Heinäkuun höpötykset

Siilineiti

Vauhtiin päässyt keskustelija
Uutta kuukautta pukkaa, ja kolmatte sellaista jo vauvoillekin, niin se aika vaan juoksee. :) Tänne taas siis yleistä juttelua heinäkuun meniningistä.
 
Pitäs varmana alkaa pitää jotain yhtä yleistä vaan, vaikka kuukaudet vaihtuukin, näihin tulee enään niin vähän mitään ku jokaisella on oma aiheensa jo oikeestaan :D
Tein tänään löydön, löysin Bamdi dvd:n 5€ antilan alelaarista :D
Pikkuneiti on hyvä lisäsyy ostaa disneyn piirettyjä xD​
 
Galadriel: Meilläki on höpsähdetty osteleen jo isompien lasten kamaa sillä "onhan näitä hyvä jo alkaa keräilemään" mentaliteetilla :D Hävettää ihan myöntää, mutta olkkarissa nököttää laatikossa Duplon iso eläintarha, kun "se on nyt poistomyynnissä eikä tiiä jos sitä ei sitte reilun vuoden päästä saakaan enää mistään..." :DD Tällä hetkellä tyttöä kiinnostaa eniten pelkkä värikäs laatikko :P

On se kyllä huimaa miten nopsaan nuo pienet kehittyy ja oppii. Meidän tytsy hoksas tässä ihan vasta omat kätensä ja nyt on alkanu esineisiin koskemisen/tarttumisen harjoittelu :) Silmät tuijottaa keskittyneenä lelua ja kädet haroo vähän sinne päin. Pari kertaa on jo saanu tartuttua vähäksi aikaa leluun, mutta kovasti pitää vielä treenata. Pääkin alkaa pysyä jo omin avuin pystyssä, joskin vielä saa olla varmistelemassa.

Liikkuminenkin alkaa olla pikkuhiljaa helpompaa ja ollaankin käyty kovasti kyläilemässä ja asioilla :) Miten muuten teillä muilla, ootteko huomanneet, että reissailu ja kotoa pois olo vaikuttaisi vauvan rytmiin? Meillä alkaa olla suht vakiintunut rytmi yön, aamupäivän ja iltapäivän osalta, illat menee vielä vähän satunnaisesti. Oon huomannut, että kylässä on paljon vaikeampi toteuttaa tuttua päivärytmiä kun on kaikkia mahdollisia häiriötekijöitä. Eilen esimerkiksi oltiin miehen vanhemmilla, eikä tyttö suostunut millään nukkumaan totuttuja pitkiä päikkäreitään. Päivä menikin sitten nukahtamisen yrittämisessä ja pienessä kiukussa, illalla tuli väsy kun päästiin kotiin. Oon miettinyt, että miten tuota rytmiä saisi kyläilyistä sun muista huolimatta pidettyä yllä, kun se kuitenkin pitää vauvan ja vanhemmatki parhaiten tyytyväisenä.
 
Samaa kyläilyasiaa mietin eilen ku poodleki! Vaikka koittaaki ajottaa esim. asioille lähtemiset päikkäreitten aikaan, voi olla että poika herää autossa matkalla. Tai sitte saattaa nukkua normaalia pitempäänki, niinku eilen ku oltiin hautajaisissa ja poika nukku melkeen koko hulinoitten ajan... Nukahti kantoliinaan ja jatko unia kaukalossa neljä tuntia!!!! Jossain oli vinkkinä, että kannattaa ottaa reissuille tuttuja asioita, niinku tutun tuoksuinen peitto tms. Mökillä rytmi on sujunu aika normaalisti ku on saanu nukkua omissa vaunuissa.
 
Me ei oo hirveesti vielä stressattu rytmeistä, menee miten sattuu vielä. Säännöllistä on jo se että aamulla kun on herätty niin tunnin päästä lyhyemmät torkut ja sitten päivällä yhdet pidemmät, loppuilta torkkuja siellä ja täällä. Yleensä nukkuu silloin kun nukuttaa, en ole yrittänyt nukuttaa vielä tässä vaiheessa. Tosin kolmena lapsen kanssa rytmi tulee aika automaattisesti kun isommilla on tietty rutiini jokapäivä. Yhden kanssa sitä joutuu vähän hakemaan. Toki mekin automatkat yms touhut yirtetään ajoittaa niin että pienin nukkuisi niiden aikana ja yleensä kyllä aina nukkuukin.

