Heinäkuisten rakenneultrakuulumiset

Listaan päivitetty Virpik16:n ultratiedot.


Rakenne:

4.2. niiva rv 20
10.2. baby86 20+1, Pumpuli82
11.2. Pisara rv 20
12.2. Nina_ rv 19+5
15.2. JoLi, heidikki
17.2. Rila rv 20
19.2. Bixio rv 19+6
22.2. Muikku80, wagana rv 19+6, Jasmiini rv 20+3, Smik
23.2. Millinen rv 20, Mie
24.2. Pihlajainen rv 21+2, Hetao, Anskuliini
25.2 Kedorla rv 20+4, Tiger rv 20+6, Söpsötin
26.2. päivänkakkara rv 20, Tolteekki rv 20+6, kitano rv 20+3, j3nni rv 18
1.3. Mipu76 rv 20+2, Satsu73 rv 20+6, Anna Elina rv 21+4, Sunny82 rv 21+5, Hexuli rv 20+2
2.3. Durina rv 21+5, Vaavi2010 rv 20, MiniMöö rv 20+5
3.3. TyhjäSyli rv 20+5
4.3. Mickey.Mouse rv 20+1
5.3. Nonunen rv 21+5, Sädetikku84 rv 19+6, Ellen80 rv 20+1, Heidikki UUSINTAULTRA
8.3. Pepi rv 20, wagana uusintaultra
9.3. Elaisah rv 21+2, Sanni86 rv 20+6, Katteri
10.3. Maisis rv 21+1, Mallukka90 rv 20+5, Wagana UUSINTAULTRA
11.3. HKL rv 20, Luppa82 rv 20+1, Taiga rv 20, Samala rv 20+4, Muiia rv 20+2, Pevi
15.3. Kariina rv 21+3, Minnikristiina rv 21+3
16.3. Yppy rv 21+0
22.3. Virpik16 rv 21+3, Pumpuli82 4D-ULTRA
26.3. Tintsu82 rv 21+6
29.3 bambi rv 24
28.4. J3nni rv 26+4 4D-ultra

 
Ultrakuulumisia [:)]

Meillä oli tosi ihana ultrakokemus. Lääkäri oli tosi ystävällinen ja mukavan oloinen nainen. Tultiin kymmenen minuuttia myöhässä, koska bussi oli pahasti myöhässä, ja mua nolotti hirveästi. Lääkäri ei näyttänyt, että häntä olisi häirinyt, vaikka olimme päivän viimeiset "potilaat".

Vauvamme näytti ihan terveeltä, tosin aivan kaikkea ei saatu näkymään. Sydämen ultraamiseen meni niin kauan kun Bébé oli huonossa asennossa, mutta lopulta lääkäri sai kaikki tarvittavat kuvat terveestä sydämestä. Kasvojen sivuprofiilia hän ei saanut esille, vaikka välillä käännyin kyljeltä toiselle ja nousin jaloittelemaankin. Painoa oli 429 grammaa, Bébé kuulemma vastasi erinomaisesti viikkoja. Sanoin, että sitten voinkin jatkossa syödä ihan yhtä huoletta suklaata ja muuta namia, eikä ainakaan vielä ole tulossa sokerivauvaa. Lääkäri lohdutteli, että kuulemma ne vauvat kasvavat enemmän geenien mukaan kuin ruoan mukaan, eli puheet sokerivauvoista ovat pitkälti liioiteltuja.

Mulla oli yllättäen istukka etuseinässä ja aika lähellä kohdunsuuta (2.6 cm siitä). Edellisessä ultrassa tästä ei sanottu yhtään mitään. Lääkärin mielestä ei ollutkaan tarpeen sanoa, koska tilanne muuttuu vielä -   99.9% tapauksista istukka "siirtyy" kauemmaksi kohdunsuulta kun kohtu vielä venyy. Menen kuitenkin toukokuussa rv 30-31 tienoilla kontrolliin, eli pääsen näkemään lapsukaisemme uudelleen. [:)] Siitä olin kyllä yllättynyt, että kohtu on etuseinässä, sillä tunsin liikkeet jo 17+0, mikä on kuulemani mukaan ensisynnyttäjälle aikaista silloinkin, kun istukka on takaseinässä. (Kirjoitin muuten aluksi vahingossa, että KOHTU on takaseinässä - mitähän sekin olisi tarkoittanut [:D]).

