Helmikuun höpötyksiä

Lupiini

Silmät suurina ihmettelijä
Meinasin, että jos perustais ihan uuden keskustelun, kun tuolla ELOKUUN ELOHIIRET kohdassa on jo niin kovasti viestejä. Että ehkä täältä paremmin löytäisi uusimmat keskustelut. Mutta toki saa jokainen kirjottaa sinne, minne hyvältä tuntuu. :)

Nyt rupeaa jo olemaan aika monella se 12 viikkoa takana, mitenkäs olette voineet? Mulla edelleen pahoinvoinnit jatkuu... Tuntuu jopa, että saa olla entistäkin tarkempi säännöllisen syömisen kanssa, melkeinpä parin tunnin välein pitää jotain suuhun pistää. No, toivottavasti ei jatku ihan samalla tavalla enää kovin kauaa, kun kyllähän se painoonkin vaikuttaa, vaikka yritänkin terveellisiä välipaloja syödä.

Hyvää helmikuuta teille, toivotaan, että ultrista tulee kaikille mukavia uutisia!
 
Tervehdys!
Hui mitä pakkasia pitänyt monta päivää! Onneksi nyt ollut oikein virkä ja touhukas olo niin on saanut sisällä rästisiivoushommia tehtyä =)
Huomenna ensimmäinen lääkärineuvola, harmittaa kun puntarin viisari saanut pienehkön noususuunnan iltanapostelun takia.. Pitää ryhdistätäytyä, ja kunhan ilma lauhtuu niin päästään tuon esikoisen kanssa lenkkeilemään. Huomaa että kun ei ole voinut ulos nukuttaa päikkäreille pariin viikkoon niin päivät tuntuu niiiin pitkiltä. Tahtoo olla että sisällä päikkärit jää lyhyiksi, ja sitten yöunikin on katkonaisempaa.
Lupiini; toivotaan että pahoinvointi helpottaa pian! :)
 
Heippa vaan pienen tauon jälkeen!

Kamala pakkasviikko takana ja niin kuin hippux totesi päivät olleet pitkiä kun ei ole voinut esikoisen kanssa ulkoilla eikä lenkkeillä. Mutta huomenna pitäis lauhtua. Toivottavasti.

Tännepäin ei mitään uutta. Viikon päästä oli vihdoin se eka ultra. Sitä odotellessa.
Nälkä vaivaa edelleen, tuntuu, että koko ajan pitäis syödä, mutta silti ei jaksa kuin pieniä annoksia kerrallaan. Paino oli siltikin tippunut, jota en ollenkaan pistä pahakseen.

Laskin justiin, että tuli nyt viikonloppuna 3kk täyteen, puoli vuotta edessä. Kamala kun aika menee nopeesti. Välillä unohtaa, että on ees raskaana, esikoisen kanssa kun touhuaa. Niin kuin nytkin, piti aivan laskee kuinka pitkällä sitä on. Aivan erilailla ajatteli raskautta esikoisen aikana kuin nyt.

Mites naisten mahat? Joko pömpöttää? Itellä pömpöttää jonkin verran. Päivisin näyttää lähinnä siltä kuin olisi lihonut, mutta illasta turvottaa oikein kunnolla ja maha näyttää tosi suurelta pallolta.
 
Vatsa pömpöttää jo ja se kyllä ihmetyttää :D Eikös sen pitäisi olla jossain pikkulantion tasolla vielä.? Ei poikia odottaessa ollut vielä lähimainkaan mitään mahaa
 
Terve vaan!

Jos minäkin sitten vähän kirjoittelen...

Eli nyt kasassa 11+4 ja tänään oli ehkä ensimmäinen aamu piiiiiitkään aikaan kun olikin vähän virtaa ja sain siivottua, pyykättyä, laitettua ruokaa ym. mukavaa 1v3kk poika seurana. Tähän asti keittiö/roskiskaappi/tiskikone/vessa/kakkavaipat/pissavaipat jne... ovat aiheuttaneet hurjaa kakomista ja toisinaan oksentelua. Olo on ollut niin vetämätön ettei oo tosikaan. Ja mukavana seurana on ollut vielä migreenejä viikoittain. No jospa tämä tästä.

Tuota mahan pullahdusta olen itsekin ihmetellyt. Painoa ei varsinaisesti ole tullut, mutta vatsan ympärillä lilluu hurja pelastusrengas :) Jostain se siihen on ankkuroitunut. Toivon vaan niin, että maha vähän kasvais niin ei näyttäis ainoastaan lihoneelta...

