Heinäkuisten synnytyskertomukset

Tsempityksiä Bixio täältäkin! Hurja tilanne, mutta kuten sanottu, onneksi viikkoja on jo noinkin paljon. Ja onneksi molemmat kortisonipiikit on ehditty antaa, niillä on oikeasti aika suuri merkitys.
 
Itkuhan tässä tuli. Jännittävät hetket käsillä ja vieläpä aivan odottamatta. Voimia Bixion perheelle !!! <3
 
Voimia Bixio siulle! Aika rankka tilanne, mutta onneksi viikkoja on jo noin paljon ja sait noi kortisonipiikit.
 
Täältäkin voimia ja jaksamisia koko perheelle. Ystäväni vauva syntyi raskausviikolla 29, tänään reipas poika 4v.
Jokainen päivä eteenpäin on kuitenkin hyvä asia.
 
Bixio, voimahalaus täältäkin suunnalta koko teidän perheelle!
Jokainen päivä on aina eteenpäin ja vauvat ovat sitkeitä pikku kavereita. On varmasti raskasta olla sairaalassa mutta siellä on apu koko ajan lähellä.
Voimia ja jaksamista sinulle ja sisulle=)

-Heidikki-
 
Voi hirvitys, Bixio, minakin lahetan stempit! (Elokuisista kanssa vakoilumatkalla).

Minun tuttuni sai pojan viikolla 25 ja vaikka tilanne oli kriittinen, silla oli hyvat mahdollisuudet selvita ja nyt on poika jo 4 kuukautta ja pelottava alku vain ikava muisto. Onneksi tosiaan olette Suomessa!! Kylla pikku Sisu varmasti selviaa. Me pidetaan kaikki peukkuja pystyssa!
 
Voimia Bixio! Jaksamista koko perheelle, jokainen päivä auttaa pientä eteenpäin!
Siskoni syntyi 80-luvulla reilun kilon painoisena, kriittisen alun jälkeen kaikki meni lopulta hyvin...
Elokuisista toivottelen
 
Moi ja kiitos mammat :)

Eilen oli lääkärin tarkastus. Sinänsä hyviä uutisia, että synnytys ei näytä etenevän ja sisu voi hyvin. Aivan vedettömässäkään tilassa se reppana ei sentään ole, mutta ei sitä kuitenkaan ole kuin muutama sentti pussissa ja aina liikahtaessani se hulahtaa ulos.

Kohdunkaulan lyhentyminen näyttää pysähtyneen, joten jos ei mitään tulehdusta kohtuun iske niin voi mennä tässä maatessa vielä muutama viikko. Tänään 7pv täynnä ja en oo koskaan vihannut sänkyä yhtä paljon [:D]  Hyvähän se tietenki on että pysyy sisällä, mutta on tää tuskaa olla paikallaan.

Ekan kerran koko raskauden aikana alkaa tuntua siltä että hemoglobiini tippuu, hiukan huimaava olo välillä ja jotain "näköhäiriöitä" ylösnoustessa. Täällä saa niin surkeeta ja ravintoköyhää sapuskaa, ettei mikään ihme jos täällä joutuu rautakuurille. Tiedä sitten miten paljon tuo elintarvikelakko tuohon sapuskaan vaikuttaa, varmasti jonkin verran.

Kunpa saisin yhden kunnon pihvin ja salaattia!

Bixio 30+4
 
Nyt Bixio pyydät miehesi tai jonkun tuttavasi tuomaan sinulle kunnon pihvin ja salaattia tai jotain muuta hyvää!! Saat vähän muuta pöperöä kuin sairaalan(vaikka hyvää se on, en hauku missään nimessä) ja ihanan makunautinnon! [:)] Ja hienoa, kun vauva vielä masussa! Jaksamisia sinne!
 
Voimia ja jaksamista! [:)]
Tuo huimaaminen ja näköhäiriöt ylösnoustessa saattaa johtua vain siitä että makaat koko ajan, itse kun olin autokolarissa jouduin makaamaan 2pv. Ylösnoustessa tipahdin heti takaisin makuulle, ja joutui nousemaan hitaasti varoen ettei pyörry. Ja oli kuulemma normaalia kun makaa noin kauan..
 
