Hankinnat

Mieki ajattelin nyt kokeilla trikoista liinaa. Vuosikasta oon kantanu ihan kudotulla, mutta oon kuullu, että trikoinen olis passeli ihan pienen kanssa.
 
Voi apua, joko teillä on kamat jo hankittuna tulokkaalle :eek: ? Mä en uskalla ostaa mitään ennenkuin pahin km riski on ohi. Me joudutaan hommaamaan ihan kaikki,koska ensimmäinen. Saa nähdä olisiko ystävien kätköissä jotain...

Ja oon ihan pihalla,mitä kaikkea edes tarvii hankkia. Onneksi täällä on kokeneempaakin porukkaa niin eiköhän tästä selviä :)
 
Mieki ajattelin nyt kokeilla trikoista liinaa. Vuosikasta oon kantanu ihan kudotulla, mutta oon kuullu, että trikoinen olis passeli ihan pienen kanssa.
Mä tykkäsin trikoisesta pienen vauvan kans, oli helppo kun pystyi sitoo valmiiksi päälle ja ottaa vauvan pois ja laittaa takas helposti. Jossain 6-7 kilon kohdalla siirryin kudottuun. Ja sit isompana käytettiin lähinnä manducaa. Nyt kiinnostaisi hankkia Tula, en tiiä oisko parempi se perus vauvatuella, vai se uus ftg.
 
Meidän ei tarvi hankkia oikein mitään. Paitsi kaikki vaatteet :grin Mulla tuli tän kolmosen jälkeen tarve hankkiutua eroon lähes kaikista vauvanvaatteista. Ajattelin että jos ja kun joskus neljättä odottaa, niin sitten hommaan ihan vaan just tarpeen mukaan mieleiset vaatteet. Tiedän esim että 50-62 koossa haluan käyttää ainoastaan kietaisubodyja. Ja tykkään pukea tyttöjä rimpsuihin ja söpöihin tyttövaatteisiin ja poikia värikkäisiin poikien vaatteisiin. En oikein ole innostunut tästä sukupuolineutraalista pukemisesta mustan, harmaan ja vaalean sävyihin.
Siispä odotellaan että sitten aikanaan rakenneultrassa sais tietää sukupuolen ja sitten pääsisi kiertelee kirppareita, fb-kirppareita ja kauppoja :)

Joku uusi sänky systeemi pitää kylläkin ostaa isommille sisaruksille että pinnasänky vapautuu tuolta reilu vuosikkaalta :)
 
Mä oon kanssa säästänyt paljon kaikkea. Toki pitää uusia juttuja hankkia jos pikkukakkonen on tyttö. Voidaanhan me listata, (joilla siis lapsia on) mitkä jutut on ihan ehdottomia hankkia esikoista varten ja mitkä turhia? Toki kaikki perustuu aina mielipiteisiin, ja niitähän meillä ladyilla riittää esim just tuo että pienimmät bodyt kannattaa hankkia kietaisumalleina on niiin totta! Varsinkin miehet( anteeksi yleistys, perustuu omaan havainnointiin) saattavat olla arkoja vetämään paitaa vauvan pään yli. Ja kaikki söpöstelyvaatteet on ihania, mutta harva pitää prinsessamekkoja tai henkselifarkkuja vauvalla kotona, joten niitä ei kannata ihan hirveen montaa per koko hankkia kaikista oikeesti tarpeellisista apteekkituotteista vois kanssa tehdä listan, itse olin ainakin hukassa niiden kanssa
 
Tula tai manduca on mullakin ostoslistalla.

Meille ainakin tarpeellisimmat hankinnat on ollut nämä (vaunjen ja turvakaukalon lisäksi) :

Vauvalle
- Kietaisubodyt tumppuhihoilla
- Sitteri
- Unipesä (tätä ei ole ollut meillä aiemmin, mutta aion tehdä tulevalle)
- Kantoreppu
- Itkuhälytin

Äidille
- Rintapumppu
- Lanolin nännivoide
- Liivinsuojukset
- Imetystyyny
 
Tula tai manduca on mullakin ostoslistalla.