Toivottelen hyvää kevättä ja voimia kaikille hyviä sekä huonoja uutisia saaneille. Meillä ultra tosrtaina, eli siihen asti jännätään...

Sitten vielä kyselen, että mitäs sulle kuuluu vitsukka830. Ei oo kuulunu pitkään aikaan.
 
Moikka moi!

Kamala kun toi mun tuleva ultra tulee jo uniinkin. Mä näin viime yönä painajaista tuosta ultrasta. Kuinkahan sitä selviää vielä maanantai iltapäivään.

Tuli muuten mieleen, että täälä ei taida olla yhtään kaksosten odottajaa? Tai ei ainakaan vielä tiedä olevansa. Mulle itelle se olis kauhee paikka, jos olis kaksoset tulossa, vaikkakin kaikestahan selviää.

Tänään tuli seiskakin. Näköjään Martina Aitolahtin on paksuna. Syyskuussa laskettu aika ja jo nyt selkee pallo maha. Miten ees voi olla jo tollanen maha?

Niin, sattuko kukaan kattomaan maanantaina ykköseltä sen dokumentin hiljaa toivotut. Kerto parista lapsettomasta pariskunnasta? Oli kyllä koskettava ja sai ajattelemaan asioita. Suosittelen, tulee uusintana muistaaksen lauantaina ja varmaankin löytyy areenastakin.
 
Eilen tuli istuttua kaverin varpajaisissa, ja jos kuvittelitte että miehet eivät puhu lapsistaan, esikoisen onnesta ym. hömpästä niin väärässä olette. Tässä on muutenkin kivat fiilikset kun muutama kaveri saa lapsen tänä vuonna, joten tässä alkaa olemaan vaate/tarvikevaihtopooli jo valmiina elo/syyskuun vaihdetta varten :-)

Vaikkei uutisia olla täräytetty niin jotkut tietävät jo. Puolisoni masu pullottaa jo selvästi ja kuppikoko kasvanut krhm valtavaksi niin ihmettelen ettei useampi ole jo arvannut, erityisesti hänen työpaikallaan. Itse paiskin hulluna töitä, jotta sitten olisi tilillä jotain minkä varaan voisi laskea syksyllä. En haluaisi tehdä näin pitkää viikkoa enää syntymän jälkeen, ja yrittäjä kun olen niin maksan itse lomani.

Np-ultrassa kiva lääkäri-nainen, mukavin tähän astisista (3. raskaus, 2. enkeliä). Kokemuksista lannistuneina odotamme varmasti rakenneultraan asti ennen kun alamme suunnittelemaan pidemmälle, uutisista nyt puhumattakaan. Ideoin kuitenkin raskauspotrettisarjaa, haluaisin tehdä jotain muuta ku sitä tavanomaista masu-kuvasarjaa. Tässähän tämä meneekin, parasta toivoen.
 
Taitaa mennä yksin puheluksi, kun ei kukaan oo pariin päivään mitään kommentoinut.

Mutta joka tapauksessa tänään oli lääkärineuvola. Kaikki ok. Paino oli laskenut kilon ja hemppa samoin. Terkan sijaisena oli joku erikoinen nainen. Sano, että nyt varataan uus aika ja sit samantien sano, et voitkin mennä odottamaan lääkäriä. No kaikki hyvin kuitenkin.

Seuraava aika on kuukauden päästä kun viikkoja on 17 ja 5, eli melkein jo puoli väli. Aika menee turhan nopeeta.

Mitäs muille kuuluu??
 
Jospas jotain kirjottelisin ettei sinun tarvitse kirmiina täällä yksin jutella. :) Liekö muut kadonneet kokonaan facebookkiin?!

Mulla ei ole vielä tietoakaan lääkärineuvolasta ja vasta kolmen viikon päästä olisi seuraava tavallinenkin neuvola-aika. Ilmeisesti nämäkin vähän tapauskohtaisia juttuja, että koska kukakin lääkärin tapaa. Mitäs siellä lääkärin vastaanotolla edes tehdään?

Itse kovasti odottelen masun kasvamista, ensimmäisten liikkeiden tuntumista ja rakenneultraa.
 
