-Heinäkuun Hölinät-

Luin kanssa ton, tyhmää, että piti tehdä noin iso halo, ennen kuin vakuutusyhtiö auttoi :/
 
Mitähän niille ihmisiltä saaduille rahoille tehdään? Itseäni ottais ainaki päähän, jos oisin lahjottanu jolle kulle rahaa hätään ja sit vakuutusyhtiö hoitaakin hommansa, eikä lahjoitettuja rahoja tarvitakaan...
 
Mariel, vaikka oliskin oma piha, niin ei sinne muista mennä juomaan aamuteetä :D :P Joskus muistaa terassille mennä syömään, eli sillon ku grillaa/savustaa jotain ja on oikeesti hyvä keli :D Meillä on terassi ja 2 parveketta mutta ei olla oikein keritty käyttämään niitä. Vesisateen ja rempan takia..

Niin ja piti lisätä että mietin samaa kun Sumppi, sillon kun näin ton otsikon..
 
Toivottavasti vaikka lahjoittaisivat jollekin lastensairaalalle tms ja pistäisivät hyvän kiertämäänja auttaisivat nyt omalta osaltaan muita apua tarvitsevia lapsiperheitä..

Tuo oman pihan kaipuu tulee siitä kun itse sai viettää lapsuutensa yläaste ikäiseksi omakotitalossa, jossa oli vaivan ihana piha.. Kesällä lasketteli polkuautolla pihan mäkeä ja talvella oli omat liukumäet ja lumilinnat pihassa :grin Ja ihan muutamien askeleiden päässä ihana rauhallinen leikkipuisto ja asuinalue muutenkin sellainen tosi lapsiystävällinen jossa oli mukava kavereiden kanssa mennä.. Vieläkin ikävä sitä taloa ja pihaa ja aluetta yleensäkin.. :sad001 Aina ajatteli, että sitten kun on omia lapsia niin haluaa antaa saman ihanan mahdollisuuden kasvaa omakotitalon rauhassa ja leikkiä omalla pihalla.. Mutta tässä sitä kökötetään kuumassa, ahtaassa kaksiossa.. :confused:

Onhan tässä metsää ympärillä, mutta sinne pääseminen vaatii aina lähtemällä lähtemisen.. Silloin sinä päivänä kun tuosta rivitalosta ja omasta pihasta kahvikupposen kanssa kirjoittelin niin alkoi todella harmittaa ettei sitä ole kun lähdin tytön kanssa kävelylle, että saa nukkua ulkona taas välillä.. Tyttö nukahti ja itseä alkoi harmittaa kuumuus kun täällä pitää vaan kävellä.. ja kävellä.. ja kävellä... Bussien käryssä joita menee jatkuvasti ohi.. Tupakoivien ihmisten kävellessä edessä.. :mad: Tuli etsittyä siinä samalla mahdollisia penkkejä joihin jäädä omaan rauhaan (jota ei meidän pihalta löydy kun mammat haastattelee heti).. Muistin, että tuolla jonkin matkan päässä on tuollainen lampi ja suihkulähteen tapainen jossa ei oikein koskaan istu ketään ja on ainakin penkkejä kaukana toisistaan..

Pääsin sinne ja olin kääntämässä vaunujen suuntaan kohti sitä ihanaa varjoista hiljaista rauhallista penkkiä "suihkulähteen" loristessa vieressä.. No.. Vieressä oli pieni puisto jossa oli perhe josta en tiedä huusiko sitten vanhemmat vai heidän lapsensa kovempaa, mutta siinä samassa kun olin kääntämässä vaunuja penkkiä kohti niin tämä perhe päästi niin kamalan metelin, että tyttö heräsi ihan täysin.. :angry1 Sitten vain vaunujen suunta kohti kotia kun jos olisi jäänyt hereillä olevan tytön kanssa siihen niin kohta olisi ollut nälkähuuto sitten kun kello oli jo niin paljon.. Ja tuon kotimatkan haaveilin kun olisi se oma pieni piha jonne kävelylenkin päätteeksi olisi tytön vaunuissaan lykännyt nukkumaan ja ottanut sen kahvikupposen itselle pihalle ja hetken aikaa rentoutunut rauhassa istuen :p

Kun olisi lapsena tiennyt miten onnellinen oli kun sai sellaisessa paikassa kasvaa :Heartpink Mutta se oli niin itsestäänselvyys kun siellä parin kuukauden ikäisestä kasvoi..
 
