Helmikuun höpinät

Odette, täältä myötätuntoa :) meil on perjantaina muutto ja yrittäny tässä nyt sitte pakkailla... pari laatikkoa taas täynnä ja sit tuli ajatus et hitto mä heitän noi tollasenaan roskakatokseen ja tuskin enää muistaisin ees mitä sinne meni :D mut no.. ei viittis tavaraa noin vaan roskiin heittää.
 
Ah, otan osaa! :D Me pakattiin 1,5 päivässä ja viime yönä meinas vallata epätoivo mielen, että TÄÄ TAVARA EI LOPU KOSKAAN. Olin kans ihan valmis sanomaan muuttomiehille, että heivatkaa kaikki kaatopaikalle. B-) Siis en tajua miten mulla voi olla esim pelkkiä liikuntavaatteita 2,5 jätesäkillistä. :eek: Sukkahousuja kaks isoa muovipussia (en yleensä ees käytä ) jne jne. Järkyttävää.
 
Muokattu viimeksi:
Kaikella myötätunnolla naureskelen täällä. Mä rakastan ja vihaan muuttamista. Olen seitsemän vuoden aikana muuttanut sen seitsemän kertaa ja joka kerta yhtä innoissaan. Mut sitte ku sitä tavaraa alkaa ihan tosissaan pakkaamaan, niin ei se vaan lopu koskaan! :hilarious: Viimeksi kun muutettiin, niin huokasin helpotuksesta, että nyt on kaikki pakattu ja voi keskittyä kaappien ja lattioiden pesemiseen. Menin keittiöön ja avasin sen suurimman kaapin. Arvatkaa vaan olinko tyhjentänyt sen niistä kymmenistä kattiloista ja muovipurkeista ja kaikesta siitä särkyvästä, johon olisi tarvittu lisää sanomalehteä ympärille! NO EN! :laughing002 Nyt naurattaa, silloin ei :grin nyt tulee pitkästä pitkästä aikaa vuosi, jolloin en (toivottavasti) muuta mihinkään :rolleyes:
 
Mä löysin netistä vinkin, joka osoittautui erinomaiseksi lautasten pakkaamisessa: väleihin kertakäyttölautaset. Mukeja ja laseja pakkailin osin sukkiin ja jotain muitakin vinkkejä bongasin joltain muuttosivustolta, että otin kaikki käyttöön. Nyt on laatikot purettu ja huomenna haetaan. Mun pitäis mennä raivaamaan just nyt jätesäkkejä ja mun vaatteita, koska vielä kaikki purkamatta... mies toki järjestänyt omat vaatteensa jo eilen. B-)
 
Ei hitsi toi pahvilautasjuttu ois ollu hyvä! Mä just pakkasit astiat tänään :D inhoo sitä sanomalehden kanssa pelleilyä ku sit on kädet mustat ja kaikki mihin kosket on mustaa.. ja sit pitäs viel purkaessa pestä ne astiat ku neki on jo mustat (ainaki mun mielessä). Mut tälläkertaa pakkasin keittiöpyyhkeisiin kaiken mihin ne riitti. Ihan kätsyä sekin :)
 
Siis oli oikeasti nerokas! En tajua miten en oo tullut aiemmin ajatelleeksi. Oli nopea pakata ja purkaa. Pinon käärin vielä pyyhkeeseen, niin avot! :D
 
Täällä kun oli aiemmin puhetta siitä vuosiloman kertymisestä vanhempainvapaalla ja kun siihen on tehty lakimuutosehdotus. Ihan mielenkiinnosta olen sitä nyt vähän tutkinut kun minua se koskee. Näyttää vähän siltä, että ei sitä saada läpi tänä keväänä, jos koskaan. Esimerkiksi tasa-arvovaltuutettu on antanut lausunnon, jossa todetaan lakiehdotuksen olevan suoraan sukupuolen perusteella syrjivä ja näin se on perustuslain vastainen. Perustuslakivaliokunta on samoilla linjoilla. (Luin siis tuon jutun perässä olevan tiedoston ja siellä oli viitattu perustuslakivaliokunnan alusuntoon.)