Sukupuolesta. Mies ei ollut vielä ultraan tullessakaan päättänyt, haluaako tietää asiasta. Kovasti kyseli lääkäriltä, mitä hyötyä on tietää asia. Kovin järkiperäistä pohdintaa, verrata tietämisen ja ei-tietämisen hyötyjä ja haittoja [:D]. Minä kyllä sanoin että haluaisin tietää, niin voisin aloittaa henkisen valmistautumisen. Ei niillä vaatteiden ym. väreillä ole niin väliä, mutta on mukava tietää mikä masussa köllii.

No, siinä aika ultraamisen alussa lääkäri sitten puoliksi ääneen sanoi:"Luulen että teille on tulossa pieni tyt..." Sitten hän ihan havahtui, katsoi ensin minuun ja sitten mieheeni ja kovasti pyyteli anteeksi, kun meni niin lipsauttamaan. Mä tajusin tietenkin heti mistä lääkäri puhui, mutta mieheltä taisi mennä vähän ohi [:D] Kovasti lääkäri yritti vielä selitellä, että eihän siitä voi koskaan olla ihan varma, että vauva voi silti olla poika. Kuulemma jos ultrassa näkyy pippelin tapainen, niin 95 %:n varmuudella kyseessä on todellakin poika, mutta jos ultrassa vauva näyttää tytöltä, varmuus on "vain" 90%. No, tajusi sitten mieskin lopulta, mitä lääkäri selitti: että meille on tulossa pieni TYTTÖ.  [:D] No, me luotamme nyt siihen että kuulumme niihin yhdeksään vanhempaan kymmenestä, joilla arvio pitää paikaansa.

Täytyy sanoa, että olin vähän yllättynyt - jopa pettynyt - tyttöuutisesta. Ei sillä, tytöstähän minä alunperinkin haaveilin! Mutta oli niin vahva poikafiilis ja olin jo hetken ajatellut Bébéä poikana, että taas piti kääntää ajatuksia. Nyt tuntuu jo niiiiin ihanalta. Saadaan oma pieni rinsessa [:)] Vaikka sen verran aktiivinen tämä pieni on, että luulen sen hylkäävän jo varhain prinsessaleikit ja vaihtavan mekot ja satulinnat futisvaatteisiin ja kuraisiin pelikenttiin. Mieskin sanoi, ettei sillä ole väliä, onko tyttö vai poika, kunhan se tulee pelaamaan hänen suosikkifutisjoukkueessaan [:D] Sopii minulle! Itsekin olin lapsena sellainen poikatyttö, että ymmärrän hyvin, jos nuori neiti tahtoo ennemmin kiivetä korkeimman männyn latvaan kuin mennä balettitunneille.

Koska pieni neiti ei halunnut esitellä kunnolla kasvojaan, ei saatu hänestä sellaista lähikuvaa. Mutta saatiin muita hienoja kuvia mukaan! Bébé oli välillä hauskassa asennossa, aivan kuin seisoi etukumarassa. Siellä kohdun suojissa hän harrasti vesikävelyä, aivan selvästi otti tahdissa askelia ja pönkäsi jaloillaan alavatsaani ja istukkaa vasten. [:D] Saatiin kuva tästä kävelyhetkestä sekä siitä, kun tytsy joogasi lapsiasennossa eli makasi vatsallaan polvet koukussa masun alla ja kädet venytettynä pään molemmin puolin. Etenkin tuo kuva vauvasta lapsiasennossa oli niin hätkähdyttävä: siinä todellakin on pieni - mutta laiha - lapsi kippuralla levossa, ehkä unten mailla. Käsivarren takaa pilkottaa maailman kaunein korvalehtikin. Kuinka suloista ja viatonta! [:)] Nyt on jo niin ikävä neitiä, oi kun raskaus etenisi pian ja saisin hänet syliini nuuhkittavaksi. Onneksi pääsen vielä katsomaan häntä kymmenen viikon päästä, juuri parahiksi ennen reissuun lähtöä.

