Helmikuun höpötykset

Meillä rota rokote oli suorastaan hyväksi! On kakannut ja paukutellut aiempaa enemmän, mutta vääntänyt ja ährännyt aiempaa vähemmän. Meillä vauva vähän ihmetteli uutta makua, mutta maisteli rokotteen ihan tyytyväisenä!

Meillä kaveri ei itke ihan hirmuisesti, mitta vääntää ja ährää tosi paljon, erityisesti öisin. Vaihdettiin nyt rela-D-vitamiiniin, kokeillaan jos vähän auttais asiaa. Mua kyllä lohduttaa jo se, että tähän kohtaan kai kuuluu vatsanväänteet aika normaalisti, koska suolisto kehittyy ja usein aikaa myöten helpottaa. Toki mielellään oloa helpottaa kanniskelemalla sylissä ja pomputtamalla.

Meillä toinen poski myös lehahtanut punaiseksi, en tiedä olisiko jostain mitä olen itse syönyt. Tosin mitään erikoista en ole maistellut ja ruokien välttämistä ei nykyään suositella, joten jos ei mene pahemmaksi, niin näillä mennään ja toivotaan, että iho rauhoittuu!
 
Heips kukkuu vaan kaikille taas pitkästä aikaa :Heartred

Jotenkin on ollut vaikee kirjottaa mistään, ku elämä menee jopa liian helposti.
Neiti on 12 viikkoa vanha ja nyt on vakinaistunut väh. 5h unet jonka jälkeen ruokailuväli on 4-5h.
Hän ei itke eikä kitise paitsi nälkäänsä. Ja muutenkin on niin helppo.

Viikku: Meillä ei rotavirusrokote vaikuttanut muuten, ku et neiti nukkui 7-9h. Ei pientäkään itkuu eikä kitinää, eikä kakkaakaan tullut paljoo enempää.
 
Meiltä terkka kysyi eilen neuvolassa, onko viikonloppuna ristiäiset. Jos olisi ollut, niin terkka olisi siirtänyt rota-rokotteen antamisen ristiäisten jälkeiselle ajankohdalle. Koska rokotteen jälkee vauva voi olla itkuisempi.
 
Kukkis, kiva kuulla susta ja ihanaa jos vauva-arki on helppoa! Oon kade teijän syöttöväleille, meillä syödään kokoajan jopa tunnin välein! Onneksi öisin sentää väli on kolme jopa neljä tuntia. Mutta josko se syömisvälit kohta venyy, ikää 6vk. Olis kiva käydä jossain ilman ressiä että kohta pitää syöttää toinen. :D
 
Mirri: meillä yöunet piteni vasta rotavirusrokotteen jälkeen. Eli noin kuukausi ollaan nautittu pidemmistä yöunista :) Pari kuukautta meni 3-4 tunnin syöttöväleillä. Lyheni välillä jopa kahteen tuntiin (flunssassa). Paljon myös auttaa, ku mennään pullon ja korvikkeen voimin. Pari päivää sitten neiti alkoi syömään 125 millin sijaan 150+ milliä :) On kauemmin tyytyväinen :D
 
Hui, meillä siirryttiin jo 62cm vaatteisiin eikä oo juurika isoja. Äkkiä se kasvaa hirmusesti! Ens viikolla 6vk tarkastus ja mun jälkitarkastus.
 
Pyllerö80: Onpas teidän pikkunen jo iso. Meillä vasta siirryttiin viikko pari sitten kokoon 56 :O Ja neiti on siis sen 12vko, viikon päästä 3kk.
 
Juu 4 viikkos neuvolassa oltiin jo 55.5cm ja 5.3kg :D nyt painon nousu varmaan hidastunu ku mennään pelkällä tissimaidolla :)
 
Meillä poika 4 vkoa ja nyt ehkä vikoja kertoja 50cm vaatteet päällä. Yks yöhaalari on jo jäänyt liian lyhyeks. Jotenkin kovin haikeeta, niin se kasvaa :Heartred
 
Ah, on se niin ihanaa, ku yhdessä kattilassa kiehuu tuttipullon tutteja ja toisessa kuukuppi.. Huoh.. Ihan ku sitä verta ei olis muutenki tullut tarpeeks synnytyksen jälkeen :/ Jälkivuoto kesti sen kuus viikkoo (onneks vähäsenä), jonka jälkeen parin viikon tauko jälkitarkastukseen asti. Sen jälkeen taas vuotoa ja nyt sit menkat. Voi vit-prkl-stana!! Mies luuli olevansa hauska, ku sanoi, et nyt voidaanki hakkii se toinen muksu.. Onneks katse ei voi tappaa, ku olisin nyt sit yh-äiti xD
 
Meillä poika sai eilen rotavirusrokoitteen ja siitä seurasi todella ikävää puklaamista (laatta lensi pari kertaa kunnolla niin että poika, äiti ja lattia ihan puklussa). Saa nähdä tuleeko muita oireita, itkuinen kun on muutenkin niin eipä taida siihen vaikuttaa. Itseasiassa yöllä nukkui pidempään ja tänäänkin päivällä nukkunut paljon. On kohta 2h nukkunut eteisessä täysissä tamineissa (fleece haalari, pipo, hanskat ja lämpöpussi) turvaistuimessa :wideyed:. Meillä myös sunnuntaina nimiäiset, joten toivottavasti mitään kamalaa vesiripulia saadaan.
 
