Hankinnat vauvalle

ros4

Satasella mukana keskusteluissa
Maaliskuiset 2024
Mitä kaikkea olette jo hankkineet vauvalle ja onko teillä jo ajatus jostain tietyistä tuotteista esim. sängystä tai rattaista? Millä ajalla meinasitte alkaa tavaroita hankkia? 😊 Raskaaksi 2023 ketjussa oli osa myös tehnyt vauvalle esim. vaatteita, onko täällä sellaisia?
 
Me ollaan säästetty vaunut, bugaboo donkey duot, sekä turvakaukalo isommista tavaroista. Myös kaikkea muuta pientä löytyy. Vaatteitakin löytyy, mutta jo yritysaikana hommannut tiettyjä yksittäisiä lempikappaleita ja varmasti tulen hommaamaan lisää. Ja eihän sitä tiedä jos kahden prinsessan jälkeen olisi prinssin vuoro 🥰

4moms mamaroo sitteri on yksi joka hommataan, kuopuksella tämä oli ehdoton. (tämä ehdittiin myydä)
Myös pinnasänky tarvitaan.
Nämä isommat hankinnat hommataan varmasti vasta rakenneultran jälkeen, ehkä siellä lähempänä 30 viikkoja.

Minä myös ompelen, joten ajatuksena olisikin ommella jotain ihanaa 🥰

Ja ehkä mennään ihan fiiliksen mukaan, kierrän paljon kirppareita ja olen antanut itselleni luvan ostaa jos jokin helmi tulee vastaan 😁
 
Meillä on lähipiirissä paljon lapsia, eli tavaraa on tulossa varmasti paljon kierrätettynä. Pitää varmasti ensin kartoittaa ne, ennen kuin alkaa muuta hankkimaan! Haluaisin välttää myös "turhan" ostamista osin luonnonsuojelullisista, osin tilanpuutteeseen liittyvistä syistä. Mutta jotain olis kyllä ihana tehdä itse! Ehkä joku viltti, jota voisi pala kerrallaan tehdä vaavia odotellessa. 😊
 
Meillä on lähipiirissä paljon lapsia, eli tavaraa on tulossa varmasti paljon kierrätettynä. Pitää varmasti ensin kartoittaa ne, ennen kuin alkaa muuta hankkimaan! Haluaisin välttää myös "turhan" ostamista osin luonnonsuojelullisista, osin tilanpuutteeseen liittyvistä syistä. Mutta jotain olis kyllä ihana tehdä itse! Ehkä joku viltti, jota voisi pala kerrallaan tehdä vaavia odotellessa. 😊
Smarketeissa ja tokmanneissa on ollut ihania lankoja alennuksessa!
 
Meillä on esikoisen jäljiltä kaikki tallella ja kevätvauva hänkin eli ihan hirveästi ei pitäisi joutua mitään hankkimaan. Toisen Tripp Trappin ostin kyllä jo torista, kun tuli hyvään hintaan läheltä vastaan siisti yksilö. 😄 Saa sit myytyä pois, jos ei tulekaan tarvetta.
Seisomalauta vaunuihin pitää kyllä hankkia. Ja esikoinen siirtyä junnusänkyyn, et vauva saa pinnasängyn käyttöönsä. 😊
 
Meidän ei oikeen tarvi hankkia mitään vauvalle. Kaikki löytyy esikoisen jäljiltä. Esikoiselle tosin pitääkin sitten hankkia kaukalon tilalle istuin niin vauva saa kaukalon 😊
 
Täällä kanssa kaikki kamppeet tallessa ☺️ toinen syöttötuoli täytyy hommata, ja haluaisin tripptrapin että siihen saisi sen babysetin. Esikoinen on vielä niin pieni vauvan syntyessä niin saisi vauvan ”suojaan” sinne babysettiin kun on korkealla😀
 
Itse ensimmäistä kertaa raskaana ja en ollut kerinnyt edes ajatella mitö kaikkea pitää hankkia vauvaa varten! Itse mietin sitä että olisipa kiva jos kesällä olisi ollut maha isoimmillaan niin olisi voinut pukeutua kaikkiin liehakkeisiin ja kaapuihin, nyt pitää ostaa varmaan kaikki uudet talvivaatteet itselle joita sitten käyttää vaan sen yhden talvikauden.
 
Täällä kanssa kaikki kamppeet tallessa ☺️ toinen syöttötuoli täytyy hommata, ja haluaisin tripptrapin että siihen saisi sen babysetin. Esikoinen on vielä niin pieni vauvan syntyessä niin saisi vauvan ”suojaan” sinne babysettiin kun on korkealla😀
Mä mietin myös tripptrappia, mut vihaan niitä sen jalkoja, kun niihin aina lyö varpaansa 😅 oon siks sen sijaan pohtinu tota hauck alpha+ syöttötuoli ja sitteri kokonaisuutta... Ois edullisempikin, joka ei haittais 😊
 
Itse ensimmäistä kertaa raskaana ja en ollut kerinnyt edes ajatella mitö kaikkea pitää hankkia vauvaa varten! Itse mietin sitä että olisipa kiva jos kesällä olisi ollut maha isoimmillaan niin olisi voinut pukeutua kaikkiin liehakkeisiin ja kaapuihin, nyt pitää ostaa varmaan kaikki uudet talvivaatteet itselle joita sitten käyttää vaan sen yhden talvikauden.
Tätä vaatejuttua olen miettinyt itsekin! Minkähänlaiset ulkoiluvaatteet sitä talveksi keksisi, että menisivät mahdollisimman pitkään? 🤔
 
