Himot ?

Tällä hetkellä ei maistu oikein mikään. Ainoot nesteet mitä saan alas ovat omenamehu ja kaakao. Normaalisti en juo kaakaota koskaan. Hedelmistä maistuu mandariinit. Ruuat menee pakottamalla alas. Ainut jota vähän tekee mieli on kiinalainen ruoka
 
Nyt kun aloin miettimään niin viime viikonloppuna ennen kuin tiesin olevani raskaana niin alkoi tekemään mieli bbq sipsejä ja american dippiä ja tänä viikonloppuna oli pakko taas saada. Ne maistuu niiiiin hyvälle. Voisin oikeastaan syödä vain niitä.. Ennen en ole erityisesti american dipistä välittänyt.
 
Täällä klassiset raskaushimot iski viikonloppuna. Liekö syynä ultrassa nähty sydänääni, joka antoi luvan olla oikeasti raskaana. Suolakurkkua ja sitruunaa piti hakee kaupasta. Ainiin ja saikos perunasalaattia syödä? Kun sisällysluettelossa lukee vaan "majoneesi" niin kun sitä nyt voi tehdä niin eri tavoin että onko tossa jotain raakaa kananmunaa? Mutta toisaalta luulis että muna mainittais allergikoille..
 
Mä oon syöny majoneesia :) kunhan on päiväystä ja kylmää. Mut oon jostain saanu käsityksen kans ettei kaikkiin majoneeseihin käytetä raakaa munaa
 
Ainakaa kaikkiin ihan perus salaatinkastikkeisiin ei oikeaa kananmunaa laiteta. Muistan jostain lukeneeni että onko jotain jauhoa vai puuttuukohan muna vallan. Ite ainakin syön salaatinkastikkeita, mutta vain kotona koska tiedän miten säilytetty :)

Korjatkaa jos olen väärässä?
 
Ja niin, itse söisin kyllä kotosalla ihan huoletta noita valmis perunasalaatteja ja sieni ym... kunhan on kylmässä säilöttyjä, mutta muutamaa päivää säilöttyä edes omassa kaapissa pidempään ollutta en söisi, vaikka olisi päiväystä.
 
Joo mä oon kans huoletta syöny majoneesia (kylmäsäilytettyä). Ainakin muuten Hesen kurkkumajo on sallittua myös raskaanaoleville! :)
 
Ai niin, raakaa munaa ei sais syödä! :eek: Oon heittäny aamupirtelöön säännöllisesti yhden munan raakana :nailbiting: Mikä siinä taas oli syynä, ettei sais syödä? Salmonellariski?
 
Kananmunasta tuli mieleen: jos tuotteessa on keltuaisjauhoa, niin onko se kiellettyä? :confused:
 
Täällä ei vielä kauheesti mitään himoja ole, makea maistuu kyllä normaalia enemmän. Salaatit ja hedelmät on alkanu maistumaan myös! Tänää olikin ensimmäinen aamu kun oli huono olo herätessä. Syöminen kuitenkin auttoi onneksi.
 
Jos majoneesin tekoon on käytetty munasta tehtyä jauhoa, se on käsittääkseni ok.

En tiedä muutenkaan onko tuo raaka kananmuna ihan ehdoton nounou, jos käyttää suomalaisia munia. En ainakaan äkkiseltään löytänyt mitään Eviran sivuilta. Mutta tietysti jos haluaa pelata varman päälle niin en söisi raakoja munia.
 
Mä sain semmosen käsityksen että suomalaisia munia voi syödä raakanakin, mutta ulkomaisten kanssa pitää olla tarkkana. Monet majoneesit sisältää ulkomaista raakaa kananmunaa niin sen takia niitä yleensä vältetään. Jos majoneesi on esim. itse tehty suomalaisista raaka-aineista niin sitä voi syödä huoletta.
 
Sushia tekee mieli tajuttomasti, en sitten tiedä voiko sitä raskaana ollessa miten syödä:arghh:.. toinen on kaikki raikas mitä tekee mieli:oops:
 
Tekis ihan törkeesti mieli pitsaa missä jalapenoja.
 
Mä söisin kans kotimaisia munia. Esikoisen raskausaikana sain Salmonellan Thaimaasta ja se tauti ei onneks oo vaarallinen sikiölle, ainoastaan ikävä äidille. Suomalaisissa kananmunissa ei muutenkaan salmonellaa oo, joten kotimaiset on ok. :)
 
Mä kyllä oon syöny nyt ja aiemmissa raskauksissa raakaa kananmunaa. Meillä syödään paikallisen kanalan lähimunia ja teen niistä myös majoneesin itse, jota söin viimeksi viikonloppuna ja aion syödä jatkossakin.
 
Takaisin
Top