Helmikuun höpinät <3

höpönlöpö

Vauhtiin päässyt keskustelija
Tästä se taas käynnistyi..uusi kuukausi ja taas lähempänä kevättä ja kesää <3 jännittäviä rakenneultria edessä ja äippäpakkauksen tilaamista ja ja ja ja <3 <3
 
voi hitsi, tää kuukausi on kyllä jännitystä täynnä.:D mulla on ensi maanantaina se neuvola josta saan maksusitoumuksen jotta voin varata rakenneultraan aikaa. Toivoisin niin että saan sen tuohon 14.2. ystävänpäivälle!:D silloin 20+0.

mulla alkoi sairasloma selkäkipujen takia. Kestää ens viikon sunnuntaihin ja sit katsotaan et jatketaanko sitä taas jossei oo mennyt ohi, alan käymään vielä fysioterapiassa.. Ärsyttää kun ei kykene tekee mitään, niin paljon alaselkää sattuu !:(
 
Mä tässä tuumin että pitää varmaan ahkerasti kirjoitella tänne nyt raskausaikana, kun näyttää siltä etten varmaan enää vauvan syntymän jälkeen juuri kerkeä :). Ollaan saatu nimittäin vihdoin jotenkin tämä hoitokuvio selväksi ensi syksylle. Esikoinen menee eskariin pelkästään niiksi neljäksi eskaritunniksi, jotka ovat maksuttomia. Eli klo 8:30-12:30, joko minä (ja kaksi muuta tenavaa!) kuskataan aamulla, tai mies ennen töihin lähtöä ja minä sitten pienempien kanssa haen lounaan jälkeen. Onneksi päiväkoti on noin 300 metriä meiltä. Kahtena päivänä on siellä vielä hoidossa iltapäivänkin, kun kakkonen menee kerhoon, joka on 12:30-15:30, joten mä vauvelin kanssa kuskaan sinne (eri paikassa kuin esikoisen eskari, mutta matkaa onneksi vain noin 1km, jos sitäkään) ja sieltä kun haetaan niin haetaan samalla reissulla esikoinen. Eli melkosen haipakkaa saattaa olla. Mutta, mä olen iloinen että mulla on sitten edes nuo kaksi iltapäivää ihan vaan vauvan kanssa, saan rauhassa keskittyä uuteen tulokkaaseen, kakkosen kanssa sitä ei ollut kun esikoinen oli kotona.

Mitäs muut ovat tuumineet isompien sisarusten kanssa?
 
Mulla on rakenneultra 14.2 ystävänpäivänä, ihan suloinen ystävänpäivä lahja kun saa taas kuvia pikkusesta :3 Toinen neuvola käynti mulla oli jo silloin kun olin 14+4, joten seuraava neuvola käynti meneekin vasta maaliskuun 12. päivään, joten äitiyspakkausta pääsenkin tilaamaan vasta seuraavana kuuna :)
 
Tammikuu tuntui syystä tai toisesta todella pitkältä. Onneks alkoi helmikuu ja on se mukavaa kun kevät lähenee :)

Itse olen mietiskellyt että jos vaan mahdollista niin isompi kävis sitten viikossa parina päivänä päiväkodissa. Ens kesä oltais tietenkin kotona mutta syksyllä jatkais päiväkodissa. Näin ihan siksi että lapsi pääsis leikkimään kavereiden kanssa eikä sitä seuraavana syksynä päiväkotiin palaaminen olis niin vaikeaa. Tietenkin itsekin sais tälläisella järjestelyllä käydä parina päivänä vaikka lenkillä vaunujen kanssa :)



 
Mekin pitkään mietittiin, että jatkaisiko kakkonen parina päivänä päiväkodissa, kun on kuitenkin jo kesällä neljä. Mutta tultiin siihen tulokseen, että kokeillaan vuosi kerhoilua ja katsotaan sitten vuoden päästä syksyllä uudestaan, että jatkaako vielä toisen vuoden kerhossa vai mitä. Tarkoitus olisi kuitenkin mun olla kotona siihen, kun vauva on reilut puolitoista ja mies sitten siihen saakka kun vauva on kaksi. On sitten joku kotona koko esikoisen ekan kouluvuoden. Mutta tehdään suunnitelmat vuodeksi kerrallaan, niin ehtii tutkailla tilannetta rauhassa. Taloudellisesti on vaan niiiiiiiin paljon parempi, jos jää kotiin. Nyt kun maksetaan se reilut 500 euroa kuukaudessa päiväkotimaksuja, niin ensi vuoden noin 80 euroa (esikoisen kaksi iltapäivää + kakkosen kerho) kuulostaa aika herkulta :). Ja saapahan sitten kakkosesta pikkuisen rahaa kelaltakin hoitovapaalla.

