Heinäkuun höpötykset

Kotimama, silloin jos häihin ei pääse niin mielestäni rahaakaan ei välttämättä tarvitse antaa. Jos ei edes ole kovin läheinen. Mielestäni kaunis kortti riittää.
 
niin.. Toisaalta tää mun kaverikaan ei päässyt esikoiseni nimiäisiin eikä kyllä laittanut korttia tai ostanut mitään lahjaakaan. En kyllä osannut muistamista kaivatakaan, niin vauvahuuruissa olin :grin
 
Ei minunkaan mielestä tarvitse rahallisella panostuksella muistaa hääparia, jos ette kerran itse juhliinkaan ole menossa. Kaunis kortti on kiva ajatus ja kertoo, että haluatte kuitenkin muistaa ja onnitella. :)
 
Mä olen vaan muistanut kortilla, jos ei häihin ole päästy. Ja näin toimi myös osa vieraista, jotka ei meidän häihin päässeet.

Onko muita innokkaita marjastajia? Me on oltu vanhempien luona hellepäivien vietossa ja mä en meinaa malttaa tulla vatukosta pois! Marjaa silmänkantamattomiin! Alkaa olla jo oma ja vanhempien pakastimet täynnä.. Ja silti tekis mieli takas puskaan!

Välistä on pitänyt toki uida ja grillata ja tehdä kaikkea mikä ei sitten kerrostalosta niin helposti onnistukaan..
 
Mä olen poiminut vattuja omasta puskasta. Siitäkin tulee ihan hirveästi. Oon lahjottanu ystävällekin, jolla on pienet lapset, niin ei pääse niin helposti metsään. Mustikoita oon kans jonkun verran kerännyt ja nyt pitäis aloittaa projekti viinimarjat.

Tänään oon ollut niin kätevä emäntä: keränny mustikoita, leiponu sämpylöitä ja pullaa ja samalla niistä mustikoista piirakkaa, nam. vielä pitäis jaksaa kunnolla siivota. Kämppä on aivan hävityksen kauhistus.
 
Heeei! Ootteko tietoisia Lastentarvike -liikkeen ilmaisesta babyboxista? Mä en ollut mut facebook-ryhmässä vinkattiin tästä ja hain heti omani :) Sen liikkeen nettisivuilta varmaan löytyy jostain linkki mihin täytetään vaan omat tiedot. Sähköpostiinsa saa koodin, mikä sanotaan Lastentarvike -liikkeen kassalla ja sit saa sen laatikon. Mun laatikossa oli mm. vauvalle sukat, puhdistusliinoja, vaippoja, Viaplay 2kk ilmaseks, pesuainetta... Kannattaa hakea, on kuitenkin täysin ilmaista. Boxien sisältö vaihtelee kyllä jonkin verran. Joillain on laatikosta löytynyt tutti ja bodykin.
 
Mä tilasin jo sen koodin sähköpostiin, käydään hakemassa itse laatikko varmaan sitten kun lähdetään katselemaan vaunuja ja turvakaukaloita. Liberolta saa muuten myös jonkin hoitolaukun tms., tosin vasta kaksi kuukautta ennen laskettua aikaa.
 
Mulla rupes mustikanpoiminta tuntumaan selässä ja mahassa niin paljon, et keräsin yhteensä sankollisen.
 
Minä hain babyboxin n.viikko sitten ja vaippoja (Pampers), patjansuoja, viasat (2kk), pesuainetta ja tutti siellä ainakin oli. Kaappiin meni boxi odottelemaan vielä.. Olen myös muumilta ja liberolta vaippanäytteitä tilannut niin voi Tontulle testata sitten mikä merkki parhaiten sopii. Esikoisella se vaihteli ainakin kasvun myötä...muistaakseni ensin (rimpula-vastasyntyneenä) paras taisi olla pampers, mutta sitten liberoon siirryttiin. Housuvaippoja oli sitten sekä muumia että liberoa..

