Hankintoja vauvalle.

Tänään alesta ensimmäiset ostokset Vaaville tehty (pari bodyä ja paitaa). Samalla myös innostuin netistä tilailemaan kestovaippoja ja harsoja Vaaville.Vaavi sai myös jo jouluna ensimmäisen pakettinsa :Heartred
 
Meillä ensimmäinen hankinta oli käytettynä ostettu stokke new born istuin, harmitti jo esikoisen aikaan kun en ollut sellaista ymmärtänyt ostaa. Mitään muuta ei sitten varmaan ostetakaan ennen äitiyslomaa. Jotenkin tuntuu vieläkin niin vieraalta tuo ajatus että meille tulee ihan oikeasti pieni vauva kesäkuussa eli ei edes tule mieleen kaupassa olessa että ostaisin vauvalle mitään... Äitiyslomalla sitten viimeistään voisi kirppiksiltä ostaa jotain pientä suloista vaatetta että pääsee fiilistelemään :)
 
Meillä oli eilen illalla kunnon iltajumppa käynnissä, en saanut pariin tuntiin unta kun niin kova möyrintä kävi masussa. :eek: Siitä ilmeisesti innostuneena mies pyysi aamulla katsomaan, mitä hän oli löytänyt netistä: nyt on sitten laitettu kyselyä yhdestä ylisöpöstä Nalle Puh -sitteristä, jonka mies oli käytettynä myytävänä bongannut. Tähän asti ollaan oltu kumpikin sitä mieltä, että katsellaan niitä vauvajuttuja sitten ensi vuonna, kun on viikkoja enemmän ja voi odottaa turvallisin mielin... Vaan ei näköjään maltettu. :P Tosin täytyy myöntää, että itsekin jo yhden bodysetin ostin, kun halvalla tosi siistejä neutraalivärisiä bodyja sain... Tästä kai se lähtee. :)
 
mulla ei ole ollut minkäänlaista hinkua ostaa vielä mitään, mutta jotenkin nyt ihan parin päivän aikana on alkanut tuntua siltä et tekis mieli mennä osteleen ees jotain. Jotenki jos olis edes joku vauvajuttu täällä kämpässä ni tuntuis vähän todellisemmalta. Mutta toisaalta vielä pelottaa. Mutta en mä kyllä äitiyslomalle jaksais odottaa, sehän alkaa vasta toukokuussa :rolleyes:
 
Ihan vinkkinä näin kun oon joskus menneinä vuosina myynyt lastentarvikkeita työkseni, ei kannatakaan jättää hankintoja ihan äitiyslomalle! Ne isit, jotka tulee suurinpiirtein suoraan laitokselta ostaan kaikkia tarvikkeita kun vauva onkin päättänyt ottaa varaslähdön, ovat yleensä aika pihalla.... :D Suosittelen siis lähteen liikkeelle hyvissä ajoin!
 
Joo en määkää ois vonu kuvitellakaa et oisin äitiyslomalle jättäny hankintoja ekassa raskaudessa. Äitiyslomalla ei ollu enää mitään pakollista hankittavaa, kirppareita kiertelin :) Ois tullu kiirus siinä parin viikon aikana yrittää kaikki hankkia kun esikoinen päätti vähä varaslähön ottaa :) Vaunut ostettii 3kk ennen la: ta ja kaukalo 2kk.. Vaatteita varmaan puolivälin jälkee vaikkei sukupuoli varmistunukkaa vaaku 75%sti :)
 
Meille pitäisi tuplien saapua tällä viikolla. Pjil&tedseihin päädyttiin, menee sit sekä yksöis että kaksosrattaina. Muutenkin kaivelin eilen esikon vanhat vaatteet läpi ja 50 & 56 cm vaatteita ei paljoa ollutkaan, yhteensä taisi olla kuusi bodya ja parit housut. Eli ehkä sitä muutaman voi kevään mittaan hommata :) viimeksi ainakin vaatteita meni niin maitoryöppyjen, puklujen kuin ohi vuotaneiden kestovaippojenkin ansiosta... Ja ei tosiaan kannata liian pitkään venyttää ainakaan ihan kaiken hankkimista. Just yksi kaveri joutui loppuraskaudeksi täyteen vuodelepoon ja viikolla 24. Toki siinähän sitä sitten olisi aikaa nettishoppailla...
 