Ihan vaan kaikille tiedoksi, jos joku muukin on tästä aiheesta kiinnostunut. :)

https://www.tasa-arvo.fi/uutiset/-/..._up?_101_INSTANCE_8iOStLESmZof_viewMode=print

Lakiesitys on saanut vastustusta myös eduskunnassa:
http://www.ts.fi/uutiset/kotimaa/847158/Vuosilomalain+muutos+huoletti+eduskunnassa
 
Raskaushormoonit pääsi tänään puhumaan puolestaan! :oops:

Mulla on jo neljä vuotta ollut psykiatrin lausunto siitä, ettei mun tarvitse hakea yhteishaussa kouluun (kaikki alle 25-vuotiaat koulutusta vailla olevat joutuvat osallistumaan kevään ja syksyn hakuun) sairauksien vuoksi ja tän takia työkkäri ei ikinä ole puuttunut asiaan, kun olen sinne lääkärin lausunnon toimittanut jo silloin neljä vuotta sitten.

Tänään sitten asioilta kotiin tullessa oli posti tiputtanut kirjeen työkkäriltä. Lapussa sanottiin, että minun pitäisi hakea yhteishaussa! :woot: Kilahdin niin totaalisesti, ku voi ihminen kilahtaa.:smiley-angry002 Normaalisti olisin viskannu lapun roskiin ja selvittänyt tilannetta jos työkkäristä oltaisiin oltu puhelimitse yhteydessä, mutta tälläpä kertaa hormoonit tais puuttua peliin ja soitin aika äkäsen puhelun työkkäriin.
Melkein hävettää nyt jälkikäteen oma käytös, kun en ikinä ole käyttäytynyt/en käyttäydy noin huonosti. :laughing021Taisin huutaa sinne puhelimeen onnettomalle naisvirkailijalle naama punasena, että mitähän (enkä käyttänyt edes kovin sivistyneitä sanoja :smiley-ashamed005) kettua mulle lähetetään tällasta kakkaa postitse, mulla jo neljä vuotta ollut lausunto ettei tarvitse hakea. Huusin vielä perään, että kaiken lisäksi olen raskaana. :laughing001 Ai kamala ku käy sääliks sitä naisparkaa..... Änkytti sitten hirveen litanjan anteeksipyyntöjä ja vakuutti että kirje on todennäköisesti vahingossa lähetetty, hän voi tarkistaa tiedoista. Tiedot tarkistettua pahoitteli kovasti kirjettä ja sanoi, että siellä selkeästi lukee, ettei mun tarvitse hakea. Varovaisesti kuitenkin pyysi ilmoittamaan äitiyslomasta työkkäriin, ettei sieltä mitään ahdistella enempää. :grin

Hieman olin vielä kiihdyksissä puhelun lopussa, niin en sitten anteeksi tajunnut pyydellä tökeröä käytöstäni, mutta ehkä hän ymmärsi mun puhuneen hormooneilla, ei niinkään järjellä. :laughing021
 
rosmarinaa, voi apua :hilarious: on kyllä tuttu tunne, nykyään räjähdän ihan pienestäkin ja yksi päivä oli hyvin lähellä etten alkanut raivota jollekin mammalle kaupassa, kun se laahusti siinä mun edessä kärryjen kanssa ja kehtasi vielä pysähtyä keskelle ahdasta käytävää :laughing021 mutta eiköhän työkkärissä ole kaikenlaista kuultu ja koettu, ja voisi kuvitella että toinen nainen ymmärtää, ettei me aina ihan järjellä toimita :rolleyes::grin
 
Raskaushormoonit pääsi tänään puhumaan puolestaan! :oops:

Mulla on jo neljä vuotta ollut psykiatrin lausunto siitä, ettei mun tarvitse hakea yhteishaussa kouluun (kaikki alle 25-vuotiaat koulutusta vailla olevat joutuvat osallistumaan kevään ja syksyn hakuun) sairauksien vuoksi ja tän takia työkkäri ei ikinä ole puuttunut asiaan, kun olen sinne lääkärin lausunnon toimittanut jo silloin neljä vuotta sitten.

