Hankintoja huhtivauvoille ja mammoille!

LauraElina

Sanaisen arkkunsa ammentaja
Tänne voi kertoilla ja lisäillä kuvia kaikista uusista hankinnoista mitä on tehnyt vauvalle tai sitten itselleen raskauteen liittyen :)
 
Tänään laitettu doppler tilaukseen..


Sent from my iPhone using Vau Foorumi
 
Muuten onkin aika pitkälti kaikki valmiina, paitsi jos sattuu olemaan poika. Uudet vaunut mies antoi luvan hommata, sekä turvakaukalo tarvitaan. Muuten on kaikki valmiina.

Toki tiedän, että itselleni tulen ostamaan uusia äitiysvaatteita, siitäkin syystä, että esikoisen La oli lokakuussa, joten nyt esim talvitakki tarvitaan äitiysmallia.


Sent from my iPhone using Vau Foorumi
 
Meillä kans kaikki valmiina paitsi jos on poika. Tuplat kyllä tarvitaan :)


Sent from my iPhone using Vau Foorumi
 
Kannattaa erityisesti panostaa talvikenkiin! Ettei ole liukkaat ja helpot mahan kanssa laittaa jalkaan. Mulla löysty nivelet niin paljo et jalkoja särki ihan kamalasti ja löntystin joillaki ugg kopioilla. Nyt aion panostaa ehdottomasti talvikenkiin! :)


Sent from my iPhone using Vau Foorumi
 
Mä toivon, että pärjätään sit vaunuilla + seisomalaudalla. Esikoinen siinä kohtaa 2,5v.


Sent from my iPhone using Vau Foorumi
 
Vaikka meillä kaksi on ennestään niin meidän hankintalista on piiiiitkä!! :D Mä olen nimittäin lähes kaiken jo myynyt pois. Vaatteita olen jättänyt ainoastaan rakkaimmat kuten kotiintulovaatteet ja ristiäisvaatteet ja niillä ei kyllä pitkälle pötkitä. Lisäksi varastosa löytyy Brion valkoinen pinnasänky ja Graco merkkinen vauvakeinu. Sen sähkökäyttöisen rintapumpun kävin hakemassa ja harsoliinoja taitaa myös löytyä tyttöjen jäljiltä, tosin nekin on kaikki tyttövärisiä, jos poika sattuu tulemaan. Niin ja onhan meillä mun vaarin tekemä valkoinen puinen kehto! Myös Aventin höyrysteriloija löytyy ja pari Aventin tuttipulloa.

Vaunut on myös takapihalle päikkärikäyttöön ja lenkkeilyyn tyttöjen jäljiltä, Oran jovi airit. Sitten on Britax B-Dual tuplarattaat, jotka juuri kylläkin laitoin myyntiin sillä noi tyttöset eivät enää tarvitse niitä. Ostoslistalla siis on uudet rattaat. Ehdottomasti haluan sellaisen travel system paketin, jossa on rattaat ja vaunukoppa, ja johon saa helposti napsautettua turvakaukalon kiinni shoppailureissuja varten. Luulenpa, että rattaissa ja kaukalossa taidan kallistua Brio Singeihin ja Brio Primo kaukaloon.

Tein vähän karkeaa luonnosta meidän ostoslistasta:

Raskaus aikaan:
- Kotidoppleri :happy119
- Äitiysvaatteita, housuja, paitoja ja talvitakki on etenkin ostettava

Vauvan tultua:
- Vaunut ja kaukalo (Brio Sing ja Brio Primo)
- Sitteri (Tinylove rocker napper olisi mielessä)
- Pinnasänkyyn lakanoita
- Imetystyyny
- Kantoliina/ reppu (liinailua en ole tyttöjen kanssa harrastanut, mutta nyt aion opetella!)
- Vaatteita!
- Muutama Aventin tuttipullo lisää ja tuttipäitä
- Imetysliivejä ja kestoliivinsuojia
- Ammeen jalat ja kylvetystuki
- Peitto ja tyyny
- Vaipat, maidonkerääjät, Lansinohia, rasvoja, öljyjä, talkkia yms.
- Itkuhälytin (videonäytöllinen) :happy119

Jos tulee poika:
- Pinnasängyn reunapehmuste
- Harsoliinoja
- Amme

Jokohan siinä alkais pikkuhiljaa olla. Täytyy täydentää listaa aina sitä mukaa kun tulee mieleen jotakin :D
 
Muokattu viimeksi:
Tässä vähän kuvaa noista mun shoppailuista! Tuo newbie neulehaalari on kakkoselle jo ostettu ja myös tuo Polarn o pyretin velourhaalari on ostettu ennen raskautta, mutta newbie peitto ja nuo muumilakanat on ostettu nyt :)ImageUploadedByVau Foorumi1407132975.930622.jpg
 
Kantoliina on tosi kätevä! Pikkunen kun on ekat pari kk niin sylin kaipuinen niin sen kanssa onnistuu ruoan laitto. Ja varsinkin jos on jo vanpempia lapsia. Itsekin aion nyt käyttää sitä enemmän kuin esikoisen aikaan. Onneksi laskettuaika ei ole kesällä, helteellä saattais liima vähän lämmittää :DD


Sent from my iPhone using Vau Foorumi
 
Muokattu viimeksi:
Ja äää! Tuo newbie peitto. Se on hommattava. Se on ihana. Sitä kuolasin jo esikoiselle mutta teinkin sitten itse peiton.


