himoitsemista.
 
Hei mua kiinnostaa onko kellään tullut vielä mitään ihan pimeitä himoja? Mulla ei oo ja vähän toivosin että tulis niin voisin järkyttää ihmisiä mun ympärillä. Nyt maistuu pinaattiletut, jugurtti, miedot ruoat paitsi chili ja jalapeno😂. Kahvi nyt ei varsinaisesti ällötä, mutta sitä ei ole tehnyt nyt mieli. Ja tämän hetken kamalin haju (en siis syö sitä😂) on tiskirätti. En vaan voi sietää sitä ja haistan jo kauas. En tiedä pitäiskö se vaan jatkossa vaihtaa se joka päivä vai onko siitäkään mitään apua😅🙈
 
Mun raskaus on ihan tylsä eikä oo ollu minkäänlaisia himotuksia tai ällötyksiä 😄

Ainoastaan parina päivänä on likainen tiskikone aiheuttanut yökötysreaktiota, mutta muuten ei oo kyllä ollu mitään ihmeempiä. Ois hauskaa jos ois jotain ihmeellisiä himotuksia 😄
 
Ei kyllä mitään erityisempiä himoja, ihan hetkellisiä sellasia että haluaa just jotain tiettyä ruokaa, mutta ei mitään outoa kyllä. Pikemminkin kaikki ällöttää, melko lailla kaikki ruoan hajut, paistaminen etenkin. Pahin on varmaan silti jääkaapin haju 🤮 Yleensä mitään ruokaa ei tekis mieli... Mietoja ruokia pystyy kumminkin syömään, just jogurtit ja tämmöiset menee hyvin
 
Ei kyllä mitään erityisempiä himoja, ihan hetkellisiä sellasia että haluaa just jotain tiettyä ruokaa, mutta ei mitään outoa kyllä. Pikemminkin kaikki ällöttää, melko lailla kaikki ruoan hajut, paistaminen etenkin. Pahin on varmaan silti jääkaapin haju 🤮 Yleensä mitään ruokaa ei tekis mieli... Mietoja ruokia pystyy kumminkin syömään, just jogurtit ja tämmöiset menee hyvin
Mulla hyvin samanlainen tilanne. Mitään ei tee mieli ja pakko on jotain yrittää syödä.😅 Kaikki tuoksuu voimakkaalle ja pahalle omaan nenään. Herään aamuisin siihen, kun mies avaa jääkaapin ja haju tulee makuuhuoneeseen.🥴 Todella nopeasti ohi meneviä himoja tulee välillä joihinkin ruokiin, mutta ei ehdi reagoimaan siihen, kun pelkkä ajatuskin kyseisestä ruuasta jo ällöttää.😁
 
Mulla ei ole ollut pahoinvointia ollenkaan, ei aiemminkaan. Salmiakkia teki välillä hirveästi mieli, saattoi olla verenpaine aika alhaalla. Tuoremehuja voisi juoda koko ajan, mutta ei se taida olla kovin erikoinen himo ja tykkään muutenkin. Himoitsen säilykehedelmiä, varsinkin persikoita ja se on kyllä ollut ihan uutta. En syö normaalisti koskaan säilykehedelmiä mutta nyt ollut pakko ostella niitä välillä 😅
 
Pahimmat hajut on ollut paistorasvat ja kalan tuominen kotiin on nyt kielletty. Etenkin joku pitkään haudutettu possu uunissa, ni tulee kamala haju ja pitää sit olla viereisessä huoneessa ovi suljettuna ettei olo vaan pahene entisestään.

Mut nyt tuli nakki himo.. viimeiksi kesällä niitä syönyt. Toki olen nyt vasta pari kertaa syönyt 😅, mut se on outoa et haluaisin tunkea niitä joka ruokaan 😅. Huomaan kyllä silti et jotain outoja tekee mieli, mut sit kun syö kerran ni eipä maistu enää. Jugurttikuorutteiset pähkinät maistuis ja voisin syödä niitä koko ajan, mut mulle isommat määrät maitoa aiheuttaa kyllä jo sitten ripulia.. eli toisin sanoen tuntuu et haluaisin syödä kaikkea sellaista mitä en ole pitkään aikaan syönyt mut sit ne ei sovi mahalle.
 
