Hankinnat vauvalle

Vargynja

Admin
Staff member
Administrator
Helmikuiset 2021
Mikä oli viimeisin hankintasi vauvallesi? Tule kertomaan tähän ketjuun aina kun hankit jotain pikkuisellesi. 🥰

Oletko ylipäätään tehnyt jo paljon hankintoja? Tässä artikkelissa on lista erilaisista hankinnoista. Mitä sinä aiot hankkia vauvalle?
 
Meidän ei tarvi hankkia mitään muuta kuin pikkusälää. Tää sälä sisältää vaivoista lähtien. Kaikki isommat on onneksi jo ennestään.
 
Meilläkin on aikalailla kaikkea. Vaatetta ja turvakaukalo puuttuu, kun sen kerkisin myymään ystävälle. Ehkä sieltä sais takaisinpäin ostettua. 😁
 
Vaunut ja pinnasänky löytyy, juuri muuta sitten ei enää ole tallella. Ei pitäny toista ikinä enää yrittää, mutta mieli sitten muuttuikin. 😀
 
Mietin tulevan kohdalla, että hankkisinko sellaisen unipesän. Lueskelin netistä ja kallistuin ehkä siltikin siihen, että ei välttämättä kuitenkaan niin tarpeellinen tai edes kaikista turvallisinkaan. Kenellä olisi kokemusta? Onko kokenut hyödylliseksi vai kallistuuko enemmän ei niin hyödylliseksi?
 
Meillä on kans kaikkea, paitsi turvakaukalo pitää uusia ja pinnasängyn pistin aikoinaan kiertoon, en tosin tiedä hommataanko uutta, jos kuitenkin päädytään perhepedissä nukkumaan 😊
 
Mietin tulevan kohdalla, että hankkisinko sellaisen unipesän. Lueskelin netistä ja kallistuin ehkä siltikin siihen, että ei välttämättä kuitenkaan niin tarpeellinen tai edes kaikista turvallisinkaan. Kenellä olisi kokemusta? Onko kokenut hyödylliseksi vai kallistuuko enemmän ei niin hyödylliseksi?

Meillä vauva nukkui alkuun päikkäreitä unipesässä sohvalla, toki valvovan silmän alla aina 😊 sittemmin kissa peri sen pedikseen 🤭 En taida uutta hommata, kun käyttöaika oli niin lyhyt vauvalla 😊
 
Mä oon pikkuhiljaa tän vauvakuumeen aikana hamstraillut asioita. Isoista hankinnoista meillä on sänky ja tripp trapp tuoli kaikilla lisäosilla. Vaatteita löytyy jo ihan kivasti ja osa on tossa olohuoneen lattialla vielä kankaina odottamassa ompelemista.

Me vuosi sitten anopin kanssa aloitettiin yhteisprojekti, neulotaan vilttiä. Hän tekee ne vaikeat kuviopalat ja mä saan neuloa helpot palat, on sellainen neliöistä koostuva muumiviltti. Ollaan tehty sitä hiljakseltaab mutta siitä tulee sellainen aarre kyllä meidän pienelle. Haaveilen myös että tekisin leikkikaaren, maton, vaunuverhon ym. Itse mutta katsotaan 😊
 
Mä ompelen harrastuksena keskeisille vaatteita ja jonkun verran siinä sivussa myös omille lapsille. Vois taas ommella jotain tälle babylle mutta ihan vielä ei kannata aloittaa tai paljastaa muille.
 
Mä ompelen harrastuksena keskeisille vaatteita ja jonkun verran siinä sivussa myös omille lapsille. Vois taas ommella jotain tälle babylle mutta ihan vielä ei kannata aloittaa tai paljastaa muille.
Ihana harrastus sulla! Mä oon aikoinaan hillonnut muutaman metsolan kankaan ja nyt on sit ihana päästä niistä tekemään ja vielä omalle pienelle 😍
 
Meillä löytyy myös kaikki tulevalle vauvalle jo. Tietysti jos poika tulee niin hän joko pukeutuu vaalenpunaiseen tai pitää hankkia uusia vaatteita. Ainoa mitä pitää harkita on tuplien ostaminen, mutta sitä katson sitten vähän lähempänä.
 
