Henkisesti raskasta

nobody

Näppärä viestien naputtelija
Toukoäidit 2020
Elikkäs, esikoista odottelen ja on ollu todella raskasta koko tähänastinen odotusaika.. Välillä tulee jopa semmoinen olo että parempi kun ei olisi ollenkaan raskaana :( kun koko ajan hermoilen pikkuisen puolesta..

Niille jotka eivät tiedä niin mulla siis kaksoisraskaus todettiin ultrassa viikolla 11+4, jossa näkyi että toinen mennyt kesken viikolla 6+1. Veristä tihruvuotoa viikolla 6 4 päivää, ja vappuaattona (12+5) ambulanssilla naistenklinikalle kun verta tuli järkyttäviä määriä. Nyt sitten ollut tummaa tihruvuotoa koko viikon kunnes taas tänään meni alushousut vaihtoon ja vissiin lakanatkin :(

Laittaisin hermoilut ja itkut hormoonien piikkiin mielelläni, mutta nyt on henkisesti niin väsynyt ja epätoivoinen olo että ei vissiin pelkät hormoonit riitä syyksi. En kehtaa edes soittaa neuvolaan, vaan odottelen vaan seuraavaa käyntiä (26.5).
 
Rohkeesti soitto vaan neuvolaan tai synnärille. Älä jää murehtii yksin. Mulle silloin sanottiin kun odotin esikoista että aina voi soittaa synnytysosastolle sairaalaan, jos ei neuvolassa vastata (neuvola kiinni). Odottavan äidin ei kannata jäädä yksin murehtimaan. Itsekin "juoksin" silloin synnärillä varmaan 3 kertaa kun epäilin että lapsivettä tihkuu ja kaikkea muuta mahdollista. Siellä oltiin aina todella ystävällisiä eivätkä koskaan epäilleet/kyseenalaistaneet pelkojani/huoliani. Itseasiassa synnärillä (täällä meillä päin) oltiin paljon ymmärtäväisempiä kun neuvolassa. Siksi varmaan sinne useemmin soittelinkin.
 
joo, rohkeesti vaan soittelemaan! ei se yksin murehtiminen kuitenkaan auta! voimia!!!!!!!
 
Neuvolan kautta on myös mahdollista päästä neuvolapsykologille juttelemaan... ota vaan yhteyttä neuvolaan ja kysäise psykologista, jos vaan tunnet että sieltä voisit apua saada. Itse ainakin suosittelisin tuota vaihtoehtoa. [:)]

Vielä lisäys, että ainakin täällä meillä päin täytyy olla tarpeeksi viikkoja(25-26??) että ottavat tuonne synnärille.
 
Puhelin vaan käteen ja soitto neuvolaan tai synnytyssairaalaan, sitä varten ne ihmiset ovat että auttavat...voimia!
 
Kiitos tuesta :)

Jos tämä ei rupea helpottamaan niin kaipa se on pakko vaan soittaa, tietäisipä vaan miten edes ottaa asia puheeksi.. mulla kun ei ole tapana "vaivata" muita ongelmillani, varsinkaan tämmöisillä joille ei löydy konkreettista syytä.. En ole avokillekkaan viitsinyt kertoa kuinka paha olo mulla oikeasti on, vaikka se on mun itkuiluja katellu (helpompi vaan vetoo hormoonimyrskyihin)..
 
nobody, mä aloin käymään terapeutilla keskenmenojen jälkeen tämän vuoden alusta. siitä on ollut suuri apu myös näihin raskauden aikaisiin mielen myrskyihin. en olisi varmaan jaksanut tätä alkuraskautta ilman terapiaa. sen verran kuitenkin on pelottanut kuinka tämän raskauden käy. sullahan on aika hirveet kokemukset verenvuotoineen kaikkineen niin ei se ihme ole jos ei oikein jaksa. rohkeesti vaan otat neuvolaan yhteyttä, saat sieltä tietää mihin otat yhteyttä. tai sit meet yksityiselle jos se tuntuu helpommalta. suosittelen lämpimästi terapiaa!!!
voimia!!!!
 
Oon nyt sitten soitellut sekä neuvolaan että sairaalaan.. 1viikko ja 5 päivää on nyt vuotanut, lääkäriin meen vasta tiistaina (mut neuvolas ei kyl ultraa oo) enkä päivystykseen kehtaa mennä odottaa vaan sen takia et pelkään pahinta.. Kummiskin kun sairaalaan soitin ni käskivät mennä päivystykseen jos vuotoa tulee runsaasti enemmän, mut muuten ihan normaalia tämmönen vuoto *huokaus*
 
Nobody Tsemppiä sinne, mun siskolla oli kahdet "normaalit" menkat kummankin lapsen aikana ja terveitä syntyi. Mutta mene ihmees sinne päivystykseen niin saat varmuuden. Muute joudut koko viikolopun elää epävarmuudessa. Kyllä ne sua siel ymmärtää ja musta toi on hyvä syy mennä.

Itse täällä itkeny silmät päästäni ku viis viikkoa ollu jo pää pytyssä ja ei helpota. Itkettää ku ei jaksa, ei niin mitään ja kaikki tulee vaan pihalle.
 
Tsemppiä Tarunen! Toi on varmasti raskasta. Pitää vaan antaa itellee lupa levätä. En pysty ees kuvittelee, kun mä vaan oksensin aamusin kerran viikossa ja sekin tuntu tosi kurjalta. 
 