Tänään sitten asioilta kotiin tullessa oli posti tiputtanut kirjeen työkkäriltä. Lapussa sanottiin, että minun pitäisi hakea yhteishaussa! :woot: Kilahdin niin totaalisesti, ku voi ihminen kilahtaa.:smiley-angry002 Normaalisti olisin viskannu lapun roskiin ja selvittänyt tilannetta jos työkkäristä oltaisiin oltu puhelimitse yhteydessä, mutta tälläpä kertaa hormoonit tais puuttua peliin ja soitin aika äkäsen puhelun työkkäriin.
Melkein hävettää nyt jälkikäteen oma käytös, kun en ikinä ole käyttäytynyt/en käyttäydy noin huonosti. :laughing021Taisin huutaa sinne puhelimeen onnettomalle naisvirkailijalle naama punasena, että mitähän (enkä käyttänyt edes kovin sivistyneitä sanoja :smiley-ashamed005) kettua mulle lähetetään tällasta kakkaa postitse, mulla jo neljä vuotta ollut lausunto ettei tarvitse hakea. Huusin vielä perään, että kaiken lisäksi olen raskaana. :laughing001 Ai kamala ku käy sääliks sitä naisparkaa..... Änkytti sitten hirveen litanjan anteeksipyyntöjä ja vakuutti että kirje on todennäköisesti vahingossa lähetetty, hän voi tarkistaa tiedoista. Tiedot tarkistettua pahoitteli kovasti kirjettä ja sanoi, että siellä selkeästi lukee, ettei mun tarvitse hakea. Varovaisesti kuitenkin pyysi ilmoittamaan äitiyslomasta työkkäriin, ettei sieltä mitään ahdistella enempää. :grin

Hieman olin vielä kiihdyksissä puhelun lopussa, niin en sitten anteeksi tajunnut pyydellä tökeröä käytöstäni, mutta ehkä hän ymmärsi mun puhuneen hormooneilla, ei niinkään järjellä. :laughing021

Minä kihisin myös kiukusta, kun työkkäristä laittoivat, että minut on liitetty uravalmennukseen, joka päättyy pari päivää ennen äitiyslomaa. Yritin sitten soittaa tälle toimitsijalle ja sehän ei tietenkään vastannut koko päivänä. Lopulta soitin kuntani työkkärin puhelinpalveluun ja siellä oli erittäin ymmärtäväinen nainen vastassa ja kun kerroin jääväni äitiyslonalle, hän puhui itse että on sitä mieltä, että kyseiseen valmennukseen kannattaisi mennä, koska kaikki hyöty menisi ohi kun jäisin äitiyslomalle heti perään. Kirjoitti ylös tietoihini kaiken tämän ja kertoi kyseisen virkailijan laittavan minulle sähköpostia asian suhteen.

No seuraavana päivänä tämä "oma" virkailija soitti "Jaa mitäs tää on olevinaan? Miksi et ole kertonut jo aiemmin että sulla on tällaset suunnitelmat? Jos me oltais niistä tiedetty niin oltais toimittu toisin!"
Siis voi että minua ärsytti! Niin että joo.. Olisi pitänyt vuosi sitten ilmoittaa "Joo no me tässä yritetään kovasti tehdä vauvaa mutta kun ei vaan tärppää".
Syyskuussa sitten soittanut heti plussatessa "JEE!!! Tehtiin just raskaustestiin plussa!! Meille tulee vauva!!!!!!" :rolleyes:
 
rosmarinaa, voi apua :hilarious: on kyllä tuttu tunne, nykyään räjähdän ihan pienestäkin ja yksi päivä oli hyvin lähellä etten alkanut raivota jollekin mammalle kaupassa, kun se laahusti siinä mun edessä kärryjen kanssa ja kehtasi vielä pysähtyä keskelle ahdasta käytävää :laughing021 mutta eiköhän työkkärissä ole kaikenlaista kuultu ja koettu, ja voisi kuvitella että toinen nainen ymmärtää, ettei me aina ihan järjellä toimita :rolleyes::grin

Minä eilen kaupassa menin ärähtämään vaikka tarkoitus oli miehelle kuiskata :hilarious:
"Joo, JOO! Menisin kyllä jos täältä mahtuisikin ja ihmiset ei parkkeerais keskelle käytävää räplää puhelinta!" :laughing001
Siinä sitten oluita hyllystä napsinut mies vilkaisi meitä ja tökkäsi keskellä käytävää seissyttä isokokoista miestä ja pyysi häntä väistämään :laughing021
Osoitin kiitokset kyllä täysin tälle oluita napanneelle miehelle :shy:
 
Tuosta työkkäriin ilmoittamisesta... itse koitin sähköisen asiointipalvelun kautta ilmoittaa tulevasta äitiyslomasta niin ei sitä voinukkaan ilmottaa näin ajoissa. Aikaisintaan 28vrk ennemmin. Että sikäli hassu reaktio työkkärin muorilta... toki soittamalla tai sähköpostilla voi ilmotella mitä vain millloin vain mutta jos siihen tarkoitukseen tehty lomake ei onnistu lähettää aikaisemmin niin eikö se sitten tarkota ettei sen asian ilmoittamiseen ole m7kään kiirekkäön ennen määräaikaa....?!
 
