Hankinnoista

newi

Näppärä viestien naputtelija
En tiedä oliko tällainen ketju jo mutta...

Ensinnäkin alkanut mietityttämään se, milloin suurempia tavarahankintoja kannattaa hankkia? Esim vaunut, hoitopöytä ym... Onko teillä sanoa mielipidettä milloin ne viimeistään kannattaa hankkia? Itse haluaisin ainakin tarkastella vaihtoehtoja jo ajoissa.

Toisekseen, onko kellään jotakin "helppoa niksiä" siihen, kuinka vertailla eri merkkejä, esimerkiksi juurikin vaunuissa?

Ja vielä, mitkä tavarat on sellaisia "kaikki eivät tarvitse", jotka voin huoletta hankkia vasta lapsen synnyttyä? Ja jos osaatte sanoa niitä "must have"- tavaroita myös :)
 
Mä oon miettiny että äippälomalla sit isoimmat hankinnat (sen verran jos kävis etukätee selvittää ettei ois toimitusaikoi liian pitkälle), esikoista itekin oottelen että en osaa varmaksi sanoa mutta näistä oon ite kuullu etei välittis tarvii:
- vaipparoskis
- mikrosteriloija
- hoitopöytä (tosin meille varmaan tulee, lipastomallinen niin saa vaatteet samaan)

Jään kurkkimaan ketjua vinkkien toivossa :)
 
Samaa täälläkin mietitty. Mä en ymmärrä nuista vaunuista mitään, niitä on niin joka lähtöön! Mitkä on yhdistelmävaunut??? Jos on sellaiset, niin tarviiko ollenkaan matkarattaita, vai mitä ne yhdistelmävaunut tarkoittaa? :excited001Ja merkkejä on vaikka millaisia ja hinnatkin vaihtelee suuresti.
Hoitopöydän mäkin haluan, kans sellaisen lipastomallisen, ettei jäisi ihan käyttämättä kun vauva kasvaa, tai jos se ei muuten olisikaan tarpeellinen :)
 
Joo mä kans en tajua vaunuista yhtään mitään :D niihin jos saisi täältä jonkun yksinkertaisen selityksen :)
 
Kiitos Riipitii, pitääpä lukea tuolta ja sivistää itteään :)
 
Ja kiitos Tiada selvennyksestä :) Yhdistelmävaunut menee siis useamman vuoden lapsella kun ostaa hyvät :happy119 ja lisäksi tarvitaan matkarattaat kaupungille tai reissuun, niin mahtuvat autoon, kun noi tavalliset on isommat? Sori, mulle pitää nyt vääntää rautalangasta... Vai ootteko te selvinneet pelkillä yhdistelmävaunuilla?
 
Turvaistuin on pakollinen hankinta, jos autoilee. Kätevin yhdistelmä on telakallinen turvaistuin jonka saa vaunuihin :)
Matkarattaista en oo koskaan tykänny, mut toki asia vois olla eri jos kaupungissa asuis.
Ja jos on tilaa vähän, niin voihan ostaa aina hoitotason pinnasängyn päälle. Tai sitten sen hoitotason missä on amme alla. Se on tosin hirveen vähän aikaa käytössä, mutta säästää selkää kummasti :)
 
Turvaistuin me saadaan onneksi veljen perheeltä :) noita matkarattaita pitää ehkä miettiä vähän, ja ostaa sitten jos vaikuttaa siltä että ne olis tarpeelliset. Eli yhdistelmävaunuja ihmettelemään ny eka :) Tämähän ketju selvensi jo paljon asiaa! :p
 
Jos on näppärän kokoiset yhdistelmävaunut, niin matkarattailla ei tee mitään. Kyllä useimmat autoon mahtuu, ja lentomatkoille meillä esim on lentolaukku yhdistelmävaunuille, niin silloinkaan ei ole ollu tarpeen matkarattaat. Joo turhia noi useimmat rojut joita tuli esikoista odottaessa innokkaana hankittua, onneksi olen päässyt monista jo eroon. Eli noi vaipparoskikset, mikrosteriloijat, ylipäänsä useampi tuttipullo(jos aikoo imettää), tutit, kylvetystuet, maidon/purkinlämmittäjät, sitterit, yms oli ihan täysin turhia. Lähinnä kirosin alimpaan helvettiin kun olivat aina tilaa viemässä jossain. Mutta joillekin tietysti joku noista voi olla tuikitarpeellinen. Liivinsuojat sekä vaipat on kertakäyttöisinä niin imukykyisiä ja huolettomia, että vaikka muuten kierrätänkin, niin ne oli kyllä se mun juttu. Kyllä sitä hommaa riittää muutenkin silloin kun vauva on pieni, ihan ilman ekstrapyykkiäkin.
 
