Helmikuun vauva kuulumiset!

Voi kylläpäs teidän vauvat on niin ihanan lapsekkaan näkösiä :D Meillä tuo näyttää vielä niin nyytiltä ja kun on ihan hirmuisesti noita hormoninäppyjäkin. Toivottavasti katoaisivat ristiäisiin mennessä :D
 
Aivan ihania kuvia vauveleistanne :)

TMJ: paljonko annat illalla maitoa ennen nukkumaanmenoa? Kiinnostaisi tuollaiset yöunet :grin Vaik ei se yksi klo 03.40 herätys mikään paha ole mutta...

Täällä ääni palautunut tytöllä hieman, mutta ysköksiä tulee edelleen. Ikävintä on tuo yskästä johtuva oksentaminen :sad001 Menee syöntitankkaukset hukkaan, kun maito lentää kaaressa ulos kyökkäyksen seurauksena. Syötin taas äsken enkä uskalla nostaa tytyä nyt, ettei tule yskää...Koska tää loppuu :sad001
 
Miisa78: 140-160ml jäbä yleensä syö tossa 22.00-22.30 paikkeilla ja sit simahtaa yhteentoista mennessä omaan sänkyyn johon oon nostanu vaukukopan. Nytkin näemmä nukahti itsekseen sinne :)
Ei se toki joka yö tuota yheksää tuntia tursota. Sanotaaanko että semmonen 6 tuntia on aika vakio meillä.
Jännä nähä miten toi Rota-rokote vaikuttaa nukkumisiin. Viikon päästä rokotteesta on muistaakseni oireet pahimmillaan jos sellasia siis tulee.
 
:love017 Söpöjä vauvoja!!
Täälä kun ei vatsa toiminut kolmeen päivään, niin eilen se sitte toimi 4x :grin Neiti on muutenkin ollut paljon tyytyväisempi pari päivää ja hymyä ja juttuja tullut enemmän :)
Täälä myös hyvä yö, 23-07 riitti unta typyllä :)
Mä oon nyt ottanut turvaistuimen sisällä käyttöön. Eilenkin neiti oli siinä ja katteli kun siivoilin, sitten se siihen nukahtikin :grin Ennen oli sylissä kannettava kokoajan, mutta tuossa näyttää viihtyvän :)
 
Meilläkin vaavi rauhoittuu usein turvakaukaloon :) ei vaan kauheen kauaa siinä raaski pitää kun ei tee selälle kovin hyvää...

Meillä alkanut kauhee huuto päivisin :sad001 Poika ei suostu nukkumaan millään ja saa ihme raivokohtauksia... Täällä äitikin itkee melkeen joka päivä ku ei osaa vauvaa auttaa... Välillä itkee niin kovin että tuntuu että happi jo loppuu... Kurjaa katsoa :sad001
 
Voi jempun pojan päivä raivarit..ootko huomannut että missä tapauksessa huuto alkaa vai onko se yks kaks..?

Meillä tytteli on nyt leppoisa..taisi maidon vaihto auttaa..eli nyt mennään nannilla..on toi mun miekkonen vaan niin kätevä kun vaihto maitoa :D
Nyt kun löydetään oikeat d-tipat

Lauantaina on vihdoinkin ristiäiset ja voidaan kutsua nimeltä eikä aina vaan vauva :) nimikin päätettiin eilen :D pitäisi papille se ilmoittaa kun halusi ennen ristiäispäivää tietää!

Mulla on jälkitarkastus kahen viikon päästä..tosi pitkään oon joutunu oottaan..toivottavasti kaikki on ookoo..mulla on ilmennyt nimittäin vaiva..mun oikea lonkka on ruennut lonksumaan tuntuu oikeen lantiossa se pauke :sad001 mut ei se nyt synnytyksestä voi johtua

Sent from my GT-I9100 using Vau Foorumi mobile app
 
Meillä on kanssa tota päivähuutamista taas ollut sen yhden hyvän päivän jälkeen. :confused: Eilenkin illalla toinen huusi niin surkeena ja äiti ja isi ei yhtään tiennyt missä vika. Nälkää hän sitten ilmeisesti huusi kun tissi kelpas. En vaan taas osannut yhtään tulkita kun hetki sitten oltiin syöty tosi reilusti ja mitään ennakoivia merkkejä ei nälästä ollut. Yht'äkkiä vaan alko ihan sydäntä särkevä huuto.

