Himot ja ällötykset

Tää ei varsinaisesti liity ruokaan, mut en voi enää katsoa tohtori Paisetta :bored: ennen oon kahtonu silmät ymmyrkäisinä, mut nyt tekee jostain syystä niin pahaa että pakko vaihtaa kanava, ja ylipäätään esim Greyn anatomiassa esim joku ällöttävä kohtaus niin kääntyy pää sadasosasekunnissa pois :hilarious:

Mies kysy illalla että otanko glögiä, niin tuumasin että hyi ei yhtään tee mieli tippaakaan mitään makeaa, niin mies huusi että "kuka sinä olet ja mitä sinä olet tehnyt minun avovaimolleni?!"
Ilmeisesti niin ennenkuulumatonta tämä ettei makea uppoa aina ku tarjotaan :joyful:

Mä totesin ihan saman tällä viikolla! Telkkarista tuli siis tohtori Paise, jota olen kanssa ennen pystynyt katsomaan ongelmitta, mutta nyt aloin yökkäillä siihen malliin, että oli pakko vaihtaa kanavaa :laughing021
 
Ootteko nähny sitä ruissipsi-mainosta, jossa oikein mässytetään voita? Siis hyi :puke_r Samantien alkaa yökkäyttää ja jos on vasta syöny ni eiku juoksemalla vessaan.
 
Hedelmät menee parhaiten alas. Keltaiset kiivit on ykkösiä, tuore mango ja klementiinit maistuvat myös.

Mulla on kans kalan haju ällötyksenä, ja myös hallusinoin sitä kalan hajua milloin missäkin.

Ja sitten astetta abstraktimpina ällötyksinä alkaa yököttään mm. sadesää, lasten nimet joita en voisi kuvitella antavani, hankalat tilanteet ja kiire. Onko kellään muulla tällaisia??
:anyone
 
Mulla taas mikään raikas ei mene enää ollenkaan ja salaatit, mandariinit, smoothiet yms. oksennan heti.

Superherkkä hajuaisti tekee sen, että kaikki haisee jotenki ihan väärälle ja myös maut vääristyy suussa. Nyt oon maistavinani kananmunan kaikessa missä sitä vaan on ja koska oon sille vähä allerginen, niin jää moni asia kyllä syömättä.
 
Hedelmät menee parhaiten alas. Keltaiset kiivit on ykkösiä, tuore mango ja klementiinit maistuvat myös.

Mulla on kans kalan haju ällötyksenä, ja myös hallusinoin sitä kalan hajua milloin missäkin.

Ja sitten astetta abstraktimpina ällötyksinä alkaa yököttään mm. sadesää, lasten nimet joita en voisi kuvitella antavani, hankalat tilanteet ja kiire. Onko kellään muulla tällaisia??
:anyone

Sadesää mullakin, tai pikemmikin kaikki ne hajut mitkä silloin tulee voimakkaammin esiin. Tänää kävelin terveyskeskukseen metsäpolun kautta, niin oli kyllä virhe. Eka hais ihan kakkakaivolta, ja sit ku se helpotti niin tk:n katolta löyhkäsi piki, on siis pietty äskettäin. Lopulta ihan mädäntyvät lehdetki teki pahaa. Ihmisten ilmoilla kaikki voimakkaat hajusteet ällöttää, onneks niitä ei tarvi haistella kotona. Ja varsinkin silakan haju on ihan kamala. Oma hiki ällöttää myös.
 
Mulla tuli pahoinvointi vähä myöhään ku alkoi kunnolla vasta la su syönä. En oo VIELÄ oksentanut, mut ei oo kaukana välillä.

Tein eilen jotai yhteishyvässä kamalasti kehuttua italian mamman broilerivuokaa. En oo voinut syyä yhtään annosta loppuun, jotenkin etoo jo pelkkä haju, vaikka kaikki ainekset on mistä tykkään. Oon yrittänyt väkisin syyä ku tulee huono olo jos ei syö..

Pakko käydä kaupasta jotain mitä pystyn syömään :hungover: hirvittää ajatuskin työhön paluusta, kaikki eritteiden hajut yms
 
Kahvia voin juoda vaan aamulla, ja siltikin siitä tulee kuvottava olo. Lemppareita nyt appelsiinimehu, satsumat ja salmiakkia tekis mieli jatkuvasti!!!
 
Mää oon löytäny kaks "ruokaa" mitä voin syödä ilman pahoinvointia. Kaurapuuro-raejuusto- mustikka ja ruispuikula-kinkku-juusto, niin ja kylmä vesi ja kaakao kelpaa juomaksi :rolleyes: muuten välillä tekis vähä kaikkea mieli ja samalla sekunnilla kaikki ällöttää. Syödessä ei taho mikään mennä alas ja kaikesta tulee huono olo.
 