Kiva kuulla susta kukkis! Just eilen mietin että mitähän teille kuuluu :D ihana et menee mukavasti, kun se raskaus oli niin rankkaa. :)

Tänään olin pojan kanssa mun siskon luona ja tultiin kahdeksalta kotiin. Poika nukkui koko kotimatkan ja vaunukopassa vielä tunnin kotona. Meinasin herättää, mut sit aattelin et jospa ne unet jatkuis yöunina yökkärin vaihdon ja syötön jälkeen. No se heräs nälkäisenä ja mies kun vaihtoi hitaasti yökkärin niin sehän huusi kuin tapettava :D ..no toivottavasti se uuvutti sankaria lisää ja nyt nukahtais yöunille :P
 
Kylläpä on ollu rankkaa tää koko viikko.. Keskiviikosta lähtien siivottu ja laitettu ja tänään en saanut ketään avuksi niin leivoin vasta kun mies pääsi töistä.. No nyt on 2 kakkua (Juusto ja täytekakku odottamassa jääkaapissa huomista koristelua.. Mitään muuta makeaa en varmaan sit leivokaan enää..

Sit on myös koristeltu vähän.. Tein pojan huoneen oveen tommosen nimikyltin jonka laitoin koristeeksi oven yläpuolelle ja puhalsin ilmapalloja.. Huomenna täytyy ottaa kuvia
 
Kotona jos järkkää ristiäiset niin se on kyllä kovin stressaavaa verrattuna siihen jos järjestää muualla. Tämä tuli huomattua kun nyt järkättiin tämän toisen kohdalla muualla. Mitään herkkuja en joutunut tekee itse kun anoppi ja äitini hoiti kaiken. Pääsin liian helpolla. :D
 
No joo ote tekeminen on stressaavaa.. Olin ite tilannut kakun serkulta mutta se peruuntui kun hänen kaksi lasta on kipeänä toisella silmätulehdus ja toisella ilmeisesti influenssa..
Onneks sentään jotain helpotusta saan kun isä tuo Keittoon ainekset ja käytännössä täällä heittää aineet kattilaan ja tulille ja 10min päästä valmista.. Ja isän vaimo on kova laittamaan niin se helpottaa :)
 
Puuh. Oikeestaa jälleen hyvä yö kun on nukuttu eikä mitää ylimäärästä itkua. Paitsi, kun pitää syldä näköjää yölläkin kokoajan. Menin jo laskuissa sekaisin monestiko ollaan syöty. Toivottavasti tää syömisvålit pitenis kohta.
 
Mä en tajuu, et miten toi lapsi voi selvitä näin vähillä unilla. Se on nukkunu eilen kolmet alle puolen tunnin päiväunet, yöllä alle kuus tuntii pätkissä ja nyt ei näköjään ei väsytä enää yhtään. Mua väsyttää kyllä senkin edestä, ku oon saanu nukuttua alle neljä tuntia, senki kahdes osas. Oon yrittäny kaikkeni, että ipana nukkuis enemmän, mut mikään ei auta. Se ei nuku enää autossa tai vaunuissakaan, yöllä on pimeetä ja rauhallista. Mentiin jo ennen yhdeksää rauhottumaam sänkyyn, pikkumies nukahti puol kahdeltatoista. Silti se touhuu ja naureskelee nyt tossa superpirteenä ja ilosena, ite haluisin nukkuu vielä noin kuukauden.
 
P.S. huomaa hyvin, että siitä puhe, mistä puute. Tuntuu, etten osaa enää muuta kuin valittaa väsymystäni. Sori siitä :sad001
 
Vius: se oli kyllä rankka, varsinkin henkinen puoli. Jopa neuvolan täti nauroi viimeisellä käynnillä, et viikolla 34 olin puhunut, et sais jo tulla ja parin viikon päästä neiti sit syntyi :D

Mulla on tässä iiiso projekti, et pääsen taas ajantasalle kaikesta (=paljon luettavaa, esim. koko tammikuu).
Eilen meillä oli neidin kanssa pitkä keskustelu. Nätisti tulee vokaalit pienen hakemisen jälkeen. Varsinkin äänen saaminen tuottaa viel välil hiukan vaikeuksii.
 
Voi ärrinmurrin! Ollaan viettämässä viikonloppua mun vanhemmilla. Käytin serkku-kummin lahjaostoksilla ja mainitsin hänelle kaiverrusta varten nimen. Nyt äiti on ottanut nokkiinsa kun äiti kysyi nimeä sanoin että papilta kuulet, vastaus oli että pitäkäähä ristiäisenne muualla. Sen jälkee ei ole puhunut saatika ollut samassa huoneessa mun tai edes mieheni kanssa. Loukkaantuko aikuinen ihminen nyt tommosesta noin pahasti, stressikö sitä painaa nyt ku ristiöiset lähenee?
 
Takaisin
Top