Mariel, mä ymmärrän ton oman pihan kaipuun. Me asutaan kerrostalo kolmiossa, parvekkeella ei voi viettää aikaa, kun meijän naapurit on tosi kovia tupakoimaan. Lisäksi tajusin, ettei meijän pyöräkellariin mahdu melkein mitkään tuplavaunut, kun on niin kapea oviaukko (ens vuotta ajatellen).

Mua ahdistaa muutenkin tää koti välillä, yks naapuri alkaa aina pitää tahallisesti meteliä jos kuulee, että poika itkee ja just kun saan hiljenee se paiskoo ovia tai alkaa huudattaa niiden lasta "Huuda nyt, huuda kovempaa, ne ei kuule vielä... " Mutta ehkä me vielä puolitoista vuotta kestetään, sit ois isoimmat rempat tehty ja uskaltaa kokeilla myyntiä.

Sit toivottavasti johonkin paritaloon väliaikaisesti, ennen oman ostoa uudestaan.
 
Ostavat lahjoitetuilla rahoilla hautakiven Säteelle, missään ei vain kerrottu paljonko lahjoitettu rahaa heille sitten tuli kaikenkaikkiaan. Itse en vielä edes kerennyt lahjoittaa :sad001
 
Santra87, mä kyllä jo kävisin vähän sanomassa tollasille naapureille :S
 
Kyllä teillä on kamalia naapureita!:eek: mä oon niin onnellinen että on omakotitalo, paras ostos ikinä.
 
No eipä sitä rahaa paljon tullut jos sillä sai vain hautakiven :wideyed:

Mä oon kyllä onnellinen meidän omakotitalosta. Kelit ei ole turhan hyvät olleet, mutta heti kun on ollut lämmintä, ollaan käyty pihalla. Talvella joutuu kyllä lumitöitä tekemään ja kesälläkin leikkaamaan nurmikkoa ym., mutta kerrostalossa inhosin eniten sitä, että ulos lähtiessä piti oikeastaan olla tiedossa mihin meni (ellei mennyt vain kävelylle), ja se oli aina aikamoisen valmistautumisen takana.
Ja kun kahvi vielä maistui, niin join kahvia takapihalla. Nyt pitänee siirtyä teehen...
 
Hyvin varhaisessa vaiheessa ollaan, mutta juu, sellaisia uutisia täälläkin :wtf:
Ehdin nauttia kahvista ehkä 4-5 kk tässä välissä. Harmittaa, kun tykkään kahvista ja kahvihetkistä.
 
Oon niin kade teille. :) Ehtikö teillä palautua kierto ennen raskautumista vai jäikö menkat tulematta? Mietin että onko mulla toivookaan vielä kun menkkoja vielä ei kuulu.
 
Ihanaa, onnea myös KoBe! Joutuu alkaa kirjoittelemaan jo tuonne kuumeilupuolelle, sen verran lämmönnousua nyt ainakin jo ilmassa :p Menkkoja ei tosiaan vaan ole, ehkäisyä ei käytetä. Jospa kuitenkin.... :rolleyes::wink Ja joskushan se ovis ennen ekoja menkkoja on kuitenkin!
 
Mullakaan ei oo vielä menkat alkanu, mutta ei vielä seuraavaa yritetäkään. Vielä. Tilanne voi olla ihan toinen jo vaikka parin kuukauden päästä, ei voi tietää :) Kuume nousee kyllä herkästi mullekin näitä uutisia lukiessa...

Mun äitillä ehtiny tulla yksiäkään menkkoja mun ja mun isoveljen välissä. Veli oli 8kk kun äiti taas plussasi. Meillä ikäeroa 1v 4kk :)
 
Takaisin
Top