Sent from my iPhone using Vau Foorumi
 
Mä oon myös vähän miettinyt tuplien hankintaa. Tosin lähinnä vaan lenkkeily käyttöön. Muuten ajattelin pärjätä kantoliina + vaunut ja seisomalauta + vaunut systeemeillä. Tosin toisaalta esikoisen aikana kaipasin travel system pakettia, joten voisihan sitä sivusilmällä katsoa jotain tuplia missä olisi se mahdollisuus.

Meillä olisi ollut tytölle oikeestaan kaikki vaatteet kasassa mutta päätin viedä suurimman osan kirpparille viikonloppuna, koska en vaan tykkää niistä :p Tosin ne on melkein kaikki saatuja, enkä ole tainnut suurinta osaa edes esikoisella käyttää.. Muutaman neutraalin vaatteen säästin ja jotain esikoiselle itse ostamiani.

Muuten meillä on ihan hyvin tavarat kasassa, kantoliina pitää hankkia, samoin rintapumppu. Niin ja tietenkin esikoinen pitää saada pois pinniksestä ennen toisen syntymää!
 
Doppleri laitettu tilaukseen sekä itkuhälytin! Löysin aivan mielettömän itkuhälyttimen, jossa on langattomaan verkkoon liitettävä kamera ja sitä saa seurattua älypuhelin sovelluksella ihan missä vain vaikka toisella puolella maailmaa! Mun mies on välillä työn puolesta pois kotoa kolmesta päivästä parhaimmillaan jopa kahteen viikkoon ja jopa hänkin voi seurata vauvaa älypuhelin sovelluksella kun on työreissussa. Se reagoi niin ääneen kuin liikkeeseenkin. Älypuhelimella saa myös laitettua sen kameran soittamaan musiikkia ja puhelimen avulla pystyy myös puhumaan kameran kautta. Aika huikeeta! Dopplerikin on sellainen, joka liitetään iPhoneen ja sillä pystyy nauhottamaan sykkeitä puhelimeen ja se pitää kirjaa niistä sykkeistä :) Oon ihan into pinkeenä ja odotan, että pääsis jo kuuntelemaan sillä dopplerilla vauvan sydämen jumputusta! :Heartred Ensimmäiset vähän arvokkaammat hankinnat siis tehty ja 6. viikko vasta loppupuolella :D :Heartred
 
Kantoliina tai reppu olis hirveen kätevä varmasti... jos vauva viihtyy sellasessa. Ostin ja kokeilin esikoisen kanssa kaikkia mahdollisia ja ei suostunu yhdessäkään olemaan joten myin kaikki jo pois. Nytkun toinen on vielä niin pieni kun tän pitäis syntyä niin olis kyllä hirveen kätevä jos viihtyisi :) Pitää yrittää joltain sitten heti lainata jos viihtyiskin en taas vviitti ostaa jos ei viihdykkään.

Ja oon kuolannu ja päättänykkin oikeestaan jo että meille tulee Bugaboon tuplat =)
 
Mä olen niitä samoja tuplia muös miettinyt! rouvaAA.

Täytyy käydä kokeilemassa miten korkealle tylntöaisa nousee


Sent from my iPhone using Vau Foorumi
 
Onko Bugaboolla yksi tupla malli, se duo? Näin sellaiset eilen kaupassa, ja ihastuin. En yosin kehdannut kysyä että saako työntöaisaa kuinka ylös ja muten laittaa autoon?


Sent from my iPhone using Vau Foorumi
 
Joo Donkey duo, just juttelin kaverin kanssa joka tilas sellaset ja on pitkä että on hyvät työntää eli luulis nousevan kohtyy ylös? mutta autoon kai noi mitkään tuplat ei oo niin kovin helppo laittaa ja vie tilaa? Pitää harkita että ostaako sittten erikseen autoon matkatuplat vai mitä tekee :) en oo itte käyny vielä sen tarkemmin tutustumassa muutakun vaan nähnyt ihmisillä ja liikkeessä
 
UGH. Tää tuo ihan omat haasteensa. Mulla aiemmat syksyn lapsia, ni mitään talvivermeitä odottaessa ei oo tarvinnu miettiä Meilläkin on aikalailla muuten kaikki tarvittavat. Paitsi tuplat myös on ostettava, ku ikäeroa kakkosen ja kolmosen väliin jää vaan puoltoistavuotta. Jännää! :)


Sent from my iPhone using Vau Foorumi
 
Mie oon haaveillut valkoisella nahalla olevista emmaljungista ja sitten että siihen runkoon sais myös kaukalon kiinni.
Onko teillä kokemuksia emmaljungista ja tuosta kaukalo systeemistä?
 
Meillä on city crossit kyllä, mutta ei kaukaloa siihen..


Sent from my iPhone using Vau Foorumi
 
Takaisin
Top