Harrastaminen raskausaikana

omppoloinen

Keskustelun kolmiottelija
Toukomammat 2017
Kesäkuun äidit 2019
Heinäkuiset 2024
Ajattelin luoda ketjun, jossa keskustellaan minkälaisia harrastuksia teillä on raskausaikana. Onko jostakin harrastuksesta joutunut luopumaan tai onko uusia harrastuksia löytynyt? 😊
 
Jouduin itse jäämään luistelusta pois raskauden myötä, ensimmäiset viikot vielä kävin, mutta ensimmäisen kolmanneksen jälkeen jäin turvallisuussyistä pois.
Nyt käyn joogassa ja pyöräilen. Kävelylenkeillä käyn silloin tällöin ja uimaan yritän päästä nyt useammin, sillä se on selvästi auttanut liitoskipuihin. Muita harrastuksia minulla ei juurikaan ole, sillä arki ja työt vievät paljon aikaa :)
 
Mä en nyt oo töiden ja opiskelun ohella ihmeempiä harrastanu ennen raskauttakaan, niin tilanne ei kaiheesti muuttunut. Koiran kanssa kävelyillä käyn päivittäin noin tunnin ajan, ja välillä jotain lihaskuntoliikkeitä teen kotona. Myös sillon tällön töissä käyn salilla, toki liikkeet on vähän muuttunu siellä raskauden seurauksena :)
 
Ei oikein ole liikunnallisia harrastuksia tällä hetkellä. Aiemmin olen pyöräillyt paljon ja käynyt silloin tällöin pelaamassa sulkapalloa. En ole omalla maastopyörällä uskaltanut raskauden aikana pyöräillä 😅 Pelkään liikaa kaatuvani, vaikka en aktiivisimpinakaan pyöräilyaikoina koskaan kaatunut. Liikunta onkin jäänyt lähinnä kävelylenkkeihin, joita yritän kyllä tehdä mahdollisimman paljon.
 
Mun harrastuksista joogan ja jumpan jätin pari viikkoo sit pois, kun tuntuu et keho rasittuu niistä liikaa. Mutta avannosta/ kylmäuinnista en oo luopunut, se on fyysisesti ja henkisesti niin tärkeä harrastus mulle! 🙏
 
Mä en nyt oo töiden ja opiskelun ohella ihmeempiä harrastanu ennen raskauttakaan, niin tilanne ei kaiheesti muuttunut. Koiran kanssa kävelyillä käyn päivittäin noin tunnin ajan, ja välillä jotain lihaskuntoliikkeitä teen kotona. Myös sillon tällön töissä käyn salilla, toki liikkeet on vähän muuttunu siellä raskauden seurauksena :)
On kyllä kiva, kun on koira jonka kanssa liikkua luonnossa ❤️ itse kaipaan sitä aikaa, kun koira kuului vielä perheeseen
 
Mun harrastuksista joogan ja jumpan jätin pari viikkoo sit pois, kun tuntuu et keho rasittuu niistä liikaa. Mutta avannosta/ kylmäuinnista en oo luopunut, se on fyysisesti ja henkisesti niin tärkeä harrastus mulle! 🙏
Mä olen myös pyrkinyt avannossa käymään, mutta kerrat on noin 1-2x/ kk. Se on todella rentouttavaa 😍
 
Ei oikein ole liikunnallisia harrastuksia tällä hetkellä. Aiemmin olen pyöräillyt paljon ja käynyt silloin tällöin pelaamassa sulkapalloa. En ole omalla maastopyörällä uskaltanut raskauden aikana pyöräillä 😅 Pelkään liikaa kaatuvani, vaikka en aktiivisimpinakaan pyöräilyaikoina koskaan kaatunut. Liikunta onkin jäänyt lähinnä kävelylenkkeihin, joita yritän kyllä tehdä mahdollisimman paljon.
Ymmärrän täysin pelon kaatumisesta 😂 kaivoin viime viikolla pyörän esiin, jotta matka töihin taittuisi nopeammin, mutta kyllä siinä saa koko ajan jännittää ja hirveä hiki ja läähätys päällä 😂
 
Takaisin
Top