Mulla ollu hermot kyllä muuten rautaa raskausajan, muuten oon äkkipikanen ja temperamenttinen tapaus. Mikä lie eilen napsahti päässä totaalisesti. :D

Joo, sano se nainen mullekki et kolme vk ennen lomaa pystyy vasta ilmottaa, eli pitää sinne ens kuulle jättää ja yrittää muistaa sit sähkösen kautta katkasta se haku. Vähän itseenikin ihmetytti.
 
Entisenä asiakaspalvelijana yritän kanssa aina edes vähän hillitä itseäni kun annan palautetta. Aina ei onnistu. :D Kunhan ei henkilökohtaisuuksiin mene niin se ryöpsähdyksen vastaanotto kuuluu sen asiakaspalvelijan työnkuvaan -valitettavasti. :) Ja siis minä olen aina niitä ihmisiä, jotka ärisevät ääneen kaupassa (varsinkin ikeassa...) kaikista kanssaihmisistä. Joskus saa vihaisia mulkauksia osakseen, mutta tarviiko niillä ahtailla käytävillä olla ostoskärry ja lastenrattaat/vaunut vierekkäin parkissa?! Pitäis muuten käydä taas ikeassa.... Vois vähän purkaa samalla turhautumia... :D
 
Täällä kun oli aiemmin puhetta siitä vuosiloman kertymisestä vanhempainvapaalla ja kun siihen on tehty lakimuutosehdotus. Ihan mielenkiinnosta olen sitä nyt vähän tutkinut kun minua se koskee. Näyttää vähän siltä, että ei sitä saada läpi tänä keväänä, jos koskaan. Esimerkiksi tasa-arvovaltuutettu on antanut lausunnon, jossa todetaan lakiehdotuksen olevan suoraan sukupuolen perusteella syrjivä ja näin se on perustuslain vastainen. Perustuslakivaliokunta on samoilla linjoilla. (Luin siis tuon jutun perässä olevan tiedoston ja siellä oli viitattu perustuslakivaliokunnan alusuntoon.)

Ihan vaan kaikille tiedoksi, jos joku muukin on tästä aiheesta kiinnostunut. :)

https://www.tasa-arvo.fi/uutiset/-/..._up?_101_INSTANCE_8iOStLESmZof_viewMode=print

Lakiesitys on saanut vastustusta myös eduskunnassa:
http://www.ts.fi/uutiset/kotimaa/847158/Vuosilomalain+muutos+huoletti+eduskunnassa
Kiitos Jelppis tästä. Oon yrittäny miettiä et mihin asti sitä viittis odottaa että aloittaisko varhennettuna 31.3. vai vasta 11.4. niinku pitäis. En kuitenkaan haluais ottaa riskiä siitä että lakimuutos tuleekin voimaan. Huoh, on nää liian vaikeita päätöksiä tässä muutenkin sekavassa ja herkässä mielialassa... :)
 
Työkäri on kyl semmonen paikka että. Itse jännää sitä, kun olen tukityöllistettynä ja sopimus loppuu 4.6 et miten ne passittaa mua sinne käymään..
Itse olen TAAS kipeä. Pää täynnä räkää eikä ilma tahdo kiertää mistään. Onneks tyttö leikkii nätisti hermoilematta ja antaa mun makoilla sohvalla.
Eli sairaslomalla mennään ja ensiviikolla talviloma..
 
Iitu, ootko sarvikuonoa koittanut? Itsellä se yleensä auttaa tosi hyvin. Saa nenän auki. Mulle lääkäri sanoi pahimman flunssan aikana, että niitä miedompia nenäsumutteita voi ihan huoletta käyttää raskausaikana eikä kuulemma niistä käyttöajoistakaan kannata olla niin tarkka (eli voi laittaa vaikka parikin viikkoa putkeen, jos on tarve). Itse käytin varmaan sen pari viikkoa niin, että päivällä vaan jos oli ihan pakko ja yöksi laitoin, että sain hengitettyä.
Tosin mullahan se flunssa meni myös sitten poskionteloihin niin pahasti, että oli pakko punkteerata kun ei antibiootit enää auttaneet... Se ei ollut kiva toimenpide, mutta auttoi.
 
Takaisin
Top