joo siis jos esikoinen tulossa niin kannattaa kyllä ostaa ne tärkeimmät jo hyvissä ajoin JA pakata se sairaalalaukku. Meilläkin nimittäin kävi niin että jouduin sairaalaan yöllä kaksi päivää sen jälkeen kun äitiysloma alkoi eikä ollut mitään valmiina. Epätoivosesti tungin kamoja laukkuun. Opiskelin vielä ja piti olla esitelmä seuraavana päivänä ja palauttaa dipasta versio. Niin ja siskon piti tuoda pinnasänky plus vaatteita meille myös silloin seuraavana päivänä. Kiva siinä vaiheessa kun lapsivettä tiputtelee haarojen välistä alkaa lähettämään sähköposteja opettajille ja pyytää äitiä käymään kaupassa ostamassa vaippoja sun muuta... Tosin ei sitä vastasyntynyt ihan hirveesti tavaraa vielä tarvi ja sellaiset "helpot" ostokset voi mieskin tehdä sillä aikaa kun itse löhöilee sohvalla :)
 
Mä sorruin, tänään ku olin Ideaparkissa niin oli vaan ihan pakko ostaa ohittamattomat tyrkyt vauvalle. Popin farkkuhaalari, ohut pehmee lötkö, ja H&Mltä setti pipo housut body jossa lukee mom+dad=me, ja löyty vielä 2paria sukkia jossa toisissa sama teksti ja toisissa pipon/housujen raidotus. Ne oli niin ihkut!
Nyt jotenki hurahdin, esikoiselle en ostanu (saanu aikasek, huvittanu tms :sad001) odottaessa juur mitään, nyt tää tuntu jotenki niin kivalta :p
 
Te viisaammat ja jo aiemmin äidiksi tulleet: mitä kannattaisi ihan ensimmäisenä tulokkaalle ostaa? Vaatteita tietysti ja muuta tarpeellista tavaraa, mutta... Millaista vaatetta kesävauva ekoille kuukausilleen lähinnä tarvitsee? Mahdollisen kuuman kesän tullen ei varmaan kovin kummoista, mutta tuskin se nyt pelkissä vaipoissaan asustaa siitä huolimatta. Yhtään hankintaa ei ole vielä tehty, en oikein tiedä mistä edes aloittaisi tätä urakkaa.
 
vaikka minulla jo onkin lapsi ennestään, silti mietityttää kesävauva. esikko syntynyt huhtikuun alussa, ja kesällä oli jo "isompi". Helteellä meillä oli hihaton boydy sisällä, ja pelkkä pody tai sit ns leikkipuku, ne oli kivoja. eli niinkus haalari jossa lyhyet hihat ja puntit. Ei ollu kiva ottaa toista syliin nahka nahkaa vasten, siksi edes jotain välissä. Jos tosissaan lämmintä niin ohkosta, väljää kevyttä. Voisin olettaa.
Varmaan ihan perus bodyt, housut/potkarit, kevyet haalarimalliset yms.

Korjatkaa joku jos olen vallan väärässä :rolleyes:
 
Mää en ainakaa vastasynyneellä osaa pitää ihan lyhythihasta ja -lahkeista. Et kevyttä pitkähihasta vaan, body+sukkahousut/puolipotkarit/housut. Tai sit joku kokopuku. Esikoinen oli kesällä 3kk nii sillä osasin pitää sortsipukuja mut niillon ihan pienenä nii huono ääreisverenkierto nii pitäisin pitkähihasta. Sit jos loppukesästä ku nyytti on vähä kasvanu tuntuu et se tarttee lyhythihasta nii sit saa kaupasta :)
 
Mä kanssa epäilen, et en osaa ihan vastasyntyneellä pitää lyhyttä vaatetta kun esikoinen tuntui aina ihostaan kylmältä vaikka ulkona oli kuuma ja ikää oli pari kuukautta.. Kovin ihmeellisiä juttuja kotona ei varsinaisesti tarvi heti olla, mut mä tykkäsin hankkia paljon etukäteen ja en ihan shoppailukunnossa heti synnytyksen jälkeen ollutkaan eli hyvä niin. Tosin me jouduttiin lähteen alle viikon vanhan vauvan kanssa kaupunkiin ostaan pienempiä vaatteita kun en uskaltautunut ostaa montaa 50cm kun kaikki sanoi ettei niitä kannata hankkia! Ei ollut kovin kiva reissu!! Ja vaikka esikoinen oli 51cm syntyessään niin se kertakaikkisesti hukkui niihin 56 senttisiin..
 