Täällä on vietetty ihanan leppoisaa lauantaipäivää taas esikoisen huonetta sisustellen. Nyt alkaa näyttää jo kohta-eskarilaisen huoneelta :). Ja päätin myös että yläkerran kylppärin sisustan jotenkin kivasti ennen vauvan syntymää, kun hoitopöytä tulee sinne ja se on muuten vaan hyvin vähäisellä vessakäytöllä, joten aika lailla kolkon näköinen nyt. Jotain on pakko päästä laittamaan :).

Ja enää reilut kaksi viikkoa rakenneultraan, odotan sitä ihan älyttömästi!
 
Helmikuu alkoi melkoisella hulinalla. Saatiin muutettua uuteen isompaan kotiin ja nyt pitäisi purkaa elämää uusille paikoille ja sisustaa samalla. Koiranpennut kärsi muutosta sen verran että sisäsiisteyden opettelu meni reippaasti takapakkia, mutta kyllä se tästä. Pitäisi varmaan hankkia rattaat, jotta voisi harjoitella ulkoilua, että miten se nyt kärryjen ja kahden koiran kanssa sujuukaan :)

Massu on ehkä aavistuksen kasvanut; mies ja työkaverit sanoo sen jo selkeästi näkyvän, mutta ei sitä kasvua itse joka päivä monta kertaa katsellessa huomaa.
Neuvolakin muuttui nyt samalla, kolmen viikon päästä on toinen käynti. 
Perhevalmennukset aikaistui kuukaudella, alkaa maaliskuussa, jolloin on myös Helsingin tarjoama yksittäinen fysioterapiaryhmäkerta odottaville. 
Tässä kuussa vain odotellaan ja rakennetaan pesää, maaliskuussa sitten enemmän vauvatouhuja.
 
Meillä tämä on ensimmäinen, joten ei tartte noita sisarusten hoitokuvioita miettiä. Huomenna saan kassillisen vauvanvaatteita omalle tulevalle! Ostin jo perjantaina Muumi bodyn, pakko se oli kun oli niin söötti! Meillä rakenneultra parin viikon päästä. Nyt olen viikolla 19+1
 
Onkohan niin että Vantaalla ei ole ainakaan uudelleensynnyttäjille mitään perhevalmennuksia? Muulle ei ehkä olisi niin tarvetta, mutta joku fysioterapiajuttu, josta saisi jumppa/veynyttelyvinkkejä sekä raskausajalle että synnytyksestä toipumiseen, olisi kyllä ihan kiva. Harmittaa kun en ole vieläkään päässyt liikkumaan kunnolla, olo on etenkin iltaisin sen verran kurja. Tuntuu että kroppa on ihan lötsähtänyt, vaikkei paino olekaan noussut. Yhä odottelen sitä hehkeää keskiraskautta....
 
Mariannu, sama täällä että ootellaan sitä hehkeää keskiraskautta... Koko ajan jotain vaivoja ja nyt selkä rikki, näytän turvonneelta elefantilta vaikka paino on laskenut 3 kiloa:( Eiköhän se tästä!! on tuskaisaa odotella tonne tiistaille jolloin mulla on se fysioterapia, jos se jo silloin auttaisi tähän selkäkipuun kun tuntuu ettei mitkään venyttelyt jumpat ja para taps ei auta kun kotona tekee.

Mulla on iskenyt joku paniikki tohon rakenneultraan. Johtuiskohan siitä että olen lukenut niin paljon netistä kauhutarinoita?:( pekään hirveästi jos siellä onkin joku vialla. En tainnut edes np-ultraa jännittää näin paljon! onneksi huomenna on neuvola niin pääsen juttelemaan sinne tästä, saa luvan kertoa mulle kaiken mitä siellä tutkitaan ja mitä voi löytyä ! :D

Koko viikonloppu mennyt kiukutellessa, kiitos siskoni....
 