Sitteri pitää ostaa.. myin sen pari vuotta sitten kun aattelin, ettei enää tule. Ostan kyllä taas itsekeinuvan ..se oli mahtava! Vaunut pitää kans ostaa uudet kun ovat huonokuntoiset. Kaukalokin jo liian vanha joten sekin. Vaatteita on iso läjä ,mutta osa menee uusiksi jos olisikin tyttö🤭
 
Mä huomasin just että meillä ei ole autossa yhtään vapaata isofix paikkaa enää ja kaukalo ois niin paljon helpompi laittaa telakkaan kiinni. Täytyy vielä selvittää asiaa.
 
Mä huomasin just että meillä ei ole autossa yhtään vapaata isofix paikkaa enää ja kaukalo ois niin paljon helpompi laittaa telakkaan kiinni. Täytyy vielä selvittää asiaa.
Meillä on britaxin telakka jonka saa kiinni auton vöillä, meidän autossa ei siis ole olle ollenkaan isofixejä. Telakka + rattaat mihin sai kaukalon suoraan kiinni oli kyllä tän autoilevan äidin pelastus.
 
Meillä pitäis olla periaatteessa kaikki tarpeellinen olemassa. Mut tietty jotain pientä aina keksii hankkia 🤭 Olen innostunut neulomaan ja vähän haaveilen, jos saisin villavaatteet vauvalle tekoon ihan itse. Minun mummo on tehnyt vanhemmille lapsille (ja ihanat ja hyvät onkin!) ja olen ollut kiinnostunut opettelemaan tätä tekoa itsekin. Osin siksikin, kun ei lapsilla ikuisesti ole isomummoa, joka näitä tekee, ja hänellä tuntuu kiirettä pitävän kun haluaa vanhemmillekin lapsille kovasti kaikkea tehdä 🥰
 
Oon ostanut vaan muutamia vauvanvaatteita ja rottinkikehdon. Muutoin meidän pitäisi ostaa kaikki vauvatavarat. Onneksi läheisillä on jotain ylimääräisenä, niin saadaan varmaan sieltäkin aika paljon kaikkea.

Onko jotain must have-juttuja, mitkä teidän mielestä kannattais ehdottomasti hankkia? Olisi kiva kuulla.
 
Oon ostanut vaan muutamia vauvanvaatteita ja rottinkikehdon. Muutoin meidän pitäisi ostaa kaikki vauvatavarat. Onneksi läheisillä on jotain ylimääräisenä, niin saadaan varmaan sieltäkin aika paljon kaikkea.

Onko jotain must have-juttuja, mitkä teidän mielestä kannattais ehdottomasti hankkia? Olisi kiva kuulla.
Mun anoppi (ennen edes koko raskautta) tarjosi meille rottinkikorisänkyä jossa hän ja mun mies sisarineen on aikanaan nukkuneet 😍 😭 Mun miehen veljelle on tulossa myös lapsi ja heille sitä ei o tarjottu (ja hyvin ois ehtinyt molemmille) niin oon tosi otettu että just meille sitä tarjottiin.
 
Mun anoppi (ennen edes koko raskautta) tarjosi meille rottinkikorisänkyä jossa hän ja mun mies sisarineen on aikanaan nukkuneet 😍 😭 Mun miehen veljelle on tulossa myös lapsi ja heille sitä ei o tarjottu (ja hyvin ois ehtinyt molemmille) niin oon tosi otettu että just meille sitä tarjottiin.
Mä oon ihan rakastunut kaikkiin rottinkisänkyihin 😍 ihanaa, että hän on selkeesti tarkoittanut sen teille ❤️
 
@Unis mulla ei tosiaankaan oo kokemusta vauvan tavaroista mut mulle oli selkeä et meille tulee tripptrapp ja siihen kaikki herkut (esim se new born osa) ja sit baby Björnin sitterin.
 
Takaisin
Top