Meille ainakin tarpeellisimmat hankinnat on ollut nämä (vaunjen ja turvakaukalon lisäksi) :

Vauvalle
- Kietaisubodyt tumppuhihoilla
- Sitteri
- Unipesä (tätä ei ole ollut meillä aiemmin, mutta aion tehdä tulevalle)
- Kantoreppu
- Itkuhälytin

Äidille
- Rintapumppu
- Lanolin nännivoide
- Liivinsuojukset
- Imetystyyny
Oikein hyvä lista ja suunnilleen noilla mennään täälläkin. Lisäisin omaan listaan hoitoalunen, pinnasänky ja imetysliivit. Muutoin sama kuin äippä-89:n lista.
 
Voi apua, joko teillä on kamat jo hankittuna tulokkaalle :eek: ? Mä en uskalla ostaa mitään ennenkuin pahin km riski on ohi. Me joudutaan hommaamaan ihan kaikki,koska ensimmäinen. Saa nähdä olisiko ystävien kätköissä jotain...

Ja oon ihan pihalla,mitä kaikkea edes tarvii hankkia. Onneksi täällä on kokeneempaakin porukkaa niin eiköhän tästä selviä :)

Täällä ihan sama juttu! Ensimmäistä odotan eikä mitään ole hankittu, ja kuten sinäkin sanoit niin mitään uskalla hankkia ennenkun pahin km riski ohi. Kyllähän sitä hyvin kerkeää sen jälkeen ruveta hankkimaan! :happy::happy:
 
Nyt kun tätä luin, niin tulipa mieleen että meidän itkuhälytin vetelee viimeisiä ja imetystyynystä ei ole juuri mitään jäljellä... Eli ainakin ne tarvii täälläkin hankkia.
 
Meillä on melkein kaikki valmiina, paitsi vaunut myin just pois ni ne pitää hankkia :) Ja tietysti jos tulokas onki sit poika ni pitää varmaan vähän vaatteita ostaa ku suurinosa on pinkkiä röyhelöä

Unipesästä voin sanoo sen verran et jos haluu omia hermojaan säästää niin en suosittele tekemään ite. Tein esikoiselle eikä kyl kirosanoilta säästytty :grin Muuten kyllä ihan loistava ja meillä ainaki oli kovassa käytössä :)
 
Voi apua, joko teillä on kamat jo hankittuna tulokkaalle :eek: ? Mä en uskalla ostaa mitään ennenkuin pahin km riski on ohi. Me joudutaan hommaamaan ihan kaikki,koska ensimmäinen. Saa nähdä olisiko ystävien kätköissä jotain...

Ja oon ihan pihalla,mitä kaikkea edes tarvii hankkia. Onneksi täällä on kokeneempaakin porukkaa niin eiköhän tästä selviä :)

Itsellänikin on melkein kaikki hankitalistalla. Miehen sisko toki toi heidän varastostaan meille pinnasängyn, jota eivät enää tarvitse ja oma siskoni rattaat. Muuten ei mitään löydy ja vielä en mitään ajatellut ostaakaan. Jos kavereilta saisi vähän edullisemmin, kun suurimmalla osalla on lapset tehty. Itse, kun aloitin homman vähän vanhempana :D
 
Tuo unipesä on kyllä ehdoton! Mulla kanssa rintapumppu oli tärkeä, koska imetyksen alkutaival oli ihan kamalaa. Pahempi kokemus kuin synnytys. Kotona on hyvä myös olla sairaalasta saapuessa hyvät särkylääkkeet, isoja siteitä, lempiruokia ja juomia, ummetuslääkettä :sorry:, imetysliivit ja mahdollisesti paita, vatsaystävälliset lökärit. Ja vauvalle toki kaikki hoitotarpeet. Mutta tosiaan ajoissa ollaan näiden asioiden kanssa :happy: toki hyvä on jo ajoissa miettiä, koska kaikkeen palaa rahaa niin voi jo nyt miettiä omaa listaa ja pitää pikku hiljaa silmät auki kirppiksillä ja vaikka alemyynneissä. Syyskuu on täällä nopeemmin kun uskotaankaan :nailbiting::wink
 