Hellurei,

31+1 menossa, eli sisukkaasti kaveri pysyy yksiössään :)  Alkuviikosta jälleen lääkäri mikäli samaan tahtiin mennään.

Tässä punkassa nyt 11 päivää maanneena huomaa lihaskunnon rappeutumisen. Pyörätuolin veivaaminen sai eilen kädet ja keuhkot töihin, kyse ei kuitenkaan ollut mistään isosta matkasta. Se homma myös nauratti niin paljon että meni taas päivän lapsivedet vaippoihin hulahtaen [;)]

Lihaskunnon rappeutumisen huomaa myös vanhojen vammojen alkaessa taas kolottaa, polvia ja olkapäätä särkee. Lähes kaikki nivelet paukkuu ja ranka poksuu niskasta lantioon sängystä noustessa. Tässä pitää varmaan alkaa jo varomaan ettei loukkaa itteensä kylkee kääntäessä [:D]

Jostaki luin että 30 viikolla ois jo >95% eloonjäämisfrekvenssi ja noista eloonjääneistä 95% on terveitä. Sitä taulukkoa ei ollu tuota viikkoa pidemmälle, mutta aika hyvät tsäänssithän tässä on kuitenki kun 32 viikkoa eletään. Sinänsä jo melkeen toivoisin että tää makaaminen ei jatkus enää pitkään, tämä ei todellakaan ole hääviä vaikka vauvalle hyväksi onkin. Ois mahtavaa käydä edes normaalisti cacalla, mutta eikai tässä mikään maatessa liiku ja tietäähän sen mikä olo siitäkin tulee...[:(]

Edit: makaamisesta ja säryistä sen verran, että koska noiden kanssa ei saa nukuttua niin tuppaavat auliisti tarjoileen nukahtamislääkkeitä ja särkylääkkeitä jokapäiväsen klexane -piikin lisäksi ( tukoksia estämään). En oikeen tykkää siitä että lääkkeitä pumpataan, vauvakin on ihan hiljaa kun nukahtamislääkkeen ottaa. Jos täällä joutuu kuukaudenkin olemaan eikä pysty nukkumaan muutaku lääkkeillä, niin herranjestas mitkä vieroitusoireet on sekä äidillä että vauvalla kun koukkuunhan noihin jää! Ite olen koittanu olla taas muutaman yön ilman, mutta on se yö sitten helvettiä. Ja kun et lepää niin sitten masukkikin ressaantuu ja voi supistaakin.

Mulla on normaalisti TODELLA loistavat unenlahjat, pelkään että ne menee pilalle jos noitten lääkkeitten kanssa rupee täällä nukkumaan. Pilallahan ne unet on toki muutenki sitten ku vauva tulee kotiin, mutta siihen menee aikaa joten kerkeän edes jonku yön nukkua hyvin kotona ennen sitä.

Synnytys on kyllä ruvennu jänskättään.
 
Oi voi, tsemppiä aivan älyttömästi sinne sängyn pohjalle!

Mulle tuli ihan kylmät väreet kun luin tota ekaa viestiäs. Huhhuijaa, maailma tosiaan on arvaamatonta! Ei voi kun toivoa että jaksat levätä (ei kai muutakaan voi) ja että kaikki menee hyvin (tottakai menee!). Täällä pidetään peukkuja pystyssä!
 