Yritän skannata noita kuvia tänne myöhemmin tänään...
 
 
Kiitos ihanasta tarinasta Yppy [:)] Kuulosti oikein antoisalta ultrakäynniltä, saitte paljon irti siitä.
 
Tänään oli rakenneultra. Viikkoja 21+3.
Kätilö tutki sydämen tosi tarkkaan, pään, sai ihanat kuvat jaloista, tai varpaista oikeastaan, ja käsistä (sormet). Oikea määrähän niitä molempia oli. :)
Ei huulihalkiota eikä mitään poikkeavaa missään. Eli levollisin mielin tässä odotellaan heinäkuuta. Pikkuinen vastas viikkoja, ehkä muutaman päivän yli. Painoa kertynyt jo 470g!! Mutta laskettua aikaa ei muutettu. Niin ja sukupuolikin saatiin selville. Mutta ei paljasteta sitä nyt kellekkään!

jaloista ja käsistä on tosi hyvät kuvat, mut muuten aika "huonot" kuvat. yksi koko kroppa, pää, ja sitten päästä pyllyyn -kuva!

Mies oli mukana, tottakai.
Ai niin, kun tultiin odotushuoneeseen takas, niin oli jo muutama pariskunta vartoomassa pääsyä ja kovasti ne kuulemma katteli meitä. Mutta mikäs tässä, kun kaikki hyvin, niin leveä hymyhän sitä kasvoilla oli[:D]

Ja olihan sitä pakko käydä tekemässä ekoja hankintoja. Tutti ja pieni suloinen paita, tosin 60 senttiselle, mutta eihän sitä tiedä millanen jättiläinen sieltä tulee.
 
Hellou!! [:D][:D]
Nyt on sitten 3/4D ultra takana ja IHANAA oli! Suosittelen kaikille.

Saatiin joku 6 kuvaa ja DVD. DVD vielä katsomatta, kun juuri tultiin kotiin ja piti heti alkaa kirjoittelemaan.
Kasvokuvat ovat mitä ihanimmat. Silmät, posket, nenä, leuka... kaikki näkyy niin selvästi. Ja varmistuksen varmistus;  poika se on. Pelit ja vehkeet tuli selkeästi kuviin ettei vaihtoehtoja kyllä ole! Hih [:)][:)]

Suuta availi ja peukkua (koko kättä) imeskeli. Jalka nousi välillä kasvojen tasalle, notkeutta siis löytyy. Painoarvio 736g joten tällä syklillä jos mennään loppuun asti niin 3,5 kg poika olisi tulossa.

Nyt ollaan tasaisessa rytmissä menty ja antoikin hyviä vinkkejä: rv 28-40 aikana pitäisi olla vain 1 karkkipäivä / vko, jotta lapsi kasvaa normaalissa rytmissä eikä synnytyssalissa tule mitään 5kg vauvelia. Tämä siis ohjenuorana jos muutoin omat sokruarvot normaaleja. Niin, ja "lupaili" että imetyksen aikana voikin syödä vaikka konvehtirasian päivässä! [;)] Heh, onneksi täällä ei niin herkkupeppuja kuitenkaan olla, että tuo 1 karkkipäivän pito viikossa tuottaisi ongelmia...siis ongelmia suurempaan määrään..

Hengitysharjoituksiakin teki muutaman sen 30 min aikana. Saatiin paperiseloste mitä sieltä "löydöksestä" näkyi.

Aivan mahtava fiilis nyt! [:)]
 
Hienoa! Hyviä uutisia sekä Virpillä että Pumpulilla! [:)]
Kiitos muuten Pumpuli kun kerroit tuon karkkipäivä-ohjeen. Ja se konvehtirasia päivässä imetyksen aikana, se se vasta hyvä uutinen olikin [:D]
 
Ultrakuulumisia:
 
Ensinnäkin, se on POIKA! Ja tämä näytti olevan lähestulkoon koko suvun salainen dream come true (mukaan lukien minun ja mieheni.) Ihana, pieni, suloinen poika on sieltä tulossa. Oi, tämä on NIIIIIN IHANAAAAA!!!! Jostain kummasta syystä olin jo nuoresta pitäen asennoitunut siihen että sitten kun sen aika on, ensimmäinen lapseni on poika, piste. Ja nimikin on jo valmiina. [;)]
 