Tuo unipesä on kyllä ehdoton! Mulla kanssa rintapumppu oli tärkeä, koska imetyksen alkutaival oli ihan kamalaa. Pahempi kokemus kuin synnytys. Kotona on hyvä myös olla sairaalasta saapuessa hyvät särkylääkkeet, isoja siteitä, lempiruokia ja juomia, ummetuslääkettä :sorry:, imetysliivit ja mahdollisesti paita, vatsaystävälliset lökärit. Ja vauvalle toki kaikki hoitotarpeet. Mutta tosiaan ajoissa ollaan näiden asioiden kanssa :happy: toki hyvä on jo ajoissa miettiä, koska kaikkeen palaa rahaa niin voi jo nyt miettiä omaa listaa ja pitää pikku hiljaa silmät auki kirppiksillä ja vaikka alemyynneissä. Syyskuu on täällä nopeemmin kun uskotaankaan :nailbiting::wink

Saako udella tuosta imetyksestä? Kukaan ei koskaan ole kertonut mitään "kamalaa" siitä. Sattuuko se sitten vai?
 
Saako udella tuosta imetyksestä? Kukaan ei koskaan ole kertonut mitään "kamalaa" siitä. Sattuuko se sitten vai?
Ihan yksilökohtaista, esim. mua ei imetys missään vaiheessa ole sattunut pientä kirvelyä enempää, eikä alussa peloteltua nännien vereslihalle menemistä tapahtunut lainkaan, nännivoiteet jäi kaappiin pölyttymään.

Imetysohjauksen merkitystä ei mielestäni voi liikaa korostaa, ja sitä kannattaa ja pitää pyytää jo synnärillä paljon.
 
Kaukalopussin koin hyväksi hankinnaksi, säästää kaikkien hermoja kun vauvaa ei tarvitse aina alkaa toppaamaan reissuun lähtiessä. Samoin vaunuihin lämpöpussi on etenkin syys/talvivauvalle (ja myös myöhemmin) hyödyllinen.

Jos vielä yhden pussin mainitsen, niin mä tykkäsin aivan ekoina kuukausina käyttää Swaddle up-kapalopussia öisin. Tuo turvaa vauvalle eikä tarvi pitää tumppuja (jotka ei kuitenkaan pysy :hilarious:).
 
Kaukalopussin koin hyväksi hankinnaksi, säästää kaikkien hermoja kun vauvaa ei tarvitse aina alkaa toppaamaan reissuun lähtiessä. Samoin vaunuihin lämpöpussi on etenkin syys/talvivauvalle (ja myös myöhemmin) hyödyllinen.

Jos vielä yhden pussin mainitsen, niin mä tykkäsin aivan ekoina kuukausina käyttää Swaddle up-kapalopussia öisin. Tuo turvaa vauvalle eikä tarvi pitää tumppuja (jotka ei kuitenkaan pysy :hilarious:).

Täysin samaa mieltä Kirvelin kanssa! Komppaan näitä molempia tuotteita :) Meillä toimi kapalopussi ihan loistavasti myös sen takia, kun pikkuinen heräsi välillä omiin säpsähtelyihinsä - heräily väheni huomattavasti, kun vauva koki olonsa turvalliseksi ja käärityksi pussukan sisälle :)
 
Mun pitää varmaan lisää listalle imetystyyny. Toivottavasti tällä kertaa onnistuiski se imetys kun viimeks meni ihan päin sitä itteensä :sorry:

Swaddle up oli meilläkin ihan pelastus uniin.

Liputan ite wishbearia! Meillä edelleen käytössä öisin mut pitää varmaan ruveta vierottamaan et saa sit seuraavalle käyttöön :rolleyes:
 
Juu, mekään ei hankita mitään ennen kesää nurkkiin pyörimään ja siittenkin vain välttämättömimmät. Kaverilta saadaan ehkä vaunut mutta pitää tutkia mitkä olisi hyvät ja mahtuu autoonkin.
Oletteko käyttäneet sähköistä vai käsikäyttöistä rintapumppua?
 
Meillä ollut untuvapussi myös ihan ykkös hankinta! Sekä kaukaloon että vaunuun.
 
Takaisin
Top