Oltiin lomareissulla nyt viikko melkein ja olipa mukavaa. Luulisi että kolmen kanssa menee vaan hermo mutta hyvin sujuin. Valittiin helppo kohde ja rento asenne. :)

Ristiäisetkin oli ja meni, hyvin sujui. :) Muutenkin aika mukavasti rullaa tämä elämä tällä hetkellä, vaikka unimäärä on edelleen kyllä aika surkeaa välillä.. No mutta kyllä se siitä jo pian alkaa vähä helpottaakin!
 
Meillä vaikuttaa varsinkin syömisene noi reissut. Neiti ei välillä tajua et ois nälkä vaan jatkaa vaa uniaan, joten itse täytyy huolehtia ja muistaa et neidin pitää syödä eikä nukkua päivällä 6h autossa tai kylässä. Muuten nukkuu kyl yönkin ihan normisti, jos vana on syönyt päivällä normisti.
Me pidetiin lauantaina varpajaiset, joihin itseni änkesin (koska en itse moisia saisi enkä saanut kyl babyshowereitakaan). Oli neiti hoidossa tädillään ja ilmeisesti syömisongelmaa oli ollut. neiti on huono syömään pullosta, sitä pitää melkein väkisin alkaa syöttämään et alkaa syömään vaikka onkin nälkänen. Mies alko epäilee et uskaltaako enää antaa hälle yöhoitoon neitiä jossei saa lasta syömään. Heti kun neiti tuli kotiin ni joi ilolla 2dl maitoa pullosta (itse en uskaltanut vielä imettää).
Nyt meillä menee normet ja nyrkit kokoajan suuhun, mitä ei ole ennen tehnyt kuin nälkäsenä, mut ei huoli silti tissiä tilalle, joten alkanut vana nurkit maistumana, mieteinkin et pitäskö alkaa tarjota purulelua suuhun josko nyrkit vähän jäis.

Mitäs te käytätte pienten kaulapoimuihin?
Meillä kaulapoimut punottaa vaikka puhdistaisin miten niitä. Nyt laitoin talkia kun on niin punaiset ettei ole vielä ollut.
 
Meillä reissut eivät ole ainakaan tähän mennessä vaikuttaneet rytmiin muuten kun siten, että neiti nukahtaa illalla yleensä nopeammin kuin yleensä. On siis selvästi väsynyt kyläilyistä ja reissailuista, vaikka muualla ollessa pääasiallisesti nukkuu ja syö suht samalla tavalla kun kotonakin. Ihan pienenä (muutaman viikon ikäisenä) reissussa ollessa veteli sikeitä vaunuissa tuntitolkulla, mutta en silloinkaan oikeastaan koskaan ruvennut herättelemään syömään. Ajattelin, että kun vauva nukkuu niin sehän on vaan kun laittaisi rahaa pankkiin:wink Luulen myös että varsinkin kesäkuumalla vauva aika hyvin hoksaa itse nälkänsä, ettei nyt ainakaan liian kauaa nuku syömättä.

Täälläkin nyrkit maistuu. Tutti keplotellaan pois suusta ja nyrkki/nyrkit tilalle. Varsinkin sitterissä hengaillessa tätä tapahtuu ihan koko ajan, mutta leikkimatolla makoillessa ei niin paljon. Liekö sitterissä olo jotenkin tylsempää, tiedä häntä, mutta kyllä ne nyrkit vaan on ihanat, oli nälkä tai ei. Ínnolla odotetaan että tyttö löytää jalkansa, onko sitten nekin samaan aikaan suussa...

Meillä ei kaulapoimut punoita merkittävästi, mutta pyllyvako on välillä punoittanut. Ensiavuksi kokeiltiin perinteisiä; ilmakylpyjä, vesipesu vaipanvaihdon yhteydessä aina (usein pissat pyyhitään yleensä vaan puhdistusliinalla) ja talkkia. Sitten hankittiin sinkkivoide, ja se on nyt osoittautunut parhaaksi. Tänään neuvolassa hoitaja vielä neuvoi enemmän sen käyttöä, oltiin laitettu melko varovaisella kädellä niin nyt saatiin ohjeeksi laittaa ihan ronskisti vaan. Ilmakylpyjä nyt jatketaan joka tapauksessa, neiti rakastaa nakuilua!
 
