Himot ja ällötykset

Ostin ananasta, kans noita vihreitä omenoita. Ja nyt kun aloin keittoa tekee söin porkkanaa ja oli ihan pakko kuoria lisää oli niin hyvää. Meinasin tänää tehdä makkarakeittoa, mutta kaupassa alkoi pelkkä ajatus makkarasta ällöttää niin vaihdoin kanaan. Viimeks oli himona myös kurkku ja sitä pitää olla jääkaapissa...
 
Eilen on iskenyt hajuällötykset. En voi sietää meidän koirien hajua. Tää sama oli edellisessä raskaudessa. Niiden haju vaan pistää niin pahasti nenään. Vaikka ei ne siis sinänsä haise, lyhytkarvaisia ja pieniä. Varvashikihaju on se haju mikä käy sielun päälle..
Toinen, töissä meidän kahvikoneen kahvin haju. Hyi hele. :hungover: Kahvia ei tee mieli, ei yhtään. Siksi varmaan koskee päähänkin.
 
Mulla oli pelastuksena polar-näkkäri, jossa emmentalia ja suolakurkkua. Yhtenä päivänä viime viikolla homma kääntyi ylösalaisin eikä enää pysty kuvitellakaan niitä ilman että etoo o_O
 
Pahoinvointia riittää täälläkin 24/7, ja palelu on supervoimakasta. Raikkaita hedelmiä syö ihan mielellään, muita sitten puolväkisin :p
 
Mua ällötti yks päivä smoothie jonka tein, kun laitoin siihen pakastepinaattia, jo se väri teki pahaa, oon aina ennen tykännyt pinaatista:wideyed:
 
Päivittäinen ruuanlaitto käy muuten työstä, kun lähes kaikki perusruokien ainesosat ällöttää :depressed:
 
Oon ollut aina ihan mahdoton karkkihiiri, mut nyt ei makea maistu. Leivonnaiset menis, mut suklaata tai karkkia ei tee yhtään mieli. Kunpa tää jatkuis koko raskauden ajan!
 
Solros, sama täällä!
Unelmoin tänään niin tuoreista korvapuusteista ja meinasin jo ruveta leipomishommiin, kunnes tajusin, ettei ole hiivaa.. huomenna jonkunlaista pullaa kyllä leipasen jos vaan kykenen eikä oo karmee yrjöolo.
 
Mulla ei kyllä muuta, vielä ainakaan, oo kuin toi röökin haju. Ite oon polttanu apauttiarallaa 20v ja silti se haju on niin järkyttävää. Ja viimeks ainakin paheni vaan mitä pidemmät rv:t oli.
 
Ostin viime viikolla karkkipussin, kun teki mieli, mutta mies ne karkit "joutui" lopulta syömään. Töissä on aina pullaa ja keksejä ja niitä tuleekin jokaisella tauolla vedettyä. Yleensä mä en ees välitä leivonnaisista ja tykkään mieluummin puputtaa karkkia.
 
Mulla etoo kans kaikki tällä hetkellä. Mehujäät ja verikreipit menee ilman pakottamista. Oon kuitenkin iltapäivisin saanu syötyä, lähinnä sitrushedelmiä, riisipiirakoita, pinaattikeittoa, pastaa, perunaa, kalaa. Tosi simppeleitä makuja saa vaan alas.
 
Eilen ei tehnyt oikein mitään mieli, aamupalaleivistäkin jouduin jättämään osan syömättä. Ja kahvi ei maistu aamun jälkeen, mikä on ihan uskomatonta! Tee meneekin sitten. Eilen käskin miehen tuomaan mulle pakastepitsan, se olikin taas ihan liian hyvää :p
 
Mulla ei maistu mikään.. Hirveää ku kaikki etoo ja miettii, miten nyt jää tärkeitä ravintoaineita saamatta...
 
Ihan alussa oli himo kaikkeen roskaruokaan, erityisesti sipsit ja pepsi. Sama oli edellisessä raskaudessa. Öisin ku herää vessaan, niin on pakko käydä syömään jotain pientä ettei tuu huono olo. Varsinkin kahvin haju on ihan ehdoton yök tällä hetkellä, joten sen ja teenkin juominen on jäänyt nyt ainakin hetkeksi. Tähän asti olo on ollut lähinnä 24/7 merisairas, muiden oireiden lisäksi.. ”Onneksi” tämä vuosisadan flunssa vie nyt vissiin hajuaistin heikkenemisen takia suurimman terän ällötykseltä, niin on muutama vähän helpompi päivä ollut. :grin
 
Mun pitäis keksiä aamuille joku ruoka, mikä menis alas asti. En saa aamulla alas juuri mitään, vähän maistelen jogurttia tai leipää ja heitän loput roskiin.. Sitten kun teen kuitenkin fyysisesti raskasta työtä, niin iskee kauhee nälkä ja sitä kautta huono olo heti töissä hetken oltuaan :shifty:
 
Tietääkö joku onko olemassa mitään salmiakkikarkkia, missä ei ois ollut sitä raskaalle kiellettyä ainesosaa mukana? Jos jotain tekee mieli niin salmiakkia... Jos seuraavassa ultrassa on kaikki hyvin, niin pistän tilaukseen maustevalmistajalta Hämeenlinnan seudulla (nimeä en muista) sallittua salmiakkijauhetta, teen sitte omat jätskiblandikset ainakin...
 
Salmiakkia saa syödä kai sen 30g/pv.. että eikun punnitsemaan :grin
Oon silloin tällöin ottanut kyllä muutaman salmiakkisisun tai turkinpippurin mieheltä, joka taitaa tahallaan ostaa meille nyt salmiakkikarkkeja kun ei saisi syödä..
 
Nythän on jokin aika (2017?) sitten tullut nollalinja salmiakkiin. Muakin kiinnostaa, et löytyykö sellainen ilman glykyrritsiiniä oleva :rolleyes:
 
Takaisin
Top