Hankintoja lapselle

Siskolla on kans tuo kiddy guardi ja on kyllä ollu tosi tykätty. Pojatki menee itte aina istumaan, ettei tarvii kun sen turvavyön laittaa. Ja sitten kun ovat vielä isompia nii siitähä saa turvapallinki sitten :-) ja eikös vakuutuksna ollu semmone jos ajat kolarin, se istuin lähetetään valmistajalle jotka tarkistaa onko tullut vauriota, jos on nii ne laittaa uuden tulemaan :) meinasin kyllä hommata pojalle semmosen, sitten kun on sen aika! :-)
 
Pelkkää korokeistuinta tuosta ei enään ainakaan nykymalleissa saa tehtyä. Mut menee niin pitkään kuin lapsi tarvii jonkin sortin turvaistuinta autossa. :)
 
Ainakin siis viime keväänä yritin ite tutkia saako siitä sen selkänojan irti eikä saanut. Ja mitä netistä yritin katsella kiddyn sivuilta niin ei sielläkään missään ollut mitään mainintaa asiasta :confused:
 
Huoh, minullakin on mietinnässä ollut jonkin aikaa seuraava istuin.. Olin jo alustavasti valinnut Cybex Pallas -istuimen, mutta kun joka paikassa muistutetaan siitä, että nelivuotiaaksi asti pitäisi kuljettaa selkä menosuuntaan, huolimatta siitä, että tuo on palkki-istuimeksi testeissä hyvin menestynyt :confused:. Pitkä käyttöikä houkuttelisi hintaan nähden tuossa Pallaksessa. Jos ei tartteis hintaa katsoa, niin hankkisin ehdottomasti Cybex Sirona -istuimen, mutta 600€ on aika paljon ja se menee vain nelivuotiaaksi.
 
Täällä myös mietinnässä uusi kaukalo, tosin meidän poika on niin pikkuinen, ettei varsinaisesti tarvitse kokonsa puolesta... Poju vaan kun ei millään viihdy autossa, jos ei ole uninen ja nuku, niin huutaa täyttä kurkkua. Olen siis miettinyt, viihtyisikö poika paremmin, jos olisi kasvot menosuuntaan ja erilainen istuin, josta näkee jotakin...

Oliko jollain autossa vauvalle sellainen peili, josta vauva näkee itsensä? Missähän niitä myydään?
 
Meillä on nyt pohdinnassa sellaine istuin mikä sopii 0-18kg asti. Tuo kaukalo alkaa olla ahdas neidille ja hän ei siinä meinaa hereillä ollessa viihtyä. Pitää heiluttaa ilmassa uneen tai niim että rauhoittuu ennen ku voi asunnosta ulos lähteä. Karjuu niin hirveästi. En vaan yhtään tiedä että minkä merkkistä hankkisi.
 
Minä ostin käytettynä 3 vuotta vanhan Graco Nautilus istuimen, istuin ku uus ku yhellä lapsella ollu ennen meitä :) tän mallin saa istuinkorokkeeksikkin sitte joskus :)
 
Mä olen saanut tutulta tollasen Recaro Young Sport turvaistuimen 9-28kg. En ole vielä sen enempää istuimeen perehtynyt, mutta olen käsittänyt että tulee kasvot menosuuntaan päin. Onko jollain kyseisestä istuimesta kokemusta? Turvakaukalona tällähetkellä Graco logico s ja kasvun varaa riittää vielä hyvin :)
 
Jos joku miettii minkä ikäiseksi asti istuimet menee (itselle ei ainakaan nuo kilomäärät kerro mitään :eek: ) niin meidän esikoinen täyttää kesäkuussa 4.v ja painaa n.15kg ja hän on aina mennyt pituutensa ja painonsa puolesta keskikäyrillä. Tämä vain suuntaa antavaksi, koska kaikki lapset on yksilöitä :)
 
  • Tykkään
Reaktiot: Pii
Mä muistelen et ainakin osassa istuimista (luulisin et kakkos -ja kolmosvaiheen) oleellisempaa oli/ on pituus kuin paino jotta vyöt asettuu oikealle kohdalle vartaloa tai jotain... Ja turvakaukalosta poistumiseen vaikuttaa enemmän paino... Voin olla väärässäkin kyllä.
Meillä poika ekalla ja vasta jätetty koroke pois käytöstä vaikka pituutta on riittänyt jo kauan istua ilmankin...
Keskimmäinen istuu Kiddy Pro:ssa (jos muistan oikein nimen) ja on ollu hyvä. Neiti menee tällä kasvuvauhdilla kaukalossa vielä KAUAN... En ole vielä perehtynyt seuraavaan istuimeen.. Vanhemmilla lapsilla oli hts besafe izi kombi kakkosvaiheessa ja oli hirmu hyvä ja tykätty ja voittanut useissa testeissä myös :)
 
Ostin tänään Bumbon paikallisen kylän fb-kippari sivuilta ja meen noutamaan huomenna. Sattu viel olemaan pinkki, jes :D Mahtaakohan neiti viihtyä, muilla kokemuksia?
 
Meidän tyttö ainakin viihtyy hyvin bumbossa istumassa. Neiti on aina yhtä hymyä. Ei tartte olla sylissä ja silti näkee uudesta näkökulmasta maailman. Vielä ei olla kauhean kauaa annettu siinä istua selän vuoksi, keskimäärin noin 5 min kerrallaan kerran pari päivässä.
 
Nonni, päädyttiin sitten tripp trappiin, kun oli se istuinosa yllättäen alennuksessa lastentarvikkeessa :) babyset ja pehmuste mukaan niin tulihan niistä yli 200 €, mutta onpahan tuoli moneksi vuodeksi. Mielestäni myös tuntui tukevammalta kuin muut vastaavat, mutta tuo tarjous oli sitten se suurin syy ostaa. :D -50 € normihinnasta.
 
Nyt pitää ihan hehkuttaa kun tein varmaan parhaimman diilin ikinä. Ostin neidille Carenan matkarattaat, jotka uutena maksaa satasen verran, KYMPILLÄ! Eikä niissä ole mitään muuta vikaa kuin, että turvavyön toinen pehmuste on hukkunut, minkä näppäränä saan korjattua kyllä. Tosi siistit ja näppärät rattaat. Kyllä näillä kelpaa mennä.
 
b6acb0174e3872b6b7c7418678d9a86a


Neidin ekat Crocksit :Heartred kesä tule jo!!
 
Juu mun syhys kädet niin kovin jo et oli pakko ostaa :P ja tiettyst vähän koristuksii kans, nasu ja puh :)
 
Takaisin
Top