Perunajauho on kans ihan toimiva punoittavaan pyllyyn ja kaulapoimuihin. :)
Täälläkin nyrkkejä imeskellään iloisesti ja hörönaurujakin saadaan usein. Yötkin on nyt välillä menneet jopa vaan kahella syötöllä, mukavaa. Pulloa en ole ees kokeillut, pitänee jossain vaiheessa vähän opettaa jos sattuis olee itse joskus jossain pakollisessa menossa kauemmin kuin tunnin.

Tänään kävin jälkitarkastuksessa ja päädyin nyt sitten lääkärin suosituksesta hormonikierukkaan (Mirena). Onko joku muu valinnut saman?Laitto ei tuntunut missään vaikka kovasti jännitin, nyt on vähän menkkajomotusta ollut laitoin jälkeen ja vähän valuu verta joka lienee vaan tuolta kohdunsuulta ja limakalvoilta. Kuulisin mielelläni tässä matkan varrelta muidenkin omia kokemuksia (tutun tuttujen kauhukertomukset löydän kyllä keskustelupalstoilta itsekin googlaamalla). Meillä on lomareissu tulossa syksyllä joten toivottavasti tipputtelua ei ainakaan kovin pitkään tulisi.. Ja olisi ihan parisuhteenkin kannalta kiva jos pääsisi vähän lähentymään jo, vielä ei ole synnytyksen jälkeen moista harrastettu ja tietysti se jo miestä varsinkin alkaa kiristää..

Laittakaahan muutenkin kuulumisia! :)
 
Meilläkin menee nyrkit suuhun :) tuttikin maistuu ja pullokin kelpasi, kun olin pari viikkoa sitten viettämässä työkaverin läksiäisiä. Kaikenkaikkiaan sujuu mukavasti.

Me oltiin mummolassa viime viikolla joitakin öitä ja kahtena yönä poika nukkui 10 tuntia heräämättä! Muutenkin poika tuntuu nukkuvan paremmin reissussa kuin kotona, vaikka kotonakin yöt sujuu hyvin. Viime yönä nukkui 22-06 ilman syömistä. Joten ei pidä kyllä valittaa kotiöistäkään.

Meillä ollaan oltu kesäflunssassa. Kumpikin isommista pojista yskii ja öisin onkin saanut lääkitä esikoista useamman kerran ettei vaan saisi täysiä yöunia kun vauva antaisi nukkua.. Toivotaan kovasti ettei vauvaan tartu tuo flunssa.

Poika kääntyi viikonloppuna kerran selältä mahalleen :) toiste ei ole sitä kyllä tehnyt. Vatsallaan viihtyy hyvin ja kovasti haluiaisi päästä eteenpäin. Vähän pyörii jo napansa ympäri. Juttelee kovasti ja pitää huolen että hänetkin huomataan. Nauraa ääneen ja se jos mikä on ihanan kuuloista :Heartred ensi viikolla on neuvola jolloin kuullaan onko paino ylittänyt 7kg rajan. Ja rokotuksiakin tulee sit useampi. Ajattelin kyllä kysyä onko kaikki pakko laittaa nyt.

Ehkäisyksi aion minäkin ottaa hormoonikierukan, mutta se menee syksyyn. Täällä on sulkuaika kaikissa neuvoloissa niin en saa lähetettä papaan ennen kuin elokuussa ja sen jälkeen sit ajan lääkärille kierukan laittoa varten. Mä olen kuullut siitä ainoastaan positiivista palautetta. Useammalta tutulta on kuukautiset loppuneet kokonaan.

Aika on mennyt on todella nopeasti. Mun pieni poika on jo 3 kuukautta! Alkaa vauvakuume iskemään... Oletteko muut miettineet ensi kevättä? Mun vanhempainvapaa loppuu tammikuun alussa ja kovasti haluaisin jäädä hoitovapaalle. Mun pitää työnantajalle ilmottaa lokakuun alussa viimeistään et miten toimin joten kovasti oon pohtinut asiaa nyt viime viikkoina. Hullulta tuntuu miettiä mitä tekee ensi keväänä ku on vasta heinäkuu!
 
