Heinäkuun hulinat

Täälläkin pestiin tänään eka koneellinen pikkuvaatetta. Meni jotenkin hermo kun mulla pyöri äitiyspakkauksissa, muovipusseissa ja esikoisen huoneen kaapissa sekaisin niin esikoisen liian pieniä ja suuria vaatteita, tulevan muksun vaatteita ja vaatteita joita oon jo pitkään tiennyt että ei meillä tule käyttöön, mutta en ole saanut aikaiseksi antaa eteenpäin.

Nyt sitten miehen kaveri kyseli että onko meillä mitään vauvavaatteita mitä haluttaisiin antaa niille kiertoon ja siitähän mää nyt sain sitten inspiksen aloittaa järjestelyn. :D Pussillinen vaatetta niille, äitiyspakkauksiin pesua odottamaan kaikki 62cm isommat vaatteet ja sinne sitten siirrän sitä mukaa poitsun vaatteita kun jää pieneksi ja pojan huoneeseen nyt vain hänen tämänhetkiset ja isot vaatteet. Nyt pestyt 50- ja 56cm vaatteet tulee meidän makkariin pikkupöydän laatikkoon pinniksen viereen.

Kyllä tää siis vielä tästä. :D
 
Mä oon kanssa jo pessyt kaikki tekstiilit, mitä on, ja lajitellu koon mukaan lipastoon. Nyt parin seuraavan viikon aikana tehdään loput suuremmat hankinnat (pinnis, hoitopöytä) ja aion kyllä hankkia niihin sisällönkin sitten saman tien. Haluan saada kaikki sillä lailla valmiiksi, että elokuussa ei tarvii tehdä mitään muuta ku vetää lonkkaa. Sitä koskaan tiedä, milloin vauva päättää saapua.
 
Mullaki olis hyvänä aikomuksena saada laitettua kaikki pääosin kuntoon jo heinäkuun aikana, että sit elokuun vois ottaa iisisti ootellen. Jäbän pitäis syntyä vasta syyskuun puolivälin paikkeilla, joten elokuussaki on vielä aikaa onneks, jos tää mun laiskuusmoodi nyt vaan jatkuu jatkumistaan. Silti mieluusti kyl jo heinäkuussa kaiken valmiiks sais. Huomenna pitäis kävästä Ikeassa ostamassa säilytyslaatikoita yms., ni vois sit alkaa järkkäilee tavaroita paikoilleen. Pienen asunnon iloja, kun saa yhtä pientä ihmistä varten pistää kaikki kaapit uuteen uskoon. Tuleepahan tehtyä suursiivous nyt sitte! :D
 
Mulla kans sama, että heinäkuussa kaikki hankinnat oltava tehty ja tavarat oikeilla paikoilla. Suurin osa kyllä onkin jo. Ainoat jotka on vaatehuoneessa piilossa on sitteri, leikkimatto, kylpyamme ja hoitoalusta. Kaikki muu peppupyyhkeitä myöten on nätisti jo kylppärissä omassa korissaan odottelemassa :D
Muoks: Niin ja kauan odotetut pinnasängyn teline ja verho pitäisi saapua huomenna. Eihän tässä odoteltukkaan kun kuukauden päivät, vaikka toimitus luvattiin 1-4vuorokaudessa :D
 
Lisätään nyt vielä, että en suosittele tota Lauran lastentarviketta kenellekkään. Kesti kaksi viikkoa saada ketään edes puhelimen päähän, sähköposteista ja facebook viesteistäkään ei välitetty. Toimitus viivästyi, koska verhotanko oli päässyt loppumaan mutta mua ei informoitu tästä eikä kyselyihin vastattu. Ei pahoitteluita missään vaiheessa ja mitään hyvitystäkään ei oo tarjottu. Toivotaan, että on edes oikeat tavarat paketissa kun toimitus saapuu.
 
Mä vaan nautin mökillä olosta, oon jättänyt kaiken laittamisen kotona odottamaan viimesiä viikkoja, koska sillon käy aika ihan hemmetin pitkäks ja tiiän ennestään et alkaa vaan ärsyttää kun on kaiken laittanu valmiiks eikä oo enää mitään tekemistä ja ei oo sitä vauvaakaan vielä jota hyysätä.
Tuli muuten eilen taas.... tilattua yks uus harso kun Metsolalle oli tullu ihana kesäinen pupu tupuna harso :D
 
Itse en oo vielä saanut juuri mitään laitettua, joitain vaatteita olen pessyt ja kehto ollaan kasattu, mutta muuten hommat seisoo. Osittain sen takia, etten vielä ole saanut hoitopöytää raahattua kotiin, sillä sen laatikoihin ajattelin sijoittaa pojun vaatteet, muualla ei oikein meillä tilaa ole. Ja kotona ei ole tilaa hoitopöydälle. Erittäin "kivaa" ja hermoja raastavaa.

Varmaan sitten kun nuo kahden viikon päässä häämöttävät häät saadaan pidettyä niin jaksaa paremmin alkaa valmistelemaan vauvan juttuja.
 