Vius: minut kans mustikan poiminta vei lähes päiväksi vaakatasoon, kun tuo alaselkä ei puuhasta tykännyt yhtään. Mieli tekisi kyllä metsään vieläkin.. Katotaan! :) Onneksi helteet jo hellittivät (oho, normi -ei raskaanaoleva minä ei tätä koskaan sanoisi :D ), kun en jaksanut tehdä oikeen mitään. Mahaa alkoi kiristää todella helposti ja olo oli tukala. Heti kun viileni, alkoi elo maistua ihan erilaiselta ja olo on reippaampi ja helpompi.
 
Eilen Tokmannilla (en tiiä onko vaan landekauppa) oli myynnissä varrellinen mustikanpoimuri mekanismilla, ei tarvi kyykkiä. En ostanut kun mä ostan mustikkani eräältä vanhalta vaarilta joka henkensä pitimiksi niitä poimii...

Tänään loppuu mun loma. Kahdeksalta corollan nokka kohti Tamperetta ja haen lapset kotiin :Heartred vauva innoissaan jo potkuttaa masussa, kiva matka tiedossa :D no jos menee niinkuin aina niin hän nukahtaa kun auto starttaa...hurhur kyytiä :)
 
Caatina: kyllä Tokmanni täältä Oulusta ainakin löytyy..pitää harkita tuota poimuria! Varsinkin kun puolukathan on vielä kokonaan poimimatta tietysti. :wink

Tänään ja huomenna tämä mamma pääsee rokkaamaan Qstockiin. Katotaan, miten jaksaa. Vesipullot, protskupatukoita ja pilttiä (niitä pusseja) otan varuiksi mukaan ja persiinalusenkin siltä varalta, että väsähdän. :)
 
Tänään taasen suunta mökille.. Lauantaina tarkoitus paistaa 3 L muurinpohjalettuja. Pitkä tauko edellisestä kerrasta.
Toivon, että punaviinimarjat olisi kypsyneet, että saisin nekin poimittua. Mehua tekis mieli tehdä, mutta, kun ei ole kuin limpparipulloja..

8v vielä tänään viimeinen uimakoulukerta.

Tänään sain 3.5l raastettua kesäkurpitsaa. 5 dl jätin jääkaappiin, että teen ilonan suklaa-kesäkurpitsa kuivakakun. Muut meni pakkaseen. Äiti laittoi eilen viestiä, että lisääkin olisi kypsynyt o_O..
 
Eilen Tokmannilla (en tiiä onko vaan landekauppa) oli myynnissä varrellinen mustikanpoimuri mekanismilla, ei tarvi kyykkiä. En ostanut kun mä ostan mustikkani eräältä vanhalta vaarilta joka henkensä pitimiksi niitä poimii...

Tänään loppuu mun loma. Kahdeksalta corollan nokka kohti Tamperetta ja haen lapset kotiin :Heartred vauva innoissaan jo potkuttaa masussa, kiva matka tiedossa :D no jos menee niinkuin aina niin hän nukahtaa kun auto starttaa...hurhur kyytiä :)

Kyl on Vantaalla ja Helsingissäkin kyseinen puoti :)
 
Nyt ei kyllä enää naurata tää muutto homma :sad001 vielä pitäis päivä jaksaa ja sisko tulee sit auttamaan purkamaan tavaroita ehkä ens viikolla jossain vaiheessa.. Lisäksi ei saatu sittenkään vaan vedettyä tota kaappia irti keittiöstä että saadaan astianpesukone laitettua :sad001 ja ei täällä ollut edes edellinen asukas kunnolla siivonnut ja rempan jäljiltä lattiat ihan täynnä puupölyä jne vaikka urakoitsijan kuuluu siivota!
 