Mitään rokotusta ei oo pakko ottaa, mutta jos haluaa ottaa niin ne saa ottaa myös omaan tahtiin myöhemmin :)
 
Moi! Meillä poika nyt 11 vkoa ja nyt ekaa kertaa koen vähän työläiksi näitä meidän imetyssessioita ajoittain. Eilen oli supersyöntipäivä, eli poika halus syödä tai olla rinnan välittömässä läheisyydessä lähes koko hereilläoloaikansa. Sinänsä tykkään imettää, mutta nuo maratoonit ottavat silti vähän voimille. Niitä on nyt joitakin ollu. Tänään se itki ja kiemursi rinnalla, mutta kuitenkin halus syödä. Oliko sitten vatsanväännettä tai yliväsymystä, en tiiä, aikamoista sähläämistä se oli, mutta onneks mies on tän viikon lomalla ja sen syliin poika sitten nukahtikin suoraan rinnalta päästyään. Onko teillä muilla näitä tiheän imemisen päiviä kuinka?

Meidän poika ei käänny vielä mahalleen, yritystä kyllä löytyy ajoittain. Ei vielä tartu leluihin, mutta on niistä kyllä kiinnostunu. Juttelee ja nauraa paljon, ja nyt muutaman kerran heränny aamuviideltä höpöttämään. Kun ei vastata sille, se vaan koventaa ääntään ja huutelee pitkäään ittekseen ennenku nukahtaa uudestaan. Meillä on ollu pitkään hyviä öitä ja poika nukkunu hyvin, mutta tosiaan nyt joku uus vaihe, johon liittyy tuota imetyskikkailua ja heräilyä ja myös lyhyempiä päiväunia.
 
ehkäisystä: mä en vielä laittanut kierukkaa, koska on ollut ajatuksena joskus vielä kolmatta yrittää. ei tosin vielä, mutta ehkä vupoden päästä joskus. mut oon ajatellut et kierukka on sitten se "lopullinen" ja pitkäaikainen ratkaisu ehkäisyyn.

ensi keväästä: mä oon ainakin koko äitiysvapaat loppuun ja sitten katotaan kuinka tehdään, mahdollisesti meiskin jää kotiin, tai sitten tehdään puoliksi töitä ja puoliksi kotona. niin tehtiin esikoisen kohdalla kun perusvapaat oli käytetty. eli ehkä sitten kun tämä pikku kakkonen on 1,5v niinhoitoon ja toivottavasti samaan paikkaan esikoisen kanssa!

tiheän imun kausista: meillä oli selkeesti tossa 2-2,5kk iässä tiheää imus. mut edelleen tuntuu että poitsu syö aika tiheesti, välillä menee 3-4h mut pääasiassa melkein 1-1,5h välein. ei kauaa kyllä rinnalla ole, ehkä joku 5min vaan mut tuntuu et hankalaa kun niin tiheesti, kun en osaa esim yleisillä paikoilla imettää silleen muiden nähden.

päivärytmi vaihtelee edelleen, mut yhet kahet pitemmät unet yleensä, tai joskus menee useilla lyhyillä unilla koko päivän. en oo jaksanut yrittää muokata miksikään kun yöt menee kuitenkin yhdellä imetyksellä ja silloinkaan ei herää ollenkaan...

meillä on käsiä alettu käyttää kans koko ajan paljon enemmän ja ihania kikatuksiakin kuulee. ekat kuului joku pari viikkoa sitten, mut tosi harvakseltaan. tänään oikeen hekotteli kun heilutin päätä edestakas ja höpötin mitä mieleen tuli:D välillä pääsee senttejä eteenpäin itseään vetämällä, mutta en nyt laskisi sitä miksikään mönginnän esiasteeksikaan:) yritys on silti kova ja hermot menee kun ei pääse eteenpäin(tää on vähän rasittavaa äidistäkin kun pitää koko ajan sit kääntää takas selälleen, josta kääntyy takas mahalleen ja sit yrittää eteenpäin jne..) poika kääntyy yleensä vaan toista kautta vaikka toinenkin puoli on onnistunut muutamia kertoja.

me mennään viikon päästä muumimaailmaan ja mökkeilemässäkin oltiin juuri. sit olis vielä tarkotus tehdä 2-3 pitempää reissua. vähän jotenkin huolestuttaa noi matkat, onko kaukalo selälle pahaksi...?tietoa? lisäksi meitin että kuinka tylsää vauvalle se on kun ei oo mtn virikkeitä. aina vähän paha mieli matkoista:sad001

kysymys vielä: meillä poika pyrkii istumisasentoon sylissä, uskallanko päästää vai onko selälle haitaksi? esikoisen kohdalla vähän jarruttelin, enkä päästänyt kun vasta n.5kk iässä enemmäön nouseen tukien istuun. se on kuitenkin vähän holtitonta se istuminen tukienkin..