Joo, tänään on ihan pakko päästä abc:lle syömään lehtipihvi. Ihan sama onko possun vai naudan, kunhan saan sen. Maustevoilla. Mies ei oikeen innostu apsista ikinä mut jospa se lämpeis ku sanon että vauva tahtoo lehtipihviä............. :hilarious:
 
Joo, tänään on ihan pakko päästä abc:lle syömään lehtipihvi. Ihan sama onko possun vai naudan, kunhan saan sen. Maustevoilla. Mies ei oikeen innostu apsista ikinä mut jospa se lämpeis ku sanon että vauva tahtoo lehtipihviä............. :hilarious:

Mäkin käytän usein tota, että vauva haluaa tai vauva on väsynyt.... [emoji23]
 
Mäkin käytän usein tota, että vauva haluaa tai vauva on väsynyt.... [emoji23]

Täytyy itsekin kokeilla tota :joyful: Meillä mies on ihmetellyt, että eikö mut pitäisi himoita ruokaa ja erityisesti herkkuja kokoajan. Tähän asti olen himoinnut avokadoja, kirsikkatomaatteja, piimää ja klementiinejä sekä välillä Hesemättöä. Yllättävän vähän ollut mielitekoja tähän asti. Mutta kyllä sitä vielä ehtii :laughing014
 
Mua huvitti kun tajusin et kaikki lapset on oikeestikin tykänneet muita enemmän niistä ruuista mitä oikein himoitsin raskausaikana :D Nyt on vissiin tulossa vauva, joka tykkää keitoista :D
 
Mua huvitti kun tajusin et kaikki lapset on oikeestikin tykänneet muita enemmän niistä ruuista mitä oikein himoitsin raskausaikana :D Nyt on vissiin tulossa vauva, joka tykkää keitoista :D
Mahtavaa, eli nyt ei tosiaan tarvi edes valehdella yhtään, vaan vauva oikeesti haluaa aina jotain! :grin:happy093
 
Mä söin eilen vahingossa salmiakkia. Siis otin katsomatta karkin sellaisesta sekoituspussista, kun luulin että on vaan hedelmäkarkkeja.. Ja oi että se oli pahaa! Yleensä mun lempikarkki, mutta nyt ällötti oikein kunnolla. Eli eipä tarvitse hetkeen himoita salmiakkeja, kun muistaa tuon. :grin
 
Eli aarian periaatteella mun lapsi rakastaa lehtipihviä. Uskokaa tai älkää, mun tekee sitä TAAS mieli ihan kamalasti. Tai kasvissosekeittoa! Harmi kun yleensä työnnän inkivääriä niin paljon et polttelee, mut nyt ois tehtävä keitto ilman :eek:
 
Mä söin eilen vahingossa salmiakkia. Siis otin katsomatta karkin sellaisesta sekoituspussista, kun luulin että on vaan hedelmäkarkkeja.. Ja oi että se oli pahaa! Yleensä mun lempikarkki, mutta nyt ällötti oikein kunnolla. Eli eipä tarvitse hetkeen himoita salmiakkeja, kun muistaa tuon. :grin

Mä e kolmosta odottaessa pystyny syömään yhtään salmiakkia ja meni muutama kuukausi synnytyksestä ennen ku pysty edes maistamaan. Ja mäki tykkään salmiakista ja lakuista tosi paljon normaalisti.


Nyt mulle on tullu hirvee himo opetella leipomaan ruisleipää. Eilen löysin sellasen juuren ohjeen et on ihan pakko laittaa kokeiluun sen teko kuhan tulee kaupassa käytyä seuraavan kerran. Oikee pystyn kuvittlemaan jo sen uunituoreen ruisleivän tuoksun ja sen maun voilla ja juustolla :p Mutta aikaa vievä homma on, kun sen juurenki tekoon mnee jo yksin monta päivää. Saa nähä meneekö hermot jo heti alkuun :oops: Ja leipoakin tekis mieli kaikkea maan ja taivaan väliltä. Harmi vaan kun on liian pieni pakastin niin ei voi kummemmin varastoon leipoa. Ja täs perhees yleensä mikään herkku sinne asti edes ehdi :grin
 
Meillä esikoinen rakastaa perunaa, porkkanaa ja kasvissosekeittoa. Arvatkaapa mitä tuli syötyä raskausaikana ylivoimasesti eniten :D

Tällä toisella ei sitte niin hyvä tuuri olekaan. Pitsa ja cokis maistuu hyvältä :rolleyes: Myös salmiakki himottais ihan hirveästi.
 
Eli aarian periaatteella mun lapsi rakastaa lehtipihviä. Uskokaa tai älkää, mun tekee sitä TAAS mieli ihan kamalasti. Tai kasvissosekeittoa! Harmi kun yleensä työnnän inkivääriä niin paljon et polttelee, mut nyt ois tehtävä keitto ilman :eek:

kyllä sitä voi mausteena ihan normaalisti käyttää :) Siis vaikka tuoretta kasvissosekeittoon.
 
Takaisin
Top