Hematooma

Toukanäiti

Näppärä viestien naputtelija
Joulukuiset 2021
Onko täällä ketään, jolla ollut kohdussa hematooma ja sen vuoksi sitten vuotanut verta? Mulla luultavasti sellainen. Nyt sain viikon sairaslomaa maanantaina kun alkoi niin kova vuoto että luultiin jo keskenmenoksi. Nostelu-ja seksikielto, saunomista pyysi lääkäri myös välttämään kun itse sauna-asian otin puheeksi.

Itse huomasin että nuo vuodot alkoi juuri silloin kun me saatiin sauna valmiiksi ja alettiin joka ilta siellä saunoa. Aluksi vuoto pientä, sitten suurempaa. Voisikohan lämmöllä olla oikeasti mitään vaikutusta vuotoon? Eilen istuin monta tuntia penkinlämmitys päällä autossa ja kun nousin niin holahti taas oikein kunnolla. Ärsyttävää!! Onko ketään samanlaisilla kokemuksilla varustettua täällä? Oletteko saaneet vielä muita neuvoja? Sain myös lääkkeen, jota voi vuodon tullessa ottaa jonka pitäisi sitten rauhoittaa vuotamista.
 
Hematoomasta miulla ei oo kokemusta, mut ainakin jälkivuoto runsastu aina saunassa ja lämmössä. Kyllähän verenkierto vilkastuu lämpimässä, eli selittää vuodon runsastumisen. Muuten en sit oikeeen osaa auttaa.. Toivottavasti hematooma häviää pian!
 
Joo niin omastakin mielestä se kuulostaisi loogiselta. Pitää vähentää kuumassa oloa, eli jatkukoot pakkaset vaan että mun hematooma kuivuu :grin
 
Minulla oli hematooma alku raskaudessa.
Aloin vuotaa verta joskus viikolla 6-8.
Luulin tietty keskenmenoksi :sad001 Kävin gynekossa ja siellä kuului pienet sykkeet :) saikulle jouduin. Oisinkohan vuotanut viikon verran ja sitten Kävin uudestaan lääkärillä. Kaikesta peloista huolimatta sykkeet löytyi vieläkin. Nyt menossa viikkoja 29 :D
 
Täällä oli kanssa. rv 8+6 alkoi ihan älytön verenvuoto, joka kesti noin 5minuuttia. Tietysti epäiltiin pahinta, kun verta tuli kuin kaatamalla ja isoja hyytymiä. Eihän sitä viikonloppuna päässyt minnekkään tarkistamaan, maantaina terveyskeskukseen, jossa lääkäri soitti äitipolille, että täällä olis tällänen keskenmenopotilas, keski-ikäinen :O No paukkasin yksityiselle, ja siellähän se pieni köllötti virkeänä ja lääkäri näytti sen hematooman ruudulta. Sanoi, että voi vuotaa vielä, että jotain näkyy siellä vielä olevan. No, nyt on kaikki mennyt ihan hyvin (koputtaa puuta) ja rv 19+6 menossa :)
 
Takaisin
Top