Mullakin on tää, että ei oo mitää himoja viä, ihan hetkellisiä saattaa olla. Ootan et tulis ruokahimot, ko nyt on niin pakkosyömistä pitkälti.
Mutta sit just noi hajut on voimakkaampia. Töissä huomaa parhaiten. Ennen oo kiinnittäny huomiota että vanhuksista lähtee sellanen tietty haju, niin nyt kyllä huomaa. Ja tuntuu et nimenomaan ne pahat hajut huomaa parhaiten 🤢
 
Täällä etoo lähestulkoon kaikki.. Joskus tulee kauhea mieliteko johonkin ja kun sitä sitten syön, niin todennäköisesti heti seuraavana päivänä en voi enää kuvitellakaan syöväni sitä.. 🤢
 
Ääh.. olin toivonut että mun makuaisti ei tälläkin kertaa vinksahtaisi näin. Sekasyöjät ei ehkä ymmärrä mun tuskaa, mutta siis oon kasvissyöjä ja nyt kaikki kasvisruoka ällöttää. Näin kävi viimeksikin. Ja siis tykkään kasvisruoasta normaalisti enemmän kuin lihasta. Tänään sitten menin ostamaan kanaa ja se maistui. Pahalta tuntuu, mutta pakko syödä jotain ja inhottavaa syödä koko ajan pahaa ruokaa. Lohdutan itteäni että menee lopulta toivottavasti nopeasti ohi😥
 
Ääh.. olin toivonut että mun makuaisti ei tälläkin kertaa vinksahtaisi näin. Sekasyöjät ei ehkä ymmärrä mun tuskaa, mutta siis oon kasvissyöjä ja nyt kaikki kasvisruoka ällöttää. Näin kävi viimeksikin. Ja siis tykkään kasvisruoasta normaalisti enemmän kuin lihasta. Tänään sitten menin ostamaan kanaa ja se maistui. Pahalta tuntuu, mutta pakko syödä jotain ja inhottavaa syödä koko ajan pahaa ruokaa. Lohdutan itteäni että menee lopulta toivottavasti nopeasti ohi😥
No mullahan oli lihNsyöjänä kuuden viikon tauko jauhelihasta ja kanasta. Söin siinä välissä pari pihviä ja tonnikalaa paristi. Muuten raejuustolla koitin saada protskuja ja linssejä käytin jonkun verran.

nyt alkaa mennä taas normaalisti kaikkiruoka Pikkuhiljaa .
 
No mullahan oli lihNsyöjänä kuuden viikon tauko jauhelihasta ja kanasta. Söin siinä välissä pari pihviä ja tonnikalaa paristi. Muuten raejuustolla koitin saada protskuja ja linssejä käytin jonkun verran.

nyt alkaa mennä taas normaalisti kaikkiruoka Pikkuhiljaa .
Jännä että sulla taas mennyt ihan toisinpäin. 😅
 
Hyi hemmetti että jääkaappi hais aamulla pahalta. Mies oli avannu lihapullapaketin, huhhei 🤢🤢🤢 laattahan siitä lensi, ja nyt sitte illalla vielä hampaiden pesusta. Tosi jees 😃
 
Alan olla varmaan voiton puolella pahoinvoinnin kanssa, kun ensimmäistä kertaa monen viikon selailun jälkeen uskalsin edes avata tämän keskustelun :Face With Stuck Out Tongue  And Closed Eyes:

Olen yleensä vannoutunut lihansyöjä, mutta nyt on maistunut kaikenlaiset hedelmät ja lämpimissäkin ruoissa on valinnat painottuneet kasvispuolelle.
 
Mulla selvästi vaihtelee himotukset eli alkuun oli sellaista että teki mieli jäätelöä. Ei nyt valtavasti mutta kuitenkin. Sit se vaihtui että aina piti salaattiin ostaa fetaa, oliiveita ja kapriksia. Etenkin viimeksimainitut 😛. No nyt tää on loppunut ja taas on makeiden puolelle menty. Suklaata, jäätelöä ja esim täytekakkua tekee mieli. En kyllä mitenkään himona ole epäterveellistä syönyt.

Sitten semmoinen erikoisuus, että maito on alkanut maistumaan pahalle. Pakko on ollut vaihtaa se piimään! Piimään ei ole tullut sellaista himoa että pitäisi määräänsä enempää juoda. Muuten kyllä ruoka maistuu hyvin ja monipuolisesti.
 
Takaisin
Top