Pitkät lahkeet ja hihat tulee ole meillä päällä, jos on lämmin ni ohuempaa kangasta, mä en ihan pienellä lyhyitä käytä kun ei ne osaa lämpöään säädellä ja palaa niin tusksen helposti.
 
Meillä esikoinen syntyi heinäkuussa ja alkuun oli kyllä ekan kuukauden body & housut ja elokuun helteillä kotona oli lyhythihaisessa ja pitkissä housuissa. Mutta toki meillä sisällä olikin joku 27-30 astetta... Ulkona sit enempi, taidettiin normivaatteiden päälle heittää sellainen popin jumpsuit ja pipo & tumput. Ja ei kyllä ikinä ollut mitenkään hikinen, eli varmaan oli ihan sopivasti päällä. Kyllähän sen sit huomaa, jos liikaa laittaa. Vaatetta kuitenkin helppo sit vähentää. Mä oon kans kyllä jotain jo ostanut =) Pari alelöytöä, kuten mini rodinin jumpsuit ja muutama 50 cm body facebook kirppiksiltä. Kun tosiaan melkein kaikki ihan minivaatteet lähteneet kiertoon ja ne 56 cm oli kyllä aivan valtavia ekat viikot, vaikka meilläkin nappula oli syntyessään 51.5 cm ja 3660 g. Ja kasvoi vielä hurjaa vauhtia, 6 viikkoisena oli jo 60 cm. On ne vaan silti niin pikkuisia ja luikkuja alkuun, että pieniä vaatteita kaipaavat. Toki noita 50 cm löytyy käytettynä ihan huippukuntoisina, kun eivät montaa kertaa päälle kerkeä.

Meillä lisäksi alkuun ainakin itse tykkäsin kietaisubodeista, niin ei tarvinut sitä lötköä päätä nykiä mistään aukosta läpi...
 
meillä on ennestään talvivauva eli nyt onkin ihan eri haasteet pienen pukemisessa. Kesällä esikoinen oli 6 kuukautta eikä kyllä silloin suomessa ollut ikinä vaippasillaan, ei täällä silloin ainakaan niin kuuma ollut. Käytettiin paljon lyhythihasia ja lahkeisia potkupukuja. Ja eihän tuollaista ihan pientä vauvaa paljoa auringossa pidetä eli en sitä palamista silleen pelkää mutta tosiaan alussa tuntui että vauvan iho oli koko ajan viileä eli varmaan pitkähihasia vaatteita kuvittelisin että käytetään. Mutta en tosiaan osaa sanoa, parasta varmaan varata vähän kaikkea kerrospukeutumista varten ja katsoa sitten mitä vauva tarvitsee!
 
Me inhotaan vieläki (sekä mies, minä, että poika) pään läpi pukemista. Harmi vaa et kietasubodyjen koot loppuu 62 paitsi popilla 68.. Niistä aletaan kasvaa ulos et sit on pakko laittaa pään läpi sekä bodi että pusero..
Mut pikkuvauvalla ehottomia noi kietasubodyt (nepparilliset), mies tykkäs niistä kans hirveesti ku poika ei huutanu ku ei tarvinnu pään läpi laittaa..
 
Mä en sit taas tykänny ollenkaan noista kietaisubodeista. Muutamat oli ja nekin jäi todella vähälle käytölle, oli kait mukamas hankala virittää... tiiä si. Ja toinen et ne oli aivan hullun mallisia meijän rimpulalle. Jäi tyhmästi lörpottään etumuksesta ja oli mallia syvään uurrettu kaula-aukko. Jos joku tietää mikä tekee kapeelle lapselle kietaisumallisia niin saa kertoo. Ei ainakaan Tutta.
 
Takaisin
Top