Yleensähän kätilöt suhtautuu tosi varovasti tuon sukupuolen kertomiseen,  mutta tässä näytti olevan melko varma tapaus siitä kumpaa sukupuolta on tulossa. Se ei periaatteessa tullut edes puheeksi eikä käynyt ilmi sen perus tutkimuksen aikana, mutta kun kysyttiin mieheni kanssa lopuksi että sattuiko kätilö huomaamaan kumpi on tulossa, niin hän oikein varta vasten kävi tutkimassa sitä jalkojenväli aluetta, ja näki vaivaa että sai sen vielä sellaiseen kohtaan siinä monitorilla että mekin pystyttiin itse näkemään kumpi on kyseessä, eikä vaan tyytynyt toteamaan että poika se on. Musta se oli tosi kiltisti tehty siltä kätilöltä. Aluksi tosin meenasin sekoittaa napanuoran siihen pippeliin (kun katsottiin sellaisesta kuvakulmasta missä ne oli suorassa linjassa) ja ehdin olla jo vähintäänkin hämilläni että kylläpäs se näkyy suurena... Mutta tajusin onneksi pian erheeni [:D]
 
Ultran osalta, meille siis onneksi sattui erittäin kiva ja miellyttävä kätilö joka tutki taaperon hyvin perusteellisesti, ja kertoi auliisti myös meille koko ajan mitä oli tekemässä, ja vastaili kaikkiin mahdollisiin kysymyksiin mitä keksittiin sille esittää. Se kätilö tutki tosi tarkkaan sikiön aivot, sydämen, sisäelimet, vatsapeitteet jne. Kaikki näytti olevan erinomaisessa kunnossa, ja sikiö vastasi kehitykseltään oikein hyvin raskausviikkoja. Vaikutti myös olevan erittäin vilkas ja leikkisä kaveri [:)] Sen mielestä oli mm. tosi kiva vähän jekuttaa sitä kätilöä; joka kerta kun kätilö alkoi tutkia jotain tiettyä elintä tai osaa, niin meidän taapero esitteli sitä kohtaa tosi auliisti, mutta juuri sillä hetkellä kun kätilön piti napata siitä kohtaa kuva, tai tarkentaa johonkin tiettyyn kohtaan, niin taapero käänsikin äkkiä asentoa, siten että tarkennus meni ihan pipariksi. Ja ennen kuin kätilö ehtii säätää laitteet taas oikeaan asentoon, niin taapero kääntyikin aina taas tosi suotuisaan asentoon, ihan kuin se olis tahtonu sanoa että ”lällä lää, tässä tämä kohta taas olis erinomaisesti esillä, tule nappaamaan kuva” [:D] Kätilö rupes loppua kohden jo naureskeleen, että onpa tosiaan leikkisä kaveri, kun teki joka kerta tuon saman tempun. Kaikki tarvittavat rakenteet ja kohdat saatiin onneksi tutkittua hyvin ja perusteellisesti, ja toukkakin sai vähän leikkiä siinä samalla. [;)] Se on jotenkin vaan niin hämmästyttävän ihana fiilis katsella omaa pienokaista kun se uiskentelee siellä kohdussa, ja tekee kaikkia hassuja kuperkeikkoja ja sammakonliikkeitä ja leikkii omalla napanuoralla [:D] Oi, ja mikä suloisinta se piti myös pienen juomatauon ja lipitteli siinä ihan rauhassa sitä lapsivettä, söpöä [:)] Paras oli kuitenkin se, kun kätilö siirtyi tutkimaan taaperon kasvoja, niin se vetaisi nopeesti sen pikku nyrkit kasvojen eteen suojaksi, mutta rohkaistuikin siitä aika nopeasti, ja leväytti molemmat kätöset sivuun, pois kasvojen edestä, ja aukaisi kämmenensäkin ihan auki, siten että päästiin laskemaan kaikki sen pienet, suloiset sormet [:)] Lopuksi se rupes vielä heilutteleen sitä kätöstänsä, eli se aivan selvästi vilkutti iskälle ja äiskälle [:D] Saatiin oikein ihana ultrakuvakin siitä sen heiluttavasta kätösestä, missä näkyy kaikki viisi pientä sormea. Oi! [:)] Ah, voiko elämä olla enää ihanampaa! [:)] Ai niin, ja kasvonpiirteitäkin päästiin tarkastelemaan. Kaikki oli kunnossa –silmät, nenä, suu, posket, ja huomattiin jo että toukalla on alahuulen alla sellainen pieni söpö kuoppa, ihan kuin iskällänsäkin.
 