On niin kurja tunne itellä kun ei osaa tulkita vauvaa. Nyt varsinkin kun hän imee käsiään ja kaikkee mikä vaan kohdalle osuu vaikka ei nälkä välttämättä oliskaan. Koita nyt siinä sitten arpoa, että millon on tosi kyseessä. Ei jaksais koko aikaa olla tissiäkään tyrkyttämässä.

Muutenkin tuntuu, että kaikki valveilla olo ajat tyttö vaan kitisee ja itkee. Kun tietäis mitä vois tehdä helpottaakseen toisen oloa. Onneks unet edelleen on säilynyt hyvinä. Toissa yönä tehtiin uniennätys 5,5h putkeen! Viime yönä sitten taas herättiin 2 tunnin välein.. En tiedä mahtaako olla tiheen imun kausi menossa tai alkamassa nyt. Ainakin eilis ilta ja viime yö viittaisi siihen..

Joku mainitsikin tuolla huono muistisuudesta niin mää en kyllä muista enää mitään. Koko aika unohtelen kaikkee ja pari kertaa laittanut maidon mikroon jääkaapin sijaan yms. :grin Että koittakaa kestää jos koko aika kirjotan samat asiat, en yhtään muista mitä kaikkee tänne on tullu kirjoteltua. :p
 
Marzi: huudot alkaa ihan yks kaks! Ensin poika saattaa olla ihan tyytyväisenä ja ihan yhtäkkiä alkaa huutaa kurkku suorana :eek: Ei ymmärrä mistä kiikastaa... Pahaa tekee ku näyttää että toista sattuu kovasti. Pitää jutella lääkärin kanssa ku ens viikolla aika tarkastukseen. Poika pieree myös ihan älyttömästi, saattaa tulla kymmeniä paukkuja peräjälkeen... Täysimetyksellä mennään, jospa on allerginen jollekin mitä syön...?
 
Meillä alotti myös nuo yllättävä kirkumiset tällä viikolla. Samaan aikaan alkoi älytön piereskely. Johtopäätöksenä oon tehny, että mahassa kiertää ilma kipeesti. Ilmeisesti johtuu kukkakaalista mitä söin. Tyttö saattaa siis yhtäkkiä kesken päiväunien ruveta huutamaan tai kesken imetyksen. Lopettaa kyllä yleensä melko nopeesti. Oloa helpottaa mm tutti (joutuu kyllä vähän houkuttelemaan nappaamaan kiinni), imetys tai sitten kävely vauvan kanssa. Ei siis onneksi ole ihan holtitonta tuo huuto, mutta selkeesti nuo "kohtaukset" herättää vauvan unista ja on nyt nukkunu vaan pikku pätkiä päivisin. Toissa yönä myös mentiin vaan tunnin pätkillä. Kurjaa katsoa kyllä kun selvästi tytöllä on vaikee olla. Ja tosiaan nyt tarjoan rintaa tai pulloa heti kun huuto alkaa, koska näyttää yleensä kelpaavan vaikka olisi vain vähän aikaa sitten syönyt.
 
Musta tuntuu että pahenee jos liian tiheeseen syöttää... Ei ehdi masu rauhoittua välissä... :/ mut vaikee kyl sanoa, ku joskus auttaa toinen juttu ja joskus taas toinen... On tää melkoista rakettitiedettä :D
 
Meillä kaameita huutokohtauksia tuntuu aiheuttavan ainakin suklaa, aurajuusto ja kaneli. Ja tietenkään ikinä tehnyt eläessä niin paljon suklaata mieli kuin nyt...