Mä mietin myös tripptrappia, mut vihaan niitä sen jalkoja, kun niihin aina lyö varpaansa 😅 oon siks sen sijaan pohtinu tota hauck alpha+ syöttötuoli ja sitteri kokonaisuutta... Ois edullisempikin, joka ei haittais 😊
Hmmm hei täytyypäs munkin perehtyä tohon! Tripptrappi on kyllä suolasen hintanen jos haluaa ne kaikki vehkeet siihe😃
 
Tätä vaatejuttua olen miettinyt itsekin! Minkähänlaiset ulkoiluvaatteet sitä talveksi keksisi, että menisivät mahdollisimman pitkään? 🤔
Mulla on semmonen pitkä "makuupussitakki" joka on oversize, vetoketjut aukee molempiin suuntiin. Oon melko luottavainen et pärjäisin sillä koko talven... Tarvittaessa meen sit iso villapaita ja kerrospukeutuminen combolla, tai etsin kirppikseltä jonkun jättitakin. Sithän on myös olemassa niitä lisäpaloja takkiin, jos haluu omaansa käyttää! Eli siihen eteen tulee vetoketjuun vaan kaistale lisäkangasta. Tommosen kans varmaan teettää/tekee halvemmalla kun ostaa uuden takin, jos haluaa tietyn värin tms.
 
Semmonen lisäpala ois kyllä hyvä! Menis varmasti sitten myös vaikka kantoliinaillessa. Pitää perehtyä jos/kun pääsee vähän turvallisemmille viikoille!
 
Semmonen lisäpala ois kyllä hyvä! Menis varmasti sitten myös vaikka kantoliinaillessa. Pitää perehtyä jos/kun pääsee vähän turvallisemmille viikoille!
Joo sopii kyl siihenkin! Niitä on erilaisia, osa menee ns. vetoketjun "ympärille" semmosilla rengasputkiloilla (vaikea selittää 😂), osassa vastavetoketjut molemmin puolin. Oon kattonu et edullisemmin esim. saksan amazonista saa tilattua, suomessa valikoima on tosi pieni.
 
Ai vitsi miten vaikeaa on tämmöinen kesäalejen loppuhuipennusaika, kun usein just pienimpiä kokoja kivasti noissa saatavilla. Muutaman vaatteen olen ostanut, muuten onnistunut hillitsemään itseni.

Meillä jotain satunnaisia juttuja isommilta lapsilta tallessa, vaikka aika aktiivisesti olen kirppistellyt niitä eteenpäin. Raha-avustus otetaan äitiyspakkauksen sijaan.
 
En oo hommannut vielä mitään, enkä juurikaan aio päätäni sillä vielä vaivata 😅
Ennemminkin haluaisin saada talon kuntoon vauvaa varten, mutta vaatii isoja remontteja tämmönen remppaamaton rintamamiestalo vuodelta 1950.. 😆
Esim. vessa/kylpyhuone olis kiva saada päärakennukseen (suihku/sauna/pyykinpesutila meillä on ulkorakennuksessa pihan perällä), keittiö, ikkunat, ulkovuori eristyksineen, tulisijat, katto... Semmoset nyt alkuun olis aika jeppis! 🤭
Sit vois rauhoittua miettimään vaikka sitä vaatepolitiikkaa, sänkynä menee alkuun vaikka pahvilaatikko 😁
 
Kaikki löytyy vielä esikoisen jäljiltä, joten ei tarvitse onneksi isompia hankintoja tehdä. Tosin auto pitäisi ehkä päivittää isommaksi :)
Vauvan vaatteiden ostot yms menee luultavasti sitten joulun seutuun.
Tämä raskaus osuu samoihin aikoihin kuin esikoisen kohdalla ja silloin pärjäsin samoilla talvivaatteilla kuin ennen raskautta, saas nähdä miten nyt käy!
 
Jos hankintoihin voi tällaisia lukea niin uusi auto ja asunto (mielellään okt) on meillä listalla 😂 harmittaa niin paljon kun yksi ihana talo meni sivusuun tuossa kesäkuun alussa. Olisin niin nähny meidän perheen asumassa siellä 😭
 
Tuntuu jotenkin tosi vaikealta miettiä mitä kevätvauva tarvitsee. Että hankkiako ensimmäisille viikoille ihan talvivarustusta vai suoraan joku kevyempi versio mm. kaukalopussista. 🤔 Meillä siis la maaliskuun lopussa.
 
Ainoat ns isommat hankinnat mitä pitäisi hankkia on tuplarattaat, turvakaukalo ja toinen pinnasänky mut senkin ehtii vaikka sitten vauvan syntymänki jälkeen. Onko kellään kokemuksia oikeesti hyvistä ja kapeista tuplarattaista? Ei kuitenkaan mitään ihan hirveen kalliita monen tonnin vaunuja. Ne missä ne istuimet on vierekkäin eikä peräkkäin.
 
Takaisin
Top