Heippa kaikille! tässä on tainnu käydä niin että vaikka kuinka lupailtiin niin aktiivisemmin tullut kirjoitettua tuolla fb-ryhmässä... :/ mutta täällä päivittäin kaikki käynyt kyllä lukemassa :)

Voi ninspe, sulla nyt on kaikenmoista...toivottavasti fyssari tois avun!

mariannu   sä varmasti pärjäät kaikessa kun oot jo vanha konkari :) ja kuulostaa hyvältä noi suunnitelmat arjen pyörityksestä...ei voi kun ihailla :) ite miettii et kun tän yhenki kans selviää niin sit voi ehkä toista miettiä ja harkita :D

mursutartar Onnea teillä muutto ohi! voi teitin pentuja <3 ehkä nekin pian kotiutuu....me jouduttiin juuri tekeen raskas päätös ja luopuun meidän koirasta kun se on sellanen äksy vanhaherra ja nyt sille on tullut käytösoireita, näyttää meillekin hampaita yms....joten ei uskalla sitä pitää kun vauva tulee :(  onneks sillä on toinen/uusi hyvä koti jo olemassakin missä sen on hyvä olla...mut ei tähän hormonimyrskyyn tälläsiä juttuja enempää, muuten menee kaikki aika itkemiseen.....

Kukkainen ihan samat fiilikset! tammikuu oli niiiiiiiin pitkä.....tosin nyt sais jo olla joku kesäkuu tai heinäkuu :D ai miten niin malttamattomana oottelen...

Noraww ei paljon parempaa lahjaa vois olla ja toivoa <3


Täällä esikoinen tulossa joten noista hoitojärjestelyistä ei tarvii tässä vaiheessa miettiä enkä ees osaiskaan..

Ihanaa et joku on jo muuttanut, täällä se vielä edessä nyt keväällä! sen takia ei oo viittinyt vielä hirveesti hankkia mitään ettei tarvii sitten mitään ylimäärästä muuttaa.....eli vanhan asunnon myyntiä edessä, uusi jo tavallaan on olemassa mutta eipä sinnekkään niin helpolla pääse kun tarvii tehdä remontti ensin...Noh, mä oon hyvä työnjohtaja :D ja onhan se kiva kun saa valita uuden keittiän, lattiat yms....en malta oottaa et pääsee niitä katteleen...

Ollaan lähössä viikon päästä reilu kaheks viikkoo Thaimaaseen murun kans :) Ihanaa päästä lomalle!! Lentosukat ja sata litraa vettä mukaan vaan niin eiköhän siitä selviä...oon matkustanut tosi paljon aina joten en kyllä sillain mitään jännitä ja on tuttu paikkakin mihin mennään....Loman jälkeen sit paluu arkeen ja asuntorumba alkakoon! huh huh....
Sit kun tullaan on rakenneultra 28.2 <3
 
Mä olen ollut keskiviikosta asti kovassa flunssassa - nyt alan olla toipilas. Onneksi tuli se influenssarokotus joulukuussa otettua, joten ei tämä sitä ole. Entinen minäni olisi varmaan mennyt väkisin puolikuntoisena töihin ja jumppaan. Nyt olen vaan maannut monta päivää.

Käsittääkseni sikiö ei tällaisesta kuumeettomasta/vähäkuumeisesta normiflunssasta voi kovasti kärsiä. Eikö olekin niin?

Kyllä mulle siitä rakenneultran istukkalöydöksestä huoli mielenpohjalle jäi, vaikka päätin olla huolehtimatta etukäteen mahdollista vajaatoimintaa. Toivotaan nyt, että istukka jaksaa kuitenkin toimia kesään asti. Vielähän siinä ei mitään vajaatoimintaa havaittukaan, vaan pelkkiä rakkuloita. Vielä ei ole tullut kutsua jatkotutkimuksiin.

Ennen ultraa pelkäsin kanssa kovasti, että sikiöllä olisi asiat huonosti. Neuvolantäti lohdutti minua, että rakenneultrassa löytyy äärimmäisen harvoin mitään fataalia.  20-vuotisen uransa aikana hänellä on kuulemma ollut vain pari asiakasta, joilla on rakenneultrassa löydetty jotain vakavaa vikaa sikiöstä. Netissä surffatessa tulee kyllä helposti pelosta hulluksi, kun kaikki surulliset tarinat tulvivat eteen. Täytyy kuitenkin ajatella, että nuo ikävät kohtalot ovat hyvin harvinaisia.