Täällä on vihdoin löytynyt jonkinmoinen unirytmi. Öisin nukutaan 3-4 tunnin pätkissä yhteensä n.10 tuntia klo 23-10 välisenä aikana, päivällä kuitenkin vähän miten sattuu.
Aamuisin ähistään usein jostain kuudesta alkaen. Ei varsinaisesti vaikuta kovin tuskaiselta mutta ähisee niin kovaa ettei omasta nukkumisesta tule mitään Loppuu aina kun noustaan ylös ja hän saa kakan puuhattua vaippaan :).

Sammas on taas uusiutunut :mad:. Semmonen riesa tuo kyllä, että käy mielessä imetyksen lopettaminen kun rintaa vihloo jatkuvasti :sad001.
Kattoo ny vielä, jos lähtis vihdoin sitte lääkkellä lopullisesti, onko kellään kokemusta tuosta dactarinista?
 
TMJ: kiitos tiedosta. Yritin tänään venyttää iltamaitoa myöäisempään, mut tyttöhän ei sit juonu pisaraakaan, vaan oli niin väsy ilmeisesti, että itki vaan. Tutti kelpasi ja lähti iskän viereen nukkumaan.

Edellisistä maidoista osa taas tuli yskä/-kyökän mukana kaaressa ulos..voi itku, kun tuo yskä lähtisi..katotaan vielä viikonloppuun ja sitten yksityiselle jos jatkuu..onneksi muuten on reippaan oloinen, vaikka torkkuukin ehlä enemmän..

Oltiin muuten tänään vyöhyketerapeutilla ja täti sitten taas suositteli tuvakaukalossa oleilua - ainakin meidän tytön selälle, joka on kuulemma liian suora/jäykkä. Täytysi sylissäkin enemmän pitää sellaisessa sykkyräasennossa, etttä selkä notkistuisi...Yleinen itkuisuus ja masukivutkin voi kuulemma johtua tuosta selästä..hmm..
 
Meilläkin noi äkilliset vatsakivut ja piereskelyt alkaa ihan siis puskista. Alkanut nyt parin päivän sisään. Pistän ne kyllä sen rotan piikkiin :S

Syödäänpä teillä isoja määriä :P meillä kun tyttö saattaa tosiaan olla öisin sen 10h syömättä (niin kun viime yönä), sit vetää aamupalaks 60-80ml, siitä kyllä heti tunnin päästä toiset 60-80ml. Sit vedetään päivä noin parin tunnin syöttöväleillä lukuunottamatta yhtiä 3-4h päikkäreitä. Noilla päiväsyötöillä menee vaihtelevasti 60-140ml.
Mutta hyvää vauhtia on tyttö kuitenkin kasvanut, joten ehkä on vain pieniruokainen kuten äitinsä ja isoäitinsäkin :)
 
Jemppu mä kans uumoilen että voi esim johtua siitä mitä syöt..ja ihan normi ilmavaivat voi tehdä kipeetä jos oikeen suolta vääntää...kyllä mullakin sattuu joskus ilmavaivat :D:D mutta toivotaan että menisi nopsaa ohite

Sent from my GT-I9100 using Vau Foorumi mobile app
 
Heips, ihan mielenkiinnosta kyselen että mimmosia määriä teillä menee korviketta päivässä? Siis ketkä ei imetä ollenkaan. Huvikseni laskin määriä kun neukku sitä kysyi, mulla ei siis ollu mitään havaintoa määristä kun oon vaan antanu tietyn verran aina kun vauvalla on ollut nälkä. Rintaa meillä syö enää tosi vähän, herkuttelee lähinnä :D
Korvikkeen määräksi sain n. 800ml / vrk. Ja ne minimaaliset tissittelyt päälle. Että ei oo ihme jos jäbällä oli tullu painoa 600g kahdessa viikossa. Ruoka maistuu :)
Piereskellyt on tää meijän jätkäkin nyt sen keskiviikon Rota-rokotteen jälkeen. Muuta harmia ei oo toistaiseksi havaittavissa.
 
TMJ: mulle ainakin sanottiin neuvolassa, että "normaali" korvikemäärä vuorokaudessa tollaselle parikuiselle on 700-1000ml. Meillä syödään todella vaihtelevasti 450-900ml, keskimäärin ehkä 700ml. Riippuu ihan päivästä ja paljonko tytsy nukkuu :)
 
Takaisin
Top