Ei tuolla feisbuukin puolellakaan kovin aktiivista ole :) Me saatiin eilen hyviä ultrakuulumisia, josta kirjotinkin enemmän tonne ultrajuttujen puolelle. Ensi ke olis mullakin ensimmäinen lääkärineuvola edessä(13+2). Siellä tarkastetaan kohdunsuun tilanne, eli pienimuotonen sisätutkimus, lääkäri kyselee kuulumisia ja tarkastaa, että kaikki tiedot on oikein ym. Kuuntelee sydänäänet ja mittaa verenpaineen ja jotain näitä yleisiä, ei mitään ihmeellistä, maks 10min. siellä yleensä menee.
 
No ilmeisesti neuvolantätin mielestä meillä ei sitten tartte vielä tuollaisia tsekkejä tehdä. Sydänäänet olisi kuitenkin ihana kuulla, mutta eikös niitä kuunnella ihan neuvolassakin? Ensikertalaisena kaikki kun on niin uutta ja outoa. :)
 
Joo neuvolassa ne kuunnellaan kans joka käynnillä sen jälkeen ku ne vaan alkaa kuulumaan :)

Mulla on maanantaina neuvola ja kovasti odotan että kuulen ne äänet vaikka np-ultraski päästiin ne jo kuulemaan. Aiemmas raskaudes mulla oli se kotidopleri, mutta myin sen nyt syksyllä kaverilleni joka alkoi odottaa ensimmäistä. Toisaalta olis ihana olla tommonen laite uudestaan mutta toisaalta taas ei, sit ku alkaa liikkeet joka välis tuntumaan niin ei tolla enää tuu niinkää kuunneltua. 

Mulla on kerta viikkoon varmaan nyt ollu kuitenki tota huonoa oloa ja pääkipua. Muttei onneksi oo tarvinnu oksentaa enää , josko se loppu siihen.. Hirveet päänsäryt vaan on alkanu vaivaamaan.. Tiedä muuta syytä ku hormonit ja voihan sitä alkaa olemaan vähä kuivaki ku tyttö vielä käy tissillä vaihtelevasti ja uus vauva syö omansa. Tiedä tuota.. 

Täälä on maha pullahtanu esiin ihan yks kaks, aamusin sen huomaa varsinki ku maha on tyhjä ja ei oo turvotusta, sielä se kasvaa! Huh :)) Ja viikkojahan tänää on 15+1. 


 
Linssilude: kiva kuulla, että teille kuuluu hyvää!

Taitaa olla myös kaupunkikohtaisia nämä neuvolajutut, ainakaan täällä pk-seudulla ei neuvolassa lääkäriä tapaa näin aikaisessa vaiheessa, ellei ole jotain erityistä. Ite pääsin, kuin on ollut aikaisemmin polvien kanssa ongelmia, niin terkka sitten laittoi lääkärin tähän väliin. Ihan hyvin se meille sopi, sai kuunnella sydänääniä ja kuulla että kaikki ok.

Onko teillä moni arvannut raskauden ennenkuin olette kertoneet itse? Täällä ei muut kuin vaan yksi ihminen töistä (ja kysymys tuli mulle ihan puun takaa, ja hämmennyin aika pahasti). Mutta sitten kun oon kertonut, niin moni on sanonut, että on vähän sitä aavistellutkin...

Mukavia helmikuun päiviä kaikille, muistakaahan pitää huolta itsestänne ja pienistä!
 
Hytti hitsi, voin sanoa kokemuksen syvällä rintaäänellä että: älkää jättäkö aukinaista mehutölkkiä sängyn viereen ja luulko pimeessä että se on se sama tölkki, hörppäsin just pohjat vanhasta tölkistä ja oli kyl niin käynneen matkustaa voin sanoa että ei maistunut ihan samalta kun viikko sitten kun se avattiin... Ja varmasti opin viemään tyhjät/ tilkat roskiin samana päivänä... Sain vastaukset perjantaina noihin ylimääräisiin testeihin joihin passitettiin keskiviikkona, asiat ovat paremmin kun hyvin, lääkäri toivotti hyvää jatkoa raskaudelle, ei tullut lääkkeitä tai dieettejä eli kannatti se puolen vuorokauden paasto vaik suu olikin kuiva kun beduiinin sandaalinpohja... Mulla on siis ihan törkee jano vähän väliä. Juon noin 3l vuorokaudessa..(litra maitoa, vettä ja mehua) Nyt pitäis ruveta leipomaan pullaa kun olen luvannut järjestää naapuruston tenaville(ja vanhemmille) laskiaisriehaa, pulkkamäkeä, hevostenhoitoa, grillausta ja saunomista.. on vaan aika kurja ilma... No onneks ei tarvii olla koko aikaa ulkona kun meillä on grillikota ja heppoja voi harhailla sisätiloissa, ja vanhemmat itse saavat vahtii pulkkamäessä :D Mulle sanoi lääkäri neuvolassa että pitäisi nyt lopettaa ratsastus kokonaan kun mun maha on jo näin iso sanoin vaan että mulla kun on loppukokeet viikolla 10 niin sinne asti ratsastanut :) ei ollu täti oikeen tyytyväinen vastaukseen.. ja meinaan kyllä omalla rauhallisella nuorella ponskulla köpötellä, se on ittelle terapiaa kun pääsee välillä mettäään "yksikseen" poni ei koskaan väitä vastaan kun sille jotain kertoo, korkeintaan nyökkää ja on samaa mieltä <3 hyvää laskiaissunnuntaita kaikille!>
 