Vaan miten tuosta etukäteen murehtimisesta pääsisi eroon?

Kauhean hehkeältä oma fyysinen olemus ei itsestäkään tunnu. On turvonnut ja plösähtänyt olo varsinkin tämän monen päivän makaamisen jälkeen. Turpoan mielelläni kuitenkin vaikka jokinorsuksi, kunhan pikkuisella olisi kaikki hyvin. Mies onneksi jaksaa kutsua söpöläiseksi kaikkein pahimmallakin hetkellä.:-)
 
Hei kaikille!

Meillä alkoi helmikuu kivasti.. merellä seilaten kun lährettiin sit viel matkalle ennen kun tää mun virtahepokausi kunnolla pääsee alkamaan.
Mulla ei kans  oo noita hoito huolia kun eka vasta tulossa. Ensi kuussa sitten rakenneultraan 4.päivä ja sitten neuvolaan 15.päivä. Jokohan saisi äippäpakkausta hakea seuraavalla neuvolakäynnillä kun silloin sitten raskausviikkoja jo 21 täynnä?
Huomasin yhtäkkiä et herranjestas kun aika meneekin nopeesti kun lauantaina alkoi sit 5 kuukausi. :D
Näin siis meillä helmikuussa.
 
tuolla edellä joku jo mainitsi että pääse sitä pakkusta vasta ens kuun puolella "tilaileen" niin niinhän se itse asiassa varmaan taitaa meilläkin olla :D kun viikkoja ensi käynnillä vasta 19+ :D hahahhaha...no mutta eihän se oo niin justiinsa ;) kun on latvasta laho ja ihan innoissaan taas kaikesta??! Hienoa organisointikykyä kyllä tuolla ylempänä,WAU!! meille on tulossa kans toinen,mutta hoitokuvioita ei vielä olla mietitty..ollaan kotona varmaan kaikki vielä kuitenkin äippälomanverran ainakin....saan nähdä miten tuuli ja elämä kuljettaa <3 uusia kotejakin täällä pääse muutama laittamaan,se olis ihanaa kun jotenkin ihan kamalan iso pesänrakennusvietti.....ehkä tyydyn vaan siirtelemään kalusteiden paikkoja ;) ja maalaamaan esikoisen taaperosänkyä <3 hurjasti odotan jo rakenneultraa joka on siis 27.2 ja jännittää ihan kamasti,kun oireet ovat tosiaan loppuneet kun seinään :/ nooh..onneksi mekin lähdemme viikoksi reissuun niin saa ehkä muuta mietittävää <3 <3
Aurinkoista ja pullantuoksuista viikkoa kaikille teille <3 ihana kun saa "vertaistukea" teiltä,KIITOS!
 
Jep jep, mä olen hyvä suunnittelemaan, mutta saa nähdä miten käy toteutuksen kanssa... Vauva varmaan solahtaa meidän elämään, sitä en jännitä, mutta lähinnä tuntuu että kun ikää on jo 36 (37 kun vauva syntyy) ja ollaan jo totuttu "helppoon" elämään isojen poikien kanssa, niin miten sitä taas jaksaa vauvan kanssa! Yöheräilyt kammottaa ja kun en ole perusluoteeltani mikään pitkäpinnainen, niin kahden isomman aikataulutettu roudaaminen kerhoon ja eskariin kuulostaa aika paljolta. No, toivotaan että saadaan hyväuninen vauva ja että hormoonihöyryissä sitä taas jotenkin jaksaa. Omasta ajasta on kai vaan luovuttava (siihenkin ollaan jo niin tottuneita!) ja rauhoituttava kotielämään. Toisaalta sekin kuulostaa parin työvuoden jälkeen ihan kivalta.

Muutkin ovat reissailleet, mekin miehen kanssa suunnitellaan "viikonloppupakoa" vielä tähän keväälle, kun sitten menee taas tovi että päästään kahdestaan mihinkään.

