Himot ja ällötykset

Vargynja

Admin
Staff member
Administrator
Helmikuiset 2021
Millaisia mielitekoja raskaus on tuonut tullessaan? Huomaatko himoitsevasi ruokia, joista et normaalisti välitä tai tekeekö mielesi omituisia ruokayhdistelmiä?

Entä onko odotus saanut aikaan ällötyksiä, joita et tavallisesti koe? Inhottaako esimerkiksi kahvin tuoksu?

Lue myös artikkelimme raskausajan mieliteoista. Täältä löydät myös jutun pica-ilmiöstä, joka tarkoittaa ruuaksi luokittelemattomien aineiden himoitsemista.
 
Ei tällä hetkellä vielä muuta ilmiöitä kuin että sokerinhimo on pienentynyt 😅🙏

Kahvikin maistuu vielä. Mietinkin, onko täällä suositella hyvänmakuista kofeiinitonta kahvia? 😁
 
Ei tällä hetkellä vielä muuta ilmiöitä kuin että sokerinhimo on pienentynyt 😅🙏

Kahvikin maistuu vielä. Mietinkin, onko täällä suositella hyvänmakuista kofeiinitonta kahvia? 😁
Itse juon Lavazzaa (silloin kun maistuu - vaihdoin kofeiinittomaan jo ennen plussaa). Maistuu ainakin ilman raskausällötyksiä hyvältä. 😊 Mutta juon muutenkin enemmän italialaistyyppistä kahvia.
 
Ei tällä hetkellä vielä muuta ilmiöitä kuin että sokerinhimo on pienentynyt 😅🙏

Kahvikin maistuu vielä. Mietinkin, onko täällä suositella hyvänmakuista kofeiinitonta kahvia? 😁

Mullon kyllä sama, ei ole makeanhimoa :Smiling Face With Open Mouth And Cold Sweat:
Ei kyllä tee erityisesti mieli yhtään mitään, kahvi maistuu itsellekkin vielä.

Viime raskaudessa ei myöskään tehnyt mitään imelää mieli, sokerirasitus oli yhtä tuskaa.
 
Eilen pakotin miehen tuomaan mäkkärin tuplajuuston illalla. Mitään muuta en oikeestaan koko päivänä pystyny syömään, kun paahtoleivän pelkällä voilla. Kunnes illalla iski hirvee nälkä ja tuplajuustohimo :tears:.
 
Tosi outoa, kun makeanhimo lähtenyt kokonaan. Tajusinkin näitä viestejä lukiessa vasta, että todennäköinen syy tälle on raskaus. :Face With Stuck Out Tongue: Tuntuu ihan uskomattomalta, koska ainakin puolet elämästäni olen kärsinyt joka iltapäivä ihan kauheista sokerihimoista ja sitä herkkua on tullutkin syötyä melkein päivittäin liiankin kanssa... Nyt ajatus sokeriherkuista enemmän ällöttää, ja se tuntuu niiiin oudolta.

Olin etukäteen myös huolissani siitä, että kahvinjuonnin vähentämisestä tulisi raskausaikana hirveän hankalaa. Mutta kappaskappas luonto on hoitanut tehtävänsä hyvin, koska pahoinvoinnin takia kahvikin on alkanut inhottaa. Tämäkin hyvä juttu, koska en tiedä miten muuten olisin onnistunut kahvin vähentämisessä. :tears: Tosin iltapäivisin iskee päänsärky jos ei ole koko päivänä juonut yhtään kahvia, joten pikkuinen kupillinen on töiden jälkeen vielä otettava.
 
Täällä sama, että ajatuskin makeasta saa vatsan kääntymään ympäri. Tai tällä hetkellä hengittäminenkin ajaa saman asian. Suolainen ruoka on ainut, mitä voi ajatella syövänsä. Tälläkin hetkellä hese tilausta odotellaan, koska en pysty menemään keittiöön ja tekemään ruokaa. On tää jatkuva huonovointisuus kyllä aika raskasta 😞 ja kun ei edes oksenna, niin tilanne ei edes helpota välillä...
 
Täällä sama, että ajatuskin makeasta saa vatsan kääntymään ympäri. Tai tällä hetkellä hengittäminenkin ajaa saman asian. Suolainen ruoka on ainut, mitä voi ajatella syövänsä. Tälläkin hetkellä hese tilausta odotellaan, koska en pysty menemään keittiöön ja tekemään ruokaa. On tää jatkuva huonovointisuus kyllä aika raskasta 😞 ja kun ei edes oksenna, niin tilanne ei edes helpota välillä...
Mulla kanssa pelkkä syvään hengittäminen saa vellomaan mahassa. Mulla ei vielä mitään isompia himoja ole ollut, mutta tänään on tehnyt mieli hirveästi tuoremehua, ja ne tietenkin on edelleen kaupassa :D Kattoo tekeekö enää huomenna mieli sitäkään. Vuolukanaa himoitsin viime viikolla, ja että olikin hyvää kun sai sitä koko laatikollisen itse syödä.
 
Oon himoinnut vichyä todella paljon ja oon muutenkin jatkuvasti nyt janoinen, aiemmin (ennen raskautta) en oo kyllä ollut. Muutenkin aika paljon kaikki suolaiset uppoaa paremmin. Ennen oon aina ollut makean perään.
 
Eilen alkoi tekemään ihan hirveästi mieli sellaisia tositosi kirpeitä karkkeja ja pakkohan se sitten oli ajaa töistä kaupan kautta kotiin. :tears: Makea ei edelleenkään mene, mutta nää ei ollut makeita. Jollainhan sitä sokeririippuvuutta piti näköjään ruokkia vielä.
 
Mä himoan mustikoita, jäisinä tietty. Muistin muuten samalla, että joillakin pahoinvointia on helpottanut nimenomaan pakastemarjat. Ja kyllä mullakin hetkeksi helpotti eilen kun napostelin vajaan puol litraa jäisiä mustikoita :tears: Se vaan, etten mä voi kaikkia tuolta pakkasesta nyt syödä, jotta jää muullekin perheelle sit talveksi. Kohta varmaan pääsis jo puolukoitakin keräämään.
 
Mulla ei ole himoja, mutta pahoinvointiin auttaa parhaiten kylmät nektariinit ja tuc keksit. Kahvi on suurin ällötys vaikka normaalisti olen kunnon kahvikissa.
 
Tunnistan myös makeanhimon vähentymisen! Hiilarit kyllä himottaa, ja hampurilaiset ihan erityisesti. Kala ja rasvassa käristetyt asiat ällöttää. Mustikat, hedelmät ja vissy maistuu 😊
 
Mulla taas on tehny jo monta päivää mieli kalaa 😅
 
Mua himottaa edelleen makea. Hups, täytyy tosissaan alkaa tsempata, ettei tulis liikaa hiilaria. Sen sijaan leikkelekinkku on alkanut ällöttää. Sama oli esikoisen kohdalla. En syönyt moneen kuukauteen yhtään kinkkua, leikkeleenä oli vain juustoa ja rehut päälle.
 
Takaisin
Top