imetyksestä: täytyy kyllä myöntää että itseänikin on alkanut vähän kyllästyttämään se, mutta kun esikoista imetin 11kk, niin jotenkin sellanen olo että pitäähän sitä sama aika mennä:) kiinteet aloitetaan varmaan jo 4kk iässä. tai sit 5kk iässä, katsotaan nyt.

tulipa pitkä teksti! mukavaa kesän jatkoa kaikille!
 
Itse aatellut myös tuota kierukkaa ehkäisyksi, kunhan saa laittaa ja papa täytyy eka käydä myös tekemässä. Itse en oikee edes muuta ehkäsyä aatellut kun oon niin huonon ottaa säännöllisesti mitää pillereitä.
Me ollaan ny kans lähössä reissuun ja reissun jälkeen mökille vkl ajaks keräämään mustikoita. Mut ihan hyvin nuo on tupannut menee jo.
Mie oon tuota kiinteiden aloitusta kun lukenut et jos on allerkikko vanhempi niin kannataisi aloittaa jo 4kk ikäsenä tosiaan ja se oiskin tarkoitus. Mut mites tuo imetys kun syöttää kiinteitä et pitäskö sit välil vaan imettää, tai kiinteän syönin jälkee vähä imettää vai alkaa pumpaamaaan vai mites? Onkos ireoita?
 
ehkäisystä, täällä ei kierrukka vielä tule kyseeseen, kun kakkosta ois tarkotus sitten reilun vuoden päästä alkaa miettimään. Jatkan imetyksen loputtua ehkäisyrenkaalla, se oli käytössä ennen raskauttakin.

ensi keväästä, täällä ollaan kotona niin pitkään kuin mahdollista, ainakin ensi vuoden loppuun. Meillä on rakennusprojekti meneillään ja asutaan nyt väliaikaisesti minun vanhemmillani niin taloudellisesti se onnistuu. Ja minulla on muutenkin edessä varmaan työpaikan metsästystä tai opiskelua tai jotain... Olen ollut äitini yrityksessä töissä ja nyt äiti sanoi, että olisi hyvä hetki mennä jonnekin muualle töihin, kun asiakkaista "irroittautuminen" on tapahtunut. Mutta toki, jos hätä tulee niin varmasti pääsen töihin. Toisaalta tuntuu aika kutkuttavan ihanalta tilanne, että ovet on auki minne vain. :)

vitsukka830, olen miettinyt tuota samaa, kun poika pyrkii kovasti istumaan, mutta itse olen vähän varovainen ollut asian suhteen. Ja pitkästä automatkasta istuimessa, itse en usko siihen, että ne vakavaa vauriota selälle aiheuttaisi. Istuimet on varmasti suunniteltu kuitenkin siten, että niistä ei harmia vauvalle ole. Ja kun niitä pitkiä reissuja ei ole päivittäin läpi vuoden, ei varmaan satunnaisesti aiheuta ongelmia. Tutkittua tietoa minulla ei ole, mutta maalaisjärjellä olen yrittänyt tätä asiaa miettiä.. Meillä onneksi viihdytään niin hyvin istuimessa ja automatkoilla, että uskaltaa ihan hyvin lähteä vaikka pidemmällekin. :)

Galadriel, itse mietin myös tuota kiinteiden ja imetyksen yhtälöä.. Ja mielelläni myös kuulisin, miten asian kanssa on toimittu. :)
 
vitsukka: Me on tehty jo useita pitempiä autoreissuja, taukoja vaan välillä että selkä pääsee oikeamaan ja huilihetkiä tulee pienelle. Ja kyllähän niissä kaukaloissa enemmän selällään ollaan.. Kyllähän tämän ikäiset pystyy jo paremmin matkustaa. Meillä isosiskot hoitaa viihdyttämisen takapenkillä, ja kaaressa roikuu jos jonkinlaista katseltavaa.