 
Mul kans selkävaivaa pahasti niinku joku jo yllä kirjoitti, se vaikuttaa jo mielialaanki ja muuteki liikkumiseen, ku ei panadol ainut kipulääke mitä saa syödä raskaana ja turha edes haaveilla uudesta työstä, ku näillä kivuilla en pärjäis missään työssä, pää joka päivä kipee ja muitaki vaivoja, olen iloinen, että taas ollaan hiukan lähempänä loppua. Rakenneultra 5.3, sitä odotan jo kovasti<3
 
Lähetään pian miehen kanssa viikoksi Pariisiin, ihanaa!!! :) Viimeinen yhteinen matka kahdestaan... :D
 
Ihanaa, viikonloppu häämöttää! Muutama tunti töitä ja sitten viikonlopun viettoon. Otettiin eilen mieheni kanssa jo pieni varaslähtö vapaisiin, kun käytiin teatterissa katsomassa Isyyspakkaus. Oli viimeinen näytös tähän hätään PK-seudulla, joten oli kiva, kun ehdittiin se nähdä. Super paljon oli muitakin odottavia pariskuntia yleisössä :) Pikkuinenkin siinä istuskellessa ilmoitteli taas olemassa olostaan, kun vasemmalla puolella tuntui ihan selkeää liikettä. Yritti varmaan antaa vastalauseita vatsasta käsin :D

Vkl onkin menoa ja tohinaa täynnä, menee varmaan sunnuntai taas nukkuessa. Tänään vähän illanviettoa ystävän kanssa vauvajuttujen parissa (heillä LA 6 viikkoa meitä ennen) ja huomenna päästäänkin sitten viininmaistajaisiin ja illastamaan kunnolla. No maistajaiset tottakai jää mun osalta "purskutteluun", mut ruokaa odotan kyllä innolla :P

Eilen tuli töissä vastaan ensimmäinen tilanne, kun kukaan uskalsi suutaan avata tästä pyöristyneestä vatsasta :D Työkaveri varovasti kysyi, että saanko kysyä yhtä juttua "Ootko sä raskaana?". Hih, Olenhan mä. Sitten ei mennyt aikaakaan kun toinen tuli jo suoraan onnittelemaan vatsaa katsoen:) Ihana, kun masu alkaa näyttää vauvamasulta, vaikkei vielä(kään) iso olekaan!
 
Mä olen ollut nyt 3 viikkoa pois töistä, ja voin kertoa että hypin seinille!! ja ens viikolla vielä saikkua jatketaan. vielä kun mitään oikein saisi tehdä tän selän kanssa niin aika käy hyvin pitkäksi...

Minäkin kävin eilen siellä töissä pyörähtämässä, niin säikähtivät kaikki työkaverit miten mahani onkaan kasvanut yhtäkkiä tässä 3 viikon sisällä:D ja tosiaan, ihan yhtäkkiä se kyllä kasvoikin ei ehtinyt edes huomaamaan.
 
Monet ovat miettineet muiden lasten hoitopäiviä kun vauva syntyy. En ole puolesta enkä vastaan tätä vaihtoehtoa mutta itse henkilökohtaisesti haluan pitää lapset kotona kun vauva syntyy. Heidän takia olen aikoinaan kotiin jäänyt ja aion heidät myös kotona pitää. 
Joten hoitopäiviä ja aikoja ei meidän tarvitse miettiä. Eikä paikkaa. 
Itselle henkilökohtaisesti riittää että mies tai jompi kumpi mummoista hakee lapset vaikka ulos tai heille leikkimään jotta saan levättyä ja olla vauvan kanssa kahden. 
Tämä järjestely toimi meillä hyvin myös kakkosen syntymän jälkeen. Mieskin sai olla vauvan kanssa illalla joten ei hänkään jäänyt mistään paitsi. Paljonhan vauva on kiinni minussa kun imetän ja haluankin keskittyä siihen täysillä vauvan synnyttyä. 
Mutta te, kenen lapset ovat hoidossa, varmasti sopii teidän perheelle parhaiten. :)
En siis missään nimessä loukkaa kenenkään päätöksiä tällä. :)

Huoh, kirjoittelut jää nykyään niin vähälle että ihan harmittaa. Töitä olen tehnyt viikonloppuisin ja joskus iltavuoroja viikolla ja sitten on nähty kavereita ja hoidettu omia asioita, siinäpä ne kaikki aika menee. Ja jos ollaan vain kotona, täytyy siivota yms. semmosta. :) 
 
Takaisin
Top