Eli rakenneultran mukaan kaikki on erinomaisesti, sikiö voi mainiosti ja istukka oli hyvässä paikkaa etuseinämässä ja niin poispäin. Enää vaan ei ole tarjolla yhtään ultraa tai mitään, vaan seuraavan kerran pitäis kuulemma mennä sinne Naistenklinikalle sitten heinäkuussa synnyttämään. Höh. Sitä ennen voi tietysti käydä vielä tutustumassa lähemmin Naistenklinikkaan, ja niiden synnytysosastoihin jne. Mutta tässähän tulee kaamea ikävä vauvelia jos ei sitä enää pääse ultrassa näkemään! Onneksi meillä on tänä perjantaina tiedossa vielä se Bruno Cacciatoren 4D-ultra. Sieltä saa kuulemma mukaan dvd:nkin siitä ultrasta, eli onpahan sitten jotain katseltavaa heinäkuuhun saakka. Hih [:)]
 
No mutta, siinä taisikin taas olla ne tärkeimmät kuulumiset, vaikkakin vähän jäljessä itse ultrasta mikä oli jo melkein kaksi viikkoa sitten… [8|]
 
Voikaa hyvin mammat, enää alle puolet matkasta jäljellä! [:D]
 
Heippa!
Oltiin toissapäivänä siellä 4D-ultrassa. Kiva kokemus oli ja nyt saatiin katsottua rauhassa aivot ja sydän ja kaikki muukin tärkeä, mikä jäi silloin rakenneultrassa itselleni hieman hämäräksi, kun aikaa oli niin vähän sen ajanvaraussekaannuksen vuoksi.

Poika voi hyvin, mutta oli vähän unelias tai ujo. -Tai itsepäinen... Ei suostunut kääntymään niin, että oltais saatu kunnollinen kuva kasvoista. Käänsi vaan itseään mun selkää kohti ja profiilin edessä oli koko ajan joko kädet tai napanuora. Mutta säilyypähän hieman arvoituksellisuutta heinäkuulle, kun emme vielä nähneet ihan kaikkea. [:)]

Painoarvio oli 860g. Uskomatonta... tuon kokoisia vauvojahan syntyy ja jää henkiin nykyään. Mahtavaa, että aletaan olla siinä vaiheessa jo, että pikkumiehellä on pian jo tosi hyvät mahikset selviytyä! Koko vastasi viikkoja hyvin, ihan pikkuisen keskikäyrän yläpuolella mennään. Se ei kuitenkaan ole mitenkään ihme, koska me ollaan vauvan isän kanssa molemmat melko pitkiä.

Ja 4D-ultran hinta oli lopulta 163 euroa. Ja siitä saattaa saada osan takaisin kelalta, jos katsovat, että käynti oli perusteltu.
Olin varautunut kalliimpaan hintaan, koska aikaa varatessani mulle mielestäni sanottiin isompi summa. Mutta hyvä kokemus oli kyllä.

Tässä Meidän pikku-ukkeli hieroo silmiään. Pikkuisen pilkottaa nenänpää käden takaa. Kulta...


 
Ihania kokemuksia Lupalla ja Pihlajaisella! [:)] Ja ei ei tuo 4D:n hinta sitten ihan huimaakaan päätä, siis Kela-korvausten jälkeen.