Istumisesta minä oon sitä mieltä että sitten kun osaa itse mennä istumaan niin sitten on valmis. Turhan paljon on selkävaivoja lapsilla ja nuorilla nykyään.. Toki hyvin tuettuna ja kannateltuna(!) voi "istua" mun mielestä jo aiemminkin.. Pienen vauvan selkä on kuitenkin vielä niin "pehmeä" että rn antaisi ainakaan painoa sille vielä kamalasti tulla. Näin siis ajattelen itse kukin tekee niinkuin itse hyväksi kokee.
 
Mä olen kanssa pohtinut tuota kiinteiden aloitusta. Kahden aiemman lapsen kanssa olen aloittanut 3kk:n iässä, mutta kummallakin kerralla ihan neuvolan/lääkärin ohjeesta. Nyt tämän kolmannen kanssa kun imetys sujuu niin ei olla vielä aloitettu. En tiedä millon pitäisi aloittaa ja miten tosiaan yhdistää imetys ja kiinteät. Vinkkejä otetaan vastaan täälläkin :)

Täällä foorumilla tuntuu aika hiljaiselta.. Onko kaikki keskustelu siirtynyt facebookkiin..? Itse kun en siihen ryhmään kuulu niin onko siellä vilkkaampaa?
 
Meillä on rytmi vielä vähän mitä sattuu ja sitä se on kyläillessäkin. :) sen takia on vähän vaikea ennakoida mitään, mikä tekee liikkumisen tietty vähän hankalaksikin... Koskaan ei tiedä, mitä tapahtuu milloinkin. Nukkumaanmeno illalla ja herääminen aamulla nyt menee suht samoihin aikoihin, mut päiväunet täysi mysteeri. Useimmiten ei nuku niitä juuri ollenkaan, siis tasan vaunulenkin ajan ja se on sit siinä. Sit yhtäkkiä saattaa vetää 3h, ja tämä voi tapahtua myös kylässä.

Mä jään kyllä hoitovapaalle joksikin aikaa, mutta en tiedä tarkemmin vielä. Riippuu vähän siitäkin, mitä pankki on mieltä. Nyt tuntuu vielä ihan mahdottomalle ajatukselle, että jättäis pikkuneidin hoitoon.... :)

Ihan hassulta tuntuu suorastaan ajatus, että parin kuukauden päästä vois alkaa jo lopetella tätä imetyshommaa, oon niin naimisissa tän tytsin kanssa, kun se ei suostu syömään pullosta, joten mä en käytännössä pääse itsekseni yhtään mihinkään. Ainakaan ilta-aikaan, kun se saattaa tankata tosi tiheesti. Että ihanko voisi joskus käydä jossain ilman vauvaa!? Mutta ei mulla mikään kiire ole, onhan tää aika ainutlaatuista aikaa. En kuitenkaan usko, että ainakaan yli puolen vuoden jatkan, jos nyt riittää maitoa lähellekään sinne asti.... Ja kai sit iskee haikeus siitäkin, kun lopettaa.
 
Pitkästä aikaa tulee itelläkin kirjoiteltua. Ei vaan saa jotenkin aikaiseksi, mutta toivottavasti ei kaikki viimeisetkin siirry facebookkiin ku itse en sinne ole missään vaiheessa ajatellut liittyä kuiteskaan ja on kiva kuulla miten kaikilla menee ja saada hyviä vinkkejä :)
Meillä on mennyt tosi kivasti pojan kanssa. Ens viikolla täyttää jo 3 kuukautta...apua kun aika menee nopeasti.
Huomaa ihan selvästi että nyt tässä lähiaikoina on poitsu alkanut huomioimaan ympäristönsä ihan eri tavalla. Kaikki kiinnostaa ja paikallaan ei huvittais olla ollenkaan. Varsinkaan selällään makaaminen ei vois vähempää kiinnostaa. Myös uusia asioita on opittu lähiaikoina. Kääntyy mahalleen toiselta puolen, tarttuu esineisiin jonkin verran ja suuhunhan ne menee aika nopeesti. Nyrkit on myös suussa ihan kokoajan ja tuijotellaan kovin paljon kun niin ihmeelliset ovat :D Meidän vauva on myös nauranut ensimmäiset kerrat...voiko mitään ihanamman kuuloista ollakaan :Heartred

Istumisesta: Meillä kans vedetään itseä istuvaan asentoon kovasti, mutta itse en halua poikaa vielä istuttaa jos edes on mahdollista että selkä kärsii siitä. Itsellä on sen verta huono selkä ja en sitä pojalle halua ja ehtiihän tuota sit muutaman kuukauden päästä kun on kunnon valmiudet siihen :)