Moro pitkästä aikaa kaikille! En oo kerinny kauheesti raapusteleen kun on ollu tota töistressiä ja pitäis aina välillä tätä kotiikin hoitaa :D  

Jäin nyt sairaslomalle ja todennäköisesti olenkin sitten himassa sinne äippäloman alkuun asti. Meillä on töissä viimeisen viikon aikana hommat muuttuneet tosi hurjiksi ja mä en enää uskalla mennä töihin. Lähes paniikkikohtauksia tulee kun joutuu töipaikan oven avaamaan. Viimeisenä töipäivänä meinas mennä jo fyysiseksi asiakkaan kanssa ja no... hermot vain yksinkertaisesti pettää. En vain uskalla. Noista asiakkaista ei yhtään osaa sanoa, että koska saa päin näköä, enkä muutakaan työtehtävää saa kuin olla asiakkaiden kanssa. Sekavaa sepustusta...

Sain sieltä diabeteslääkäriltä jo respetin insuliinikyniin, mutta ensiksi aloitetaan tablettimuotoisella hoidolla. Toistaiseksi ei suurta muutosta, muuta kuin pirunmoinen pahoinvointi ja (kyllä teitä kiinnostaa!!!) ripuli. 


Mutta ei muutakuin ihanaa helmikuista pyrypäivää ja rakastakaa itseänne!
 
Jippiiii, flunssa alkaa olla ohi, ja aurinko paistaa jo niiiiiiin hienosti! :) Kyllä se kevät (ja kesä!) sieltä tulee.. 8)
Täällä kasvatellaan mahaa nyt urakalla ja odotellaan viikonpäästä olevaa neuvolaa. Tuntuu, että viime viikon aikana maha on vaan ilmestynyt jostain. :D Melkein koko viikon makasin siis kotona flunssassa. Kun sitten viikonloppuna menin ihmistenilmoille, niin oli mukava huomata, että äitiysfarkut olivat saaneet täytettä. ;) Ulkopuolisille tuo maha näyttää kyllä varmaan edeelleenkin vain pahasti pömpöttävältä läskikasalta...
Liikkeitä en ole vielä tuntenut, vaikka aina iltaisin nukkumaan mennessä olen yrittänyt niitä havaita. Vaikeaahan se on yrittää niitä tuntea, kun ei tiedä näin ensimmäisen kohdalla, mitä odottaa.
15 viikkoa alkaa olemaan täynnä, ja pikkuhiljaa tuntuu, että osaa nauttia raskaana olemisesta. :)
 
djh:n tapaan täällä nautiskellaan mieltä lämmittävästä auringon paisteesta ja lintujen laulusta! Kyllä se kevät sieltä tekee tuloaan pikkuhiljaa...  :)

Piti tulla teille kertomaan (hehkuttamaanemoticon), että täällä tuntuu jo pikkuruisen vauvan pienet potkut! Viime viikolla tuntui jo pientä "kuplintaa" ja esikoisen jälkeen tunnistin ne kyllä melko heti vauvan liikehdinnäksi. Tänään sain sitten jo muutaman hennon potkun jotka aivan varmasti olivat vauvan potkuja. Tuntui jo hennosti kädellä mahan läpi, hoikka kun olen. Voi sitä ilon tunnetta! Eli ihania juttuja on tiedossa muutaman viikon sisään teille kaikille elokuun elohiirille! :)
 
Hei kaikille

Täällä on kamala väsymys koko ajan. Päikkärit sais vetää jokapäivä ja silti saa katsoa jo sänkyyn päin kahdeksan ja yhdeksän aikoihin. Lisäksi en pysty syömään töissä ollenkaan työpaikan lämmintä ruokaa, joten on ruokailut ollut enemmän leipä,jugurtti linjaa. Onneksi pystyy sentään kotona itse tehtyä ruokaa syömään. 