Malmilla ainakin Velmukirppis ja viikissä (mun ehdoton suosikki ja kaikki vaatteet sieltä pienelle ostanut) Fall In Green :)
 
Sydänkäpynen, semmonen varsin näppärä ratkaisu jos tilaa on vähän on tehdä niin et laittaa pesukoneen päälle pehmusteen ja vaistaa siinä. Meillä on itsellä siis aina ollut niin et vaipat on vaihdettu pesuikoneen päällä. Esikoisen aikaan oli vielä päältä täytettävä kone, mutta oikein hyvin pysty siinäkin vaihtaman. Plussaa oli myös se että vieressä oli hana jossa pestä pylly ja jos oli niskapaska meininki niin pestä koko lapsi ja laittaa suoraan vaatteet sit koneeseen. Mua oksettaa ajatuskin et hoitopöytä on jossain muualla asunnossa ja joutuu kantamaan sitä kakkasta lasta ympäriinsä, puhumattakaan siitä kuinka vaippojen haju ynnä muut alkaa sit leijailla koko asunnossa....yöks...

Kirppiksistä, malmilla on velmu, viikissä Fall in Green, Toukolassa on Vekarakirppis, ja sit jos jaksaa mennä tuusulaan saakka niin siellä on Murula. Vantaan puolella jumbon vieressä on Lanttila jossa kans paljon lastenvaatteita. Niin ja tammistossa on Kontti, josta löytyy kans hyvin kaikkea.
 
Mä löysin sattumalta Suomen-reissulla pari lastenvaatekirppistä Helsingistä. Hakaniemessä, yhdellä Hämeentien poikkikadulla, oli Ipanainen ja Kalliossa Suonionkadulla joku uusi. Mulla tosin oli jo äitiyspakkauksen ja ystävällisen kaverin takia laukut täynnä vauvavaatteita, joten mitään en hankkinut, vaikka Ipanaisessa piipahdinkin.
 
Ihania puuhia teillä! Meilläkin on jo osa tarvikkeista esillä osittain muun säilytystilan puutteen vuoksi. Pesuja oon kanssa aloitellut harsoista ja tässä voisi lähiviikkoina jatkaa. Ajattelen kanssa, että on sitten kiva keskittyä vielä hetkeksi kesälomailuun kun isoimmat hankinnat ja järjestelyt on selvillä.

Ja kiitos myös kirpparivinkeistä. :-) Osasta en ollut tiennytkään.
 
Ihania puuhia teillä! Meilläkin on jo osa tarvikkeista esillä osittain muun säilytystilan puutteen vuoksi. Pesuja oon kanssa aloitellut harsoista ja tässä voisi lähiviikkoina jatkaa. Ajattelen kanssa, että on sitten kiva keskittyä vielä hetkeksi kesälomailuun kun isoimmat hankinnat ja järjestelyt on selvillä.

Ja kiitos myös kirpparivinkeistä. :-) Osasta en ollut tiennytkään.
 
niin aivan hakaniemessä on Ipanainenkin ja lauttasaaressa on kans joku minkä nimeä en muista
 
Meillä ei onnistu kun pesukoneen päällä kuivausrumpu ja tosiaan eniten tarvitsen hoitopöydän juurikin säilytystilaksi vauvanvaatteille.

Tänään on käyty papin puheilla ja kyllä vaan konkretisoituu entisestään vihkiminen ja häät. Hurjaa ajatella että ne on jo ens viikolla! :)
 
Sydänkäpynen, mahtuisko semmonen seinään kiinnitettävä hoitopöytä? :)
 
Itse en ole tehnyt vielä mitään vauvan tulon eteen täällä kotona. Olen ajatellut, että pitää alkaa käymään esikon vauvan vaatteita ja varusteita läpi nyt vkl tai ensi viikon aikana. Pyykin pesun ajattelin jättää sinne äippälomalle. Siihen on vielä kuukausi aikaa. Uusia asioita meidän ei tarvitse hankkia.

Joko teillä on nimet mietittyinä? Ei ole vielä kirkastunut sopiva nimi. Synnytys on pikku hiljaa tullut ajatuksiin, valmistautumista :)
 
Täällä kans kaikki on vaatehuoneessa kaapissa odottelemassa vielä. Tosin pienen lipastatokaan ei ole saapunut ja sängystäkään ei ole vielä tietoa missä vaiheessa sen valmistus. Tavaroita puuttuu myös mutta eiköhän Me ehditä. Varsinkin kuntämä neiti on niin pikkuruinen että oon ihan varma että menee yliajalle.
Meille nimi keksittiin jo ihan alussa japaljastin äidilleni mikä tulee toiseksi nimeksi ja siitähän se innostui. Oli heti että ! minun pitäisi laittaa oma etunimeni kolmanneksi kun sopisi niin kauniisti sen kanssa. Ja nyt kun ollaan mietitty niin kyllä se sopisikin.

Synnytystä ei täällä ennen viime Su ole ajateltu vielä ollenkaan. Silloin juteltiin Äitini kanssa ja hän kertoi, että meidän suvussa ollaan oltu nopeita siinä aina eli hyvä kun sairaalan on ehditty ihan ensimmäisestä lapsesta lähtien.
 
Muokattu viimeksi:
Mannikka, en viitsi hommaa mitään uutta kun on jo tosiaan se lipastomallinen hoitopöytä. Täytyy vaan saada mies suostumaan että vähintään viedään toinen yli-iso sohva pois jotta tilaa tulee enemmän :D helpommin sanottu kuin tehty
 
Takaisin
Top