Nyt ei kyllä enää naurata tää muutto homma :sad001 vielä pitäis päivä jaksaa ja sisko tulee sit auttamaan purkamaan tavaroita ehkä ens viikolla jossain vaiheessa.. Lisäksi ei saatu sittenkään vaan vedettyä tota kaappia irti keittiöstä että saadaan astianpesukone laitettua :sad001 ja ei täällä ollut edes edellinen asukas kunnolla siivonnut ja rempan jäljiltä lattiat ihan täynnä puupölyä jne vaikka urakoitsijan kuuluu siivota!
Tommosta se tuppaa olemaan. Yllätyksiä ja turhautumistakin.. :/ Keskity siihen ajatukseen, että uus ihana koti on ja sänky ja tyyny mille päänsä laskea. Kaikki tulee järjestykseen vaikka tavara ja päivä kerrallaan. Onnea uuteen kotiin! :)
 
Kiitos! Joo illalla alkaa olla vaikeuksia aina tän muuton kanssa mut nyt jo parempi taas. Sain tossa reippailtua kauppaan niin pääsin tiskaamaan täällä. Ja isä oli ihana kun kävi valitsemassa meille eilen isku porakoneen niin että siinä on myös ruuvinväännin ja tupla akku niin pääsen ihan ite laittamaan esim taulut seinälle :)

Mieskin tässä muutama tunti sitten sanoi että vaikka täällä on nyt asiat miten sattuu niin silti ihanan tilavaa ja ihanaa myös että käytännössä talon toisella puolella on mäki ja metsä niin ollaan aika rauhassa vaikka tossa onkin valtatie vieressä.
 
Voihan rähmä, mä kehitin itselleni joko sylkirauhasen tulehduksen tai kiven itelleni. Juuri kun olin saanut ab kuurin loppuun pissatulehduksen takia. Toista päivää mennään kauheilla kivuilla korvan ja posken kanssa. Eilen lääkäri laittoi korvalääkärille lähetteen joka ultraa noi sylkirauhaset ja katsoo onko siellä kiviä. Nyt ite olen yrittänyt juoda sitruunamehua, kun se saattaa poistaa kiviä itsestään. Ilman burana 800mg ja panadol 1g ei pärjää ja jos unohtuu ottaa 8 tunnin välein niin alkaa ihan kauhee kipu. Ajattelin hakee panacodin apteekistä kun yöt on ollu ihan kauheita, ei pysty nukkumaan kuin pystyasennossa kun säteilee korvaan saakka kipu. Ihan kivuttomaks en vielä ole saanut itseeni.
 
Mulla tosi vaikeat päivät henkisesti sen jälkeen, kun määrättiin vuodelepoon. Lohduton olo, itkettää ja huolestuttaa vaan. Supistuksia tulee levossakin vaikka olisin maannut koko päivän tai siis vatsa pingottuu kovaksi, on kivulias, ja jää päälle moneksi tunniksi. Viime yönkin tila oli päällä. Lisäksi ollut torstaista lähtien kipu oikealla puolella lantiossa, kova pistävä kipu. Eniten sattuu kylkeä kääntäessä mutta muutenkin. Eilen kipu oli monta tuntia, rauhouttui Panadolilla mutta yön aikana tuli takaisin eli kun lääkkeen vaikutus lakkasi. Tänä aamuna pistäviä viiltokipuja ihan alavatsaan, eilen oli viiltävä kipu monta tuntia kohdunkaulalla.

Täysmakuu tästä eteenpäin tuntuu lohduttomalta ja yksinäiseltä. :'(
 
Ihan mukava vkonloppu takana, vaikka en olekaan niin innokas mökille lähtijä. Se, kun tietää vain enemmän puuhaa/töitä/siivoamista.
2l punaviinimarjoja tuli puskista.. Eilen lauantaina aloitin paistaa muurinpohjalettuja, niin sitten alkoikin kunnon kaatosade.. Jäi letut paistamatta sitten.. Tänään virittelin tulet klo 9.30, että kokeilen uudelleen.. Tulet tehtynä, kaikki valmiina, niin alkaa vettä ripsimään.. Aurinkovarjo sitten virittelemään ja sain 3litraa paistettua. Alussa olin, että paskat mitään lettuja paista, kun eivät onnistu, mutta lopussa, kun alkoi homma sujumaan, niin oli jo: "harmi, kun taikina jo loppui." :D

Eilen illalla tuli ystävä tyttärensä kanssa saunomaan mökille :).

Nyt ollaan kotona ja eka koneellinen pyykkiä peseytymässä.. Pitäisi täälläkin jaksaa siivoilla.. Äidiltä hain salaattia ja kesäkurpitsoja matkan varrelta.
 
Takaisin
Top