Lisäys:
Pihlajainen, minun vauvani painoi viime tiistain mittauksessa 891 g, ja aattelin samoin kuin sinäkin, että jos jotain sattuiskin niin siltikin olis onneks ees jonkinlaiset mahdollisuudet selviytyä.
Kaikenlaiset lohduttavat ja positiiviset ajatuskeinot OVAT sallittuja loppumattomien huolenaiheidemme hetkellä, eiks ni? [;)]
 
voi teitä pihlajainen ja jasmin!
just niinku mun ajatuksia - monena päivänä olen miehelleni sanonut että jos tää muksu nyt syntyis niin se jäis jo aika varmaan henkiin.. [:)] toki mielelläni pidän tätä masussa heinäkuulle saakka (no ok, ainaki kesäkuulle [:D]) mut koko ajan ollu pelko persiissä et mitä jos tapahtuu kaikkein pahin yms.. hyi kamala mitä ajatuksia mut keskenmenon jälkeen ei osaa oikeen kauheen olla ajttelematta kaikennäköistä.. [&:]
mut kovasti jätkä on itsestänsä ilmoitellut joka päivä, tuntuu et kohta puskee masusta läpi.. [:D]
 
Joo ja ihan ku lisärauhotteluks tuli vieläpä juuri tänään vau.fi:stä tää sähköpostitiedote: [;)]

26. raskausviikko
SIKIÖ
Tämän viikon alussa sikiö on 23 viikkoa vanha. Silmäripset ilmestyvät luomiin tällä viikolla ja silmät alkavat pian räpytellä. Aivot kasvavat edelleen nopeasti ja pitempiä hiuksia alkaa kasvaa päähän. Sikiö näyttää sopusuhtaiselta pieneltä minivauvalta.

Ennenaikaisesti syntyvällä lapsella on jo suuret mahdollisuudet selviytyä, jos se syntyy nyt ja kaikki apukeinot otetaan käyttöön. Mahdollisuus turvalliseen synnytykseen kasvaa jokaisena päivänä, jonka sikiö on kohdussa.
 
npas ollut hienoja kokemuksia ultrista ym täällä [:D]
itse vielä odottelen sitä pitkäänootettua 4D ultraa joka on vasta 28.4 [:(] mutta on ainakin mitä odottaa ja niin ne viikot menee nopeesti, ja hei ei sitten jää nii pitkää välii siihenkä ku on painoarvioultra ja kun pikkunen onki sitten taas jo maailmassa, että parempi näin ku ei ollenkaan [:D]
kuinkas muuten, onko kukaan käynyt TRE:lla koskiklinikalla 4D ultrassa?
me ollaan juuri sinne menossa ja en tiedä yhtään paljonko tulee maksamaan, oon varautunu isoon summaan kyllä, mutta entä se kelakorvaus, miten se sitten hoidetaan että kelasta sais siihen vähän tukea?
oon vähän tietämätön mutta ku tää kaikki on nii uutta ja ihanaa ja ihmeellistä [:)]
hyvää alkavaa viikonloppua mammoille ja masuille <3

jenni ja VILKAS maha-asukki 22+0 <3
 
Taas suu korvissa ollut koko päivän, kun rakenneultra takana ja kaikki hyvin!
Pikkuinen vastasi viikkoja ja kaikki osaset oli oikeilla paikoillaan [:)] Kivasti selitti ultraaja missä mikäkin on, itse ei ois kyllä osannut katsoa.
Lopuks varovasti kysyin, että näkyyköhän siellä haaroissa jotain. Toukka istuskeli tukevasti pylly alaspäin, joten ei voinut satavarmasti veikata. Mut ainakaan tällä erää ei mitään kivespusseja ja pippeliä näkynyt, joten 60-40 ois enemmin tyttö [:)] Eli en nyt ryntää osteleen kaappia täyteen mekkoja, kun voi olla vaan, että onkin kainosteleva poika tulossa. Jännitystä loppuun asti [;)]
Ihanaa vointia kaikille! Taitaa nyt kaikilla olla rakenneultrat takanapäin..itse kovasti mietin sitä 4D-tä kuitenkin..on sitä omaa pientä niiiin kiva katsella [:D]
 
Ai me ollaan nyt koko sakki käyty sitten rakenneultrassa!? Nopeestihan se aika sitten taas menikin. Päivät menee hitaasti mutta viikot ja kuukaudet nopeasti [;)]

