Helmikuun höpötyksiä

Huh huh. Oonko ainoa, jolla on vieläkin pahoinvointia? Nyt jo rv18 ja aina vaan oksettaa. Liikuntakin on kyllä jäänyt tän väsymyksen ja heikotuksen takia vähemmälle. Hyvä jos pari kertaa viikossa jaksaa käydä jumpassa.

Onko muilla ollut outoa pistävää kipua kylkiluiden alla? Viime yönä heräsin keskellä yötä siihen, että sattuu pirusti, eikä mitenkään päin voi olla. Yritin katella netistä, että mitä se vois olla, mutta ei oikein mitään löytynyt. Monilla oli ollut sitä raskausaikana, mutta kukaan ei osannut sanoa mitä se olis.

Onneksi mulla on ihana mies, joka jaksaa passata mua vaikka keskellä yötä kun oon koko ajan näin vaivanen. :D
 
Azurill et ole ainoa jolla on pahoinvointia! Tämän raskauden aikana olen laihtunut 3kg ja olen viikoilla 16+4.. Voisikohan se pistelevä kipu johtua siitä kun mahassa tehdään tilaa pikku asukille :D
 
Hei

Täällä on ensimmäiset liikkeet tunnettu. Voi sitä iloa, kun ensin tunsin sellaista kuplintaa ja eilen illalla se potki aikas kovin. mutta ei tuntunut ollenkaan vielä ulos päin. Sitä nyt odotellessa. 

vielä pitäisi kestää kuukausi et pääsee seuraavan kerran kurkkaamaan mitä masuun kuuluu, silloin rakenneultra ja heti seuraavana päivänä kolmas neuvola. 

Onneksi on kohta talviloma, että pääsee hetkeksi pois töistä. Vaikka yksi on vain lomilla tuntuu että töissä koko pakka romahtaa kasaan. Ensi viikon vielä jaksais olla töissä, niin sitten meikäläinen lähtee Lappiin. Ja aijon lasketelle, vaikka pikkuinen on mahassa. Otan vain rauhallisesti. Kerran vuodessa pääseen täältä suht etelästä laskettelee niin aijon myös mennä. Vaikka muutamat ovat varoittaneet ja sanoneet et ei kannata riskeerata. Mutta kun laskestelee rauhallisesti ja tuttuja ja turvallisia reittejä, niin mitään ei pitäisi tapahtua.

Nyt on melkein kaikki raskaus oireet hävinneet. Ainut mikä on vielä niin väsymys. Töiden jälkeen saa mennä tunnin päikkäreille. Nyt kun on aurinko ihanasti lämmittänyt niin olen ottanut päikkärit omalla lasitetulla terassilla. Koirakin on innoissaan ja tulee syliin katselemaan maisemia. Saaas nähdä kuinka kauan voin vielä pitää koiraa sylissä. Koira on rohkee 20 kiloinen "vauva". Ei se muuten tule syliin ainoastaan silloin kun voi nähdä hieman enemmän ulos. Asutaan maan tasalla, niin sieltä voi nähdäkin jotain =) ja samalla kun nukkuu niin saa mukavasti aurinkoo. ja koira ei kauan sylissä viihdy kun on ahdasta eikä voi saada hyvää asentoa. Ehkä joku 10-15 min viihtyy sylissä. 

Mutta tälläisiä terveisiä jälleen
 
Kirjoitellaan nyt vielä helmikuun alle vaikka ollaakin jo maaliskuun puolessa välissä.

Tänään oli tosin neuvolakin. Kaikki ok. Pissatulehduskin on voitettu. Hb oli taas laskenut, mutta oli vieläkin 134. Sf mittakin otettiin ekan kerran. Ja sydänääniä kuunneltiin n. 152 oli syke. Seuraava aika on sitten kuukauden päästä ja silloin täytetään jo ne kelan paperit. Kauheeta kun aika menee... Ja sitä ennen olis heti pääsiäisen jälkeen rakenneultra. Sitä odotellessa.