Ensi keväästä: Meillä oli juuri perjantaina työpaikan virkistyspäivä ja kävin siellä, niin kovastihan nuo jo kaipailivat takaisin, mutta mulla on kyllä ollut ajatuksena että jään hoitovapaalle äippäloman jälkeen.
Toisaalta olisi kiva tehdä jotain 1 tai 2 päivää viikossa, kun sais pojalle kuitenkin mummon hoitamaan jos mies olisi töissä, niin sais vähän vaihtelua arkeen, mutta taitaa olla aika hankala toteuttaa :sad001
Sunnuntaithan vissiinkin saisi tehdä töitä ilman että tuki pienenisi jos olen oikein ymmärtänyt...tietääkö joku? Meillä ei ole oikeesti mahdollisuutta sunnuntaina töitä tehdä muttaehkä sen sais sumplittuajotenkin sillai niin sais vähän lisätienestiä kun se hoitovapaalla oleminen on aika köyhää touhua :sad001

Kiinteiden aloitus: Meillä on ollut aikeissa aloittaa kiinteet varmaan aikalailla 4-5 kuukauden iässä, vähän riippuu kaikesta kun meillä on se leikkauskin tulossa et ei varmaan kannata siinä samoihin aikoihin aloittaa, niin sen leikkauksen jälkeen kun poika on siitä parantunut.
Olen vähän ajatellut että meillä aloitetaan suoraan sormiruokailemaan, mutta en ole hirveästi vielä ehtinyt ottaa asiasta selvää niin saas nähdä. Toki myös muuta annetaan sitten.
Ajatuksena on minulla ollut että koska mielestäni maito on kuiteskin pääasiallinen ruoka vauvalla sinne 1 vuoteen asti, niin kiinteitä annetaan enemmänkin totuttelu / maistelu mielessä, mutta aina "ruokailun" jälkeen tarjotaan myös tissiä ja sitten välillä ainoastaan tissiä. Mitä vanhemmaksi vauva tulee niin kokoajan lisätään kiinteitä ja vähennetään maitoa.
Tää on kyllä hyvin ajatus asteella eikä mulla ole mitään oikeeta tietoa vaan enemmänkin tämä tuntuisi itsestä jotenkin loogiselta. Eipä sitä myöskään tiedä miten se sit oikeesti onnistuu edes ku sehän niin riippuu tuosta pojastakin eli tilanteen mukaan sit varmaan muutellaan tuota ruokailu kun tietää mikä poikaa kiinnostaa...mut aina on hyvä suunnitella :)

Oikeen mukavaa loppukesää kaikille ja käykäähän kertomassa kuulumisia :) Täytyy itsekin ottaa vähän useammin tavaksi )
 
Ai niin ja mulla on iskenyt vauvakuume TAAS!!! Siis apua, miten voi olla mahdollista että mulla on varmaan jo kuukauden ajan ollut aivan mahdoton hinku saada toinenkin vauva. Varmaan nuo hormoonit sekoittaa päätä ihan tosissaan :D
Jos nyt kuiteskin yrittäis sinne ens kevääseen asti oottaa enneku alkaa toista hommaamaan :D
 
Ihana mami-83 ja vauvakuume :)

Mulle riittää vielä toistaseks tää ensimmäinen, vaikka kyl me jo miehen kans puhuttiin seuraavan tekemisestä.

Meillä näyttäs pojan sormi tulehtuneen kynnenleikkuun seurauksena. Oon nyt huuhdellu Septidinillä ja laittanu Basibactia, laastaroinu ja laittanu tumpun käteen, ettei poika söis niin kauheesti kättään. Aattelin kyllä näytättää lääkärille, jos ei paris päiväs lopu punotus.

Onks teillä känkkäränkkäpäiviä? Meillä on nyt ollu parin viime viikon aikana pari sellasta päivää, ettei poika viihdy missään muualla kuin sylissä tai pieniä pätkiä lattialla jos joku on siinä seurana. Muuten huutaa ja itkee. Nukkuminenkaan ei tahdo onnistua, paitsi pätkittäin sylissä. Tänään oli sellanen päivä. Kaikki kunnioitus niitä äitejä kohtaan, jotka jaksaa tätä pidempiä aikoja!
 
Takaisin
Top