Onneksi paino on pysynyt samassa vaikka joutuu useammin syömään.Parin kolmen tunnin välein. Mutta alkaa pikku hiljaa huomaamaan että vatsa alkaa olla välillä jo hieman tiellä, vaikka se näyttää enemmän siltä että kiloja olis vaan tullu lisää. Tänään aamulla kun tiputin mukavan kasan keppoja lattialle ja piti ne nostaa vaan pois lattialta niin ei se nyt niin helposti käynytkään. Tuntui että ähelsi vaan siellä kyykyssä kun oli. 

Sain hankittua tänään alennus myynnistä turvakaukalon. Onneksi lukee suht tarkasti lehtiä niin huomaa tuollaiset ilmoitukset, vaikka kaikki lapsiin ja etenkin vauvoihin liittyvät artikkelit ja alennukset ym tuntuvat pistävän silmiin vaikka kuinka pieniä ilmoitukset olisivat.

Täällä mitään liikkeitä ole vielä tuntunut.

 
Lapsivesinäytteen soluviljelystä tuli tulokset: normaalit kromosomit. Tämä on ilouutinen kahdet keskenmenot kokeneena, mutta vielä pitäis sinnitellä huhtikuulle (rakenneultra) ennenku uskaltaa edes uutisoida (tai kysyä lapsen sukupuolta). Ystävistä juuri kukaan ei tiedä (yksi tosin arvasi oikein ruokavalinnasta) eikä uutisia tosiaankaan ole vanhempia ja parin ystävän salassapitovalalla vannottamisen lisäksi kerrottu kenellekään.

Tänään jo pallottelimme ensimmäisiä nimiehdotuksia, ja olen huojentunut kun se on eräällä tavalla virstanpylväs aikaisempien rankkojen kokemusten jättämien arpien parantumiselle. Varpajaisissa juostaan ja kaksi ystävää viimeisillään raskaana, että ehkä se ympärillä oleva porukka vie huomion eikä kukaan huomaa puolisoni jo selvästi pullottavaa masua :-)
 
Hei jälleen, meillä on jotenkin tosi hyvä olo. Oksetusolo jäänyt taakse, masu kasvaa ryminällä, ja liitoskivut ihan hirveitä! Ja olen saanut tuntea pienen liikkeitä toista viikkoa :) Oltiin shoppailemassa eilen ja ostin ensimmäisiä juttuja vauvalle, ihanan keltaisen tuttipullon jossa ankankuvia. Pieni vihreä body, sukat jossa lukee BORN 2012, pari myssyä ja hoitotavaraa. Mies olis tahtonut tummanvihreän kylpyammeen mutta se jäi kyllä vielä kauppaan :D Mulla on väsymys vähentynyt tai no 21-22 aikaan nukkumaan ja herään 7 arkiaamuna herätyskelloon ja jos on vp niin en pistä rakkinetta soimaan ollenkaan ja sillon herään automaattisesti 8 aikaan. Päikkäri tarvetta vaan sillon kun on tehny jotain väsyttävää. (14hevosen hoito ja tallien siivous ei siis väsytä vaan siihen päälle sit 2-3tuntia lumenluontia tai muuta :D ) sit voi olla päikkärit kohdillaan. Ajattelin aloittaa uuden projektin kohtapuoliin, meinaan neuloa pienelle sairaalasta kotiinlähtö vaatteet, olen kyllästynyt tekemään koiranvillapaitoja ja on uusien haasteiden aika :) palmikkoneuleella nuttu, sileää neuletta potkarit , myssy, töppöset ja lapaset. Väriä en ole vielä päättänyt :) joko kirkkaita värejä(valkoinen, sininen ja punainen) tai maanläheisenä( suklaanruskea, keltainen, vihreä luonnonvalkoinen) pastellisävyt ei ole mun juttu.. Niin jä pehmeästä puuvillalangasta tai nukkalangasta ajattelin neuloa, ja luulen että on liian lämpimät elokuulle jos ihan puhtaasta villasta tekis.. Mutta nyt mä jatkan lomaani tää on eka vapaapäivä pitkiin aikoihin ja töihin/kouluun tarvii mennä vasta tiistaina :) hyvää loppuviikkoa kaikille!
 
Takaisin
Top