Hienoa Bixio, oot kyllä tosi hyvin kestänyt koettelemukses siellä! Vieläkin jaksat noin positiivisesti kirjottaa. Mä varmaan jo karjuisin tuskasta ja känkkäränkkäilisin vaan! [&:]

Mä aattelisin takuulla samalla tavalla tosta nukahtamislääkityksestä... Mutta välillä on pakko valita 2 huonon vaihtoehdon välillä [8|]

Minä en tuosta synnytyksestä niin ressaa kun en anna itteni aatella sitä asiaa sen pidemmälle. En siis uppoudu kuvittelemaan lääkäriäni terävän veitsen kanssa jalkovälissäni ym. [:D] Ja kun lueskelin muitten synnytyskertomuksia, huomasin että minun on ihan turha sitä murehtia etukäteen kun mun synnytys tulee olemaan ihan erilainen ku kenenkään muun. Kuulostaa ainakin siltä kun toisten kokemuksia lukee, että jokasella on ihan erilaista.
Minua kiinnosti kovin se että mistä tiedän koska on aika lähteä synnyttämään, ja yritin lueskella noitten muitten supistuksista ja lapsivesien tuloista ja myös täältä: http://www.vau.fi/Teemat/Teemakategoriat/Synnytys/Kuinka-synnytys-alkaa/
Aikani lueskeltuani tulin siihen johtopäätökseen että limatulppa voi irrota hetki ennen synnytyksen alkamista tai pitkän aikaa ennen sitä tai sitten en huomaa sen irtoamista lainkaan, useimmat synnytykset alkaa supistuksilla mutta on vaikee sanoo enskertalaisena koska ne on NIITÄ supistuksia ja koska ei, lapsivettä voi tulla litra tai tipoittain, lapsivesi voi olla vihreetä tai ei, joskus merkki synnytyksen käynnistymisestä on verinen vuoto ja joskus ei, synnytys voi kestää tunnin tai vuorokausia jne! Mitä enemmän luin, sitä enemmän aloin näyttämään Mr Beanilta hämmentyneenä ja lopetin lukemisen kun aloin heiluttamaan hänen laillaan päätäni ja lima alkoi roiskumaan suupielistäni! [:D] [:D]

Eli en tullut hullua hurskaammaksi ja oon yhtä pihalla ku ennenkin...

 
Itsekin halua toivottaa Bixiolle jaksamista sinne sängyn pohjalle!

Jasmiini: Itsekin olen lukenut tuosta et miten synnytys alkaa ja fiilis oli suht samanlainen ku sulla ja lopetin lukemisen kesken.
Ja rupesin ajattelemaan et kai sen sit jotenkin vaan tietää et nyt se on sit menoa...
 
Kiitos naiset tsempeistä!

Halusin antaa pissanäytteen kun oli niin jännä fiilis. Tulehdushan se siellä vaikkei mitään oireita oikeestaan olekaan ollut. Nyt vaihteeksi antibioottia, jo toinen kuuri 2vkon sisällä toukalla :(

Oispa huomenna lääkäri.

Bixio ja Sisu 31+2
 
jaksamista bixio ja sisu! ei oo ollu taas kaukana etten olis tehny teille seuraa sinne.. mulla TAAS pissassa verta MUTTA tulehdusta ei ole. mistä hemmetistä se sitte johtuu??
viime viikon lopulla mulla tuli ulos kauhee limainen löntti, olin ja olen vieläkin aika varma et tulppaa olis ollu. neuvolasta ei niin mitään apua, sanoi vain että ei se tarkoita et synnytys silti käynnistyisi. ja supistuksia on ollut jne.. tuntuu et vähän liian lepsusti suhtautuvat asioihin. hertinen että mä säikähin kun sitä limaa vaan tuli ja tuli.. eikä missään nimessä voi olla valkovuotoa, oli jopa pikkasen verta seassa. senki kerroin neuvolaan niin ei mitään.ei edes lääkäri aikaa jotta saisin tietää mikä on kohdun suun tilanne.... [&:] tympii! yöllä oon heränny ihan kauheisiin menkkamaisiin kipuihin, kait ne supistuksia on ollu..
ens viikolla lääkäri neuvola, onneksi, siellä saa ainaki sitte tietää tilanteesta vähän tarkemmin. mutta sekin tosiaan reilu viikon päästä......... ärsyttää niin!!

oho, tulipahan huomattua ettei tää tänne olis kyllä kuulunu, ehkä paremmin mammojen vointiin mut samapa tuo.. [;)]
 
Takaisin
Top