Pikkusiiri itelläni ei tällä hetkellä ole kissoja, mutta kissaihmisiä olen. Tuttavien kokemuksista voin sen verran sanoa, että ehdottomasti kaikki varotoimenpiteet käyttöön. Mikäs kissasta olis se ihanampaa kun mennä vauvan viereen lämpöseen nukkumaan sisällä ja pihalla ja äkkiäkös sitä sitten maataan naaman päällä.
Meidän naapurin kissa on vapaana pihalla ja pelkään vieläkin, että se hyppää meidän neitin vaunuihin, joka nukkuu vieläkin ulkona päikkärit.

Azurill Mulla ei ainakaan oo ollu tollasta kipua. kannattaa kysellä neuvolasta, varsinkin jos se jatkuu.
 
jee, neuvolassa hyviä uutisia mm. hemoglobiini palannut normaaliksi ja sikiön syke 130-140. ei oo potkuista vielä havaintoja mutta istukka edessä joten voi viedä tovi ennen kun potkuja huomaa. rakenneultraan olisi vielä reilu pari viikkoa aikaa ja avovaimon masu pullottaa jo siihen malliin että ystävä huomasi raskauden, ensimmäinen. olenkin jo pari viikkoa ihmetellyt ettei kukaan ympärillä huomaa mitään :-)
 
Heips!
Sellasta kyselisin että onko kenelläkään muulla tullut verta odotusaikana? mulla nyt 18+3
ja viime viikolla tuli pieni liraus ja loppui siihen, neuvolassa sanottii johtuvan siitä että istukka nousee.. sydän äänet on 155 ja kotona kuuntelen vähän väliä ja kuuluu hyvin. Potkuja saan myös päivittäin.. :)
 
Nallukka-90 mulla oli tuollaista vuotoa ekassa raskaudessa useampaan kertaan ja rakenneultrassa huomattiin istukan olevan ihan kohdunsuun lähellä. Tästä kyllä säikähti joka kerta, mutta toisaalta se taitaa olla kovinkin yleistä. Ja niin pitkään kun ei sitä verta lotisemalla tule, niin kaikki todennäköisesti hyvin.

Istukkaa sitten seurattiin vielä myöhemmin, jotta nousee pois kohdunsuulta eikä estä tai hankaloita synnytystä.

Hyvää kevättä kaikille, täälläkin elinvoimat palaavat jo pätkittäin :)
 
Wege: Kipu oli niin ylhäällä, ettei kohtu sinne asti tuu ylttämään. Onneksi sitä kipua ei oo enää tullut.

Maha alkaa näkymään jo ihan kunnolla, vaikka painoa ei ole tullut meidän vaa'an mukaan kuin puoli kiloa. Ei esikoista odottaessa vielä tässä vaiheessa ollut näin valtava olo. Saa nähdä minkälainen valas oon elokuussa..

Nallukka-90:  Jos verta kerta tulee vähän ja potkujakin tuntuu, niin se varmaan johtuu siitä istukasta. :)
 
Hei

Oltiin tänään neuvolassa ja onneksi hemoglobiini oli nousut 130. Viimeksi oli 122 ja epäiltiin, että joudutaan aloittaamaan rautalääkitys, mutta ei nyt sitten tarvinnutkaan.

Sydänääniä on niin ihana kuulla ja ne olivat 150-155 välillä eli juuri sellaiset kun näillä viikoilla kuuluukin olla.

Rakenneultra on sitten kahden viikon päästä. Mulle on tullut painoa jo 7 kg. Se on tosi paljon. Täytyy kyllä myöntää, että pullat ja jäätelöt ovat hyvin maistuneet.

Sellaista kevään odotusta tänne. Eilen muuten kaaduin, kun en huomannut pihassa olevaa isoa jääkokkaretta. Onneksi sain käden eteen ja tänään oli neuvola ja kaikki oli ok.



 
Takaisin
Top