Me ostettiin matkarattaat ainakin vaan siitä syystä, että yhdistelmät eivät mahtuneet mun autoon. Matkarattaat on huomattavasti huonommat työntää kuin tavalliset, vispaa ja kääntää ihan mihin sattuu. Tai tälläinen kokemus on mulla ja aika monella kaverilla. Tosin jos on valmis maksamaan niistä yhtäpaljon kuin tavallisista rattaista niin sitten saa varmaan hyvät ja vakaat työnneltävät :wink Matkarattaat kyllä ehtii hankkia myöhemminkin. :)
 
Onko kuinka monella hankintalistalla kastemekko (siis niistä ketkä kirkkoon liittää lapsen)?
Mulla ei oo "suvun perintömekkoa", miehen äidillä on kai joku mekko (mutta sen maku ei käy mun maun kanssa yksiin oikeestaan missään :D ) ja jotenkin haluisin mein yhteiselle suvulle jonkun ihan oman.
Eli nyt pohdinnassa mistä löytäis kauniin ja ees vähän yksilöllisen, ostaako, teettääkkö vai yrittäiskö omin kätösin ihan neuloa. Nyt ois vielä aikaa itse tehdäkin.
 
Noista vaunuista vielä: me oltiin myös aivan pihalla niistä kun valikoima on niin laaja että kertakaikkiaan marssittiin liikkeeseen ja kysyttiin kaikki mieltä askarruttavat asiat! Viikonloppuna ostettiin sitten käytettynä yhdistelmärattaat ja lisäksi ostetaan vielä matkarattaat jotka sopii yhteen turvakaukalon kanssa jossa pikkunen matkustaa autossa. Matkarattaat hankimme siksi että oma autoni on niin pieni (eikä edes takana ovia) ettei yhdistelmät sinne mahdu. Matkarattailla suhataan kaupoilla ja yhdistelmillä tehdään lenkkiä lumihangessa :)
 
Britaxin B-Motion on kätevä pistää nippuun yhdelläkin kädellä mutta en oo sovitellut niitä autoon :) Kaupassa vain näin.
 
Pakko nyt komentoida tähänkin...meillä sitteri ja kylvetystuki oli ihan must juttu :)
Ja molemmat mun pojat viihty siinä kylvetystuessa suihkussa vaik kuin kauan kerrallaan...ne oikein nautti maata siinä kun suihkuttelin,MUTTA kylvetystukea seuraava ns kylpyistuin oli täysin turha hankinta meille ainakin.

Bumbon meinaan myös ehdottomasti hankkia tälle kolmannellekin vauvalle.tosin osto ajankohta joskus syntymän jälkeen ellei jostain pomppaa edullinen esille...bumbokin oli käytössä olkkarissa,suihkussa,uimahallissa jne :)

vaipparoskis kuuluu musta turhiin hankintoihin :)

ennen syntymää hankin vaunut ja kaukalon sekä hoitopöydän,jossa isot laatikot..pinnis meillä jo onkin!
ja sitte hankin jonkun nätin korin hoitopöydälle mihin kerään perusjutut;rasva,pumpulipuikot,vanulaput,kosteuspyyhkeet,niistäjän ym... :)
 
Niistäjä on (käsittääkseni) nenäliinan korvike vauvalla. Eli flunssassa räät pois nessusta (toimii kai niin että puristetaan muoviosaa, viedään se putki nenuun ja löysätään, imasee räkäset ja huuhdotaan). Korjatkaa jos oon väärässä :D
 
Se on tietääkseni semmonen laite millä sä imet sen rään sen vauvsn nenästä :D mut on niit semmosiiki missä se ite imee ne räät :D
 
Takaisin
Top