Onnea Bambille hyvistä ultrauskokemuksista! [:)]

Vielä on jäljellä J3nnin 4D-ultraus. Harmi J3nni etten minä tiedä miten noi Kela-korvaukset menee. Mä kelasin tän ketjun ku muistelin että siitä juteltiin, mutta en nyt tänä aamuna enää löytänytkään sitä keskustelua.
(Täälläkö poistuu automaattisesti aina joka topikin ekat sivut...? Menin tonne ekalle sivulle ja se alko jotenkin ihan keskeltä tätä meijän ultrakeskustelua.)
Hinta kannattaa kysyä ihan soittamalla kyseiselle klinikalle koska se on klinikkakohtainen. Kun surffailemalla netissä tutkailin aiemmin asiaa niin muistan lukeneeni että pääkaupunkiseudulla yleensä vähän halvempaa ku pohjosempana. Ja yhellä helsinkiläisellä klinikalla maksoi siis eur 235, kun kysyin sieltä.
 
Heippa!
Raskausviikkoja takana 27 ja kävin eilen sitten ultrassa jossa katsottiin vielä vauvan vatsan tilanne. Vatsalaukku oli normaaleissa mitoissa,joten kaikki oli hyvin. Siellä se vauveli liikuskeli kovasti ja oli vatsassa pää alaspäin. lääkäri sanoikin että kohtu on alhaalla.Mutta oli se hieno kuulla että vauva painaa jo 1007g eli yli kilon jo=)
Kovasti tässä jo alkaa kesää odotella=)
 
ALKUPERÄINEN: heidikki
Siellä se vauveli liikuskeli kovasti ja oli vatsassa pää alaspäin. lääkäri sanoikin että kohtu on alhaalla.



Olen jäänyt itsekin vähän ihmettelemään, kun vauveli on tässä vaiheessa pää alaspäin (22+6). Mutta näyttää monella muullakin olevan. Eikös se vasta loppuvaiheessa niin pitäisi olla. Mutta ilmeisesti se on sitten normaalia, kun ei siihen mitenkään muuten olla puututtu kuin vain toteamalla. Ajattelin kyllä neuvolantädiltä sitä kysästä, jos muistan, sillä seuraava aika vasta 19.4.
 
Hei ja hyvää pääsiäistä!

J3nni: Kelakorvauksen saa nykyään valitettavasti vasta jälkeen päin. Ainakin meillä meni niin, että maksoin koko 4D-ultran itse ja sain siinä samalla kuitit maksusta, kaavakkeen jolla korvausta haetaan ja jopa kelan kirjekuorenkin valmiiksi mukaan. Sitten laittelin anomuksen ja kopiot kuiteista ja lääkärin tulostamasta tutkimusraportista postiin. En tiedä kuinka kauan menee, ennen kuin korvauspäätös tulee.

virpik16: Kuulemma vauva liikkuu tässä vaiheessa raskautta melkeinpä eniten koko raskausaikana, kun voimia ja jäntevyyttä alkaa jo olla, mutta lisäksi on vielä myös tilaa myllertää mahassa. Eli hän saattaa vaihtaa asentoa vaikka monta kertaa päivässä: tekee kuperkeikkoja ja kaikkea. Ja vauveleilla saattaa olla jo oma lempiasentonsakin, johon asettuvat lepäämään. Eli ei sinun mielestäni tarvitse ollenkaan huolestua vauvan asennosta.

Kaikkea hyvää jokaiselle odottajalle: nythän tämä pikkuhiljaa alkaa jo tuntua kirjaimellisesti odottamiselta, kun viimeinen kolmannes on jo ihan ovella!
 
Pihlajainen, kiitos kovasti pääsiäis toivotuksista ja sitä samaa muillekin.

Kyllä nyt alkaa oikeesti tuntua siltä tosissaan et on raskaana. Maha kasvaa [:)].

Kävin maanantaina lääkärillä, joka sanoi et vauva on pää alaspäin,mut totesi et täs vaiheessa vauva tosissaan liikkuu niin paljon, et voi asentoa vaihtaa useastipäivän aikana.
 
Takaisin
Top