Säde, kiitoksia Minä en oikeestaan ole muuta viimeiseen viiteen viikkoon tehnytkää ku levänny. Yksinkertaisesti voimat ja energiat niin lopussa ettei toisina päivinä pääse edes sängystä ylös. Toisina päivinä taas pääsee, mutta ei kyllä mitään saa tehtyä. Mie en ole siivonnu, laittanu ruokaa, tai tehny mitään muutakaan viimeiseen viiteen viikkoon. Ei vaan jaksa. Toivoisin, että tämä nyt helpottaisi joskus, niin saisi edes jotain aikaiseksi. Edes purettua muuttolaatikot. Onneksi kultainen mieheni hoiti koko muuton ku minä vaan makasin ja oksennin.
 
Toi on kyllä Tarunen raskasta kun ei jaksa mitään vaikka kaikkea pitäisi (ainakin omasta mielestä) tehä..

Päivitystä tähän omaan kamppailuuni: Tuli sitten taas istuttua päivystyksessä tänä viikonloppuna. Pikkuinen kuitenkin jaksanut sinnitellä matkassa <3 ja rv15 näkyi liikehdintää sekä sydämen syke [:)] Huh, kolmas ultra tähän mennessä, mikä on aika hurjaa ottaen huomioon että mulla on aika korkea kynnys edes soittaa lääkäriin/neuvolaan. Noh, viikon saikkua sain ja kiellon nostella raskaita esineitä. Jos nyt tämä hermoloma tekisi terää ja jaksaisi sitten taas vähän paremmin ja "normaalimpana".
 
Nobody Ihanaa, itku tuli ku luin sun tekstiä <3 Kyllä se vauva koettelee kans sua. Ihanaa ku kaikki on menny kuitenkin hyvin ja muista lepäillä [:)]

Itte taidan lähtee käymään kaupungilla (ilmastoitu auto, niin jotenki tekee mieli istua siel enemmän ku kotona). Pitäkäähä peukkuja, jos tää mun olo helppais ny, ku pääsin viikonloppuna niin helpolla [:D]
 
Olipa taas yö..

Verenvuoto alkoi taas runsaana puolenyön maissa mutta itkettyäni sitä hetken sain kuitenkin unta. Kahdelta yöllä heräsin sitten voimakkaaseen kipuun. Mulla on ollu vatsakipua nyt melkeen koko viikon niin ajattelin että se siitä johtuu. Suoli kyllä tyhjeni sen n tunnin ajan kun tuskailin ja sen jälkeen rupesi helpottamaan. Kipu oli kyllä paikoittain niin kovaa että meinas taju lähteä ja oksennus lentää. Pelotti vaan kun oli samalla sitä verenvuotoa [:(] Mietin että miten ihmeessä pystyisin edes raahautumaan päivystykseen jos pitäisi mennä. Oon siis yksin kotona kun mies on arjet muualla töissä. Kun kipu helpotti niin paljon että pääsin kömmittyä takaisin sänkyyn, soitin päivystykseen ja selitin koko homman. Yllätys, yllätys, samt ohjeet ku aikasemmin: tarkkaile tilannetta, jos pahenee, tule päivystykseen.

Meinaa usko loppua pikkuhiljaa. Just kun oli helpottanut, sekä henkisesti että muutenkin, niin alkaa taas tämmöinen... Neuvolaankin vielä 5 päivää...
 
nobody: En osaa edes kuvitella kuinka kauheaa tuo on. Sinuna soittaisin neuvolaan että voisiko päästä sinne aikasemmin. Tressi ei meinaan kyllä yhtään auta tilannetta ja jatkuva huoli että onko kaikki hyvin. Voimia!
 
Päivystyksessä kävin kun ei kipu hellittänyt..

Päivystävää lääkäriä ei kyllä kipu kiinnostanut. Ultralla katto et siellä on joku hyytymä, mikä sit vissiin vuotaa, ja et sikiö hengis.

Asenne oli sitten sitä luokkaa että "mitä sinä tänne tuut meitä häiritsemään".. Sano ihan suoraan et joku toinen päivystävä ois voinu kieltäytyy eikä ottaa vastaan ja et he ovat siellä "kattomassa et vauvat ei kuole synnytykseen" ja et tää ei varsinaisesti kuulu heille kun se voi ihan hyvin mennä viel kesken...

Kiva.. valmiiks korkee kynnys mennä lääkäriin.. nyt en sit viitti mennä enää ollenkaan.. lääkäreitä häiritsemään..
 
Voi että pistää vihaksi tollanen käytös lääkäreiltä [:@]!!!!! Samalla tavalle se masussa oleva vauva on sulle tärkeä ja rakas! Koita sinä nyt kuitenkin olla huolehtimatta ja murehtimatta ja rohkeasti soittele neuvolaan ja synnärille. Toivottavasti vuodot loppuu ja saat marraskuussa terveen murusen rinnalle :) Tsemppiä!
 
No kyllä on lääkäri sulle viskattu! [:@] Pikkasen asiakaspalvelua tarttis. Raivostuttavaa tollanen käytös. Toinen tulee kipeenä ja vuotavana päivystykseen niin sekö ei oo tärkee asia! 
 
Nobody Pidä kiinni vaan siitä, että käy aina kun siltä tuntuu! Tuollaiset lääkärit sais painua sanonko mihin! Sulla on oikeus käydä, jos olet huolissas ja se on parasta vauvallekin. Tsemppiä sinne ja toivottavasti kaikki menee hyvin :) Kannattaa miettiä, josko ottaisit jo nyt sellaisen vauva-vakuutuksen joka kattais kaikki tuollaisetkin menot, sais sit aina painua yksityiselle [:D] ois vähä paree kohtelu [:)]

Täällä on nyt kolme päivää menny ilman oksentamista! Aivan fantastista!!!
 
Takaisin
Top